Gå til innhold

Svarer dere skriftlig?


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Venninnen min gifter seg til helga, og vi har selvfølgelig svart jatakk for lenge siden til å komme.

Foreldrene hennes betaler hele stasen, og derfor står de også oppført som avsendere i innbydelsen. Min venninne visste at vi kom, men fordi jeg gjerne ville si takk også til foreldrene, sendte jeg dem et kort hvor jeg skrev takk, og at vi gjerne ville komme. Det føltes helt naturlig for meg å si takk til de som faktisk hadde invitert meg.

Men i ettertid har jeg fått en del reaksjoner både fra brudepar og noen andre venner på at jeg sendte et kort. De synes det var dumt og stivt og unødvendig, og har rett og slett ledd mye av meg som synes det var en fin gest.

... og så jeg som alltid har lært at skriftlige innbydelser skal ha skriftlig svar... :-? Kunne egentlig gjerne ringt også jeg - poenget mitt var at jeg synes foreldrene skulle få en takk også...

Hva med dere? Svarer dere skriftlig? Eller tar dere en telefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt korrekt oppførsel, Imari! Hvis noen synes dette var dumt, er det bare fordi de mangler oppdragelse selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg Leo... Det er de som mangler oppdragelse og ikke du. Synes det er virkelig frekt av dem og oppføre seg på den måten.

Vik fikk også skriftlige svar og syntes det var helt greit. Har ikke gjort noe narr av dem.

Nei, noen mennesker er bare ja... har ikke ord... Du får bare heve deg over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Det er forsåvidt ikke noen bigdeal for meg - jeg bare ble så overrasket over at de andre reagerte så sterkt, og syntes det var sååå latterlig...

.. jeg kommer til å fortsette å gjøre ting på den gammeldagse og høytidelige måten, jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Pleier å ringe vi, for det står som regel bare navn og telefonnummer til den som skal ha svarene. Men det var jo en hyggelig gest syns jeg, å sende et kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du! Synes ikke det skader med litt god gammeldags skikk og bruk. Det er en del av kulturen vår som vi bør ta vare på og vitner dessuten om at man kommer fra et "møblert hjem".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er flott med skriftlig svar på skriftlige invitasjoner jeg. Vi fikk et par skriftlige svar på våre invitasjoner da vi giftet oss, og jeg reagerte slett ikke negativt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det bare er kjempekoselig at noen svarer skriftlig på

invitasjonen jeg :D

Av våre ca.100 invitasjoner, fikk vi et skriftlig svar, og det satte

vi stor pris på! Ikke noe latterlig med det, bare en fin gest :D

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imari:

Jeg synes du gjorde helt rett, jeg!

Liker en litt høytidelig stil og er enig med deg i at det er en fin gest å henvende seg til de som faktisk inviterer.

Vi skal ha svarkort som vi legger ved invitasjonene,

slik at alle skal svare skriftlig til oss.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pudding

Tex: Jeg synes også det er en god idè med svarkort. Setter dere på frimerker på svarkortene, eller må gjestene betale det selv?

Klem fra Pudding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager svarkort til å krysse av for ja eller nei og så legger vi ved en ferdig frankert og adressert konvolutt.

Skal være så enkelt som mulig for gjestene...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...