Gjest Gjest_gjestemannen_* Skrevet 6. april 2009 #81 Del Skrevet 6. april 2009 Nå må TS huske på at kvinner er "komplekse", i den fortstand at de aldri helt vet hva de vil ha. Det ene øyblikket vil de ha en mannemann som kan ri dem hardt i senga og komme i ansiktet deres, det neste en følsom fjomp som suger pupp og ynker seg. Oversett dette til mer praktiske dagligdagse ting så skjønner du hva jeg mener. Samboeren min er inget unntak egentlig. Hun elsker at jeg er freidig og frekk, stor og sterk, har femtendagersskjegg og fiser på vei til soverommet. Men ikke for mye av dette selvsagt. Hun blir umåtelig glad når jeg har vaska kåken, eller rydder opp sokkene mine når de har ligget på gulvet i to dager. Eller at jeg gjør noe som ikke er helt meg, nemlig å gjøre noe romantisk. Balanse kalles det kanskje. Hvis du klarer å kombinere de gode egenskapene dine (at du er snill, pålitelig, morsom, reflektert osv) med kanskje å overraske kvinner iblandt med det motsatte. Eksempelvis, jeg tror ei dame hadde blitt lei av deg dersom du alltid hadde tatt oppvasken, lagt inn sokkene, og hatt maten på bordet hver eneste dag. I blandt må du kreve litt av henne, være litt slaskete, gi litt beng. Jeg tror at en mann som er for pertentelig, kombinert med andre gode egenskaper fort kan bli litt for fisefin for mange jenter. Jenter trekkes mellom sin biologi og sitt intellekt. De vil ha pose og sekk. ( Det rimte til og med, så da MÅ det jo være sant - eksempel på hvordan jenter ofte tenker). De vil ha en tøffing som kan beskytte seg og sitt avkom, men intellektet deres sier at de vil ha en som er snill, pålitelig og ansvarlig. Vær litt av begge deler, så kommer du langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 6. april 2009 Forfatter #82 Del Skrevet 6. april 2009 Jenter trekkes mellom sin biologi og sitt intellekt. De vil ha pose og sekk. ( Det rimte til og med, så da MÅ det jo være sant - eksempel på hvordan jenter ofte tenker). De vil ha en tøffing som kan beskytte seg og sitt avkom, men intellektet deres sier at de vil ha en som er snill, pålitelig og ansvarlig. Vær litt av begge deler, så kommer du langt. Vel, er vel mye av dette som ikke er direkte overraskende, og som delvis er grunnen til mye frustrasjon blant innlegg av type "hva er det med jenter?". Jeg kjenner meg derimot ganske så mye igjen i beskrivelsen, og håper ikke jeg er alt for jentete i hodet. Jeg ser (faktisk) etter en jente som er litt blanding av godt mors- og koneemne, for å være litt rund i formuleringen, som samtidig er litt husmor, og i tillegg har intellektet og de allmenne "moderne" interessene på plass. Det er ikke dermed sagt at jeg vil ha en hushjelp eller kokk, ei heller forventer vel jentene en snekker og mekaniker, bare en som kan fikse ting og tang. Den gyldne middelvei er sentral vil jeg påstå. Jeg har derimot litt til gode synes jeg å møte på solid motstand fra jenter. Jeg mener da ikke "vrang" motstand der de legger seg på magen og blånekter, men heller verbal, intellektuell og interessert motstand, og ikke bare ukritisk fronting av egne meninger, eller aksept av mine. Fint å bli kjørt litt til veggs av noen som faktisk har interesse av å argumentere, det være seg om det er planene for lørdagen eller forholdet til FrPs miljøpolitikk. Det er vel det som ofte blir kallet "å snakke sammen"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #83 Del Skrevet 29. desember 2009 Ja, sparker liv i en gammel tråd, men kommer muligens til å sparke dem i hjel Syter litt, men heller det enn å prate med veggen, blomstrene eller mandarinskåla. Perfekt utgangspunkt, i teorien. Snubler over henne via venners venner på en liten kveldstur jeg ikke skulle vært med på, men som jeg likevel altså ble med på. Snart ferdig utdannet i noe som klaffer godt med min egen utdanning og har for så vidt både interesser og personlighet som ikke er annet enn over middels interessante. Har hørt et par ganger det siste halve året at "Åja, du må ta en tur på besøk i løpet av vinteren" (siden hun bor noen timer unna, så dagstur er uaktuelt), "gleder meg til å komme innom deg i til sommeren og se på huset" og det var også veldig viktig å få MSN`en min for å snakkes der...for å nevne noen "tegn". Vel, så viser det seg at skyene er i ferd med å dra seg til, over meg. Hun sier sånn ca at "Håper han kommer på besøk i morgen, for han lovet å at skulle se film eller noe en kveld", der påfølgende spørsmål avslører at her er det noe på gang. Hadde ikke blitt overrasket om jeg fant én setning i Gud (eller noen) sin notatbok som skulle beskrive meg og mitt, og den setningen var "Du rykker stadig bakover i køen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 29. desember 2009 #84 Del Skrevet 29. desember 2009 ...jentene, som vil ha det stødige og stabile. Uten de store (negative) overraskelsene som ikke-klarerte nachspiel i stua, flørting med alt med mer enn to bein, konstant rennning på byn uke som helg, beskjeden interesse for det meste av sport, med normal hygiene, aldri hverken sure eller nyvaskede sokker på gulvet, og med et aldri så lite nedarvet husmorgen? Tviler sterkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #85 Del Skrevet 29. desember 2009 Tviler sterkt. Har man i tillegg noenlunde kontroll på finansene blir jeg ikke overrasket om jeg som ren bonus ble ansett for å være kjip og gjerrig også. Berettiget sterk tvil...til det motsatte er bevist (og bevis fra andre godtas ikke, da andre ikke er meg :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 29. desember 2009 #86 Del Skrevet 29. desember 2009 Har man i tillegg noenlunde kontroll på finansene blir jeg ikke overrasket om jeg som ren bonus ble ansett for å være kjip og gjerrig også. Berettiget sterk tvil...til det motsatte er bevist (og bevis fra andre godtas ikke, da andre ikke er meg :gjeiper: ) Åh, jeg tolket alt som aktiviteter en kvinne eventuelt ville stå for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #87 Del Skrevet 29. desember 2009 Åh, jeg tolket alt som aktiviteter en kvinne eventuelt ville stå for Jeg ser ikke noen grunn til at både menn og kvinner har en god dose med samtlige av egenskapene jeg nevner fra første avsnitt i hovedinnlegg (som B.M. har sitert meg på). Kontroll på finansene som egenskap på lik linje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 29. desember 2009 #88 Del Skrevet 29. desember 2009 Herregud folkens, dette er en forvirra debatt. Jeg er en typisk snill mann, men jeg har ikke helt nådd 30 år enda. Eller, la meg korrigere, jeg HAR VÆRT en typisk snill mann. Snille menn : - ofrer mye av seg selv og sitt -svakhet - viser initiativ for partneren -enstøing - ønsker langsiktighet -redsel Inntill for ca ett år siden var jeg også ganske slaskete i kropp og sjel. Jeg er atpåtil ikke spesielt høy, ikke har jeg nevneverdig skjeggvekst, og jeg har et usedvanlig bredt hoftebein til å være mann. Jeg har heller ikke mørkt hår eller store hender, så ALT, i tillegg til at jeg var snill mann talte mot meg. Alikevel, jeg var rimelig rastløs i en alder av 27, akkurat som du nå føler deg rastløs, men jeg fant fort ut av at jeg nok ikke var ute etter et kvinnemenneske, men bare hadde mye overskuddsenergi og ville noe mer i livet enn å være stuttjukk og stakkarslig. Har lagt mye energi inn i å endre livsstilen min, og ga i lange tider en god bæng i damer og alt som kunne relateres til det. Nå et godt år seinere har jeg blitt en såkalt drittsekk, -dvs. at jeg alt har rukket å avslutte nære forhold to ganger fordi jeg ikke trodde på det, -nesten helt uten å være lei meg. Alikevel har jeg aldri hatt så små problemer med å finne frem mer interessante og mer attraktive damer enn nå. Og jeg er vel ikke i tvil om hvorfor de har dukket opp. Det er fordi jeg er stolt over hvem jeg er og hva jeg gjør. Jeg bruker energien min på folk som gir meg enda mer energi. Og så lever jeg mer risikabelt, jeg tar en sjans uten å lengte etter lykke inn i evigheten. Jeg er tilfreds om den varer noen måneder. Du er alt et offer i det du skriver, og offer er det veldig vrient å være glade i. Det er lettest å synes synd på dem. Et dårlig grunnlag for å like "snille menn". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #89 Del Skrevet 29. desember 2009 Herregud folkens, dette er en forvirra debatt. Jeg er en typisk snill mann, men jeg har ikke helt nådd 30 år enda. Eller, la meg korrigere, jeg HAR VÆRT en typisk snill mann. Du er alt et offer i det du skriver, og offer er det veldig vrient å være glade i. Det er lettest å synes synd på dem. Et dårlig grunnlag for å like "snille menn". Gitt at du har mer eller mindre rett i det du skriver. Jeg ser ikke på meg selv som et offer, etter din definisjon, men la det likevel være slik at du har rett. Det er i så fall virkelig fare på ferde om man må endre personlighet fra det som (jeg ser på som typisk) snill og omgjengelig, til noe som er i mye større grad "ikke-snill". Jeg håper jeg slipper å oppleve at jeg må (for å overdrive) oppføre meg som en idiot for å bli interessant hos damene. Dette har jo vært tema til debatt ørten ganger før, og jeg er fremdeles usikker på om det er damene sine krav til langsiktig partner eller mennene sine antenner for hva jenter liker, som er tilsynelatende fullstendig ute av kurs. Jeg velger å innta et slags tilskuerperspektiv siden jeg ser eksempler på "vanlige" gutter med ok dame, men også eksempler på gutter som er viden kjent for ikke å være noe særlig snille ende opp med ok dame. Hva er vitsen med å velge en mann som man vet 100 ganger har vært notorisk utro, for så å legge skylda på han når hun selv står der? Må man virkelig gå til skritt som å være playmaker og typisk drittsekk for å være interessant? Imens lurer jeg på...finnes de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. desember 2009 #90 Del Skrevet 29. desember 2009 Nå et godt år seinere har jeg blitt en såkalt drittsekk, -dvs. at jeg alt har rukket å avslutte nære forhold to ganger fordi jeg ikke trodde på det, -nesten helt uten å være lei meg. Alikevel har jeg aldri hatt så små problemer med å finne frem mer interessante og mer attraktive damer enn nå. Og jeg er vel ikke i tvil om hvorfor de har dukket opp. Det er fordi jeg er stolt over hvem jeg er og hva jeg gjør. Du er stolt over å ha blitt en drittsekk og av å ha avsluttet nære forhold to ganger? Du utvikler deg åpenbart i helt feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #91 Del Skrevet 29. desember 2009 Du er stolt over å ha blitt en drittsekk og av å ha avsluttet nære forhold to ganger? ...og dersom det er dette som må til, ja, da mener jeg det er fare på ferde. Da er både kravene til partner så vel som ens egne krav til seg selv som person fullstendig ute av kurs, slik jeg ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. desember 2009 #92 Del Skrevet 29. desember 2009 Har hørt et par ganger det siste halve året at "Åja, du må ta en tur på besøk i løpet av vinteren" (siden hun bor noen timer unna, så dagstur er uaktuelt), "gleder meg til å komme innom deg i til sommeren og se på huset" og det var også veldig viktig å få MSN`en min for å snakkes der...for å nevne noen "tegn". Vel, så viser det seg at skyene er i ferd med å dra seg til, over meg. Hun sier sånn ca at "Håper han kommer på besøk i morgen, for han lovet å at skulle se film eller noe en kveld", der påfølgende spørsmål avslører at her er det noe på gang. Litt surrete eller utydelig det du skriver her. Men hvis du finner deg i at ei dame som du er interessert i har flere andre "interessenter" samtidig med deg, så kan det aldri gå bra. Da er du ikke snill, da er du heller dum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #93 Del Skrevet 29. desember 2009 Omformulering: Har hørt et par ganger det siste halve året fra en jente at "Åja, du må ta en tur på besøk i løpet av vinteren" (siden hun bor noen timer unna, så dagstur er uaktuelt, men heller helgetur). Hun sier også "gleder meg til å komme innom deg i til sommeren og se på huset", samt at det også var veldig viktig å få MSN`en min for å snakkes der, noe vi også har gjort i senere tid. Dette er noen "tegn" på hennes interesse. Vel, så viser det seg at skyene er i ferd med å dra seg til, over meg. Det ser mørkt ut plutselig. Hun sa her om dagen på MSN sånn ca at "Håper han kommer på besøk i morgen, for han lovet at vi skulle se film eller noe en kveld". Hun får altså besøk. Der et par påfølgende spørsmål fra meg avslører at her har hun noe på gang med en kar. Oppklaring: Nei, jeg godtar det ikke, på ingen måte. Jeg har bare gjort mitt for å bli kjent med noen jeg trodde var interessert, og som vitterlig har gitt solid inntrykk av det også i ca et halvt år. Men hvorfor skal hun være så "pågående" når hun ikke er interessert? Veldig unødvendig å være så interessert om det bare er vennegreier hun er ute etter...eller er jeg helt i offside når det gjelder å tolke tegn? Tror ikke det selv i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. desember 2009 #94 Del Skrevet 29. desember 2009 Kanskje du da burde få ut fingern og se til å avtale dette vinterbesøket? Romjula er jo perfekt vil jeg tro da mange har mye fri. Du finner ut mye mer ansikt-til-ansikt enn via nettet og MSN etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #95 Del Skrevet 29. desember 2009 Kanskje du da burde få ut fingern og se til å avtale dette vinterbesøket? Romjula er jo perfekt vil jeg tro da mange har mye fri. Du finner ut mye mer ansikt-til-ansikt enn via nettet og MSN etc. Mer eller mindre umulig å få til før midten av februar av ulike grunner som ikke jeg er herre over, og ikke hun heller for så vidt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. desember 2009 #96 Del Skrevet 29. desember 2009 Mer eller mindre umulig å få til før midten av februar av ulike grunner som ikke jeg er herre over, og ikke hun heller for så vidt. Høres ut som du heller bør satse på noen som bor nærmere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #97 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Høres ut som du heller bør satse på noen som bor nærmere. Ja, i etterpåklokskapens lys bør jeg jo det, og hadde jeg visst det for et halvt år siden hadde ikke dette vært et tema. Men nå er saken som den er. EDIT: Men avstand er ikke en unnskyldning for sjonglere to baller, ei heller for å ikke reise på besøk når sjansen byr seg. Endret 29. desember 2009 av Snill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest andorra Skrevet 29. desember 2009 #98 Del Skrevet 29. desember 2009 ...jentene, som vil ha det stødige og stabile. Uten de store (negative) overraskelsene som ikke-klarerte nachspiel i stua, flørting med alt med mer enn to bein, konstant rennning på byn uke som helg, beskjeden interesse for det meste av sport, med normal hygiene, aldri hverken sure eller nyvaskede sokker på gulvet, og med et aldri så lite nedarvet husmorgen? Pass deg, Snill... De jentene som vil ha denne mannen, er selv beskrevet over. Det er guttejenter som vil drikke øl og slippe en fjært mens de ser på fotball, og DU må rydde huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. desember 2009 #99 Del Skrevet 29. desember 2009 Ja, i etterpåklokskapens lys bør jeg jo det, og hadde jeg visst det for et halvt år siden hadde ikke dette vært et tema. Men nå er saken som den er. EDIT: Men avstand er ikke en unnskyldning for sjonglere to baller, ei heller for å ikke reise på besøk når sjansen byr seg. Joda, og jo lenger det pågår desto verre blir det å avslutte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bommelom Skrevet 29. desember 2009 #100 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg har bare gjort mitt for å bli kjent med noen jeg trodde var interessert, og som vitterlig har gitt solid inntrykk av det også i ca et halvt år. Men hvorfor skal hun være så "pågående" når hun ikke er interessert? Veldig unødvendig å være så interessert om det bare er vennegreier hun er ute etter...eller er jeg helt i offside når det gjelder å tolke tegn? Tror ikke det selv i alle fall... Ikke tolk så mye, handle. Handlingslammede damer er ikke så veldig interessante de heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå