Gå til innhold

Folk som løper til avisene

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gud jeg er så lei av folk som løper og hyler til avisene for de dummeste små filleting. I dag kan vi lese om Stine, 2 1/2, som måtte sy uten bedøvelse. Så leser vi artikkelen. Og ser: det var snakk om ETT sting. Jeg gjentar: ETT sting. Så problemstillingen var altså: barnet ble stukket uten bedøvelse én gang. Om barnet skulle fått bedøvelse, hva hadde skjedd? Jo, barnet hadde blitt stukket uten bedøvelse én gang, og deretter en enda en gang med bedøvelse. Det gjør vondere å få bedøvelsessprøyten, med sviende injeksering, enn det gjør å sy ett sting. Noe denne moren er akkurat litt for tett i nøtta til å forstå.

Hva er det med folk som driter seg selv så loddrett ut i avisene? Er de så despo etter å få navnet sitt på trykk at de ikke bryr seg om at de framstår som kronidioter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg ble også helt oppgitt over den saken.

Jeg skjønner ikke helt hva moren tenker med. Tror hun at bedøvelsessprøyten er helt smertefri? Og hvordan kan hun tro noe så tøvete? Et stikk er et stikk. Eneste forskjellen er at bedøvelsessprøyten svir i tillegg, altså er det mer ubehag ved den enn det ene stikket når det ble sydd. Og til tross for at det var ungen som ble utsatt for denne "grufulle mishandlingen", var det ungen som måtte trøste moren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns morens oppførsel er ganske ille i denne saken, hvis det foregikk slik det beskrives i artikkelen. Hva godt tror hun det skal gjøre at hun selv gråter og ber legen stoppe, eller når hun gråter foran barnet på vei hjem og når hun kommer hjem, slik at barnet ser seg nødt til å trøste mor?

Her har legene gjort en avveining, av hva som er minst vondt for barnet, og da ser jeg ikke problemet, når barnet først måtte sy. En helt annen sak, er tilfeller hvor unge jenter som har kuttet seg, treffer på leger som prøver å skremme dem fra å selvskade igjen, ved å sy sårene uten bedøvelse. Men det er jo ikke tilfellet her. Her høres det ut som det er en god medisinsk grunn til valget, men at mor syns det er vanskelig å se barnet sitt ha det vondt (noe som jo er forståelig, men hun kan ikke nødvendigvis kritisere helsevesenet av den grunn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud jeg er så lei av folk som løper og hyler til avisene for de dummeste små filleting. I dag kan vi lese om Stine, 2 1/2, som måtte sy uten bedøvelse. Så leser vi artikkelen. Og ser: det var snakk om ETT sting. Jeg gjentar: ETT sting. Så problemstillingen var altså: barnet ble stukket uten bedøvelse én gang. Om barnet skulle fått bedøvelse, hva hadde skjedd? Jo, barnet hadde blitt stukket uten bedøvelse én gang, og deretter en enda en gang med bedøvelse. Det gjør vondere å få bedøvelsessprøyten, med sviende injeksering, enn det gjør å sy ett sting. Noe denne moren er akkurat litt for tett i nøtta til å forstå.

Hva er det med folk som driter seg selv så loddrett ut i avisene? Er de så despo etter å få navnet sitt på trykk at de ikke bryr seg om at de framstår som kronidioter?

Det var da voldsomt til reaksjon. Fra moren altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til reaksjon. Fra moren altså.

Med en så voldsom reaksjon på noe så ufarlig og lite, kan hun jo påføre ungen sin alvorlig legeskrekk. Når mor griner i timesvis etter ett lite sting, må jo ungen tro at det var livsfarlig.

Greit at det ikke er kjekt at barnet har det vondt, men ett sting gjør virkelig ikke særlig vondt, ei heller er det farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut fra bildet ser det ut som overskriften burde vært "Mistet far og ektemann i brann påsatt av ledende politiker" eller lignende. Herregud, dramatiske mennesker...

Jeg ble FLAU på morens vegne da jeg leste dette. De på legevakten har nok fått seg en god latter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun vil ikke reise til legevakten om Stine skulle skade seg igjen". Bra tenkt. På legevakten velger de den minst smertefulle måten å behandle ungen på. Fyameg, altså. Best å aldri sette sin fot der igjen, og heller la ungen gå med et dypt, usydd kutt over helgen. :ironi:

Og så står de frem med fullt navn og bilde.... Tenk så pinlig for resten av slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så en lurer på hvorfor journalisten ikke beskyttet moren fra seg selv her. Det hele er en soleklar ikke-sak. Eneste grunnen til å sette noe slikt på trykk, er for at vi andre skal få underholde oss over hvor utrolig tåpelig andre mennesker kan oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun vil ikke reise til legevakten om Stine skulle skade seg igjen". Bra tenkt. På legevakten velger de den minst smertefulle måten å behandle ungen på. Fyameg, altså. Best å aldri sette sin fot der igjen, og heller la ungen gå med et dypt, usydd kutt over helgen. :ironi:

Og så står de frem med fullt navn og bilde.... Tenk så pinlig for resten av slekten.

Hehe, ja mor sa jo at hun heller ville kjøpe plaster og vente til fastlegen var ledig neste gang. Riiiight.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det var da voldsomt til reaksjon... Og man skulle nesten tro det var agurktid.

99% gi og ta noen prosenter er argurk nyheter. I avisene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk selv dette valget en gang da det var nødvendig å ta prøve av veske i bukhulen. Hvis jeg skulle ha bedøvelse måtte de stikke meg to ganger, og bedøvelsen gjorde ikke mindre vondt enn selve stikket for å ta prøven. Det hadde ikke falt meg inn å klandre helsepersonellet for at det ikke fantes en bedre måte å gjøre det på - og iallefall ikke gå til avisen :ler:

Jeg valgte selvfølgelig ingen bedøvelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nesten så en lurer på hvorfor journalisten ikke beskyttet moren fra seg selv her. Det hele er en soleklar ikke-sak. Eneste grunnen til å sette noe slikt på trykk, er for at vi andre skal få underholde oss over hvor utrolig tåpelig andre mennesker kan oppføre seg.

Ja jeg undret meg litt over manglende kildekritkk her. Pussig sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg for min del lurer på om denne moren i det hele tatt veit hvor sykt vondt det er å få bedøvelse i foten? Huden er veldig tykk og full av nerver, og bedøvelsen svir og sprenger som er helvete. Og ofte holder det ikke med bare ett stikk. Sprøytestikkene er jo like vonde som det er å sy, og å sy ett sting vil uansett føre til færre stikk gjennom huden enn om man skulle fått bedøvelse i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del lurer på om denne moren i det hele tatt veit hvor sykt vondt det er å få bedøvelse i foten?

Jepp. Har fått bedøvelse inn mellom to tær én gang, og håper jeg slipper det igjen. Jeg tror denne jenta ble spart for smerte ved å sy ett sting uten bedøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...