Gå til innhold

Når fikk dere barn?

brum

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk min første var jeg akkurat fylt 19. Hun kom i februar, og jeg gjorde fra meg siste år på skolen året før. Jeg gikk da hjemme i 8 mnd før hun kom... Men jeg var ikke ferdig utdannet. Jeg manglet lærlingtiden, noe jeg aldri fikk. Da sistemann kom begynte jeg på ny utdanning. Han var to mnd da jeg startet. ( videregående yrkesrettet utdanning) Andre året tok jeg som privatist. Det er jeg akkurat ferdig med nå,og sisteåret skal jeg forhåpentligvis ta til høsten om jeg kommer inn... Synes det er greit å kombinere barn / skole. Jeg for min del har bare gått ett år på skole, og da var det pappan som var hjemme med barna. Resten av tiden har jeg vært hjemmeværende. Eldstejenta er nå 4 1/2 år, og jeg er nå 23 1/2 :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Vi var 21 begge to og under utdannelse. Det var delvis planlagt dersom det går an å si det slik. Nr. 2 fikk vi når begge var i jobb, 27 år, planlagt. Dersom dere ikke har det travelt med å få barn kan det være en fordel å vente til økonomien er bra og utdannelse ferdig. Alltid greit med stabil økonomi, det koster litt å ha barn. Vi har klart oss på dårlig økonomi men ikke alltid like gøy. Men ville ikke byttet for noe i verden, det gikk jo bra etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 17 når jeg ble gravid, (18 når jeg fødte) gikk på skole og fikk fullført året akkurat (fødte 2 dager etter skoleslutt!!) Nå er jeg 22 og planlegger 2. mann med min ektemann (ikke far til 1. mann, han var en stor dust da) Håper på full klaff nå i sommer.. ER ferdig utdannet til jul, og utsetter læretiden. Vi har bestemt å ta 6mnd permisjon hver.. om vi ikke ombestemmer oss underveis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var 20, uten utdannelse, bodde hjemme hos foreldrene mine det første året. Nå er jeg alenemor til en flott jente på 16 mnd. Vi bor i egen leilighet, og jeg holder på med utdannelsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 22 da veslejenta mi kom til.Student og han jobbet.

Vi hadde vært samboere i 3 måneder da jeg ble gravid.

Og i 7måned av svangerskapet giftet vi oss.

Nå planlegger vi barn nr 2.

Koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 22 da jeg ble gravid, 23 da hun kom til verden.

Hadde nettopp sagt opp jobben min, da vi fant ut at jeg var gravid..

Så vi fikk en tøff start økonomisk sett..

Begynte ikke på studiene igjen før året etterpå..

Eldste er nå 5 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 23 og venter barn i november. fyller 24 i januar, ganske nøyaktig 2 mndr etter termin.

klem Iset 21+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Det går som regel bra uansett hva man velger. Jeg kjenner en jente som reiste hjem fra sykehuset to dager etter sin 4. fødsel - rett opp til høyskolen og tok ingeniøreksamen. Damen har kremjobb idag, og 4 flotte, selvstendige unger.

Tror ikke man blir så mye lykkeligere om man planlegger livet sitt i detaljer - faktisk så tror jeg at det er sunt at hendelser i livet kommer litt tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...