loretta Skrevet 16. april 2002 #1 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg leste i boken HOT SEX at mange jenter som går på p-piller så å si aldri har mensen. Jeg vet alt om det med å hoppe rett over til neste brett en gang iblandt når det passer svært dårlig å ha mensen akkurat da, men jeg trodde ikke det var bra for kroppen å gjøre dette gang på gang på gang ? Jeg merker iallefall med meg selv at de få gangene jeg utsetter mensen, får jeg skikkelig problemer med magen, som er vond, øm og vanskelig. En venninne av meg mente at hvis man utsetter og utsetter vil mensen likevel komme til slutt, og da vil den også ta igjen det fortapte. ....Anyone... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. april 2002 #2 Del Skrevet 17. april 2002 Så din teori er at hvis man utsetter mensen i 12 mnd. vil man da få 12 ganger så mye blod som skal ut? Ha ha ha, da tror jeg nok de fleste vil få problemer med å forlate toalettet. Neida, det fungerer ikke slik, jeg bruker selv p-sprøyte og har ikke mensen og jeg merker heller ikke at jeg får vondt i magen en gang i mnd. Jeg tror du skal ta en prat med en lege og slutte og høre på venninner som sier akkurat det som passer dem. Du verden så mye misforståelser som kunne vært unngått om folk søkte etter info på de rette stedene. Milla 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 17. april 2002 #3 Del Skrevet 17. april 2002 Milla, kan du fortelle meg litt om p-sprøyta? Pris, hvor ofte, bivirkninger... Har du -aldri- mensen? Ohh, verd å prøve. Du er fornøyd?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. april 2002 #4 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg begynte på p-sprøyten for ca. ett år siden og har ikke hatt noen problemer med den. Jeg er innom legekontoret hver 3.mnd, da måler han blodtrykket og jeg får sprøyen satt i den ene rompeballen, kun ett lite stikk og vips, du er ferdig. Jeg betaler 175 kroner pr. gang. Nei, jeg har ikke mensen, ikke merker jeg noe magevondt heller. Jeg reiser en del i jobben min og også privat så det er utrolig deilig og slippe og tenke på mensen når jeg er på farta. Og for min forlovede er det fint og vite at vi har sikker sex, han er nemlig ikke særlig begeistret for p-piller da han vet om masse jenter som "liksom glemmer" og ta dem og de har blitt gravide og ødelagt sine kjæresters liv. Så p-prøyten er en god løsning for oss begge. Milla12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 17. april 2002 #5 Del Skrevet 17. april 2002 Det virker veldig sikkert og greit. Takk for bra tips, skal snakke med legen min. Jenter som "glemmer" p-pillen er en uting.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 17. april 2002 #6 Del Skrevet 17. april 2002 Hei. Jeg bruker også p-sprøyte. Har brukt den ett år nå. Sexlysten har ikke vært på topp siden jeg begynte med den, men det kan jo også skyldes andre ting. Grunnen til at jeg nå vil slutte med p-sprøyten, er at jeg har lest (bl.a her på kg) at det kan ta veldig lang tid å bli gravid etter å ha gått på sprøyten. (Opptil flere år) Bare et lite tips fra meg, i tilfellet du planlegger å få barn de nærmeste årene. Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 17. april 2002 #7 Del Skrevet 17. april 2002 OK, greit å vite Smil. Jeg skal ikke ha barn på mange år ennå, så det er ikke noe problem for meg. Heller bare positivt! Dette med mindre sexlyst er også bare positivt, i disse sommerdager kombinert med single-tilværelse Hrm, *usaklig*12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. april 2002 #8 Del Skrevet 17. april 2002 Amanda, my kind of girl. Det er mange p-pille syndere her på KG, man sier jo at den skal være 99% sikker men her inne er vel sikkerheten nede i ca. 30% pluss minus. Skammelig og være så uansvarlig. Milla12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 17. april 2002 #9 Del Skrevet 17. april 2002 Bare husk at så lenge du går på p-spøryte får du ingen bekreftelse om du er gravid eller ikke... Har hørt om tilfeller der svangerskapet har blitt oppdaget alt for sent til en evt abort... I tillegg er det ikke alle som mister mensen helt, men har heller uregelmessiege blødninger innimellom.. Veldig kjipt å plutselig få mensen når du absolutt ikke regna med det fordi du ikke har hatt det på et år... Jeg har også hørt at flere å flere leger anbefaler piller istedet for sprøyte. Milla: Kjærsten din kan virkelig ikke stole på deg...