Gå til innhold

Ventetid etter brudd

Gjest Gjest_kenneth_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kenneth_*

Hvis man har vært sammen i 3-4 år og bryter, hvor lenge er det "etisk riktig" å vente før man har sex med noen nye?

Hvis en selv blir dumpet, er det da greit å ha sex med en annen - en uke etter? (hvis man føler for det da)

Hva mener dere jenter?

Jeg mener at hvis en blir dumpet så kan man gjøre hva man vil når man vil, men for "dumperen" så mener jeg at man bør holde seg unna sex med nye i et par måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når et forhold er over så er det over, og begge kan gjøre akkurat det de vil når de vil. Det er vel litt av poenget med å avslutte et forhold, å slippe og forholde seg til hva den andre parten synes og mener.

edit:leif

Endret av Miley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Når et forhold er over så er det over, og begge kan gjøre akkurat det de vil når de vil. Det er vel litt av poenget med å avslutte et forhold, å slippe og forholde seg til hva den andre parten synes og mener.

edit:leif

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Begge er selvfølgelig frie til å gjøre hva dem vil etter et brudd. Men jeg er enig med TS på en måte, det går an å ta litt hensyn til eksen sine følelser når man har dumpet noen. Er ikke noe tvil om at det føles ekstra kjipt å bli dumpet hvis eksen finner seg noen nye dagen etter. Så selv om man ikke har noe forpliktelser syns jeg det er fint å holde en lav profil i noen måneder. Ikke fordi man må, men for å være grei rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig med deg..

Det er jo opp til enhver hvor lenge en venter med å bli sammen med en ny/ha sex med en ny person etter et brudd..

Jeg gjorde det slutt med en x etter 4,5 år sammen(1,5 år som samboere),

og det gikk knapt en mnd før jeg hadde sex med en ny..

Så det er ikke noe fasitsvar på sånt..

Men da forrige xen gjorde det slutt var jeg så knust at det gikk nesten 5 mnd før jeg begynte å tenke på sex igjen.. Så det varierer veldig..

Har ikke gått inn i noe nytt forhold for det er jeg ikke klar for,

men har en sex-kompis som gir meg utløp for lystene mine.

Men vanligvis er det jo sånn at den som gjør det slutt er "ferdig" med forholdet, og ofte er klar for noe nytt mye tidligere enn den som ble dumpa..

Men sånt variere jo veldig fra person til person..

c_girl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissBella

Enig! Når man har avsluttet et forhold så er det helt opp til en selv hva man gjør. Fordi da har man jo bare seg selv å tenke på.

Det finnes jo absolutt ingen fasit på dette fordi det er forskjellig fra person til person. Noen venter lenge med å møte en ny en og andre venter ikke så lenge.

Bare du kan vite om du er klar for noe nytt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det kan være ok å vente et par uker i alle fall! Ellers finnes det jo ingen "regler" for slikt, man har sex når man føler for det, så lenge det ikke er snakk om "hevnsex" eller kappløp om å være først ute på markedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er selvfølgelig frie til å gjøre hva dem vil etter et brudd. Men jeg er enig med TS på en måte, det går an å ta litt hensyn til eksen sine følelser når man har dumpet noen. Er ikke noe tvil om at det føles ekstra kjipt å bli dumpet hvis eksen finner seg noen nye dagen etter. Så selv om man ikke har noe forpliktelser syns jeg det er fint å holde en lav profil i noen måneder. Ikke fordi man må, men for å være grei rett og slett.

Akkurat det jeg skulle skrive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, som noen over sier, er det slutt så er det slutt, og man kan gjøre som man slev vil. En annen ting er å ta hensyn til hverandre og seg selv. Ville være lite fear å flørte vill med an jente i din ex sitt nærvær f.eks., og hvis du involverer deg i nye jenter ville jeg holdt det for meg selv en stund, hvis dere fortsatt har kontakt.

En annen ting er jo at det kan være bra for en selv å ha en pause, uten å involvere seg i noen nye alt for raskt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg gjorde det slutt med exen etter 3 år, samboere i 2 år. Vi hadde veldig god kontakt etter bruddet, og vi lagde en "avtale" oss imellom at begge selvfølgelig kunne holde på med hvem de ville, men ikke si det til den andre før det eventuelt ble noe seriøst. det gjorde vi for å skåne hverandres følelser. hvis en ikke blir sammen med noen andre, har det ikke noen betyndning for eksen å vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde passet på at eksen ikke fant ut av det hvis jeg fant meg en ny rett etterpå, og hadde nok satt pris på at hun også gjorde det, men hvis man er typen som holder seg oppdatert og hele tiden vil vite hva eksen driver med, og deretter blir såret når man oppdager at de har funnet seg en reboundperson, så ber man om det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...