Gå til innhold

Ung dagpappa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor dere fikk det fra at det var snakk om svart arbeid her? Trådstarter har da ikke sagt noe om det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg lurer på hvor dere fikk det fra at det var snakk om svart arbeid her? Trådstarter har da ikke sagt noe om det?

I og med at det er snakk om en trygdet person antar vi at det dreier seg om svart arbeid. Man kan ikke jobbe fulltid samtidig som man er trygdet.

Skrevet (endret)
Og ettersom dette var jenter under 18, så er nok de aller fleste av disse ikek utført av pedofile, men gjerne misbruk, krenkelser etc av tenåringsjenter...

Det er noe du gjerne liker å tro. Men dette blir ren gjetning fra din side. Jeg blir provosert på vegne av de barna som blir misbrukt.

Endret av jolie
Skrevet (endret)
Helt enig. Hadde det handlet om noen som ikke var svart dagmamma/dagpappa, så hadde det vært helt ok.

:klappe:

Siden det ser ut som du forstår statstikk og forskning så godt, så bør jeg kanskje forklare deg at den aller største faren du utsetter barnet ditt for pedofilifaren, er om barnet ditt omgås sin far, besteforeldre, onkler, stedfedre eller nære venner av familien. Så da håper jeg barnet ditt kun omgås det kvinnlige kjønn, for hvis ikke kaster du barnet ditt frivillig til pedoene. (siste setning skal tolkes med et klype sarkasme)

jeg er uenig med deg; man skal være oppmerksom på både familie og andre i nærheten av barnet, og det er sunt å være skeptisk. Å overlate barnet til en 25 år gammel uføretrygdet mann er å ta en risiko jeg ikke er villig til, av flere grunner. Ikke rart at mange barn blir misbrukt når folk er så blinde som deg.

Endret av jolie
Skrevet
I og med at det er snakk om en trygdet person antar vi at det dreier seg om svart arbeid. Man kan ikke jobbe fulltid samtidig som man er trygdet.

Det finnes flere ulike typer trygd, for dere som ikke visste det. Tre av disse er arbeidsledighetstrygd, uførepensjon og tidsbegrenset uførestønad.

Dersom denne mannen er arbeidsledig, kan han fint jobbe hvitt som dagmamma. Han melder fra om de timene han jobber og trygden avkortes deretter. Dersom han kommer til å jobbe fullt, faller trygden helt bort. Det hindrer ikke at han kan være trygdet nå.

Ved uførepensjon og tidsbegrenset uførestønad har man etter et år faktisk lov til å tjene inntil en fast sum i året. Det er fullt lovlig og kan være så hvitt som bare det. Summen er ikke enormt stor, men det er vel vanligvis ikke lønna for en dagmamma med ett dagbarn heller, så det er ikke umulig at det går omtrent opp i opp.

En annen ting er at begge uførestønadene kan gis for alt fra 10-100%, og man har selvfølgelig full tilatelse til å jobbe de prosentene man ikke er ufør, i tillegg til å tjene en prosentvis andel av den summen man hadde hatt lov til å tjene dersom man var fullt ufør.

Det er altså fullt mulig å jobbe som hvit dagmamma samtidig med at man er trygdet, eller å potensielt si fra seg/gå fra en trygd for å begynne i en slik jobb.

Skrevet (endret)
Det er noe du gjerne liker å tro. Men dette blir ren gjetning fra din side. Jeg blir provosert på vegne av de barna som blir misbrukt.

jeg er uenig med deg; man skal være oppmerksom på både familie og andre i nærheten av barnet, og det er sunt å være skeptisk. Å overlate barnet til en 25 år gammel uføretrygdet mann er å ta en risiko jeg ikke er villig til, av flere grunner. Ikke rart at mange barn blir misbrukt når folk er så blinde som deg.

Disse faller jo bare på sin egen urimelighet..

Les mitt første innlegg: Jeg overlater ikke mine barn til hvemsomhelst. MEn jeg utsetter mitt barn for den "største risikoen" likevel, ettersom jeg lever sammen med banrefaren, min ektemann. Jeg lar barnet omgås sine bestefedre, onkler etc. Den eneste som dog har passet ham noen gang er min mor som så etter ham en times tid en gang.

Jeg har aldri sagt at pedofili ikke finner sted, men at hver 5. jente misbrukes av en pedofil sa aldri den artikkelen det ble linket til, og det jeg skrev var en minst like troverdig tolkning av den som at alle menn som passer unger er pedofile, og hver femte lille småjente misbrukes av dem... Om noen kan gi meg en link til de reelle dataene bak den undersøkelsen det er snakk om, kunne vi kanskje fått sett om dette handlet om pedofile som misbruker småjenter, eller tenåringsjenter som voldtas/misbrukes?

Forøvrig er jeg ikke "blind", og overlater ikke ungen min til hvemsomhelst. Og om mitt barn skule blitt misbrukt ville det ikke komme innunder denne statisitkken uansett da, ettersom jeg har en sønn, og dette omhandlet bare de misbrukte jentene...

Så til det at det finnes flere typer trygd: Ja, det gjør det. Men som dagmamma/dagpappa skulle jeg hatt en som passet barnet mens jeg og faren jobbet. Dvs, full tid. Ingen som er trygdemottaker jobber fulltid lovlig. Så derfor, hadde jeg hatt en dagpappa som mottok trygd, se jeg ikke hvordan han ikke skulle vært trygdesnylter. Og om han var trygdesnylter var det også svart jobbing. Ingen av delene er aktuelt for meg.

Men helt uavhengig av kjønn og alder ville jeg ikke overlatt min sønn til hvemsomhelst, referanseskjekk anser jeg som en selvfølge uansett dagmamma/dagpappa. Jeg føler meg ikke komfortabel med å overlate ham til noen jeg ikke kjenner, eller kjenner noen som har brukt som dagmamma/dagpappa i utgangspunktet, men om noen kunne anbefale en, så skulle ikke kjønn og alder være det avgjørende. Men, nettopp grunnet usikkerheten rundt dagmamma/dagpappa (Da tenker jeg dog i hovedsak på andre ting enn at noen skulel misbruke min sølnn seksuelt, risikoen er tilstede, men risikoen for andre forhold ved barnepasset jeg ikke ville likt er nok større...) håper jeg inderlig han får den barnehageplassen han har lovfestet rett på. Men om der jobber en 25 år gammel mann, så ville jeg synes det var flott!

Endret av jolie
Skrevet
25 år gammel mann: ok

trygdesnylter: ikke ok.

Derfor "nei" som svar.

:sukk:

Jeg kunne brukt en gutt på 25 år som dagpappa til mine barn dersom jeg hadde barn. Jeg ville uansett bedt om referanser hvis dette var en jeg ikke kjente.

Det at han er trygdet ville jeg vært litt mer skeptisk til. Det å være trygdet betyr jo at man er arbeidsufør og da er man vel ikke i stand til å passe barn fra 8-16 hver dag?

Selv om man er trygdet så betyr ikke det at man må ligge i senga hele dagen.

Det er faktisk fult mulig og også fult lovlig for en trygdet person å jobbe hver dag, men h*n kan ikke tjene over en hvis sum penger i året. Det finnes flere trygdede personer som arbeider i forskjellige verna bedrifter f.eks. Fult lovlig.

Og det er også mange grunner til at folk er trygdet. Så passe barn trenger ikke være noe hinder for noen.

Er jo mange trygdete som selv har barn også.

Skrevet (endret)

Og dette sa alt. Det er tydelig det ikke er vits i å diskutere mer med deg/dere, for slike utsagn sier mer enn hva du/dere noen gang kommer til å ane, dessverre.

Malama: Siste gjest sitert ikke deg, så innlegget var nok ikke myntet på deg. Mindre hårreisende blir deg dog ikke.

:sukk:

Selv om man er trygdet så betyr ikke det at man må ligge i senga hele dagen.

Det er faktisk fult mulig og også fult lovlig for en trygdet person å jobbe hver dag, men h*n kan ikke tjene over en hvis sum penger i året. Det finnes flere trygdede personer som arbeider i forskjellige verna bedrifter f.eks. Fult lovlig.

Og det er også mange grunner til at folk er trygdet. Så passe barn trenger ikke være noe hinder for noen.

Men i hovedinnlegget så var det snakk om fra 8-16 dvs en vanlig 7,5 timers arbeidsdag. Hvordan kan noen som arbeider hvitt, få trygd når man arbeider 100%?

Endret av jolie
Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg går ut i fra at det er snakk om uføretrygd og jeg holder fast på at jeg ikke vil at en uføretrygdet skulle passet barna på fulltid. Uansett årsak, så er det jo en grunn at man ikke kan jobbe, og jeg anser det å passe barn som en jobb.

Skrevet

Tråden er ryddet.

-jolie (mod)

Skrevet
Jeg bare lurer, ville du følt deg vel med å la en ung dagpappa på ca 25 år som går på trygd passe ungen(e) dine hver dag fra kanskje 8-16?

Hadde du hatt samme mening om det var en dagmamma?

Har alderen, kjønn og penger (som trygd) noe å si for at noen skal passe barna dine?

Er trygd noe negaivt for deg? vet du hvor mange trygder det er i Norge?

Og penger (som trygd) skriver du. hadde mannen vert i arbeide, så var vel jobb som dagpappa uaktuelt.

Blir så irritert på slike som deg.

jeg går på to trygder, den ene er arb.ledighetstrygd. Sikkert negativt for deg også.

Se bort fra det du spør om, og vurder hans kvaliteter.

Skrevet

Og penger (som trygd) skriver du. hadde mannen vert i arbeide, så var vel jobb som dagpappa uaktuelt.

jeg går på to trygder, den ene er arb.ledighetstrygd. Sikkert negativt for deg også.

Til opplysning er det ingenting som heter arbeidsledighetstrygd lenger, det heter dagpenger. For det er ingen trygd.

Og som noen sa: En dagpappajobb er faktisk fulltidsarbeid, og ingen trygdeprdninger tillater at man jobber fulltid ved siden av trygden. Ergo vil personens gode egenskaper for meg overskygges totalt av at han er veldig umoralsk, ved å jobbe svart OG drive trygdemisbruk på en og samme tid.

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal si til et slikt svar.

TS (meg) er faktisk trygdet. Så, blir du fortsatt irritert på slike som meg? Vi er faktisk i samme "kategori", og jeg var nysgjerrig på hva folk mente, derfor laget jeg innlegget.

Så, nei, jeg ser ikke på trygd som negativt da jeg faktisk går på trygd selv.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg vet ikke hva jeg skal si til et slikt svar.

TS (meg) er faktisk trygdet. Så, blir du fortsatt irritert på slike som meg? Vi er faktisk i samme "kategori", og jeg var nysgjerrig på hva folk mente, derfor laget jeg innlegget.

Så, nei, jeg ser ikke på trygd som negativt da jeg faktisk går på trygd selv.

Synes du ikke det blir mye jobb å passe barn hver dag da, dersom du er uføretrygdet?

Skrevet
Synes du ikke det blir mye jobb å passe barn hver dag da, dersom du er uføretrygdet?

Det vet jeg ikke. Jeg hadde nok ikke hatt noe problem med noen få tror jeg.

Men så har jeg heller ikke lyst, da jeg regner med at det blir slitsomt i lengden.

Men var egentlig bare nysgjerrig på hva folk mente.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Det vet jeg ikke. Jeg hadde nok ikke hatt noe problem med noen få tror jeg.

Men så har jeg heller ikke lyst, da jeg regner med at det blir slitsomt i lengden.

Men var egentlig bare nysgjerrig på hva folk mente.

Det er veldig slitsomt med barn ja. De krever oppmerksomhet nesten hele tiden, så det er like slitsomt som en jobb. Jeg setter ofte på filmer og sånt når jeg er barnevakt for å få slappet av litt, men det kan man jo ikke gjøre dersom man er dagmamma/pappa og dette er årsaken til at jeg ikke ville brukt en uføretrygdet. Ville heller foretrukket en som hadde masse energi og som kunne ta med ungene ut på litt av hvert, men som sagt så er det ikke noe problem med en uføretrygdet gutt på 25 som barnevakt en gang i blandt.

Skrevet
Du som skal ha barn snart bør kanskje begynne å bruke hodet ditt:

http://www.dagbladet.no/2009/02/07/nyheter...skning/4737463/

Og det var ikke hverm femte jente, det var FLERE! Hele 22%, faktisk.

Men, bare la pedoer passe barnet ditt ukritisk...

"Halvparten av overgrepene begås av en venn, kjæreste eller bekjent, skriver Dagsavisen.

15 prosent av jentene sier at de har vært utsatt for mer alvorlige krenkelser. 1 prosent svarte at overgrepene var begått av noen i nær familie.

Nytt fra tidligere undersøkelser er at mange tenåringsgutter oppgir å ha blitt utsatt for seksuelle overgrep av jevnaldrende jenter."

Har du i det hele tatt lest noe av artikkelen?

Skrevet
15 prosent av jentene sier at de har vært utsatt for mer alvorlige krenkelser.

Og du synes det er et lite tall??? Du må rekne med at mange av dise 15% er jenter som har blitt misbrukt av bror, onkel, barnehageonkel, lærer, nabo.

HOLD ØYNENE OPPE!!! Det gjelder barna deres... Oppfordrer ikke til hysteri, men sunn skepsis, ikke slik blindhet som en del av dere tydeligvis tillater dere, det er barna dere rammer...

Skrevet
nei det ville jeg ikke gjort. Med tanke på at hver femte jente misbrukes og de fleste misbrukere er menn, så ville jeg ikke latt en hvemsomhelst passe barnet mitt.

De aller fleste overgrep som blir begått mot barn blir begått av en av barnets nærmeste slektninger, enten i barnets eget hjem eller i slektningens hjem. Så oddsen for at barnet skal bli seksuelt misbrukt er langt større når du lar pappa passe det eller sender det til onkel og bestefar, i motsetning til å la en fremmed passe det som dagpappa.

Skrevet
De aller fleste overgrep som blir begått mot barn blir begått av en av barnets nærmeste slektninger, enten i barnets eget hjem eller i slektningens hjem. Så oddsen for at barnet skal bli seksuelt misbrukt er langt større når du lar pappa passe det eller sender det til onkel og bestefar, i motsetning til å la en fremmed passe det som dagpappa.

Idiotisk argument. Oddsen for at barnet blir kjørt ihjel om du slipper toåringen alene ut på motorveien er mye større enn om du slipper ham alene ut på riksveien. Men du slipper ham jo for faen ikke ut på riksveien alene av DEN grunn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...