Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #41 Skrevet 18. februar 2009 Når man er uføretrygdet kan man tjene inntil 1 G pr år, det er ca 70.000 kr pr år. Jeg har ikke sett noe sted i reglene at det sies noe om hvor mange timer du kan jobbe for å tjene disse pengene. Husk at det å ta seg at ett barn er ganske mye enklere enn å ha en vanlig fulltidsjobb, i de fleste tilfeller. En uføretrygdet person er jo ikke forhindret fra å ta vare på sitt eget barn, så hvorfor skal en uføretrygdet være forhindret fra å ta vare på noen andre sitt barn? Det er stor forskjell på å passe ett barn og det å f.eks. jobbe i barnehage.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #43 Skrevet 19. februar 2009 Og du synes det er et lite tall??? Du må rekne med at mange av dise 15% er jenter som har blitt misbrukt av bror, onkel, barnehageonkel, lærer, nabo. HOLD ØYNENE OPPE!!! Det gjelder barna deres... Oppfordrer ikke til hysteri, men sunn skepsis, ikke slik blindhet som en del av dere tydeligvis tillater dere, det er barna dere rammer... Ja. Så skal ingen brødre, onkle, fedre, besteforeldre, dagpappaer, mannlige lærere osv få komme nær barna pga at det antas det er en overvekt av mannlige overgripere? (sier antas, for jeg har et inntrykk av at det er noe høyere mørketall på overgrep utført av kvinner. Stemmer med "statestikken" jeg har i omgangskretsen. De som har blitt utsatt for overgrep fra menn er betydelig mer åpne om det enn de som har hatt en kvinnelig overgriper.)
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #44 Skrevet 19. februar 2009 "Ja" som i "ja, jeg er klar over det", ikke "ja, jeg synes det er et lite tall". I tillegg, dette er også tall som omhandler overgrep utført mot ungdom som er langt over alderen hvor de trenger dagmamma/pappa. Dette vil dra tallet opp. Skulle vært intressant å sett en mer detaljert undersøkelse av dette slaget.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #45 Skrevet 19. februar 2009 Så skal ingen brødre, onkle, fedre, besteforeldre, dagpappaer, mannlige lærere osv få komme nær barna pga at det antas det er en overvekt av mannlige overgripere? Som det så klokt ble skrevet lenger oppe, du sender ikke toåringen alene ut på riksveien bare fordi det er enda farligere for ham å krysse motorveien
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #46 Skrevet 19. februar 2009 Som det så klokt ble skrevet lenger oppe, du sender ikke toåringen alene ut på riksveien bare fordi det er enda farligere for ham å krysse motorveien Så det skal kun være kvinner rundt barn de første leveårene, eventuelt at mennene skal være under konstant overvåkning. Det vil muligens begrense overgrep (eventuelt gi en falsk trygghet, og øke overgrep fra kvinner), men hva det hadde gjordt med barna og samfunnet generelt er jeg skeptisk til.
Jade Skrevet 19. februar 2009 #47 Skrevet 19. februar 2009 Det var snakk om jenter opptil 18 år. dette gjelder også overgrep av kjærester ol.l. Nei, dere får sende jentene deres i kloster! PS. Også kvinner kan gjøre overgrep!
sEnsAtion Skrevet 20. februar 2009 #48 Skrevet 20. februar 2009 Idiotisk argument. Oddsen for at barnet blir kjørt ihjel om du slipper toåringen alene ut på motorveien er mye større enn om du slipper ham alene ut på riksveien. Men du slipper ham jo for faen ikke ut på riksveien alene av DEN grunn... Det er ikke et argument, det er statistikk.
GlaJenta88 Skrevet 20. februar 2009 #49 Skrevet 20. februar 2009 Du som skal ha barn snart bør kanskje begynne å bruke hodet ditt: http://www.dagbladet.no/2009/02/07/nyheter...skning/4737463/ Og det var ikke hverm femte jente, det var FLERE! Hele 22%, faktisk. Men, bare la pedoer passe barnet ditt ukritisk... Nå venter ikke jeg barn på det nåværende tidspunkt, men er jeg heldig får også jeg oppleve det å bli mor en gang. Det at jeg skal begynne å bruke hodet mitt ved å lese medias tolkning og din feiltolkning av statistikk har vel ikke så mye med det å gjøre. "Nytt fra tidligere undersøkelser er at mange tenåringsgutter oppgir å ha blitt utsatt for seksuelle overgrep av jevnaldrende jenter." "Over 7.000 avgangselever ved 67 videregående skoler rundt om i landet har deltatt i spørreundersøkelsen." Hva har dette med pedofili å gjøre? Denne artikkelen har da ingenting i denne diskusjonen å gjøre. Hvis ikke det var snakk om en mann på 25 som skulle være dagpappa for ei jente på 17. Tror kanskje det hadde vært en større sjanse for overgrep der faktisk. Jeg er klar over at det finnes mørketall når det kommer til pedofili og overgrep mot barn, men at de er så store som det enkelte gjester her forbilder tror jeg lite på. Hvis jeg ser på mitt eget nettverk rundt meg og hører disse tallene, lurer jeg på når det skal komme en overgriper inn i mitt liv. Slik at statistikken skal stemme mener jeg.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #50 Skrevet 20. februar 2009 Problemet med overgrep fra menn overfor barn og unge jenter (22% av alle jenter har vært misbrukt, som nevnt tidligere i tråden!!) er så alvorlig at det burde være forbudt for menn å være alene sammen med barn uten noen form for overvåking. Å utsette barna for slik fare er åpenbart uansvarlig. Om du skal ha en mann til å passe barnet, bør samværet overvåkes hvert sekund slik at barnet slipper å oppleve å bli ødelagt for livet av en pedofil. Husk at nettopp slike jobber naturlig vil søkes av pedofile.
sEnsAtion Skrevet 7. mars 2009 #51 Skrevet 7. mars 2009 Problemet med overgrep fra menn overfor barn og unge jenter (22% av alle jenter har vært misbrukt, som nevnt tidligere i tråden!!) er så alvorlig at det burde være forbudt for menn å være alene sammen med barn uten noen form for overvåking. Å utsette barna for slik fare er åpenbart uansvarlig. Om du skal ha en mann til å passe barnet, bør samværet overvåkes hvert sekund slik at barnet slipper å oppleve å bli ødelagt for livet av en pedofil. Husk at nettopp slike jobber naturlig vil søkes av pedofile. Jeg er enig med deg i at dette tallet er veldig høyt. Men man må også gjøre rom for et potensielt stort mørketall med kvinnelige overgripere, fordi det er en ganske stor tabu for menn å stå frem etter å ha blitt utsatt for overgrep av en mor/kvinne. Jeg vet om en ung mann som snakket ut om det, men som aldri kommer til å anmelde det fordi han mente at alle ville se dumt på han dersom han påstod at en kvinnelig barnevernsarbeider misbrukte han som tiåring. Det er mye lettere, selv om det ikke er lett generelt, for en jente å si at en "stor stygg mann" forgrep seg på henne fremfor en "omsorgsfull og snill dame". Han sa selv at han har fått mange lignende tilbakemeldinger fra både gutter og jenter idet han stod frem som anonym, og at hans tilfelle er kun tippen av isfjellet. Jeg tror at veldig mange er illusjoneret med at menn er de eneste stygge ulvene, når kvinnelige overgripere er i et enormt mørketall og kan holde på helt fritt fordi de beskyttes av samfunnet som "konsekvent trygge". Husk også at det finnes andre typer overgrep mot barn som er minst like ille som seksuelle overgrep og som faktisk kan gi større skadeeffekt: Voksne som slår, mobber og plager barn psykisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå