Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har brukt riktig shampo for mitt hår og min hodebunn, og merker sjelden forskjell på frisør-, og billigshampo. Jeg har flere frisørmerker og har hittil brukt disse. Vet ikke hvorfor, men antar jeg blir påvirket av at alle sier billigshampo er dritt. Elvital nutrigloss er hvertfall super av billigshampoene :)

Ja ok men det er jo fint det da :) som eg sa før, bruk det man er fornøyd med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja ok men det er jo fint det da :) som eg sa før, bruk det man er fornøyd med :)

Ikke sant :) Så nå bruker jeg ikke shampo i det hele tatt. Kun First Price balsam og Nutrigloss hårkur.

Gjest Kirsebaer
Skrevet (endret)

hgh

Endret av Kirsebaer
  • 2 uker senere...
Gjest Gullen
Skrevet

Håret er dødt materiale, og kan ikke ta til seg næring av noe utenfra kroppen.

Stoffer kan legge seg utenpå hårstrået, men ikke noe mer enn det.

Og det som ligger utenpå hårstrået er i prinsippet det samme som skitt for organismen vår :fnise:

Hårrøttene puster ikke så de kan ikke kveles. Oksygenet kommer innenfra, fra blodårene rundt hårrøttene, og vi puster det inn med lungene.

Men hodebunnen er hud som kan bli tørr og irritert, eller reagere kontaktallergisk desom man er disponert for det.

Derfor må man tenke på hodebunnen hvis man ikke vil ha irritasjon og håravfall.

Alt som tilføres håret av produkter er bare kosmetisk, fordi håret ikke er levende.

Kvaliteten på håret du produserer avhenger av gener og hva man spiser.

Hvis man putter sterke kjemikalier i håret vil det selvsagt bli påvirket, og da kan man pynte på resultatet med produkter, men ikke noe mer enn det.

At folk liker dyre produkter best er fordi de 1) inneholder stoffer som virker bra som pyntestoff 2) folk føler seg bedre psykologisk når de bruker noe "eksklusivt" og dyrt.

Hilsen en lege som synes dere er for lette å lure av reklamen (og frisøren), så jeg ville legge inn et innlegg.

Men for all del- pynt håret så mye dere vil med de produktene dere har råd til. Det er en viktig del av identiteten vår hvordan vi tar oss ut for andre. Derfor er jo utseendet på håret viktig for oss. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...