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. april 2002 #10 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg satt og ventet på den Pamella men det er helt i orden at noen tolker det sånn. Men for meg er det fint og slippe og huske på og ta den hver dag og for min forlovede er det fint og kunne ha sex uten å alltid måtte spørre om jeg har husket å ta pillen. Vi er nok noe mer forsiktige enn de fleste andre par, men hva er galt med å bruke hodet. Milla12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 17. april 2002 #11 Del Skrevet 17. april 2002 Du godeste Milla! Jeg går på p-piller og kunne aldri tenke meg "å glemme" en her og der... Det tror jeg de færreste faktisk gjør, selvom det dessverre finnes eksempler på det motsatte... En ting er å glemme ei pille (bank i bordet har det ikke skjedd ennå for vår del ), noe helt annet er å unnlate å ta dem. Det siste er totalt uansvarlig, og de jentene som gjør dette er for umodne til å ha sex! Det å glemme ei pille er menneskelig - tro det eller ei, Milla! Men, det finnes et men -jenter som har glemt ei pille har faktisk et opplysningansvar overfor sin partner, og det bør resultere i ekstra beskyttelse eller avholdenhet. Når det gjelder p-sprøyta er det faktisk slik at det er mange leger som er skeptisk til denne, selvom reise-argumentet er faktisk veldig bra (særlig hvis man krysser mange tidssoner ofte). Det som dessverre er virkeligheten er at mange sliter med å få eggløsning og mensen regelmessig tilbake etter endt bruk, noe som kan resultere i laaaaaang prøveperiode. Dette ønsker vel de færreste når de har bestemt seg for å få barn? Veit ikke hvordan du har det, Milla, men jeg har ikke tålmodighet til å vente i flere år (selvom det faktisk kan gå lang tid etter p-piller også). Når det gjelder å fortsette på p-piller uten pause, så går dette med monofase piller (like piller hele tida), men med trifase-piller vil man nok få "mensen" selvom man starter rett på et nytt brett. Når det gjelder st mensen kan hope seg opp stemmer dette i flere tilfeller... Ei venninne hadde ikke mensen på over et halvt år og så ut som hun var gravid i 7. mnd. Har egen erfarning med at mensen uteblir en måned og at jeg da får dobbel "porsjon" neste måned. Begge tilfeller var uten bruk av p-sprøyte eller p-piller, og der graviditet var utelukket 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 17. april 2002 #12 Del Skrevet 17. april 2002 Amanda. Jeg vil virkelig ikke anbefale deg å begynne på p-sprøyten. Selv om det er maaaange år til du skal ha barn. Jo lengre du bruker sprøyta jo verre blir det forresten også. Tenk også på at om du skulle få bivirkninger, må du gå med de i 3mnd uten å bli kvitt de. (jeg tok riktignok sjansen selv). Hva skal du forresten med prevensjon hvis du er singel? Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 17. april 2002 #13 Del Skrevet 17. april 2002 Er flink til å ta pillene mine jeg, har ennå ikke glemt en, men sprøyten er da verdt et forsøk hvis du vil prøve? Hvis du føler deg helt forferdelig i de tre månedene du er beskyttet kan du vel bare kutte den ut? Vi er alle forskjellige, på noen virker det, på andre ikke. Snakk med legen du!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 17. april 2002 #14 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg vet om flere jenter som har "glemt" p-pillen. Sikkert nok! Spesielt i usikre forhold har jeg sett et par stykker (og dette er ikke spesielt unge jenter - kanskje heller de desperate som nærmer seg 30-grensa), som "plutselig" blir gravide - hmm, så ubeleilig. Smil, jeg forstår det kan være problematisk, så jeg skal ta en prat med legen min og høre hva hun sier. Så tar jeg en avgjørelse etterpå. Og hva jeg skal med prevensjon når jeg er single? Hrm, ja, det var det da. Det er vel hovedsaklig to grunner jeg har: 1. Jeg har planer om å komme ut i en jobb om ikke så altfor lenge som gjør det svært upraktisk å ha mensen. Sjekker derfor alternativene. 2. Jeg har ingen prinsipper som sier at det å ikke være i et fast "eie-forhold" betyr det samme som å leve i sølibat. Derfor... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 17. april 2002 #15 Del Skrevet 17. april 2002 ...men nå har jeg da vitterlig klart å ødelegge tråden til loretta - beklager. Nå skal jeg holde kjeft. For en stund.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2002 #16 Del Skrevet 19. april 2002 Er du sikker på at de jentene det stod om i boka brukte vanlige p-piller? Nå kommer det jo snart p-piller som gjør at du bare får mensen fire ganger i året. Disse er visst spesielt beregna på dem med menssmerter.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå