Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #61 Del Skrevet 12. mars 2009 Ja, jeg er jo klar over at det statistisk sett skal gå min vei til slutt...og for å gjengi noen kjente ord: "Nice guys finish last" ...stemmer sikkert det, men begynner å bli i overkant lei av å ventinga Me too! Vært singel så lenge nå at jeg begynner å bli sær, hehe! Neida, jeg er meg selv på godt å vondt. Løper ikke å leter etter kjærligheten, men vet da også at den kommer ikke å banker på min dør! Er på nettet, å tar meg en date og to avogtil, og satser på at det blir match med en kjekk og snill en vakker dag Det ordner seg for snille jenter sies det, hmmm, kanskje jeg ikke er så snill da, hehe Tenke, tenke...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #62 Del Skrevet 12. mars 2009 Har ikke mye tro på " snille gutter" myten..kom heller med lista på dine negative egenskaper så får vi se...de fleste har mye godt å fortelle om seg selv ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #63 Del Skrevet 12. mars 2009 Har ikke mye tro på " snille gutter" myten..kom heller med lista på dine negative egenskaper så får vi se...de fleste har mye godt å fortelle om seg selv ja. Vel, foruten at jeg ikke liker spesielt å være anonym og "kjønnsløs" er det vel noen som ser på meg som overlegen. Må jo da selvsagt tilføye at jeg ikke er det, jeg er bare blitt litt mer kresen på hvem jeg vil bruke tid på - men ikke dermed sagt jeg ikke hilser og tørrprater med andre. Mer spontan og "fri" kunne nok vært fint noen ganger, men så på den andre siden har jeg det fint som jeg har det. Er tidvis for lat (både kroppslig og initiativmessig)...dersom sjansen byr seg. For lite flink til å bry meg om andre - men det er utenpå, bryr meg inni, men har ikke stort behov for å forkynne det til alle og enhver - noe som sikkert er negativt det også. For lite flink til å gi korte og konsise svar - men trives med det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #64 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei. Vi finnes. Dessverre er ikke kvinner interessert i rødhårede menn, så jeg kommer til å innfinne meg med et liv i sølibat og ensomhet, i mangel på en mørk mane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. mars 2009 #65 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei. Vi finnes. Dessverre er ikke kvinner interessert i rødhårede menn, så jeg kommer til å innfinne meg med et liv i sølibat og ensomhet, i mangel på en mørk mane. Det er bare tull. Jeg vet om flere med rødt hår som er veldig pene menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #66 Del Skrevet 13. mars 2009 Kan jo flytte til irland du rødhårede da, der er jo det stor populært:) Men seriøst aldri hørt noe om at kvinner har noe spesielt i mot rødhårede menn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #67 Del Skrevet 13. mars 2009 Jaha du " snill"...så du er ganske så lat kropslig og initativmessig og er lite flink til å bry deg om andre...og du lurte på igjen?... Først må man ta vare på seg selv før man invisterer i noen andre..hvis du er ganske så lat og passiv så hadde jeg putta deg kjapt på helt uninteresant hylla ja Hva ligger det egentlig i å være snill? Er ganske mange " snille" folk her i verden...mange av dem er egentlig såkalt passive, apatiske uintereserte uengasjerte eller er snill for å bli likt. Å sammenligne med ett annet ytterpunkt av menn blir ganske håpløst når normen er ganske så ok. Ta vare på deg selv på alle nivå, skap deg ett rikt liv, fyll på med interesser og gleder, i steden for usikkerhet bitterhet nevroser over at damer ikke er interesert...så skal du se at det kjapt snur. Kvinner er ofte tiltrekt av selvtillit, trygghet i en mann som lever sitt liv..og som ønsker å dele det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Cecilia_* Skrevet 13. mars 2009 #68 Del Skrevet 13. mars 2009 Det jeg reagerer på i innlegget ditt er at du undervurderer damer generelt. Du gir uttrykk for at jenter flest liker playeroppførsel, og ikke verdsetter de egenskapene du beskriver hos deg selv. Når du har en slik negativ oppfatning av jenter er det ikke rart du blir skuffet. Vis mer respekt for jenter, så vil du ha større sjanse for å møte noen som kan verdsette deg. Det du sender ut er det du får tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #69 Del Skrevet 14. mars 2009 Jaha du " snill"...så du er ganske så lat kropslig og initativmessig og er lite flink til å bry deg om andre...og du lurte på igjen?... Først må man ta vare på seg selv før man invisterer i noen andre..hvis du er ganske så lat og passiv så hadde jeg putta deg kjapt på helt uninteresant hylla ja Hva ligger det egentlig i å være snill? Er ganske mange " snille" folk her i verden...mange av dem er egentlig såkalt passive, apatiske uintereserte uengasjerte eller er snill for å bli likt. Å sammenligne med ett annet ytterpunkt av menn blir ganske håpløst når normen er ganske så ok. Ta vare på deg selv på alle nivå, skap deg ett rikt liv, fyll på med interesser og gleder, i steden for usikkerhet bitterhet nevroser over at damer ikke er interesert...så skal du se at det kjapt snur. Kvinner er ofte tiltrekt av selvtillit, trygghet i en mann som lever sitt liv..og som ønsker å dele det. Lever mitt liv, med mine interesser, gjerne på siden av det "populære", har et rikt liv yrkes og interessemessig og ønsker å dele det...men ikke med hvem som helst ...synd om det falt utenfor det du derfinerer som rikt, sikkert og gledelig. (og nei, jeg er ikke snill for å bli likt, passiv, eller interessert i å endre meg selv for å bli likt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #70 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Det jeg reagerer på i innlegget ditt er at du undervurderer damer generelt. Du gir uttrykk for at jenter flest liker playeroppførsel, og ikke verdsetter de egenskapene du beskriver hos deg selv. Når du har en slik negativ oppfatning av jenter er det ikke rart du blir skuffet. Vis mer respekt for jenter, så vil du ha større sjanse for å møte noen som kan verdsette deg. Det du sender ut er det du får tilbake. Jeg mener ikke å undervurdere jenter generelt, tvert i mot. Skal jeg undervurdere noen så er det i så fall guttene, som tror at jenter faller for de simpleste triks (om det stemmer i større eller mindre grad får være en annen diskusjon), men jeg er faktisk, og les dettte: Ikke ute etter jenter som lar seg undervurdere, som faller for billige triks, og som er mer eller mindre fornøyd med å bli behandlet med middels respekt eller mindre. Mitt poeng, uten å drive ordkløyveri (eller bli "ordkløyvd") er at jenter med mer egne meninger, med vilje til å si at de vil ha en ok mann (og handle i den tråd), og som faktisk stiller rimelige krav tilbake er å foretrekke. Det må ikke være hverken feminister, jernjomfruer eller noen andre ytterpunkt, bare rett og slett noen som vil stå for egne meninger da jeg, satt på spissen, oppfatter det slik at det ønskes en mann støpt i en ungkar- Greys- eller Det nye-form. Ønsker ikke å ta den diskusjonen videre, av den enkle grunn at jeg i k k e ser ned på noen, ikke har interesse av å gjøre det, og rett og slett stiller med et åpent sinn, som samtidig "leter" litt etter de små underfundighetene (som f.eks. at det sytes en del over alle som ender med en player...og som blir skuffet) (kanskje klarer noen å finne mer mellom linjene enn hva meningen er, men jeg kan forsikre om at det i tilfelle ikke gjemmer seg nagative meninger eller ytringer om hverken kvinner, menn eller andre ting annet enn som et generaliserende eksempel for å få frem mitt poeng - hvor kjipt, feigt og passivt det nå enn måtte høres ut) Endret 14. mars 2009 av Snill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nieve Skrevet 14. mars 2009 #71 Del Skrevet 14. mars 2009 ...jentene, som vil ha det stødige og stabile. Uten de store (negative) overraskelsene som ikke-klarerte nachspiel i stua, flørting med alt med mer enn to bein, konstant rennning på byn uke som helg, beskjeden interesse for det meste av sport, med normal hygiene, aldri hverken sure eller nyvaskede sokker på gulvet, og med et aldri så lite nedarvet husmorgen? Begynner å lure litt egentlig. Nærmer meg 30, har til gode å treffe (den single) sjelevennen, samtidig som det for hver dag virker som motehysteriet, tv-galskapen og det overfladiske griper mer og mer om seg. Skulle man være så heldig å treffe noen som er perfekte så er de enten allerede på gang med en kar, de blir snappet opp av en kompis...ja, noe går i alle fall alltid galt, og jeg føler det er fint lite jeg gjør galt selv. Er kravet til jentene å bli underholdt av spennende og superaktive menn? Må man ha 4 kvadratmeter med tatoveringer, 40 forhold og 70 damer på CVen and so on? Er det over og ut for den HELT normale mannen, som står opp tidlig for å gå på jobb, lufter bikkja (som han ikke har) om kvelden, tar seg en pils, men gjerne med ukers mellomrom, jobber med barn\unge, følger med på det som skjer i verden, og generelt rett og slett har lyst til å ha noen å være opptatt både av og med? Virker som vi er bortskjemt. Vi vil hele tiden bli underholdt på tv. Så fort det blir kjedelig skifter vi kanal. Føler det samme i singellivet også. Kan man ikke tilby noe "ekstra" utover det som alltid har vært der (kjekk, snill og ærlig), ja så står man der. Begynner i alle fall å bli rimelig lei, og spesielt etter at siste interessante jente sansynligvis forsvinner til ulven(e). Bakgrunn for innlegget? Hvem vet, frustrert, lei, deprimert, ustabil, søkende, desperat, du har sikkert rett om du mener noe annet Ligner litt på en annen tråd denne, beklager det. Ja, de finnes, ut å lete med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #72 Del Skrevet 15. mars 2009 Ja, de finnes, ut å lete med deg! Ok, skal ut i sola å leta et par timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #73 Del Skrevet 15. mars 2009 Lær deg litt mere om sjekking og å lett komme i prat med folk så går alt så mye lettere: charismaarts.com og charismaatips.com hjelper kjempebra med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RZ1507 Skrevet 15. mars 2009 #74 Del Skrevet 15. mars 2009 Slik jeg har oppfattet den moderne, norske kvinne er at hun ofte krever eller sier hun ønsker veldig mye bra av en mann, men når det kommer til stykket så er det en såkalt "drittmann" som blir førstevalget. Vet egentlig ikke hvorfor det er blitt sånn, og jeg forstår at det kan være veldig frustrerende for deg Snill som har så mange bra kvaliteter men likevel sitter igjen på ventebenken. Hvorfor er det blitt sånn? Hva mer vil en kvinne ha? Nå kjenner jeg jo ikke deg da, men slik jeg (og mange andre her tydeligvis) ser det så er du en bra mann som vil ha et seriøst og langvarig forhold med en bra og "voksen" kvinne. Dette er ikke noe nytt egentlig ettersom jeg hører at alle ønsker det, men gjør de egentlig det? Etter min erfaring virker det ikke slik. Det er lett å tenke seg at det er fint med et stabilt og solid forhold, men det er jammen ikke mange som vil jobbe for det. Det nytter nemlig ikke å sitte i sofa'n og ikke gjøre en dritt og forvente at dama/typen skal gjøre alt. Med alt menes gjøre eventuelt husarbeid (for samboere), pleie forholdet, rett og slett være den som er interessert og VIL at forholdet skal funke. I begynnelsen begynner det med at begge er helt i skyene og dette skal vare "forever", men i de fleste tilfeller er det den ene parten som sitter igjen med alt, altså ha ansvaret for forholdet. Vet heller egentlig ikke hva det er som får folk til å miste interessen. Selvsagt forandrer folk seg, men når du går inn i et forhold må du nesten regne med forandringer, fra begge parters sider, og et forhold skal likevel fungere selv om det blir en del forandringer. Det handler om å ta og GI, ikke bare ta. Slik som en annen mann skrev her, at myke gutter er blitt "ut". Selv om jeg synes slike gutter er drømmeguttene, så forstår jeg at du og flere menn føler det slik. Når jeg ser på andre jenter rundt meg, så virker det som playere og "badguys" er tingen, og jeg har aldri forstått hvorfor. Går du på slike gutter må du nesten regne med et kortvarig forhold (hvis det blir et forhold da..) og at du sitter igjen med å være singel med et knust hjerte. Når kvinner sitter og sier de vil ha en som er seriøs, ærlig, trofast, engasjert i verdenen, ofte ha god jobb og alle slike ting, hvorfor er det alltid de bra mennene som da sitter på ventebenken mens slike dustete og drittgutter som bare er ute etter å få deg i senga får gevinsten? Jeg har ikke helt skjønt det, tror egentlig det handler om at playergutter har mer å tilby av spenning og at det ikke blir kjedelig.. Men det er ingenting som sier at good guys ikke er spennende og at de er kjedelige, dessuten skal du ha et forhold som varer forever kan du ikke forvente spenning hver dag, mener i alle fall jeg Stå på Snill og alle andre som er slik, jeg vet det i alle fall finnes noen damer som VIRKELIG ønsker slike menn, ettersom jeg er slik selv, og jeg vet det finnes andre også som er sånn. En dag kommer drømmekvinnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #75 Del Skrevet 15. mars 2009 Er ikke sikkert det faller utenfor hva jeg synes er av verdi..lurer bare på hva som er/går galt med deg jeg siden du ikke får det til : ) Finnes mange forskjellige typer kvinner som det gjør menn..kanskje det har noe med kvinnetypen du er tiltrekt av..? Eller aldersgruppe...de "snille" blir gjerne mer populære dess eldre og mer modne kvinner blir. Snill og beskjeden som enkelte utrykker høres litt mer ut som usikker for min del..og mange av de er mye verre en "playerne" Har kjent en hel haug med såkalte " playere"...er ikke så ille som myten skal ha det til..i allefall vet man hva man kan forvente seg hvis man er en smule inteligent. Derimot har jeg ofte lagt merke til hvordan de " beskjedne" ser på kvinner de ikke får som objekter..alle vi ha...men ikke mange kommer for å gi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #76 Del Skrevet 15. mars 2009 Eller aldersgruppe...de "snille" blir gjerne mer populære dess eldre og mer modne kvinner blir. Tro definitivt du er inne på noe her. Er i korte trekk ikke ute etter de som skal erobre byen hver helg, men som har en mer voksen tilnærming til det meste. Uansett er egenskapene og særtrekkene ved en person noe jeg ikke velger å vektlegge like mye som jeg gjerne har inntrykk av at det er vanlig å gjøre. Det hele munner ut i kjemi og inntrykk av en person, og da kommer interesser fort i andre rekke. Sier ikke at interesser er irrelevant, men kanskje litt oppskrytt på en måte? Vil dessuten ikke kalle meg usikker, men heller en som ikke gjør mer utav seg enn nødvendig, selv om jeg ikke har noe i mot å holde en spontan tale i en større forsamling. Nøktern er kanskje et bedre ord tror jeg. Objekter i beskjedne gutters øyne...en påstand som godt kan stemme for de du kjenner, men som jeg ikke finner noen som helst grunn til å kommentere siden det er så milevis unna meg og mitt som det er mulig å komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #77 Del Skrevet 16. mars 2009 Ser du nærmer det 30 ja..så i denne tiden endrer kvinner seg...kommer ann på hva slags alder det er på kvinner du omgår med. Fra 28 og opp i allefall..så går kvinner inn i redebygge alderen..og da endrer de smak i hva slags menn de vil ha..og de " snille" gutta blir populære. Forskningen forteller at dette skjer, og det skjedde sannelig med stort sett alle av mine veninner. Når tiden kom for å danne familie og bli seriøs, fant de seg mer stødige snille menn. Har også snakket med andre som merket endringen ( menn) som plutselig ble mye mer populære til deres forundring..: ) Men interesser og hva slags mål og ønsker man har for livet..blir bare viktigere..kjemi er mer for de unge...og " unge forhold"...i langvarige forhold blir kommunikasjon og forventninger kjempeviktige i tillegg til kjemien...da skal man skape livet sitt..i tillegg til sammen...at man vil gå i samme retning har en del å si. Og mange våkner i sjokk i løpet av 30- 40 åra og innser at livet ikke skjer automatisk: ) også en prosess vi går igjennom. Hvis den ene har stort behov for å være frilufts menneske sunn og aktiv, mens den andre ligger på sofaen, ser tv og knasker potetgull...så er det litt vanskelig i lengden: )...vi har en tendens til å gå til ytterkanter før vi finner en balansegang.. De fleste blir lei av bylivet og festingen før eller siden..livet endrer seg..dog..det returnerer gjerne senere...dessverre...for mange. Det er nok sikkert mange kvinner du heller ikke ønsker ett forhold til, på samme vis som at noen kvinner ikke passer med deg. Så du får være klar med fangarmene i denne tia: ) når kvinner går inn i verpealderen: ) Selv opplever jeg i denne rett over 30 alderen at mange finner en kjemi med meg, som jeg ikke deler..og søken etter "kjærligheten" og forhold har blitt mye mer intensiv, så å være nøktern er en god ting...i allefall bedre enn desperat Og hvis du er snill i tillegg (hva enn det betyr), så er jo det kjempe positivt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #78 Del Skrevet 17. mars 2009 Må si meg enig i forrige innlegg i stor grad. Hadde vært fint om man ikke bare fungerte bra sammen, men også i stor grad hadde de samme interessene, i alle fall når det kommer til aktiviteter. Det er f.eks litt synd om ene liker ski, den andre hater det, men om ene liker å male trenger vel ikke det ødelegge like mye siden det uansett helst er en enmannsaktivitet. Det er jo også litt fint om man er på samme stadium i livet hva festkondisjon angår, og for min egen del er jeg altså ikke den som har interesse av å ende på fylla hver og annenhver helg. Satt litt på spissen så treffer man vel da bare de som er på fest så ofte, og det er ikke de jeg er på jakt etter. Da tar jeg heller et lodd på å treffe noen tilfeldig eller via venner og kjente på andre måter. Det er i alle fall ikke aktuelt å gjøre noe jeg ikke har lyst til bare fordi det er det "alle" gjør. På stående fot kan jeg heller ikke komme på noen i min omgangskrets som har truffet hverandre på fylla og fått noe særlig mer enn ons eller litt mer ut av det. I alle fall ikke noe som kan regnes som "stødig" - men bevares, nok av unntak, det ser jeg jo, og det er det sikkert andre som ser også - både på og mellom linjene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest myte Skrevet 6. april 2009 #79 Del Skrevet 6. april 2009 ...jentene, som vil ha det stødige og stabile. Uten de store (negative) overraskelsene som ikke-klarerte nachspiel i stua, flørting med alt med mer enn to bein, konstant rennning på byn uke som helg, beskjeden interesse for det meste av sport, med normal hygiene, aldri hverken sure eller nyvaskede sokker på gulvet, og