Gå til innhold

Gruer meg til sommeferien

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Pjusk

Gjest skriver:

Men ærlig talt, hvilke normale oppegående mennesker vil ha noe med en person som har begått grusomheter mot barnet deres da??  

Det kan jo kun være følelseskslde psykopater som gir blaffen i at datteren blir utsatt for sexovergrep......

La meg gi deg et eksempel. En mann - i dag voksen - ble misbrukt av sin onkel. Hans bror ble forsøkt misbrukt. Moren (som er misbrukerens søster) vet om misbruket av den ene sønnen, men fortrenger det fullstendig og har alltid gjort det. Jeg er likevel ikke i tvil om at denne moren elsker sine barn, men hun makter ikke å innse realitetene og å ta kampen. Hun later vel som det ikke har skjedd, tenker jeg, da realitetene er for grusomme å innse. Det er dette bla. som menes med ressurssvake hjem.

Sønnen som ble misbrukt er nå over 40 år og har aldri snakket om dette. Han vet ikke at vi vet osv. Han møter også misbrukeren jevnlig gjennom sosiale sammkomster hos sin mor.

(I dag er denne mannen (misbrukeren) forsterfar/avlastningshjem for en gutt i tenårene og har vært det siden gutten var liten. Vi har prøvd å slå alarm vedr. forholdene, men kommer ingen vei... Vi VET jo ikke at han misbruker denne tenåringen, men vi ville vel ikke blitt overasket akkurat.)

Og i tilfelle noen skulle være i tvil: Jeg forsvarer selvfølgelig ikke at noen foreldre/voksne ikke tar opp kampen på vegne av barna sine!! Hadde et av mine barn blitt utsatt for noe slik, hadde vel jeg eller min sambo blitt fengslet for overlagt drap, tenker jeg.... :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tingeling (ikke innlogget

Hei

Først og fremst vil jeg gi deg en stor trøste / støtte klem!

Mye har vært sagt, men jeg skjønner at du ikke vil fortelle det til familien din ettersom du ikke er sikker på hvordan de vil takle det.

men hva om du får faren til barna dine til å ta det opp med overgriperen ? vet han om det og er dere fremdeles sammen ? I tilfelle kan du kanskje få ham til å ta en alvorsprat med dette svinet (jeg ber alle griser om undskylding for sammenligningen) og be ham om å holde seg LANGT borte fra deg og barna dine.

Uansett hva som skjer:

LYKKE til!!!

klem fra tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Ja, nå har de altså vært hos meg....Helt overraskende dukket de opp her jeg bor. Synes det var utrolig respektløst da jeg jo sa at jeg ikke ville ha besøk av "han"..Måtte jo liksom be de inn, men jeg var ikke særlig hyggelig, men jeg orker bare ikke å spille. Prøvde å si at han kanskje ikke var så snill, men det blåste bare muttern av..Heldigvis ble de ikke lenge. Han sa at kanskje han kom flere ganger.. :o Han synes sikkert det er "morsomt", det synes ikke jeg. Det verste er jo at jeg ble tvunget til å ta en slik person inn i mitt hjem, å varte han opp, og å liksom være hyggelig mot han..en person jeg ikke kan fordra. Tror neppe jeg kommer til å si noe, men jeg er ganske skuffet over at de ikke kan ta et hint. Det blir nok forhåpentligvis lenge til neste gang...nå føler jeg ihvertfall ikke for å dra å besøke de i ferien.

Min mann var ikke hjemme da de kom, men han vet om dette. Han syntest det var både utidig og frekt av de å bare dukke opp slikt. Tror ikke det ville nyttet at han sa noe heller..

Huff, jeg får nesten litt dårlig samvittighet over min oppførsel også..Det er jo så mange år siden....og vel, han er jo ikke helt "normal"..Det er jo synd på han også, men synes liksom ikke at det er min opgave å lyse opp hans liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg den dårlige samvittigheten skal du ikke ha i det hele tatt. Det er ikke din plikt eller noe som helst annet å gjøre han blid og glad, ei heller å slippe han inn i huset ditt.

Håper det blir lenge til neste gang ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...