Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #1 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei! Kan noen hjelpe meg? Jeg skal snart ha oppkjøring, og lurer på hva slags ting sensor kan spørre om? Hadde blitt takknemlig for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 19. februar 2009 #2 Del Skrevet 19. februar 2009 * Hvordan vifta funker * Hvordan skifte spylevæske * Funker servostyringen * Hva gjør man ved oljelekkasje * Dekkdybde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :) Skrevet 19. februar 2009 #3 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg fikk spørsmål om å teste styring (servo og om dekkene "reagerte" fort nok når man svinger rattet), og bremsene. Andre ting kan vere: -oljemengde - Hm, kom jaggu ikke på mer.. Kan vel også få spørsmål om å finne forskjellige opplysninger i vognkortet, som max vekt på last, hvor langt bilen går på så og så mye drivstoff etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 19. februar 2009 #4 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg fikk spørsmål om hvordan lysenene virker første gang og hvordan vindusviskerene virker andre gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antagonist Skrevet 19. februar 2009 #5 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg ble spurt om å finne frem varselstrekant og refleksvest, samt reglene for bruk av disse. Jeg fant dem faktisk ikke - men det var ikke fordi jeg ikke visste hvor det var, men fordi de ikke lå der de skulle. Men jeg stod likevel, selv om jeg følte meg litt dum... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 19. februar 2009 #6 Del Skrevet 19. februar 2009 Sensor kan vel spørre om, og sjekke alt innenfor læreplanen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 20. februar 2009 #7 Del Skrevet 20. februar 2009 Spør kjørelæreren din. Da jeg tok lappen gikk vi igjennom alle tenkelige spørsmål rett før oppkjøringa, og kjørelæreren din vet også hvilke spørsmål de pleier å stille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 20. februar 2009 #8 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg skulle sjekke bremsene. Men kjørelæreren min gikk gjennom alt med meg timen før oppkjøringen. Alt fra å sjekke dekkdybden til styringen til å sjekke bremsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 21. februar 2009 #9 Del Skrevet 21. februar 2009 Hva du kan få spørsmål om pleier kjørelærerne å gå igjennom enten rett før oppkjøringen eller på kjøretimen før oppkjøringen. Det tar ikke så lang tid å gå igjennom det meste. Husker jeg fikk spørsmål om å skru på fjernlyset og vindusviskerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #10 Del Skrevet 22. februar 2009 Fikk spørsmål om dekkdybden og hvordan man sjekker om alle lysene funker. Svarte feil på dekkdyben, men sto da for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraistin Skrevet 25. februar 2009 #11 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Spør kjørelæreren din om å få noen ark med alt du trenger, det fikk jeg i hvert fall. Men spørsmålet er som flere har nevnt ikke avgjørende, og ofte får man ikke i det hele tatt (men ikke regn med det). Selv fikk jeg å vise om kontrollampa til airbagen funka, noe jeg ikke hadde snøring på. Men jeg spurte om å få se i opplysningsboka som fulgte med bilen, og det var greit. Fant det ikke da heller pga stress, men sensor satt tydeligvis pris på at jeg foreslo å sjekke boka =) Og jeg stod likevel (i dag!) Endret 25. februar 2009 av Kraistin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 8. juli 2009 #12 Del Skrevet 8. juli 2009 En litt mer utfyllende sammenhengende oversikt for hva en kan få spørsmål om:) Hovedmomenter: - lasteevne - bremser - hjul og dekk - styring - lys - sikt - driftssikkerhet - sikkerhetsutstyr - varsellamper Innenfor disse kan man får beskjed om å Vis - Kontoller - Forklar - Påvis Konkrete spørsmål: nr 1. Kontroller: Dekkdimensjon. Mønsterdybde. Skader på dekk/felg. Lufttrykk. nr 2. Kontroller: At lys/reflekser virker og ikke er skadet. Forklar forskjellingen mellom stopplys(bremselys) og baklys. nr 3. Bremsevæske og oppgi årsak til lavt væskenivå. Vis kontroll lampen for tokrets bremseanlegg. nr 4. Kontroller: Dødgang i styringen. Servostyring, at den virker og ikke har lekkasje(tetthet). nr 5. Vidusviskere, (funksjon/tilstand) Vindusspylere, (funksjon/nivå). nr 6. Kontroller: Bremsekraftforsterker, Tetthet i bremseanlegget (trykkpøve). nr 7. Påvis: Hvor mange personer bilen er registert for. Hvor stor nyttelast bilen er registert med hvor stor henger bilen lovelig kan trekke.(Med og uten brems) nr 8. Vis og forklar: Defrosteranlegg (varmeapperat) og ventilasjonsanlegg. Vis varsellampene på instrumentpanelet. nr 9. Forklar hva de enkelte væskebeholerne i motorrommet inneholder og forklar hvorfor det er viktig å kontrollere disse regelmessig. (Konsekvenser) nr 10. Påvis: At nærlys virker og forklar hvordan lyset lyser på veien. Bryteren for varmetråden i bilens baktrute. Betjening av evt. pussere på bilens bakrute. nr 11. Forklar hva som menes med bilens selvopprettingstedens og gjennomfør en kontroll av om dette er i orden. det tror jeg skulle være det meste:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 10. juli 2009 #13 Del Skrevet 10. juli 2009 jeg fikk spørsmål om dekkdybden.. kjørelæreren hadde vist meg hvor den lille dingsen lå som man skulle bruke for å måle dekkdybden... Men jeg visste ikke helt hvordan den fungerte.... så jeg fikk det ikke til da sensor spurte... Men jeg stod heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sanne_* Skrevet 19. oktober 2009 #14 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg fikk spørsmål om å kontrollere tåke- og bak lyset. Hadde ikke peiling, så jeg måtte prøve meg litt fram. Hun merka nok at jeg var usikker, men jeg viste sensor parkringslysa ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ungjente90 Skrevet 19. oktober 2009 #15 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Husker ikke hvilke nr jeg valgte, men fikk spml om hva som kan være årsakene til at dekkene er slitt... Endret 19. oktober 2009 av ungjente90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #16 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg fikk spørsmål om - av alle ting - om airbag-symbolet på dashbordet og hva jeg burde gjøre om den lyste - og om jeg kunne kjøre videre. Omtrent det eneste jeg faktisk ikke hadde vurdert som et spørsmål engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 20. oktober 2009 #17 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg fikk spørmål om å generelt kunne forklare systemene i bilen - bremser, lys, motor. Måtte fortelle litt om alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. oktober 2009 #18 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg måtte vise hvordan man tester sikkerhetsselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 24. oktober 2009 #19 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Jeg fikk spørsmål om å sjekke om bremsekretsen fungerer (hvis jeg husker riktig, jeg pumpet hvertfall bremsene inn på avslått motor og startet bilen, for å se om den "sank" inn - og hvor mye vekt jeg kunne ha i bilen. Endret 24. oktober 2009 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 24. oktober 2009 #20 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg skulle sjekke bremsene. Men kjørelæreren min gikk gjennom alt med meg timen før oppkjøringen. Alt fra å sjekke dekkdybden til styringen til å sjekke bremsene. Denne fikk jeg også. + at jeg skulle forklare kjapt hvordan bremsesystemet/bremsehydraulikken fungerer (at man har to separate system, og hva som skjer hvis det ene går). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå