Gå til innhold

Nrk og promotering av GP-artistene

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har reagert på hvordan Nrk inviterer én GP-artist til Grosvold, og bruker en av melodiene, med bilde av artisten, i ski-VM-sendingene. Det er jo helt latterlig urettferdig. Nå ser jeg at flere andre også har reagert på dette, som det står om i blant annet bt og vg.

Det er jo soleklart at de artistene som får spilt låtene sine og vist trynene sine i media hele tiden har en stor fordel.

Hva synes dere? Er dette riktig oppførsel av Nrk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har reagert på dette i flere år. Som arrangør bør NRK forholde seg noenlunde nøytrale, så får de andre kanalene gjøre som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reagert på hvordan Nrk inviterer én GP-artist til Grosvold, og bruker en av melodiene, med bilde av artisten, i ski-VM-sendingene. Det er jo helt latterlig urettferdig. Nå ser jeg at flere andre også har reagert på dette, som det står om i blant annet bt og vg.

Det er jo soleklart at de artistene som får spilt låtene sine og vist trynene sine i media hele tiden har en stor fordel.

Hva synes dere? Er dette riktig oppførsel av Nrk?

Helt utrolig at NRK gjør dette. De er jo liksom verten for MGP! Har ikke fått med meg at noen av artisten har vært hos Grosvold, men så at Tone var i ski-VM-sendingene. Var det hun som var hos Grosvold også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at NRK gjør dette. De er jo liksom verten for MGP! Har ikke fått med meg at noen av artisten har vært hos Grosvold, men så at Tone var i ski-VM-sendingene. Var det hun som var hos Grosvold også?

Nei, det var han andre favoritten, Anders ettellerannet. Han med felen.

Når man arrangerer en konkurranse, skal man holde seg nøytral. Det er utrolig uprofesjonelt av nrk å holde på slik de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var han andre favoritten, Anders ettellerannet. Han med felen.

Når man arrangerer en konkurranse, skal man holde seg nøytral. Det er utrolig uprofesjonelt av nrk å holde på slik de gjør.

Alexander Rybak var det visst han het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tone deltok på Grosvold kort tid før GP-sendingen ble holdt. NRK begynte altså å reklamere for Aaberge allerede før hun skulle opptre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med nrk "reklamerer" for Aleksander og Tone for de håper de skal vinne?

Litt feil måte av nrk å gjøre det på. De burde jo helt klart holdt seg nøytrale. Hva radio kanaler og andre tv kanaler velger å gjøre er en annen sak. (Leste at Espen Hana reagerte på at radio kanalene spillte sangene til Aleksander og Tone mye...)

For å si det sånn, blir ikke overraska om det er en av dem som vinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med nrk "reklamerer" for Aleksander og Tone for de håper de skal vinne?

Jeg forstår i så fall ikke hvorfor NRK skulle "håpe" på det, hva har de å tjene på at en artist vinner fremfor en annen? :klø:

For å si det sånn, blir ikke overraska om det er en av dem som vinner...

Der er jeg derimot fullstendig enig! Dvs jeg vedder begge arma mine på at Aleksander med fela vinner. Ikke fortrinnsvis pga dette NRK-promo-greiene, men rett og slett fordi han har glimtet i øyet, en sjarmerende tilstedeværelse på scenen og ikke minst en sang som, i alle fall nok i GP-sammenheng, fenger mange.

Uansett, så lenge det ikke er dørgende triste Bror Brøndbo, og like ufattelig kjedelige Tone Damlie gjeeeesp....Aaaaaaberge som vi sender av gårde, stiller jeg meg fullstendig likegyldig til hele GP... :ironi:

Endret av NullHull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere Tone Damli Aaberge. Jeg synes Aaberge er landets mest intetsigende artist. Hun er en normalt søt jente med litt for mye fokus på sminke og trender. Det er den eneste grunnen til at hun får spalteplass, for syngingen er høyst ordinær og ingenting minneverdig. Men etter hennes inntreden på GP-markedet har jeg fått enda mindre sansen for henne. Åpenbart ønsker hun å bruke GP promotere seg selv, og bli mest mulig kjent i flest mulig land. Hun har en forestilling om at flest mulig mennesker burde høre hennes musikk, men jeg tror nok folk flest lever livet sitt vel så bra uten Aaberge i platesamlingen sin. Kan hun ikke bare få seg en utdannelse og bidra til samfunnet, uten å kle seg i miniskjørt, lage trutmunn og kalle seg et forbilde for unge jenter? Greit nok at hun bare er 20 år, men det er kanskje på tide å bli litt mer voksen mellom øra, Aaberge. (hvis du leser dette, Tone).

Jeg er skuffet over unge kvinner som tror de lykkes her i verden med å spille på utseende og kjolevalg. Trodde verden hadde kommet lenger, men det er tydeligvis fortsatt noen av oss som lever og ånder for å bli beundret av andre basert på overfladiske kriterier. Trist! Tone, om du kommer videre til GP så er det ikke fordi du er en god artist. Men fordi lett påvirkelige menn og småjenter med mobil stemmer deg frem. Litt av en bragd her i livet ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere Tone Damli Aaberge. Jeg synes Aaberge er landets mest intetsigende artist. Hun er en normalt søt jente med litt for mye fokus på sminke og trender. Det er den eneste grunnen til at hun får spalteplass, for syngingen er høyst ordinær og ingenting minneverdig. Men etter hennes inntreden på GP-markedet har jeg fått enda mindre sansen for henne. Åpenbart ønsker hun å bruke GP promotere seg selv, og bli mest mulig kjent i flest mulig land. Hun har en forestilling om at flest mulig mennesker burde høre hennes musikk, men jeg tror nok folk flest lever livet sitt vel så bra uten Aaberge i platesamlingen sin. Kan hun ikke bare få seg en utdannelse og bidra til samfunnet, uten å kle seg i miniskjørt, lage trutmunn og kalle seg et forbilde for unge jenter? Greit nok at hun bare er 20 år, men det er kanskje på tide å bli litt mer voksen mellom øra, Aaberge. (hvis du leser dette, Tone).

Jeg er skuffet over unge kvinner som tror de lykkes her i verden med å spille på utseende og kjolevalg. Trodde verden hadde kommet lenger, men det er tydeligvis fortsatt noen av oss som lever og ånder for å bli beundret av andre basert på overfladiske kriterier. Trist! Tone, om du kommer videre til GP så er det ikke fordi du er en god artist. Men fordi lett påvirkelige menn og småjenter med mobil stemmer deg frem. Litt av en bragd her i livet ;P

Herlig herlig. Kunne ikke sagt det bedre selv :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alltid forskjellsbehandling i forbindelse med Grand Prix, og det er like irriterende hver gang. Konkuransen er absolutt ikke åpen.

Men jeg håper virkelig folk flest klarer å fokusere på kvalitet når man først skal stemme frem en vinner. Og kvalitet står ikke Tone for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg ser det sedvanelige kvinnehatet mot Tone er i gang. Av en eller annen grunn er det ingen jenter som liker henne. Kan det være litt misunnelse ute og går? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg ser det sedvanelige kvinnehatet mot Tone er i gang. Av en eller annen grunn er det ingen jenter som liker henne. Kan det være litt misunnelse ute og går? :)

Verden er gjerne ikke så svart/hvit, skjønner du ;) Tone er en kjempevakker jente, og hun virker utrolig sympatisk og jordnær. Jeg liker henne, jeg!

Likevel er sangstemmen hennes ikke noe mer enn ordinær, og sangen hun fremfører er kjeeeeeedelig! Den kommer ALDRI til å slå an internasjonalt.

Jeg hadde også veldig liten sans for Guri da hun stilte opp i grand prix. Sangen var elendig. Betyr det også at jeg er misunnerlig?

Han pianomannen som representerte Norge for noen år siden likte jeg heller ikke. For all del, fyren virket snill og grei nok han, men sangen var til å sovne av. Betyr det at jeg har et mannehat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Verden er gjerne ikke så svart/hvit, skjønner du ;) Tone er en kjempevakker jente, og hun virker utrolig sympatisk og jordnær. Jeg liker henne, jeg!

Likevel er sangstemmen hennes ikke noe mer enn ordinær, og sangen hun fremfører er kjeeeeeedelig! Den kommer ALDRI til å slå an internasjonalt.

Jeg hadde også veldig liten sans for Guri da hun stilte opp i grand prix. Sangen var elendig. Betyr det også at jeg er misunnerlig?

Han pianomannen som representerte Norge for noen år siden likte jeg heller ikke. For all del, fyren virket snill og grei nok han, men sangen var til å sovne av. Betyr det at jeg har et mannehat?

Hehe, jeg sa det egentlig litt for å provosere. Og jeg sier ikke at du mener det. Men jeg tror likevel det er en liten sannhet i det jeg skrev. Enkelte kvinner er lite populære blant andre kvinner; f.eks. Tone og Dorthe Skappel.

Jeg har sett mange innlegg på KG om Tone av typen "blir så irritert av at Tone stikker ut tungen sin hele tiden. Tror hun at hun er deilig?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg sa det egentlig litt for å provosere. Og jeg sier ikke at du mener det. Men jeg tror likevel det er en liten sannhet i det jeg skrev. Enkelte kvinner er lite populære blant andre kvinner; f.eks. Tone og Dorthe Skappel.

Jeg har sett mange innlegg på KG om Tone av typen "blir så irritert av at Tone stikker ut tungen sin hele tiden. Tror hun at hun er deilig?".

Ja, det er sikkert mange som er småsjalu på henne, men jeg syntes ikke denne tråden bar preg av det, egentlig?

Men jeg skjønner veldig godt hva du mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du automatisk tror at alle kvinne som kritiserer Tone Aaberge, må være misunnelige. Beklager, det er ikke så enkelt. Jeg synes ikke Tone er mer enn normalt søt. Hun bruker masse sminke og stæsj, i motsetning til mange andre jenter som har et mer naturlig slående utseende. Men det er oppførsel jeg reagerer på. Det at hun sier hun har et musikalsk talent å promotere, er bare et skalkeskjul for å promotere seg selv, utseendet sitt. Det er derfor hun stiller opp i Mann, deltar i GP osv. Det handler ikke om musikken, men om at hun representerer en generasjon PR-kåte mennesker som tror de har lykkes i livet dersom flest mulig mennesker kjenner til navnet deres. Det blir så fattig og gjennomskuelig, agendaen deres. Særlig når de knapt har fullført videregående.

Selv synes jeg kvinner ala Siri Kalvig og Naomi Watts osv er virkelig vakre.DE kan jeg godt innrømme at jeg er misunnelig på, fordi de har hele pakka. Jeg ser ikke helt sjarmen med solariumsbrune oversminkede Tone Aaberge. Særlig når alt hun gjør tyder på et overdrevent fokus på eget utseende og alt for lite fokus på å oppnå noe av verdi her i livet. Men jeg får iallefall en god latter hver gang hun stikker tunga ut. Og nå vant hun jo ikke norgesfinalen i GP, så vi slipper iallefall den tunga noen måneder fremover ;P

Du har forresten helt rett. Det er mange kvinner som misliker Tone AAberge og Dorthe Skappel. Ikke fordi de er spesielt vakre. Men kombinasjonen selge seg pga utseende og en uintelligent væremåte og utstråling, er provoserende. Det at de får så mye mediafokus setter kvinner i et dårlig lys. Derfor provokasjon. Årsaken til at de får mye mediafokus er at de VIL være mye i media. Ikke fordi de har spesielt mye på hjertet. Men de er redde for å bli glemt, nå når de først har fått smaken på oppmerksomhet. Usympatiske mennesker vil alltid provosere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...