waco Skrevet 14. februar 2009 #21 Del Skrevet 14. februar 2009 Tror ikke dama mi hadde blitt så glad hvis jeg betror meg til andre jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 14. februar 2009 #22 Del Skrevet 14. februar 2009 Tror ikke dama mi hadde blitt så glad hvis jeg betror meg til andre jenter. :klø: Hvorfor?! Det er noe av det dummeste jeg har hørt/lest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. februar 2009 #23 Del Skrevet 14. februar 2009 Er det virkelig det dummeste du har hørt altså? Hvorfor i allverden skulle jeg betro meg og utlvere meg til jenter jeg ikke har noe lyst på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 14. februar 2009 #24 Del Skrevet 14. februar 2009 Er det virkelig det dummeste du har hørt altså? Hvorfor i allverden skulle jeg betro meg og utlvere meg til jenter jeg ikke har noe lyst på? Vennskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 14. februar 2009 #25 Del Skrevet 14. februar 2009 Eller er betroelser det du bruker for å få deg et ligg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. februar 2009 #26 Del Skrevet 14. februar 2009 Vennskap med en du ikke vil ta på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. februar 2009 #27 Del Skrevet 14. februar 2009 Betroelser det jeg bruker å få meg et ligg? Hallo, hvis en jente plutselig skulle begynne å betro seg til meg, fortelle om kjærlighetslivet sitt, hvem hun har ligget med, og annet masse innerste tanker, - ja da hadde jeg faktisk trodd at hun var ute etter mer enn vennskap, - for det første hvis hun er en allright jente vite de samme tankene jeg har om kjærlighetslivet, og mine innerste tanker, - og hvis det er en attraktiv jente som jeg var forelsket i, - og hun svarte "jammen jeg visste jo ikke at det var noe mere", - ja da hadde jeg også blitt frustrert. Kan ikke si at jeg hadde reagert som denne gutten, - ringe midt på natta og fortelle at man er forelsket. En sånn bommert ville jeg nok ikke gjort på en jente jeg var seriøst betattt i, da hadde jeg heller ventet på riktig anledning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. februar 2009 #28 Del Skrevet 14. februar 2009 Forresten blir man ikke forelsket før man har ligget sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 14. februar 2009 #29 Del Skrevet 14. februar 2009 Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_sofie_* Skrevet 14. februar 2009 #30 Del Skrevet 14. februar 2009 *måper* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #31 Del Skrevet 15. februar 2009 Det er ikke sikkert trådstarter kjente denne gutten så godt som hun trodde. Kanskje var vennskapsforholdet mye basert på hennes åpenhet og betroelser, og at han åpnet seg lite, og fortalte lite om seg selv. I et vennskapsforhold bør det være gjensidig åpenhet og lytting til den andre parten. Det blir ubalansert hvis den ene hele tiden skal fortelle om seg selv og sine problemer, mens den andre bare blir en slags rådgiver, hvor dennes egne følelser og opplevelser ikke er like viktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 15. februar 2009 #32 Del Skrevet 15. februar 2009 Forresten blir man ikke forelsket før man har ligget sammen. Jo, man blir det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 15. februar 2009 #33 Del Skrevet 15. februar 2009 Det er ikke sikkert trådstarter kjente denne gutten så godt som hun trodde. Kanskje var vennskapsforholdet mye basert på hennes åpenhet og betroelser, og at han åpnet seg lite, og fortalte lite om seg selv. I et vennskapsforhold bør det være gjensidig åpenhet og lytting til den andre parten. Det blir ubalansert hvis den ene hele tiden skal fortelle om seg selv og sine problemer, mens den andre bare blir en slags rådgiver, hvor dennes egne følelser og opplevelser ikke er like viktige. Helt enig! Det skal på en måte gå begge veier. Men sånn er det i et vennskap mellom to personer, samme om det er 2 jenter eller 2 gutter eller 1 jente og 1 gutt. Det gjelder også i et forhold mellom 2 personer. Man burde jo være like åpne med hverandre. Jeg tror også at denne gutten har tenkt på dette lenge og fortelle til henne at han føler mer for henne enn en venn gjør. Det var kanskje ikke lett for han å si det til henne også trodde han kanskje ikke at han skulle få den "jeg liker deg bare som en venn". Første reaksjonen hans var vel å skrike og kjefte på henne da. Tror ikke han mente så mye med det. Ta en prat med han du.. Håper du dro på den daten du egentlig skulle på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann Skrevet 16. februar 2009 #34 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Er en fyr som jeg gikk i klasse med for noen år siden på vgs som jeg var god venn med, noe jeg har vært i ettertid også. Har hatt mange fortrolige samtaler med han og vært sammen han alene, kun å sett på film og slikt kos. Så ringte han meg nå (edru) å fortalte han har vært forelska i meg i lang tid å har tenkt lenge på dette, så lurte han på om jeg hadde noe følelser for han. Forklarte han at jeg liker han veldig godt som en venn å er glad i han, men ikke noe mer. Så begynner han å rope til meg at jeg er en billig, ubrukelig og dum hore som ser ut som om jeg er blitt kjørt over med en traktor i trynet, så skal han få la alle vite om mine dypeste hemmeligheter som jeg har betrodd han. Han ble mer og mer hissig og skrek til slutt opp en ramse med noen helt syke setninger jeg ikke vil skrive en gang. Ble faktisk redd. Har kjent han i 5 år, å er mildt sagt sjokkert, sint og DRIT lei meg. Skulle egentlig på date i morgen men har nå takket nei, tok til meg det han sa om hvordan jeg er (han nevnte at alle han kjenner syns det også). Åh det tok nattesøvnen min:( Selv om det på ingen måte forsvarer reaksjonen til denne fyren så kunne han vel ikke fått et større slag i trynet. Ettersom dere har tilbragt så mye tid sammen burde du ha skjønt at han hadde følelser for deg. Du burde ha skjønt at dette kom til å skje. Virker som at damer glemmer (les: velger å se bort ifra) at menn aldri bruker tid og energi på damer uten at de har følelser for dama, bevist eller ubevist fra mannens side. Dette er guttens tap, han har investert masse i deg for så å bli sittende igjen med svarteper når han skulle cashe ut. Hans feil, hans tap. Han burde ikke ha reagert som han gjorde og er tydeligvis ikke noe å samle på. Neste gang du kommer i samme situasjon tar du den "Jeg er glad i deg som en venn, men ikke mer"-talen din før han kommer å sier at han elsker deg. Da har du ditt på det rene, da er det hans feil at han kaster bort masse tid på å styre og stelle med deg. Beste er for både deg og han er å innse at mennesker stort sett er drittsekker som bare tenker på seg selv. Synes denne passer her http://imgs.xkcd.com/comics/friends.png IMG-tag fjernet - Aniria - mod - Endret 16. februar 2009 av Aniria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 16. februar 2009 #35 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Her oppsummerte du vel ganske greit og grundig hvordan det er. Kvinner tar det nesten som en fornærmelse at gutten er forelsket selv om han har brukt flere uker med henne og som har kasta bort haugevis av timer foran dvd-spilleren bare for å sitte å høre i telefonen at dama gleder seg til at hun skal på date med en "som ihvertfall ikke er ute etter ligg", og jenta på date er helt sikkert ikke ute etter selvbekretelser heller, må ikke tro det!. Alle menn vet at de kan bli misbrukt til å være en omsorgsarbeider uten annet gjengjeld enn den svært lettvinte "vennskapet" som er utnyttning mer enn det er attraktivt. Sitte å høre på kjedelige historier dagen lang mens hun kjører doggy med en degos hun ikke kjenner? Bare få lov til å være med på de triste delene av et forhold, og alle de spennende skal bli overlatt til andre menn? Herregud min hatt, at ikke kvinner skjønner noe så innlysende er jo vel det, - rett og slett bekymrer meg veldig. Endret 16. februar 2009 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liss Skrevet 16. februar 2009 #36 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg har vært i så og si samme situasjon som TS, borsett fra at vi ikke hadde kjent hverandre like lenge (ca. 1 år), men jeg anså han likevel som en av mine beste venner. Vi snakket begge om andre vi var interesserte i, kan kunne gjerne utbrodere om hvor sexy han synes den og den jenta er, osv. Jeg hadde NULL peiling før han slapp bomben, og der satt vi i en situasjon hvor begge følte seg jævlig snytt. Han sa han var forelsket i meg, jeg sa jeg kun var glad i han som venn, og at det var opp til han om han ville forsette vennskapet, noe han synes var helt "ok". Det endte med at jeg måtte trekke meg vekk fra han, rett og slett kutte kontakten, pga. at han plutselig ble sykelig sjalu og finne på å gjøre helt forjævlige ting mot meg. Jeg kunne ALDRI trodd noe slikt om ham, inntil disse "episodene" var han verdens snilleste gutt. Han gjorde det mildt sagt vanskelig for meg å stole på menn i lang tid etterpå, så jeg skjønner godt hvor ille du har det Bare husk at det er han som har et problem her, ikke la deg tråkke på av ham selv om dere har vært så gode venner, og ikke gjør den feilen jeg gjorde ved å la han krype til korset heller. Siden han innrømmer at han er forelsket i deg er det jo tydelig at han ikke mente noe av det han sa, det var nok bare en utrolig dum og barnslig "forsvarsmekanisme" fra han side, fordi han ikke ville sitte igjen som den taperen han er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 16. februar 2009 #37 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Her oppsummerte du vel ganske greit og grundig hvordan det er. Kvinner tar det nesten som en fornærmelse at gutten er forelsket selv om han har brukt flere uker med henne og som har kasta bort haugevis av timer foran dvd-spilleren bare for å sitte å høre i telefonen at dama gleder seg til at hun skal på date med en "som ihvertfall ikke er ute etter ligg", og jenta på date er helt sikkert ikke ute etter selvbekretelser heller, må ikke tro det!. Alle menn vet at de kan bli misbrukt til å være en omsorgsarbeider uten annet gjengjeld enn den svært lettvinte "vennskapet" som er utnyttning mer enn det er attraktivt. Sitte å høre på kjedelige historier dagen lang mens hun kjører doggy med en degos hun ikke kjenner? Bare få lov til å være med på de triste delene av et forhold, og alle de spennende skal bli overlatt til andre menn? Herregud min hatt, at ikke kvinner skjønner noe så innlysende er jo vel det, - rett og slett bekymrer meg veldig. Haha. Gjør oss alle oss dumme jentene en tjeneste: neste gang en jente betror seg til deg, så husk å opplyse henne om disse tankene her, og gjerne at du forventer gjenytelse for ikke å bli "misbrukt". Så slipper vi jentene å kaste bort tiden din i flere år, i den feilaktige troen av at du er en nær venn Ellers kom jeg på denne: A woman has a close male friend. This means that he is probably interested in her, which is why he hangs around so much. She sees him strictly as a friend. This always starts out with, you're a great guy, but I don't like you in that way. This is roughly the equivalent for the guy of going to a job interview and the company saying, You have a great resume, you have all the qualifications we are looking for, but we're not going to hire you. We will, however, use your resume as the basis for comparison for all other applicants. But, we're going to hire somebody who is far less qualified and is probably an alcoholic. And if he doesn't work out, we'll hire somebody else, but still not you. In fact, we will never hire you. But we will call you from time to time to complain about the person that we hired. Endret 16. februar 2009 av Phaedra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 16. februar 2009 #38 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Ellers, for å svare TS, så har jeg vært i nesten akkuratt samme situasjon. Jeg hadde en venn i mange år som jeg hadde betrodd mange hemmeligheter til, og ofte klaget til over forholdet til x-en min. Så gikk jeg en god stund uten kjæreste og hadde det veldig fint, før jeg fant min store kjærlighet nr. 2, eller noe i den duren. Jeg hadde virkelig ingen anelse om at vennen min i mellomtiden hadde gjort seg opp noen tanker om oss og forholdet vårt. Han ringte meg, fortalte at han hadde hørt at jeg var ute og datet en ny fyr, og jeg bekreftet det - glad og lykkelig - hvorpå han begynte å brøle ting som: "du er ei hore", "du slenger deg etter alle menn", "jeg trodde vi hadde noe", "hvorfor har du lurt meg", og "jeg var neste mann i køen!" (dette var nesten den beste... seriøst... "køen"?...) osv. Han truet også med å fortelle alle om ting jeg hadde sagt til ham, og å ringe den nye typen min og advare ham mot meg. Slik holdt han på i dagesvis, ukesvis, og vi kuttet til slutt kontakten i et par år. Når det er sagt så gjorde han aldri noen av de tingene han truet med (meg bekjent), og vi fikk - etter noen år - kontakten igjen som "venner" (fordi vi hadde felles bekjente), selv om denne kontakten er en god del kjøligere enn den var og vi behandler hverandre som periferte venner nå. Jeg kan leve med det. edit: glemte å nevne at jeg i den første perioden vi var uvenner faktisk også var redd for at han en dag skulle stå på døra mi og slå meg ned, eller gå etter typen min eller noe slikt. Det var ganske fæle trusler som fulgte med sinnet hans, og jeg var ikke sikker på om jeg kanskje hadde tatt feil av ham og han var fullstendig psykopat. Jeg måtte bare slutte å ta telefonen når han ringte, informere familie om at han kunne bli et problem hvis han ringte/kom og lot ellers som om han ikke eksisterte. Jeg var også veldig trist og såret, og forsto ikke hvorfor ting var blitt sånn. Men det var ikke mye annet å gjøre på det tidspunktet. Han måtte få tid til å roe seg ned. Endret 16. februar 2009 av Phaedra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 16. februar 2009 #39 Del Skrevet 16. februar 2009 Haha. Gjør oss alle oss dumme jentene en tjeneste: neste gang en jente betror seg til deg, så husk å opplyse henne om disse tankene her, og gjerne at du forventer gjenytelse for ikke å bli "misbrukt". Så slipper vi jentene å kaste bort tiden din i flere år, i den feilaktige troen av at du er en nær venn Ellers kom jeg på denne: A woman has a close male friend. This means that he is probably interested in her, which is why he hangs around so much. She sees him strictly as a friend. This always starts out with, you're a great guy, but I don't like you in that way. This is roughly the equivalent for the guy of going to a job interview and the company saying, You have a great resume, you have all the qualifications we are looking for, but we're not going to hire you. We will, however, use your resume as the basis for comparison for all other applicants. But, we're going to hire somebody who is far less qualified and is probably an alcoholic. And if he doesn't work out, we'll hire somebody else, but still not you. In fact, we will never hire you. But we will call you from time to time to complain about the person that we hired. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 16. februar 2009 #40 Del Skrevet 16. februar 2009 Det virker rart for dere kvinner, men jeg ville aldri blitt sammen med noen som ikke var min venn førts. Dere er litt anderledes, dere vil heller forelske dere først, og vennskapet tar dere etterhvert. Ikke merkelig at det blir en del komplikasjoner mellom kjønnene når damene heller vil hoppe på ukjente, mens menn ofte vil finne ut om man passer som venner først!. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå