Gå til innhold

Hvordan skal deres bordkort være?!


philippa starck

Anbefalte innlegg

Våre blir "innfelt" i sangheftet/menyen - skal stå litt opp fra selve arket. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde egentlig tenkt å skrive navnet på sangheftet, men fant ut at heftet ble finere uten. Siden sangheftet var ganske forseggjort, lagde vi helt enkle bordkort i samme farge som grunnfargen til heftet.

Vi skrev navnet med pen skrift på bordkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en liten stilig hvit eske med sølvsløyve der navnet var skrevet i sølv. Oppi esken lå to hjertesjokolader. For dette betalte vi kr. 21,- pr.stk, kjøpt på Sjokoladegalleriet i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har doble hjerter klippet ut i hvit krepp-kartong, med en sløyfe i rødt gjennom. Når en åpner sløyfa kan en åpne kortet, og inni står et dikt vi har plukket ut for anledningen. Det går også an å ha menyen plassert i miniatyr på innsiden. Siden kartongen er hvit, printet vi greit ut navnene på papir, klipte ut og limte på.

Blir veldig stilling når bordkortene ligger på hvite servietter, som er brettet som store hjerter.

Er litt romantiske vi da.... :lol:

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har malt navnat på rødvinsglassene som vi skal ha på bordet. Da kan gjestene ha disse hele kvelden og så kan de ta de med seg hjem sener. Det blir veldig fint tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har små telysholdere i klart glass, som jeg har malt navnet på i gull, dekorert med hvitt silkebånd og små doble gullhjerter. Slik står det et lys og brenner ved hver plass da vi går til bords.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant våre bordkort i boken "Lag personlige kort" av Eva Mantell. De står på høykant og er klippet med mønstersaks. Så stemplet jeg et stort forseggjort hjerte (ikke så lett å forklare) og brukte embossingpulver i gull oppå. Ble enkelt og stilig. Bandt en gulltråd i øvre kant av kortet og festet to gullringer i enden av tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre bordkort går i off-white og litt gult... De er brettet inn på begge sider og inni står menyen. På den ene bretten er det festet en sløyfe med to ringer i og under står det navn som er skrevet for hånd med kalligrafpenn med gull og sort, på den andre bretten står det Meny i samme stil.

Litt vanskelig å forklare, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Vaare bordkort blir i samme stil som invitasjonene. Str. 10*15 paa hoeykant.

Forrerste ark er gjennomskinnelig, og har navn.

Andre ark er stripete i groent, hvitt, blaaturkis og brunt, og det staar det ingenting paa, men det skinner gjennom til arket foran.

Tredje ark er naturfarget, og der staar menyen.

Disse tre arkene syr vi sammen ca 1/2 cm fra toppen, med turkis sytraad.

Vi fikk kjempepositiv tilbakemelding paa invitasjonene, som altsaa var i samme stilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter vinglass med monogrammet vårt og skriver navnet på stetten. Farven er gjennomgående på invitasjoner, program, serviettringer, og monogrammet bruker vi også på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...