Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. februar 2009 #1 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg var på date for noen dager siden. vi var først et sted å drakk kaffe. Han inviterte, han betalte. Så spurte han om jeg ville bli med et annet sted. det ble jeg. der la han opp til at jeg betalte, og vi betalte etter dette ennenhver omgang øl. Kanskje jeg er gammeldags, men jeg er jente og det er første date! og HAN inviterte! Både til at vi skulle møtes og til at vi skulle gå videre! dessuten er han steinrik! altså må det være et prinsipp fra hans side at man deler, og det prinsippet har absolutt ikke jeg! den som inviterer skal beatel, og spes om gutten invititerer (bli sure alle feminister, men jeg mener det! ) uansett, jeg vet han er interessert for han har spurte meg på en andre date, men tviler på jeg sier ja til det. synes han oppførte seg usjarmerende! Så gutter, les og lær Men er dere ikke enige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*gjest*truuls Skrevet 23. februar 2009 #2 Del Skrevet 23. februar 2009 Her, ta med deg denna esken med fyrstikker når du stikker tilbake til hulen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 24. februar 2009 #3 Del Skrevet 24. februar 2009 hadde synes han var skikkelig gjerrig og tragisk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silverferret Skrevet 24. februar 2009 #4 Del Skrevet 24. februar 2009 Han betalte jo den første kaffen! Jeg hadde fått dårlig samvittighet om han hadde betalt pils etter pils. Og ikke møte han på grunn av en slik bagatell er jo bare tull! Jeg synes ikke han var særlig gjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #5 Del Skrevet 24. februar 2009 La oss se... Hvilket år er det nå? 1954..? NEI! Det er 2009! Likestillingen er kommet for å bli. Merkelig at han gidder å invitere på en ny date, men han oppdaget sikkert ikke at du er av den sparsommelige typen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #6 Del Skrevet 24. februar 2009 Men er dere ikke enige? Godt mulig du ble utsatt for en golddigger-test. Det var nok lurt av han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 24. februar 2009 #7 Del Skrevet 24. februar 2009 Han betalte jo den første kaffen! Jeg hadde fått dårlig samvittighet om han hadde betalt pils etter pils. Og ikke møte han på grunn av en slik bagatell er jo bare tull! Jeg synes ikke han var særlig gjerrig. Enig... Liker ikke å bli påspandert så mye, selv om jeg kunne trengt det i min studenttilværelse. Du kan da ikke forvente at en du akkurat har møtt spanderer en hel kveld på deg vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 24. februar 2009 #8 Del Skrevet 24. februar 2009 Det å ikke gå på andre date siden du måtte være med å betale på førte date med en fyr du liker er jo helt tåpelig! Ja, det er opp til deg, men det blir for dumt å forlange at guttene skal betale. Ja, du forlanger jo det siden du ikke drar på neste date. Vet ikke hvor mange øl dere drakk, men det blir fort ganske dyrt, så jeg hadde nok betalt min del slik at det ble retterdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 24. februar 2009 #9 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg var på date for noen dager siden. vi var først et sted å drakk kaffe. Han inviterte, han betalte. Så spurte han om jeg ville bli med et annet sted. det ble jeg. der la han opp til at jeg betalte, og vi betalte etter dette ennenhver omgang øl. Kanskje jeg er gammeldags, men jeg er jente og det er første date! og HAN inviterte! Både til at vi skulle møtes og til at vi skulle gå videre! dessuten er han steinrik! altså må det være et prinsipp fra hans side at man deler, og det prinsippet har absolutt ikke jeg! den som inviterer skal beatel, og spes om gutten invititerer (bli sure alle feminister, men jeg mener det! ) uansett, jeg vet han er interessert for han har spurte meg på en andre date, men tviler på jeg sier ja til det. synes han oppførte seg usjarmerende! Så gutter, les og lær Men er dere ikke enige? For det første, er du arbeidsledig eller student? Siden du forventer at han skal betale alt for deg på date? og nei, jeg er IKKE enig med deg, og synes gutta som leser ikke skal tro at alle jenter løper rundt og er opptatt i hovedsakelig penga deres. For dersom du hadde likt ham utover pengegreia, så tror jeg ikke noe på at du ville brydd deg med hvem som betaler hva. Så, du er ikke interessert, men grunnen til at du ikke tror du er interessert i å treffe denne mannen med masse penger igjen, er fordi han ikke spanderte hele kvelden på deg, selv om det ble mye mer en hva dere hadde avtalt i forkant. at han er steinrik har vel ikke du egentlig noe med, eller datet du ham FORDI han var steinrik? det virker nesten slik. Godt mulig du ble utsatt for en golddigger-test. Det var nok lurt av han. enig, har man mye penger, er man nok dessverre vant til jenter som forventer både det ene og det andre, så man lærer seg vel å teste ut litt. Det kan virke som han ikke la merke til at det var en golddigger han var på date med likevel, synd for ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shaz Skrevet 24. februar 2009 #10 Del Skrevet 24. februar 2009 Gikk du på date og forventet at han skulle betale for deg hele kvelden ? Hallo ? Du er vel et selvstendig individ med din egen økonomi ? Og siden du nevner han er så rik........golddigger ? Du viser allerede tendensene, så jeg håper han skjønner lunta fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 24. februar 2009 #11 Del Skrevet 24. februar 2009 Enig... Liker ikke å bli påspandert så mye, selv om jeg kunne trengt det i min studenttilværelse. Du kan da ikke forvente at en du akkurat har møtt spanderer en hel kveld på deg vel? Helt enig! Jeg forventer ikke at han skal betale på første daten men synes det er hyggelig om han gjør det. Hehe! Men hvis jeg hadde vært på date og vi hadde tatt noen øl, så hadde jeg betalt annenhver øl eller noe. Det blir fair. Med mindre han er skikkelig gammeldags og vil betale alt. Det finnes gutter som absolutt ikke vil at jenter skal betale på første daten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #12 Del Skrevet 24. februar 2009 Etter å - endelig - ha fått oppleve å bli spandert på på fin restaurant og også ellers vist masse oppmerksomhet må jeg bare si at etter min mening er det slik menn faktisk bør oppføre seg på date! Menn som bare tenker på å dele og er megaskeptiske til om man er verdt noe er skikkelig turn-off! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #13 Del Skrevet 24. februar 2009 Menn som bare tenker på å dele og er megaskeptiske til om man er verdt noe er skikkelig turn-off! Det handler selvfølgelig ikke om menn tror damene er verdt noe eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #14 Del Skrevet 24. februar 2009 Det handler selvfølgelig ikke om menn tror damene er verdt noe eller ikke. Kall det hva du vil....du lar vel også dine dater gjette hva du tenker slik som her. Det er bare så deilig med menn som lar en føle seg spesiell og som tydelig viser hva de vil. Nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 24. februar 2009 #15 Del Skrevet 24. februar 2009 Det er bare så deilig med menn som lar en føle seg spesiell og som tydelig viser hva de vil. Nemlig! Vet du, jeg har noen herlige menn i mitt liv, som evner å få meg til å føle meg spesiell HELT uten at det har NOE med penger å gjøre jeg, DET er deilig det. og har også vært ute for dater som helt klart viser hva de vil, og hvem de vil ha, også dette uten at det har noen link til betaling av mat og drikke å gjøre. jeg tjener nok penger til å ha råd til å betale for maten min selv når jeg er ute, og derfor tar jeg det aldri som en selvfølge at den jeg er ute med spanderer alt. Likevel synes jeg det er veldig koselig når den jeg er ute med ønsker å spandere, men jeg setter faktisk mye større pris på det etterhvert en på første daten. Første daten spanderer mange menn fordi de er høflige, ikke fordi de virkelig ønsker å spandere på personen meg, for meg kjenner de jo ikke så godt enda. Men når både gode, mannlige venner og dater, ønsker å spandere etter å ha blitt kjent med meg... de VET at jeg har med penger til både meg selv og til å spandere på dem, og de vet jeg ikke regner med å bli spandert på. Når de så spanderer, og viser klart at det er fordi DE har lyst til å spandere på personen meg, fordi de liker å være ute med akkurat meg.... DET betyr noe det, det betyr mye mer en høflighetsspandering på første date. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #16 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg er bare en simpel akademiker med dårlig inntekt jeg da, og mye i studielån. Han er -selvfølgelig- en arbeider med god inntekt. Jeg bryr meg ikke om å være poltitisk korrekt, og synes det er herlig å bli spandert på - på første date! Og herlig å høre alle komplimantene også! Jeg nyter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 25. februar 2009 #17 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg bryr meg ikke om å være poltitisk korrekt, og synes det er herlig å bli spandert på - på første date! Og herlig å høre alle komplimantene også! Jeg nyter det. nei, for de av oss som ikke tar det som en selvfølge å bli spandert på, er jo bare politisk korrekte... gud så lei jeg er av bruken av det ordet, nesten uansett, her på kg, så hører man det der dersom man har en mening som faktisk er litt "skikkelig"... nei, de som ikke er enige, er bare ikke så opptatt av å være politisk korrekt... blææ (og for å være føre var, neida, jeg er verken hissig eller trenger å roe meg ned.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #18 Del Skrevet 25. februar 2009 [ingen tvil om at det er hyggelig om mannen (eller kvinnene) spanderer. Men å begynne å klage fordi date'n ikke spanderer er bare trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #19 Del Skrevet 25. februar 2009 nei, for de av oss som ikke tar det som en selvfølge å bli spandert på, er jo bare politisk korrekte... gud så lei jeg er av bruken av det ordet, nesten uansett, her på kg, så hører man det der dersom man har en mening som faktisk er litt "skikkelig"... nei, de som ikke er enige, er bare ikke så opptatt av å være politisk korrekt... blææ (og for å være føre var, neida, jeg er verken hissig eller trenger å roe meg ned.) Kanskje ikke du har det, men tror mange har meninger som de selv tror er "politisk korrekte". Det vitner jo bare det at man brukers årstallet som argumentasjon for at man ikke skal bli skuffet. Selvagt kan en kvinne anno 2009 også bli skuffet og det er virkelig trivelig å bli spandert på - selv for en "business kvinne" anno 2009. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lancelot Skrevet 25. februar 2009 #20 Del Skrevet 25. februar 2009 Du skal ikke forvente at mannen spanderer på deg hele kvelden, dersom hadde gjort det hadde det vært svært generøst av ham. Det er kanskje en grunn til at han har penger, han kaster de ikke bort på damer på byen, hvem vet kanskje han er utrolig gavmild og generøs for den rette. Det er nok en test ja, for å se om du vil utnytte han for pengene, og han ser nok på om du ble snurt siden du ikke fikk påspandert alt hele kvelden, han ser fort om det kun er pengene du går etter, hvis han ser at du som ikke har så mye å rutte med, mer enn gjerne betaler og ikke synes det er riktig av ham å betale hele moroa så tror jeg nok han hadde hatt større respekt for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå