Gå til innhold

Når fikk dere barn?

brum

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 år og vi lurer nå på om vi skal prøve å få barn. Det eneste problemet er at jeg er under utdannelse og har minst 1 år igjen og mulig 3 år. Lenge med andre ord.

Jeg lurer på hvor gamle dere var når dere fikk deres første barn og hvilken livssituasjon dere befant dere i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Janna

19 år, i arbeid, egen leilighet sammen med kjæresten.

Ungen var ikke planlagt, men det har gått bra likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med studiene da, Kosejente? Tok du et hvile år eller rakk du å bli ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer få mitt (vårt) första barn när jag är 30 (nästan 31). Min man är 35.

Universitetsexamen, 8 år i arbete varav perioder utomlands. Tillsammans med mannen i nästan 3 år och gift i 1½ år. Bostadsrätt (lägenhet man äger) som är liten. Stabil ekonomi.

Jag har inte längtat efter barn eller varit mogen för det tidigare, trots längre förhållanden. Nu känns det rätt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var 23 år da min førstefødt kom. Var i arbeid men ikke i det yrket jeg ønsket, derfor tok utdannelse og ble gravid med andremann på slutten av skoleåret. Fikk meg fast jobb rett etter permisjon og nå er jeg gravid med tredjemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 28 og gravid for første gang. Ferdig med utdannelse, jobbet noen år, gift, hus og stabil økonomi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 20 år da jeg fikk min datter. Hadde ingen utdanning utover videregående. Min samboer var student. Begynte å studere da jenta var to år, det har ikke vert noe problem. Har nå to år igjen, og vi planlegger barn nummer to nå til høsten. Kommer altså til å ta siste året med en liten baby. Det går fint det hvis en bare er innstilt på det og faren er villig til å ta sin del av ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 22, i fast jobb.

Han var heller ikke planlagt, men jeg følte det skulle gå bra.

Og det har det gjort! Nå er han to år, og en liten tøffing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Jeg var 19 da jeg fikk mitt første barn, lærling, leid leilighet, samboer (men det røk) og barnet var planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var 18 år da jeg fikk min første sønn, 23 når neste kom og 25 når 3 kom. Jeg begynte på studiene mine når minstemann var 10 mnd gammel. Hadde ikke Videregående engang og startet som 26 åring sammen med 16 åringer :hoho: det var mange utfordringer, men jeg klarte det. Etter 3 år på VGS tok jeg 1 års pause for å tenke over hva jeg ville bli, og det var mye rart jeg kunne tenke meg å begynne på, men endte opp som allmennlærerstudent. Har nå 1 år igjen og da er jeg adjunkt.

Jeg begynte for tidlig med barn, men det har gått bra, men med en god del prøvelser underveis. Har vært alene med mine barn siden jeg flyttet fra eldstemann sin far, og da var han 3 år. Blir veldig lett gravid og alle mine graviditeter har ikke vært planlagt, har brukt p-piller med alle sammen, men har løst situasjonene som har oppstått underveis.

I dag lever jeg sammen med verdens beste mann og vi gifter oss når vi begge er ferdig med skolen (2år) gleder meg.

Skole og barn kan kombineres, det er flere av mine medstudenter som har fått barn under studiene of de har klart dette veldig bra. Når babyen var liten tok de barnet med på forelesningene ingen problemer der.

En venninne av meg tok litt permisjon fra sine studier, og var ferdig utdannet 2 år etter hun egentlig skulle vært ferdig, men hun syntes det gikk veldig bra.

Det finnes mange løsninger, men det er bare dere to som kan ta den store beslutningen. Hadde det vært meg i dag uten barn, da tror jeg nok jeg hadde valgt å gjøre meg ferdig med studiene og fått barna senere, men nå er jeg ikke i den situasjonen og det blir da vanskelig å sette seg inn i den situasjonen. Men jeg misunner mange av mine medstudenter som kan lese når de selv føler for det, jeg har 3 barn jeg må ta hensyn til.

Ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knapt 20 år, mellom videregående og videre studier - definitivt ikke planlagt, men hun er snart 12 nå og ei flott jente :D

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 år var jeg da jeg ble gravid med første.23 år med andre og nå er jeg 27 og venter 3 mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 og i fast jobb med første ... nesten 31 med neste.

Syntes det var topp .. planlagt til tusen - var nesten redd for at vi hadde planlagt oss i hjel - men barna kom akkurat når vi øsnket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jeg fikk nummer en da jeg akkurat hadde fylt 23 år. Vi hadde hus, fast jobb og alt som trengs. Nå fikk jeg nummer to for noen måneder siden. Jeg er 25,5 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 25 og student. Måtte forlenge studietiden 1/2 år pga. barnet, men det gikk greit. Økonomisk noe trangt ja, men som studen er en mye mer fleksibel enn når en er tilbake i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med studiene da, Kosejente? Tok du et hvile år eller rakk du å bli ferdig?

Jeg fikk sønnen min da de andre begynte tredje året...jeg tok permisjon 3 måneder (da de andre hadde praksis) ....og begynte på an igjen, med brystpumpe i sekken og diverse.... :roll: ...det jeg da måtte ta igjen var praksisperioden jeg mistet...(etter at de andre var ferdig)....

Ideelt sett ville jeg ha et år fri...men for å fullføre utdannelsen da, måtte jeg flytte vekk...og det var ikke så enkelt med mann og barn og hus osv...

Dette var første gang denne utdannelse ble arrangert i mitt nærdistrikt og ingen visste om det vill bli flere kull.....

Å være student med spedbarn vil jeg absolutt ikke anbefale å planlegge iallefall, men alt blir enklere når de blir litt større og man kan ha barnehageplass osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...