girlypai Skrevet 23. februar 2009 #1 Del Skrevet 23. februar 2009 hei. jeg ønsker meg en bil, i den prisklassen at det er nok mest lønnsomt å brukt importere. men jeg trenger bil lån.. kan jeg få dette når det til en utenlands bil? og kan jeg klare å feks dra til tyskland å kjøpe en bil selv? eller er dette veldig vanskelig? alle råd og tips taes med stooor takknemlighet! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #2 Del Skrevet 23. februar 2009 1. Du får aldri livet utbetalt penger på forskudd for å kjøpe en bil. 2. Det lønner seg ikke å importere fra Tyskland lenger. Den norske krona er alt for svak i forhold til euroen. Prøv Sverige i stedet, og kjøp en bil med "avdragbar moms". Den får du refundert av den svenske staten ved eksport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girlypai Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 23. februar 2009 1. Du får aldri livet utbetalt penger på forskudd for å kjøpe en bil. 2. Det lønner seg ikke å importere fra Tyskland lenger. Den norske krona er alt for svak i forhold til euroen. Prøv Sverige i stedet, og kjøp en bil med "avdragbar moms". Den får du refundert av den svenske staten ved eksport. okey. takk for svar ja hadde jeg hatt cash kontant så kunne jeg tatt meg en tur til sverige. men siden ikke banken betaler ut forskudd så kan jeg vel bare glemme det... så alle som importerer bil casher den ut da? eller kan jeg få innvilget lånet, også finne en bil i sverige.. for dermed å kjøpe den? eller låner de ikke ut til import kjøp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 23. februar 2009 #4 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg regner med at mange som importerer bil for lånte penger har lån med sikkerhet i hus eller annen skikkelig verdi. Bankene låner gjerne ut penger som er sikret i noe som allerede er i din eie og er lite utsatt for verdiforringelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #5 Del Skrevet 12. mars 2009 Ta kontakt med et firma som importerer biler. De formidler også lån, på den måten så skriver du kontrakt på bilen, de forskuddsbetaler den, og får tilbake pengene når bilen er registrert på deg, og lånet blir utbetalt. Koster litt å ha en mellommann, men du får da også ofte garanti på bilen, og en skikkelig tilstandkontroll som er vanskelig å utføre om du drar til sverige med tusenlapper i lomma. http://www.dinbil-as.no vet jeg kan hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trang_Inøtta Skrevet 13. mars 2009 #6 Del Skrevet 13. mars 2009 hei. jeg ønsker meg en bil, i den prisklassen at det er nok mest lønnsomt å brukt importere. men jeg trenger bil lån.. kan jeg få dette når det til en utenlands bil? og kan jeg klare å feks dra til tyskland å kjøpe en bil selv? eller er dette veldig vanskelig? alle råd og tips taes med stooor takknemlighet! ) Hvis det er lån med pant i motorvogn blir det nok vanskelig, tar man derimot lån med sikkerhet i fast eiendom gjør man stort sett hva man vil med pengene. Å kjøpe bil i Tyskland hvis man ikke har kunnskaper om bil er et sjansespill. Jeg kjøpte for et år siden en BMW 740 diesel med lav km stand til samme pris som det en sliten Golf koster her i landet. Enkelte biler taper seg fort i verdi i Tyskland, store bmw'er er et eksempel på det. Vil uansett anbefale å få en utfyllende sjekk på et uavhengig verksted før kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå