Gå til innhold

Finnes de?

Snill

Anbefalte innlegg

Hei Snill

Må bare si at det er MANGE som vil ha en som deg, og jeg håper inderlig det er flere av sorten som er single!

Etter å ha vært i et veldig bra forhold, som likevel tok slutt, blir man jo litt kravstor, og her er hva ei normalt søt jente i midten av tjueårene ser etter per nå:

*En mann som tør å si hva han føler og ønsker, som er ærlig, trofast og syns at jeg er den vakreste i verden selv når jeg ligger syk og med sovesveis på sofaen i ullundertøy på fjerde dagen. Litt romantisk, men det bør være mulig.

* En mann som er oppegående, følger med på nyheter og engasjerer seg i "politikk og sånn". Jeg vil ha en som jeg kan diskutere aktuelle ting med, og som helst er litt mer intelligent enn meg, vertfall på enkelte områder. Nå er jeg ikke noen Mensa-dame, men dessverre er det MANGE menn som kun bryr seg om fotball, øl og tv-spill, selv når de er rundt 30. Disse tiltrekker meg ikke.

* En mann med utdannelse. Var litt i tvil om det er rett å skrive dette, men mye kan tyde på at de jeg faller for har noen år med høyskole/universitet bak seg. Det betyr dessverre at jeg utelukker utrolig mange og gjør det vanskeligere for meg selv. Dette hører for øvrig inn under forrige punkt: De som har tatt utdannelse er gjerne mer samfunnsinteresserte enn de som er fornøyd med Rema-jobb, øl og fotball.

*Noen av de samme interessene som meg: Friluftsliv og reiser er alltid bedre når man er to. Særlig en viss interesse for friluftsliv betyr noe, fordi det er en verdi jeg er opptatt av å føre videre til mine fremtidige barn:-D

*Sans for humor. En som kan se humoren i det når alt ser som svartest ut, og som liker en practical joke innimellom. Tidligere har jeg fått dekket dette behovet på jobben, men det hadde vært fint med humor i heimen og:)

*Så er det alle de tingene jeg ikke egentlig har som krav, men som likevel spiller inn: Høyere enn meg (burde ikke være noe problem), økonomisk kontroll (ser overhodet ikke etter noen som er "rike"), tiltrekning og kjemi.

Jeg er ei vanlig jente, og mine venninner er på samme måte. Vi tiltrekkes ikke av bad-guys, playere, golddiggers (asylsøkere som trenger en kjæreste for å få oppholdstillatelse) men liker vanlige gutter. Dessverre er ikke disse så lette å få tak i, verken på byen eller andre steder når man er litt småsjenert på sjekkefronten.

Oooops, ser at dette ser ut som en kontaktannonse, men det var egentlig mest ment som et svar på om de finnes, og svaret er vel et rungende "JA":-)

(men noen av oss er litt kravstore)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow. Hvor i all verden finner jeg menn som deg?? :lete: Har lett hele mitt liv etter deg, men desverre truffet altfor mange dritsekker på veien. Er blitt kynisk av det hele..

Ja jeg må også signere denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Er (eller prøver i alle fall ikkje å vere) en negativ person, men må bare generalisere. Jenter sliter med sine drittsekker og sportidioter, gutter (eller kanskje bare jeg) med alt for selvopptatte (eller i alle fall tv-opptatte) jenter med null interesse av "større" ting enn salg og tv-serier.

Så sant som det er sagt. Her kommer nok en generalisering, men min erfaring er at det er mye sant i den; nemlig at hvis man kun ser etter de som (ser ut som) babes så får man en jente som kun interesserer seg for sminke og pene folk, og det samme med gutta med tatoveringer og bolemuskler ut over det hinsidige.

Hvor man finner de som faller uten for de menneskegruppene? Jeg er jente selv og tro det eller ei; jeg slet før med å finne venninner som kunne være litt mer å snakke og tøyse med enn kun "pene gutter, øyeskygge og oh my god"; men på en rekke studier innenfor f.eks mediefag, kunst, historie og slikt; der finner du mange bra jenter! Nok en generalisering, men det stemmer det stemmer! Det samme gjelder for guttene i forhold til min erfaring.

SELVFØLGELIG er det unntak fra min flotte regel her, men i stor grad finner du iallefall folk med noe mellom øra innenfor disse fagretningene:P

Haha. Også folk som ved første øyekast (eller det vil si i følge babsa og tattisgutta) er nørder, det er de som er morsomme og oppegående folk! Så det så! :)

Sier ikke at det er lett, jeg er i samme båt som deg TS, bare at jeg leter etter en gutt som deg da, haha, men jeg har troa på at de finns. Det var bare det å finne dem og klare å connecte. Vanskligere enn man skulle tro gitt.

LYKKE TIL!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant som det er sagt. Her kommer nok en generalisering, men min erfaring er at det er mye sant i den; nemlig at hvis man kun ser etter de som (ser ut som) babes så får man en jente som kun interesserer seg for sminke og pene folk, og det samme med gutta med tatoveringer og bolemuskler ut over det hinsidige.

Hvor man finner de som faller uten for de menneskegruppene? Jeg er jente selv og tro det eller ei; jeg slet før med å finne venninner som kunne være litt mer å snakke og tøyse med enn kun "pene gutter, øyeskygge og oh my god"; men på en rekke studier innenfor f.eks mediefag, kunst, historie og slikt; der finner du mange bra jenter! Nok en generalisering, men det stemmer det stemmer! Det samme gjelder for guttene i forhold til min erfaring.

SELVFØLGELIG er det unntak fra min flotte regel her, men i stor grad finner du iallefall folk med noe mellom øra innenfor disse fagretningene:P

Haha. Også folk som ved første øyekast (eller det vil si i følge babsa og tattisgutta) er nørder, det er de som er morsomme og oppegående folk! Så det så! :)

Sier ikke at det er lett, jeg er i samme båt som deg TS, bare at jeg leter etter en gutt som deg da, haha, men jeg har troa på at de finns. Det var bare det å finne dem og klare å connecte. Vanskligere enn man skulle tro gitt.

LYKKE TIL!!!!!

Tar meg den frihet til å si at jeg rett og slett elsker å generalisere. Føler meg på rimelig trygg grunn også, siden de som kjenner meg vet at jeg gjerne setter ting på spissen, og da for det meste mener veldig lite vondt med det.

Kan ikke hjelpe for det, men Pink sin "Stupid girls" er just my cup of tea :) Og bare for å ha sagt det, hvorfor slipper "Stupid boys" unna? Er det noe bedre å bole dag og ut dag inn, enn å shoppe og bli nærmest radioaktiv i solariumet?

Men i det store og hele er jeg egentlig fullstendig i takt med deg vil jeg påstå. Det er ikke lett å finne noe "interessante" (eller kanskje potensielle er bedre ord), og så var det det med kjemi og connection da (burde hatt et bedre ord her)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må også signere denne :)

Smiger...eller kanskje er jeg innbilsk eller noe...samme kan det være...tolker det som smiger og lar det stå til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snill

Må bare si at det er MANGE som vil ha en som deg, og jeg håper inderlig det er flere av sorten som er single!

Etter å ha vært i et veldig bra forhold, som likevel tok slutt, blir man jo litt kravstor, og her er hva ei normalt søt jente i midten av tjueårene ser etter per nå:

*En mann som tør å si hva han føler og ønsker, som er ærlig, trofast og syns at jeg er den vakreste i verden selv når jeg ligger syk og med sovesveis på sofaen i ullundertøy på fjerde dagen. Litt romantisk, men det bør være mulig.

* En mann som er oppegående, følger med på nyheter og engasjerer seg i "politikk og sånn". Jeg vil ha en som jeg kan diskutere aktuelle ting med, og som helst er litt mer intelligent enn meg, vertfall på enkelte områder. Nå er jeg ikke noen Mensa-dame, men dessverre er det MANGE menn som kun bryr seg om fotball, øl og tv-spill, selv når de er rundt 30. Disse tiltrekker meg ikke.

* En mann med utdannelse. Var litt i tvil om det er rett å skrive dette, men mye kan tyde på at de jeg faller for har noen år med høyskole/universitet bak seg. Det betyr dessverre at jeg utelukker utrolig mange og gjør det vanskeligere for meg selv. Dette hører for øvrig inn under forrige punkt: De som har tatt utdannelse er gjerne mer samfunnsinteresserte enn de som er fornøyd med Rema-jobb, øl og fotball.

*Noen av de samme interessene som meg: Friluftsliv og reiser er alltid bedre når man er to. Særlig en viss interesse for friluftsliv betyr noe, fordi det er en verdi jeg er opptatt av å føre videre til mine fremtidige barn:-D

*Sans for humor. En som kan se humoren i det når alt ser som svartest ut, og som liker en practical joke innimellom. Tidligere har jeg fått dekket dette behovet på jobben, men det hadde vært fint med humor i heimen og:)

*Så er det alle de tingene jeg ikke egentlig har som krav, men som likevel spiller inn: Høyere enn meg (burde ikke være noe problem), økonomisk kontroll (ser overhodet ikke etter noen som er "rike"), tiltrekning og kjemi.

Jeg er ei vanlig jente, og mine venninner er på samme måte. Vi tiltrekkes ikke av bad-guys, playere, golddiggers (asylsøkere som trenger en kjæreste for å få oppholdstillatelse) men liker vanlige gutter. Dessverre er ikke disse så lette å få tak i, verken på byen eller andre steder når man er litt småsjenert på sjekkefronten.

Oooops, ser at dette ser ut som en kontaktannonse, men det var egentlig mest ment som et svar på om de finnes, og svaret er vel et rungende "JA":-)

Interessant lesing. Kunne egentlig bare snudd alt tvert om og skrevet samme tilbake. Nøyer meg derimot bare med å si "veldig veldig enig", ellers står jeg i fare for å skrive et svar på en kontaktannonse, som jo egentlig ikke engang var en kontaktannonse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hei Snill

Oppsummert så krever du ikke mer enn at han skal være; ærlig, trofast, romantisk, oppegående og samfunnsengasjert, mer intelligent enn deg, være friluftsinteressert og reiseglad, humoristisk, høy og økonomisk velberget.

Mens du skal ligge i senga med ullundertøy.

Minner meg om norske kvinner; lange kravlister til mannen mens de selv ikke tilbyr noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummert så krever du ikke mer enn at han skal være; ærlig, trofast, romantisk, oppegående og samfunnsengasjert, mer intelligent enn deg, være friluftsinteressert og reiseglad, humoristisk, høy og økonomisk velberget.

Minner meg om norske kvinner; lange kravlister til mannen mens de selv ikke tilbyr noen ting.

Synes du bommer fullstendig i din kritikk av det innlegget over. Flere av "kravene" er jo "allmenn fornuft", som f.eks ærlig, trofast og oppegående. Kan ikke forstå at noen ville ønske seg en mann der det ikke var et krav med noen av de. Hvem er det som ønsker seg en mann som ikke trenger være ærlig f.eks?

At han er høyere er, som innlegget sier, ikke noe særlig problem, ettersom gutter stort faktisk ER høyere enn jenter, med unntak selvsagt.

Resten ser jeg på som typiske interesser (kanskje med unntak av intelligens), noen vil ha en som er aktiv i idrett, gjerne ski, eller som liker frivillig arbeid. Her blir det vist til samfunnsengasjement, friluftsliv og reiser.

Humor og økonomi...vel, hvem ser etter noen humor og som er økonomisk uansvarlig?

Store deler av dette vil jeg si er kjerneverdier som alle bør ha, i større eller mindre grad, med unntak av det jeg mener er interessebasert. Jeg vil i alle fall ikke selv ha en dame med null peil på verden omkring seg, men bunnløs forbrukslånsgjeld, humørløs og som liker å være litt flørtete (og vel så det) mot andre på byn, men som ikke er plaget av å lyve om det.

Ikke noe hets av innlegget ditt Gjest, men jeg synes det blir tynt å påstå at jenter KREVER dette av menn, når alt utenom interessepunktene er verdier som flere i dag godt kunne hatt en ekstra dose av, gutter som jenter.

EDIT: glemte å legge til noe som jeg faktisk ser på som ekstremt lite tiltrekkende, mangel på høfflighet...

Endret av Snill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om "Gjest" som skrev dette er mann? Hvis det er tilfelle, så minner det meg om norske menn som helst vil at damene skal være tilgjengelig opp og ned i mente, for å si det sånn, og i tillegg til det passe hus og barn og være grei.

Neida, jeg vet at det gjelder ikke alle norske menn! Heldigvis! Men dersom man leser en del tråder på diverse fora rundt om kring, så kan man begynne å lure om hvem det er som er mest kravstore... :)

Jeg synes ikke det er for mye forlangt å få innfridd visse "krav" hvis man skal tilbringe livet sitt sammen med noen.

Til deg Snill, som startet denne tråden: Ja, vi finnes. Jeg regner meg selv som en slik jente du beskriver. Jeg venter vel egentlig bare på en gutt/mann som kan matche meg, slik at jeg kan gi alt det beste av meg selv og få alt det beste av ham tilbake :) (hvis det gir mening...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er for mye forlangt å få innfridd visse "krav" hvis man skal tilbringe livet sitt sammen med noen.

Synes definitivt det er ok å stille diverse krav ja, i alle fall det som går på rene personlige egenskaper. Om man har et reellt bilde av sine egne egenskaper er jo en annen sak rett nok ;)

Til deg Snill, som startet denne tråden: Ja, vi finnes. Jeg regner meg selv som en slik jente du beskriver. Jeg venter vel egentlig bare på en gutt/mann som kan matche meg, slik at jeg kan gi alt det beste av meg selv og få alt det beste av ham tilbake :) (hvis det gir mening...)

Sitter dessuten på samme benken på samme venterommet som deg vil jeg påstå, men bare så synd at det rette reisefølget ikke dukker opp til antatt tid...uheldigvis for hvem vedkommende nå enn måtte være :)

Endret av Snill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frøken_*

Interessant å se en manns betraktninger og hvor godt det faktisk passe med jentene sitt syn...Jeg syns at sammenligningen med stupid girls var litt bra da, men det finnes tilsvarende for jenter også da, men sportidiottyper :s

Hadde ikke vært meg imot å bytt litt av samboeren sin fotballidoti med noe annet, så kunne skrevet under på oppropet her jeg også, men det virker som om ts allerede har fått noen frierbrev på privaten :gjeiper: Det var da rimelig direkte det du skrev bubbissa, men artig lesing uansett da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk! Fint med tilbakemeldinger på at man ikke er helt ute...samtidig som man kan begynne å lure om man blir sett på som sær fordi man ikke har interesse av mer enn 5 pils på en kveld, og ikke synes det er kult å være fyllesyk i 3 dager.

Stiller meg gjerne fremst i køen for å gå tur fredag kveld kl 21-22 jeg, men har inntrykk av at man blir uglesett som kjedelig avholdsmenneske av å si det høyt...og i alle fall om man er gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg må jo le:) Her er det ikke snakk om å stille krav og ikke innfri noen av dem selv. Jeg tasser ikke rundt i ullundertøy til vanlig, men det jeg ville fram til var at jeg vil ha en mann som elsker meg for det jeg er, selv når jeg er på mitt minst tiltalende:-)

En fin balansegang mellom å kle seg fint for hverandre, og kunne tillate seg å være usminket i vedkommedes selskap uten at det går ut over romantikken.

mange menn vil bare ha "modelldamer", som dessverre ikke finnes mange (noen?) av i virkeligheten. Som Outcast sier det:

I know you'd like to think your shit don't stank

But lean a little bit closer

See that roses really smell like poo-poo-poo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leana

Ts, du virker så veldig opptatt av å sette mennesker i bås, og fremheve at du ikke er som de andre. Jeg møter ikke mange av disse jentene du beskriver som bare er opptatt av klær, sminke og TV-serier, og heller ikke gutter som bare er opptatt av øl og kroppsbygging. Kanskje det er fordi du er så opptatt av å se verden som svart-hvitt at du legger nesten bare merke til mennesker som passer inn i dine steretype bilder? Fordi om det er en annen som stikker av med jenta du er interessert i, trenger han å være en "ulv", som du sier? Jeg synes en slik offerrolle hos gutter, som du representerer, er svært lite tiltrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

En stor applaus for deg bublissa for det du skriver i ditt siste innlegg :) :)

Kunne ikke sagt det bedre. Jeg liker å kle meg pent og være fin. Men kan godt ha dager hvor jeg ikke tar på mascara el ikke er riktig kledd. Jeg vil ha en mann som da syns jeg er like hot, fordi han virkelig ser meg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du virker så veldig opptatt av å sette mennesker i bås, og fremheve at du ikke er som de andre. Jeg møter ikke mange av disse jentene du beskriver som bare er opptatt av klær, sminke og TV-serier, og heller ikke gutter som bare er opptatt av øl og kroppsbygging. Kanskje det er fordi du er så opptatt av å se verden som svart-hvitt at du legger nesten bare merke til mennesker som passer inn i dine steretype bilder? Fordi om det er en annen som stikker av med jenta du er interessert i, trenger han å være en "ulv", som du sier? Jeg synes en slik offerrolle hos gutter, som du representerer, er svært lite tiltrekkende.

Vel, alle vet jo at verden ikke er svart\hvit, uansett hvilke tema det gjelder. Når jeg presenterer verden som svart\hvit her så tar jeg det som en selvfølge at leserene skjønner at det er en haug med unntak, og unntak av unntakene for den del. Selvsagt sier jeg ikke at alle jenter er opptatt av tv-serier etc, og selvsagt er ikke alle gutter som finner en dame jeg kjenner ulver.

Jeg ser heller ikke som meg selv som et offer, det nærmeste måtte være en forbigått gylden sjanse, men skal ikke beksrive min egen situasjon siden den tydeligvis fort kan misforstås.

Som sagt, her står litt mellom linjene som jeg tar forbehold om at folk ser, men kanskje jeg skulle brukt dobbelt linjeskift for å gjøre plassen mellom linjene litt større. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
En stor applaus for deg bublissa for det du skriver i ditt siste innlegg :) :)

Kunne ikke sagt det bedre. Jeg liker å kle meg pent og være fin. Men kan godt ha dager hvor jeg ikke tar på mascara el ikke er riktig kledd. Jeg vil ha en mann som da syns jeg er like hot, fordi han virkelig ser meg :) :)

Om man er hot eller ikke synes jeg i all hovedsak ikke har så all verdens mye med klærne å gjøre. Dersom han synes hun er hot, ja så er hun vel det, uansett sovesveis, mascara "over alt", joggebukse eller bikini. Vil tørre å påstå at man i utgangspunktet er hot, og klærne bare forsterker det ytterligere.

Så ja, å kle seg litt ufjongt er kanskje ikke SÅ hot som fint og kledelig, men ikke dermed sagt at man er usexy...bare fin på en litt annen måte kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville bare si, Hvor finner man slike som deg, Snill? Jeg føler at alle guttene jeg har god kjemi med, enten har samboer eller en forlovet eller nettopp har kjøpt valp med kjæresten... De som er keene på meg er menn jeg ikke deler verdier eller interesser (!) med meg, og de jeg faller for - er opptatte, uten unntak.. Så det er godt å lese at dere finnes der ute.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*

Dere sier dere vil ha en som Snill, jeg har iallfall gjort min erfaring at det er det jenter sier, realiteten er stikk motsatt.

Jeg er innerst inne slik som Snill, men ute på byen så har jeg gitt opp å kjøre den stilen i det heletatt (takk dere selv jenter). Det som gjelder er overdreven selvtillit og behandle jentene med minimalt respekt.

Jeg har kjempekontroll på økonomi, har femårs utdannelse, balansert, sosial, greit utseende, trener litt, interessert i politikk etc. Er fortiden den eneste i kompisgjengen som er singel, hva jeg enn har gjort for å fortjene det. Kjærestene til kompisene mine påstår at jeg lett burde fått meg dame, men sånn er ikke statusen hvis jeg skal oppføre meg som den jeg er. Bråket type som raver rundt på byen og behandler folk som dritt fungerer mye, mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...