Gå til innhold

Koselig date

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en date med en kvinne jeg traff på nettet for noen dager siden. Egentlig så trodde jeg hun var litt "out of my leauge" men vi hadde det veldig koselig, og ble sittende og prate lenge, lo mye og koste oss. Daten var for øvrig uten alkohol, noe som kan anbefales. Vi ble egentlig sittende altfor lenge siden det var ukedag og begge skulle på jobb dagen etter, men det er en annen sak :) Vi har avtalt å treffes igjen, og skal finne på noe i neste uke. Jeg er forresten 29, hun 31.

Men, det er selvfølgelig alltid et men: Hun har ikke vært singel i mer enn to måneder. Derfor vil jeg ta det litt med ro. Er det noen som har erfaring med dating av relativt nysingle? Jeg har vært i et lengre forhold selv som tok slutt for rundt et år siden, og jeg tror ikke jeg var klar for noe nytt forhold etter to måneder. Har dere noen tips på veien? Vil tro at hun kanskje er mer "lettskremt" siden hun nettopp er kommet ut av et forhold, så jeg bør kanskje vokte meg for å pushe ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville fisket godt rundt om hun egentlig er ferdig med eksen eller hvordan det er med den saken, ville vært skeptisk.

Fort at du blir en rebound.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville fisket godt rundt om hun egentlig er ferdig med eksen eller hvordan det er med den saken, ville vært skeptisk.

Det er nok sikkert lurt ja. Hun nevnte i hvert fall ikke eksen under daten, med unntak av én gang da det falt seg naturlig.

Jeg har i hvert fall ikke tenkt å bli noen rebound :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter litt farlig dette her. Kjipt å bli rebound. Been there done that.

Du kan jo prøve kjøre på hvis du klarer holde hode kaldt og ikke legge for mye følelser i det med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missLady

Jeg og min nåværende type begynte å holde på 4 uker etter han ble singel, 1 mnd etter det igjen var vi kjærester ;) Ingen problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min hadde vært singel i 2 1/2 mnd da vi traff hverandre. Er fortsatt kjærester i dag , litt over ett år etter.

Jeg ville nok likevel hatt følehornene litt ute... Men, det kan gå godt og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo veldig an på ting som hvor lenge hun var sammen med eksen, hvorfor det tok slutt og hvem det var som gjorde det slutt osv.

Dessuten syntes jeg alle mennesker har godt av å være singel en stund etter brudd for å tenke ordentlig gjennom ting, lære seg å trives ordentlig som singel og med bare seg selv.

Ellers blir det fort gjort at man bare hopper inn i noe nytt i frykt for å være alene.

Jeg ville vært veeldig forsiktig.

Jeg har vært på dealeren med en fyr nå i flere måneder, og vi startet greia vår ikke så lenge etter at han ble singel, og det har vært flere faresignaler tidligere, som jeg bare har oversett fordi jeg likte ham så godt, men først nå har jeg ordentlig klart å insett at han ikke er ferdig med henne, og at jeg har blitt en slags rebound.

Hadde vært mye lettere om jeg hadde trukket meg ut på et tidligere stadie.

Så pass deg iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel uansett ikke aktuelt å prøve å forføre henne akkurat nå, heller holde henne interessert slik at det eventuelt kan bli noe i fremtiden. Hvordan bør jeg gå fram? Dersom vi møtes flere ganger og det ikke skjer mer fra min side vil hun sikkert gå lei, eller se på meg som en venn. Det er også en farlig felle å gå i.

Men takk for svar så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tiril_*

Jeg ble singel etter 7 års samboerskap, og begynte å date 3 mnd senere. Hadde egentlig ikke planer om det, men slik ble det. Og jeg falt pladask. Det ble ikke oss to, men jeg er 100% sikker på at jeg ville valgt han istedetfor min eks dersom jeg fikk velge.

Når forelskelsen etter daten min begynte å falme kom forresten bearbeidingen av eksen min igang.

Med det mener jeg: dersom hun har vært i et seriøst forhold, så er det nok stor sjans for at hun trenger mer enn 2 mnd på å bli ferdig med fortiden. Men samtidig, kommer følelsene for deg så kan nok prosessen bli veldig annerledes hva gjelder eksen hennes. Tror jeg, ut fra egne opplevelser og mine venninners opplevelser.

Men det kan også være en mulighet at hun lettere blir betatt nå, uten at det trenger å stikke så dypt, dersom hun har vært sammen med en person lenge, og kanskje ikke opplevd så mye oppmerksomhet fra andre menn de siste årene. Det er noen ganger at hormonene kan løpe litt løpsk etter et brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nysingel jente

Hei TS

Jeg tror det kommer helt an på om hun ville avslutte det forrige forholdt sitt, eller om det var som ville det og hun som ble "dumpet".

Jeg slo opp med eks samboere min for litt over 2 måneder siden. jeg tok intiativet ti lbruddet, og var ganske ferdig med han da det skjedde. Jeg dater en ny gutt nå, og det er absolut ingen rebound! :)

Jeg tror alstå det er lurt å finne ut litt rundt bruddet deres, kom det uvented på henne? i så fall er hun sikkert ikke ferdig med han. men hvis hun hadde tenkt nøye gjennom det og ville at det skulle bli slutt, tror jeg ikke det er noe problem.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten regel er det at kvinner gjør seg ferdig før de går, mens menn gjør seg ferdig etter at de har gått. Så fremt det er din date som er den som går altså. Jeg hadde skygget banen for nysingle menn som hadde vært i langvarige forhold ihvertfall, hadde jeg vært mann hadde jeg muligens turt å ta sjangsen på en kvinne. Ellers så er det visst flere som ligger med x`n etter langvarige forhold enn det er av de som ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en i et år, hvor jeg var ferdig med han 1 uke etter jeg ble dumpa - så det er veldig induviduelt!

Men merker jeg selv er veldig oppmerksom på å ikke bli noens re-bound. Bare vær klar over hva hun vil.......... så du ikke går på en smell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva menes med rebound?

En slags reserve eller en trøsst?

Noe som ikke vil vare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Hva menes med rebound?

En slags reserve eller en trøsst?

Noe som ikke vil vare?

En rebound er en man dater/holder på med/blir sammen med ikke så lenge etter man var i et forhold sånn at man skal glemme eksen, en som kan bort oppmerksomheten fra at man savner eksen. altså en man "bruker" for å komme lettere over eksen, og ikke en man er ute etter å ha et ordentlig forhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg truffet henne igjen et par ganger. Det var hun som gjorde det slutt, og hun hadde visst tenkt på det en stund i forveien også. Ikke hadde hun og eksen vært sammen særlig lenge heller.

Men jeg vil likevel ta det litt rolig, så jeg lar det gå et par dager mellom hver gang jeg kontakter henne osv. Hun var hjemme hos meg i går, og vi lagde mat sammen. Veldig koselig, men jeg jeg lot det ikke gå lenger enn en klem når hun kom, noen ørsmå berøringer og en klem da hun gikk. Håper jeg er på riktig spor. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest missLady
Nå har jeg truffet henne igjen et par ganger. Det var hun som gjorde det slutt, og hun hadde visst tenkt på det en stund i forveien også. Ikke hadde hun og eksen vært sammen særlig lenge heller.

Men jeg vil likevel ta det litt rolig, så jeg lar det gå et par dager mellom hver gang jeg kontakter henne osv. Hun var hjemme hos meg i går, og vi lagde mat sammen. Veldig koselig, men jeg jeg lot det ikke gå lenger enn en klem når hun kom, noen ørsmå berøringer og en klem da hun gikk. Håper jeg er på riktig spor. :-)

Høres bra ut! Men ikke la det gå for lang tid mellom hver gang heller, husk, jenter overanalyserer alt, og plutselig kommer en annen kar og tar henne fra deg! ;) Men absolutt bra å gå sakte og forsiktig fram, bare ikke for forsiktig, slik at du virker uinteressert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente_*

Jeg hadde trodd du ikke var interressert i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trodd du ikke var interressert i det hele tatt...

Tror hun vet at jeg er interessert. Jeg prøver bare å ikke virke pågående. Hun har uansett invitert meg på middag i neste uke (jeg er på reise med jobb denne uka), så det håper jeg blir koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente_*

Så kosleig at hun har invitert deg på middag, og hvis hun vet du er interressert, er jo hun også det siden hun inviterer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...