med et aldri så lite nedarvet husmorgen? Begynner å lure litt egentlig. Nærmer meg 30, har til gode å treffe (den single) sjelevennen, samtidig som det for hver dag virker som motehysteriet, tv-galskapen og det overfladiske griper mer og mer om seg. Skulle man være så heldig å treffe noen som er perfekte så er de enten allerede på gang med en kar, de blir snappet opp av en kompis...ja, noe går i alle fall alltid galt, og jeg føler det er fint lite jeg gjør galt selv. Er kravet til jentene å bli underholdt av spennende og superaktive menn? Må man ha 4 kvadratmeter med tatoveringer, 40 forhold og 70 damer på CVen and so on? Er det over og ut for den HELT normale mannen, som står opp tidlig for å gå på jobb, lufter bikkja (som han ikke har) om kvelden, tar seg en pils, men gjerne med ukers mellomrom, jobber med barn\unge, følger med på det som skjer i verden, og generelt rett og slett har lyst til å ha noen å være opptatt både av og med? Virker som vi er bortskjemt. Vi vil hele tiden bli underholdt på tv. Så fort det blir kjedelig skifter vi kanal. Føler det samme i singellivet også. Kan man ikke tilby noe "ekstra" utover det som alltid har vært der (kjekk, snill og ærlig), ja så står man der. Begynner i alle fall å bli rimelig lei, og spesielt etter at siste interessante jente sansynligvis forsvinner til ulven(e). Bakgrunn for innlegget? Hvem vet, frustrert, lei, deprimert, ustabil, søkende, desperat, du har sikkert rett om du mener noe annet Ligner litt på en annen tråd denne, beklager det. Hoi! Vi trodde du var en utdødd rase! Derfor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 6. april 2009 #80 Del Skrevet 6. april 2009 ...jentene, som vil ha det stødige og stabile. Uten de store (negative) overraskelsene som ikke-klarerte nachspiel i stua, flørting med alt med mer enn to bein, konstant rennning på byn uke som helg, beskjeden interesse for det meste av sport, med normal hygiene, aldri hverken sure eller nyvaskede sokker på gulvet, og med et aldri så lite nedarvet husmorgen? Begynner å lure litt egentlig. Nærmer meg 30, har til gode å treffe (den single) sjelevennen, samtidig som det for hver dag virker som motehysteriet, tv-galskapen og det overfladiske griper mer og mer om seg. Skulle man være så heldig å treffe noen som er perfekte så er de enten allerede på gang med en kar, de blir snappet opp av en kompis...ja, noe går i alle fall alltid galt, og jeg føler det er fint lite jeg gjør galt selv. Er kravet til jentene å bli underholdt av spennende og superaktive menn? Må man ha 4 kvadratmeter med tatoveringer, 40 forhold og 70 damer på CVen and so on? Er det over og ut for den HELT normale mannen, som står opp tidlig for å gå på jobb, lufter bikkja (som han ikke har) om kvelden, tar seg en pils, men gjerne med ukers mellomrom, jobber med barn\unge, følger med på det som skjer i verden, og generelt rett og slett har lyst til å ha noen å være opptatt både av og med? Virker som vi er bortskjemt. Vi vil hele tiden bli underholdt på tv. Så fort det blir kjedelig skifter vi kanal. Føler det samme i singellivet også. Kan man ikke tilby noe "ekstra" utover det som alltid har vært der (kjekk, snill og ærlig), ja så står man der. Begynner i alle fall å bli rimelig lei, og spesielt etter at siste interessante jente sansynligvis forsvinner til ulven(e). Bakgrunn for innlegget? Hvem vet, frustrert, lei, deprimert, ustabil, søkende, desperat, du har sikkert rett om du mener noe annet Ligner litt på en annen tråd denne, beklager det. Hehe, mener du egentlig - Finnes de jentene som vil ha en kjedelig tøffelmann? .. Joda de finnes de, men de aller fleste jenter setter pris på en partner ikke bare en tjener og sofasliter - tror nå jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå