Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Jeg bare lurer, ville du følt deg vel med å la en ung dagpappa på ca 25 år som går på trygd passe ungen(e) dine hver dag fra kanskje 8-16? Hadde du hatt samme mening om det var en dagmamma? Har alderen, kjønn og penger (som trygd) noe å si for at noen skal passe barna dine?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Jeg ser ikke noe som helst problem med det? Hvorfor skulle kjønn og hva vedkommende tjener spille noen som helst rolle? Man kan da være en ansvarsfull person som er flink med barn selv om man går på trygd? Og 25 år er da virkelig ikke så ungt Det finnes mange 25-åringer som er fedre selv.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 nei det ville jeg ikke gjort. Med tanke på at hver femte jente misbrukes og de fleste misbrukere er menn, så ville jeg ikke latt en hvemsomhelst passe barnet mitt.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 nei det ville jeg ikke gjort. Med tanke på at hver femte jente misbrukes og de fleste misbrukere er menn, så ville jeg ikke latt en hvemsomhelst passe barnet mitt. Det er ingen som har sagt at det er en hvemsomhelst. Jeg ville aldri latt en hvemsomhelst passe barnet mitt, enten de når var kvinne/mann, ung/gammel, rik eller fattig. Har du forresten tenkt over at fedre/brødre/onkler/besteforeldre også er med på den statistikken din?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Nei..Hadde ikke en gang vurdert det. 25 år og trygdet?...Hva er dette da..uføretrygd? Hvis man er frisk nok til å passe barn så er man frisk nok til annet arbeid..for barn er himla krevende. Så da undrer jeg på om det er mentale lidelser som står bak den trygda hvis det ikke er fysiske. Uansett så anser jeg det som unaturlig at en mann ønsker å være dagpappa for fremmede barn..høres nok forferdelig ut for enkelte..men sånn ser jeg det.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 Har du forresten tenkt over at fedre/brødre/onkler/besteforeldre også er med på den statistikken din? Ja, selvsagt, risikoen for misbruk er der uansett. Nettopp derfor trenger du ikke å gjøre risikoen STØRRE for barnet ditt ved å overlate det til vilt fremmede menn...
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 Ja, selvsagt, risikoen for misbruk er der uansett. Nettopp derfor trenger du ikke å gjøre risikoen STØRRE for barnet ditt ved å overlate det til vilt fremmede menn... Hm, fordommer som det der slet samboeren min med da han jobbet i barnehage og mange av foreldrene brukte de ansatte i barnehagen som barnevakter... Noen ville helst ha en jente til å passe barnet/barna. Han er oppvokst med å omgås barn og har skiftet bleier og passet barn siden barndommen. Mens jeg derimot har aldri vært noe særlig opptatt av barn... Og han er IKKE pedofil... De færreste er det.
GlaJenta88 Skrevet 17. februar 2009 #9 Skrevet 17. februar 2009 Ja, selvsagt, risikoen for misbruk er der uansett. Nettopp derfor trenger du ikke å gjøre risikoen STØRRE for barnet ditt ved å overlate det til vilt fremmede menn... Jøss, jeg trodde den første kommentaren din var ironisk ment, jeg. Men det virker jo som om du mente det.. Hver femte jente misbrukes? Hvor i alle sine dager er det hentet fra? Jeg stusser vel også kanskje på at en uføretrygdet (hvis det var dette) kan takle tilværelsen som dagpappa. For barn er mye styr Likevel har ikke kjønn og alder noe å si. I hvert fall ikke negativt i dette tilfellet. Hadde det vært en eldre mann ville jeg nok hatt større betenkeligheter, dessverre. Det finnes jo dessuten en del menn som jobber i barnehage. Er det negativt det også?
Jade Skrevet 17. februar 2009 #10 Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hvorfor er han uføretrygdet da? Hvis han hadde gode referanser, og kjentsfolk kunne anbefale han + at han virket grei, så hadde jeg ikke hatt noe problem med det. 25 år er da ikke så ungt? Edit; fikk ikke med meg at han jobbet svart. Skal selvsagt ha en "lovlig" dagpappa. Endret 17. februar 2009 av Jade
Rosalie Skrevet 17. februar 2009 #11 Skrevet 17. februar 2009 Nei. Hadde han derimot vært registrert dagpappa, så hadde jeg ikke hatt problemer med det, annet enn at jeg helst ville hatt barna i barnehage slik at de fikk pedagogisk innhold på dagen. Men svart dagpappa/dagmamma hadde aldri vært greit.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #12 Skrevet 17. februar 2009 Hm, fordommer som det der slet samboeren min med da han jobbet i barnehage og mange av foreldrene brukte de ansatte i barnehagen som barnevakter... Noen ville helst ha en jente til å passe barnet/barna. Han er oppvokst med å omgås barn og har skiftet bleier og passet barn siden barndommen. Mens jeg derimot har aldri vært noe særlig opptatt av barn... Og han er IKKE pedofil... De færreste er det. Vel, mange nok er tydeligvis pedofile, ellers hadde ikke tallet på misbrukte barn vært så høyt. I dag er det mange ålreite gutter og menn som tar jobb i barnehage, men gjorde du det på 80-tallet var du nok neten uten unntak pedofil. Se bare på barnehageonkelen i Bjugn.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #13 Skrevet 17. februar 2009 Hver femte jente misbrukes? Hvor i alle sine dager er det hentet fra? Det er bare tre dager siden en slik undersøkelse sist ble presentert i media. Faen, følger du ikke med eller?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #14 Skrevet 17. februar 2009 Hver femte jente misbrukes? Hvor i alle sine dager er det hentet fra? Du som skal ha barn snart bør kanskje begynne å bruke hodet ditt: http://www.dagbladet.no/2009/02/07/nyheter...skning/4737463/ Og det var ikke hverm femte jente, det var FLERE! Hele 22%, faktisk. Men, bare la pedoer passe barnet ditt ukritisk...
Malama Skrevet 17. februar 2009 #15 Skrevet 17. februar 2009 25 år gammel mann: ok trygdesnylter: ikke ok. Derfor "nei" som svar.
Malama Skrevet 17. februar 2009 #16 Skrevet 17. februar 2009 Du som skal ha barn snart bør kanskje begynne å bruke hodet ditt: http://www.dagbladet.no/2009/02/07/nyheter...skning/4737463/ Og det var ikke hverm femte jente, det var FLERE! Hele 22%, faktisk. Men, bare la pedoer passe barnet ditt ukritisk... Og ettersom dette var jenter under 18, så er nok de aller fleste av disse ikek utført av pedofile, men gjerne misbruk, krenkelser etc av tenåringsjenter... det var ikke pedofili den undersøkelsen der dreide seg om. HVer 5. jente utsettes IKKE for pedofile overgrep, derimot er det nok mang en tenåringsjente som har blitt krafsa på mot sin vilje på en fest... Kritisk lesing er en kunst det også, ikke svelge overskrifter rått...
Gjest Stjernedryss Skrevet 17. februar 2009 #17 Skrevet 17. februar 2009 Jeg kunne brukt en gutt på 25 år som dagpappa til mine barn dersom jeg hadde barn. Jeg ville uansett bedt om referanser hvis dette var en jeg ikke kjente. Det at han er trygdet ville jeg vært litt mer skeptisk til. Det å være trygdet betyr jo at man er arbeidsufør og da er man vel ikke i stand til å passe barn fra 8-16 hver dag?
Gjest Stjernedryss Skrevet 17. februar 2009 #18 Skrevet 17. februar 2009 (endret) Jeg kunne forresten brukt en trygdet person som barnevakt i ny og ne, men ikke på fulltid som dagmamma/pappa. Endret 17. februar 2009 av Stjernedryss
Imax Skrevet 17. februar 2009 #19 Skrevet 17. februar 2009 25 år gammel mann: ok trygdesnylter: ikke ok. Derfor "nei" som svar. Ville selvsagt sjekket referanser osv uavhengig av kjønn.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #20 Skrevet 17. februar 2009 25 år gammel mann: ok trygdesnylter: ikke ok. Derfor "nei" som svar. Helt enig. Hadde det handlet om noen som ikke var svart dagmamma/dagpappa, så hadde det vært helt ok. Og ettersom dette var jenter under 18, så er nok de aller fleste av disse ikek utført av pedofile, men gjerne misbruk, krenkelser etc av tenåringsjenter... det var ikke pedofili den undersøkelsen der dreide seg om. HVer 5. jente utsettes IKKE for pedofile overgrep, derimot er det nok mang en tenåringsjente som har blitt krafsa på mot sin vilje på en fest... Kritisk lesing er en kunst det også, ikke svelge overskrifter rått... Du som skal ha barn snart bør kanskje begynne å bruke hodet ditt: http://www.dagbladet.no/2009/02/07/nyheter...skning/4737463/ Og det var ikke hverm femte jente, det var FLERE! Hele 22%, faktisk. Men, bare la pedoer passe barnet ditt ukritisk... Siden det ser ut som du forstår statstikk og forskning så godt, så bør jeg kanskje forklare deg at den aller største faren du utsetter barnet ditt for pedofilifaren, er om barnet ditt omgås sin far, besteforeldre, onkler, stedfedre eller nære venner av familien. Så da håper jeg barnet ditt kun omgås det kvinnlige kjønn, for hvis ikke kaster du barnet ditt frivillig til pedoene. (siste setning skal tolkes med et klype sarkasme)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå