Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #141 Del Skrevet 14. juli 2009 Tror nok du heller bekrefter det du forsøker å motbevise i dette innlegget. BINGO! Ingen som er så glad i å snakke pent om seg selv, er bare god mot andre. De har ikke tid til det, fordi selvdyrkingen kommer i første rekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #142 Del Skrevet 14. juli 2009 Hvorfor ikke gjøre noe med utseendet ditt da ? Er sikkert mye du kan gjøre for å forbedre ditt utseendet . Jeg har faktisk gjort det jeg kan. Jeg gjør mitt beste for å se ok ut, jeg dusjer hver dag, kler meg ok. Jeg KAN faktisk sminke meg, har til og med fått komplimenter angående dette fra makeupartister, men bortsett fra det, er det ingenting. Det eneste jeg kan gjøre nå, er rett og slett plastisk kirurgi, og det har jeg ikke råd til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #143 Del Skrevet 14. juli 2009 Men ja, litt selvtillit hadde sikkert gjort susen. Bare litt vanskelig å vite hvor man skal starte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lars_* Skrevet 14. juli 2009 #144 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg har faktisk gjort det jeg kan. Jeg gjør mitt beste for å se ok ut, jeg dusjer hver dag, kler meg ok. Jeg KAN faktisk sminke meg, har til og med fått komplimenter angående dette fra makeupartister, men bortsett fra det, er det ingenting. Det eneste jeg kan gjøre nå, er rett og slett plastisk kirurgi, og det har jeg ikke råd til. "gjort alt jeg kan" Trener du hver dag? Passer du på kosthold? Kler du deg "fresh"? Har du en positiv instilling i hverdagen? Smiler du mye? Har du selvtillit? Har du en attraktiv personlighet? har du gode venner? Har du utdannelse? Har du sunne interesser? Hjelper du mennesker som trenger det? Synes ikke at å vaske håret hver dag og sminke seg er å "gjøre alt" Har du orden på det indre så vel som det ytre. mange mennesker som kanskje ikke er knallpene blir veldig vakre hvis de har en en kjempegod personlighet. Jeg studerer med en jente som ser lite pen ut og hun har i tillegg en veldig dårlig persoonlighet som trekker hennes lite tilltalende ytre veldig mye lenger ned enn nødvendig. Det er veldig mange jenter som ikke er så veldig pene i ansiktet, men som trener mye, har bra holdninger og blir oppfattet som "freshe" og sunne som er veldig attraktive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 14. juli 2009 #145 Del Skrevet 14. juli 2009 "gjort alt jeg kan" Trener du hver dag? Passer du på kosthold? Kler du deg "fresh"? Har du en positiv instilling i hverdagen? Smiler du mye? Har du selvtillit? Har du en attraktiv personlighet? har du gode venner? Har du utdannelse? Har du sunne interesser? Hjelper du mennesker som trenger det? Synes ikke at å vaske håret hver dag og sminke seg er å "gjøre alt" Har du orden på det indre så vel som det ytre. mange mennesker som kanskje ikke er knallpene blir veldig vakre hvis de har en en kjempegod personlighet. Jeg studerer med en jente som ser lite pen ut og hun har i tillegg en veldig dårlig persoonlighet som trekker hennes lite tilltalende ytre veldig mye lenger ned enn nødvendig. Det er veldig mange jenter som ikke er så veldig pene i ansiktet, men som trener mye, har bra holdninger og blir oppfattet som "freshe" og sunne som er veldig attraktive. På to måter er det i hvertfall lettere å være pen . Man har lettere for å finne seg partnere og langt flere å velge mellom , en de mindre pene . Folk med bra utseende har som oftest rimelig bra selvtillitt også tror jeg . Og dermed har de nok troen på at de får til det de vil også . Ellers er vell livet like vanskelig - som for alle andre tror jeg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #146 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg trenger ikke HVER dag, men tre ganger i uka. Det er det jeg har tid til. Ellers går jeg ganske mange timer daglig og sykler til og fra jobb. Jeg er vegetarianer, og passer godt på kostholdet mitt. Jeg kler meg fresht ja, men det kommer vel an på øyet som ser? Stilen min tiltaler vel ikke alle. Jeg smilte mye før, men det var før jeg fikk en kræsjlanding med ungdomstiden. Jeg har smilt så mye jeg kan for å skjule min evigvarende depresjon. Forårsaket av utseendet mitt, og all den dritten jeg får høre. Jeg har et par gode venner, og noen ikke fullt så gode venner, jeg er veldig kresen på det området med tanke på oppveksten. Jeg har studert helt siden jeg sluttet på videregående, og begynner på bachelorgraden min til høsten. Jeg har "sunne" interesser som musikk og miljøvern? Og hva mener du med "hjelper du mennesker som trenger det"? Får jeg spørsmål om å hjelpe en gammel dame med bæreposene sine, så sier jeg vel ja. Men jeg fungerer dårlig som hobbypsykolog nettopp fordi hjernen min ikke fungerer som den skal, og jeg trenger vel kanskje hjelp selv? SOM SAGT, det er å være sjenert, deprimert og stygg er en jævlig dårlig kombinasjon, men det leste du kanskje ikke. Jeg har gjort alt jeg KLARER å gjøre. Men i bunn og grunn er jeg så stygg at det ikke er stort annet å gjøre enn å jobbe med selvtilliten og blokke for all dritten som kommer slengende mot ørene mine. Og ja, som sagt, plastisk kirurgi. Er man stygg, så vet man veldig godt hvordan det er. Noen er rett og slett mindre heldige med utseende sitt, og det kan gjøre sitt for at livet blir en stor verkebyll. "gjort alt jeg kan" Trener du hver dag? Passer du på kosthold? Kler du deg "fresh"? Har du en positiv instilling i hverdagen? Smiler du mye? Har du selvtillit? Har du en attraktiv personlighet? har du gode venner? Har du utdannelse? Har du sunne interesser? Hjelper du mennesker som trenger det? Synes ikke at å vaske håret hver dag og sminke seg er å "gjøre alt" Har du orden på det indre så vel som det ytre. mange mennesker som kanskje ikke er knallpene blir veldig vakre hvis de har en en kjempegod personlighet. Jeg studerer med en jente som ser lite pen ut og hun har i tillegg en veldig dårlig persoonlighet som trekker hennes lite tilltalende ytre veldig mye lenger ned enn nødvendig. Det er veldig mange jenter som ikke er så veldig pene i ansiktet, men som trener mye, har bra holdninger og blir oppfattet som "freshe" og sunne som er veldig attraktive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #147 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg trenger ikke HVER dag, men tre ganger i uka. Det er det jeg har tid til. Ellers går jeg ganske mange timer daglig og sykler til og fra jobb. Jeg er vegetarianer, og passer godt på kostholdet mitt. Jeg kler meg fresht ja, men det kommer vel an på øyet som ser? Stilen min tiltaler vel ikke alle. Jeg smilte mye før, men det var før jeg fikk en kræsjlanding med ungdomstiden. Jeg har smilt så mye jeg kan for å skjule min evigvarende depresjon. Forårsaket av utseendet mitt, og all den dritten jeg får høre. Jeg har et par gode venner, og noen ikke fullt så gode venner, jeg er veldig kresen på det området med tanke på oppveksten. Jeg har studert helt siden jeg sluttet på videregående, og begynner på bachelorgraden min til høsten. Jeg har "sunne" interesser som musikk og miljøvern? Og hva mener du med "hjelper du mennesker som trenger det"? Får jeg spørsmål om å hjelpe en gammel dame med bæreposene sine, så sier jeg vel ja. Men jeg fungerer dårlig som hobbypsykolog nettopp fordi hjernen min ikke fungerer som den skal, og jeg trenger vel kanskje hjelp selv? SOM SAGT, det er å være sjenert, deprimert og stygg er en jævlig dårlig kombinasjon, men det leste du kanskje ikke. Jeg har gjort alt jeg KLARER å gjøre. Men i bunn og grunn er jeg så stygg at det ikke er stort annet å gjøre enn å jobbe med selvtilliten og blokke for all dritten som kommer slengende mot ørene mine. Og ja, som sagt, plastisk kirurgi. Er man stygg, så vet man veldig godt hvordan det er. Noen er rett og slett mindre heldige med utseende sitt, og det kan gjøre sitt for at livet blir en stor verkebyll. Da foreslår jeg at du tar deg en tur til fastlegen din. Han vil henvise deg videre til psykolog eller psykiater. Hvis du føler det er så problematisk å takle værdagen så er nok dette det beste rådet du kan få. Det er vanskelig å "ta seg selv i nakken" når man er langt nede. Hvis det er virkelig krise så vil legen din muligens ta kontakt med DPS (distrikts psykiatrisk senter). Der får du den hjelpen du trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #148 Del Skrevet 14. juli 2009 womenwomen du som er så fantastisk vakker og har hele verden for dine føtter...hvordan ser du ut da? begynner jo å lure. Prøv å beskrive da hvilken type er du og er det en kjendis du likner på kanskje? dette er av ren nysgjerrighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 14. juli 2009 #149 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg trenger ikke HVER dag, men tre ganger i uka. Det er det jeg har tid til. Ellers går jeg ganske mange timer daglig og sykler til og fra jobb. Jeg er vegetarianer, og passer godt på kostholdet mitt. Jeg kler meg fresht ja, men det kommer vel an på øyet som ser? Stilen min tiltaler vel ikke alle. Jeg smilte mye før, men det var før jeg fikk en kræsjlanding med ungdomstiden. Jeg har smilt så mye jeg kan for å skjule min evigvarende depresjon. Forårsaket av utseendet mitt, og all den dritten jeg får høre. Jeg har et par gode venner, og noen ikke fullt så gode venner, jeg er veldig kresen på det området med tanke på oppveksten. Jeg har studert helt siden jeg sluttet på videregående, og begynner på bachelorgraden min til høsten. Jeg har "sunne" interesser som musikk og miljøvern? Og hva mener du med "hjelper du mennesker som trenger det"? Får jeg spørsmål om å hjelpe en gammel dame med bæreposene sine, så sier jeg vel ja. Men jeg fungerer dårlig som hobbypsykolog nettopp fordi hjernen min ikke fungerer som den skal, og jeg trenger vel kanskje hjelp selv? SOM SAGT, det er å være sjenert, deprimert og stygg er en jævlig dårlig kombinasjon, men det leste du kanskje ikke. Jeg har gjort alt jeg KLARER å gjøre. Men i bunn og grunn er jeg så stygg at det ikke er stort annet å gjøre enn å jobbe med selvtilliten og blokke for all dritten som kommer slengende mot ørene mine. Og ja, som sagt, plastisk kirurgi. Er man stygg, så vet man veldig godt hvordan det er. Noen er rett og slett mindre heldige med utseende sitt, og det kan gjøre sitt for at livet blir en stor verkebyll. Syns veldig synd i deg når jeg leser dette . Det er sikkert ikke så ille som du tror .Og om du virkelig mener det . Så ville jeg bestilt time hos en plastikk kir . og hørt hva de kunne gjøre og hva det ville kostet å få rettet opp ting ..som ikke kan sminkes eller slankes vekk .Men strengt tatt opereres for å bli bedre / finere . Kanskje er det da verdt pengene . Du får jo et evig varende nytt og penere ansikt da . - Det hadde jeg vyrdert seriøst selv om jeg var født eks med skjev nese , fæle tenner osv I dag kan det meste fixes til det bedre heldigvis .Og i utlandet tror jeg slike oprasjoner er billigere også .Og mer expertise på å foreta plastisk kir. oprasjoner enn i Norge . Når du er ferdig med utdannelsen din - tjener du sikkert bra nok - til å offre noen kroner på utseendet ditt . Valget er ditt. Og jeg skjønner at noen trenger mer enn sminke og ny hårsveis - for å se bedre ut . Desverre er utseende fryktelig urettferdig fordelt . Livet er generelt urettferdig .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 14. juli 2009 #150 Del Skrevet 14. juli 2009 Syns veldig synd i deg når jeg leser dette . Det er sikkert ikke så ille som du tror .Og om du virkelig mener det . Så ville jeg bestilt time hos en plastikk kir . og hørt hva de kunne gjøre og hva det ville kostet å få rettet opp ting ..som ikke kan sminkes eller slankes vekk .Men strengt tatt opereres for å bli bedre / finere . Kanskje er det da verdt pengene . Du får jo et evig varende nytt og penere ansikt da . - Det hadde jeg vyrdert seriøst selv om jeg var født eks med skjev nese , fæle tenner osv I dag kan det meste fixes til det bedre heldigvis .Og i utlandet tror jeg slike oprasjoner er billigere også .Og mer expertise på å foreta plastisk kir. oprasjoner enn i Norge . Når du er ferdig med utdannelsen din - tjener du sikkert bra nok - til å offre noen kroner på utseendet ditt . Valget er ditt. Og jeg skjønner at noen trenger mer enn sminke og ny hårsveis - for å se bedre ut . Desverre er utseende fryktelig urettferdig fordelt . Livet er generelt urettferdig .. Dette er det mest kvalmende jeg har lest på lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #151 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg tenker på plastisk kirurgi hele tiden, men foreløpig har jeg ikke råd til det jeg ønsker å forandre mest. Selv om det som egentlig aller helst bør forandres, er måten jeg tenker på. Jeg er allerede i kontakt med folk som driver med plastisk kirurgi. Om jeg får inntekter nok etter utdannelsen min, er det ingen tvil om hva jeg kommer til å gjøre. Ja, livet er urettferdig. Syns veldig synd i deg når jeg leser dette . Det er sikkert ikke så ille som du tror .Og om du virkelig mener det . Så ville jeg bestilt time hos en plastikk kir . og hørt hva de kunne gjøre og hva det ville kostet å få rettet opp ting ..som ikke kan sminkes eller slankes vekk .Men strengt tatt opereres for å bli bedre / finere . Kanskje er det da verdt pengene . Du får jo et evig varende nytt og penere ansikt da . - Det hadde jeg vyrdert seriøst selv om jeg var født eks med skjev nese , fæle tenner osv I dag kan det meste fixes til det bedre heldigvis .Og i utlandet tror jeg slike oprasjoner er billigere også .Og mer expertise på å foreta plastisk kir. oprasjoner enn i Norge . Når du er ferdig med utdannelsen din - tjener du sikkert bra nok - til å offre noen kroner på utseendet ditt . Valget er ditt. Og jeg skjønner at noen trenger mer enn sminke og ny hårsveis - for å se bedre ut . Desverre er utseende fryktelig urettferdig fordelt . Livet er generelt urettferdig .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 14. juli 2009 #152 Del Skrevet 14. juli 2009 womenwomen du som er så fantastisk vakker og har hele verden for dine føtter...hvordan ser du ut da? begynner jo å lure. Prøv å beskrive da hvilken type er du og er det en kjendis du likner på kanskje? dette er av ren nysgjerrighet Jeg har aldri sagt at jeg er " fantastisk vakker " , jeg går ikke rundt å tenker over hvordan jeg ser ut vanligvis - men kanskje andre synes det ? Er nok mer tilfellet at andre studerer meg - hvordan jeg ser ut .Enn jeg gjør selv .Vet ikke . Jeg blir i hvertfall nedrent av mannfolk når jeg eks går ut , får masse tilbud og tlf nummer osv Andre damer på byen bruker å " dytte " meg litt uvennlig når de eks går forbi meg - og gi meg litt fiendtlige blikk - uvennlig ...fremmede kvinner . Jeg skjønner jeg ikke er i veien , de bare irriterer seg over meg kanskje .Blir som oftest sjekket opp - Og det av de kjekkeste og peneste mennene - vanligvis .Men også mer " vanlige " . Vanligvis får jeg de mennene jeg vil ha .Om de ikke allerede er opptatt da selvfølgelig . Hvem jeg ligner på ? Vanskelig å si . Jeg er blondine med langt hår , blåøyd , slank og bitte- litt over snittet høy .Spesielt om jeg går med høyhælte sko ...hi hi Men det har jo alle de andre damene også når de går ut ...likevell er de mye lavere enn meg .Jeg er spe- bygd og ikke kraftig . Jeg ligner kanskje bitte litt på dama til Brad Pitt : ) Bare i lys BLOND utgave : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mannfolk Skrevet 14. juli 2009 #153 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg har aldri sagt at jeg er " fantastisk vakker " , jeg går ikke rundt å tenker over hvordan jeg ser ut vanligvis - men kanskje andre synes det ? Er nok mer tilfellet at andre studerer meg - hvordan jeg ser ut .Enn jeg gjør selv .Vet ikke . Jeg blir i hvertfall nedrent av mannfolk når jeg eks går ut , får masse tilbud og tlf nummer osv Andre damer på byen bruker å " dytte " meg litt uvennlig når de eks går forbi meg - og gi meg litt fiendtlige blikk - uvennlig ...fremmede kvinner . Jeg skjønner jeg ikke er i veien , de bare irriterer seg over meg kanskje .Blir som oftest sjekket opp - Og det av de kjekkeste og peneste mennene - vanligvis .Men også mer " vanlige " . Vanligvis får jeg de mennene jeg vil ha .Om de ikke allerede er opptatt da selvfølgelig . Hvem jeg ligner på ? Vanskelig å si . Jeg er blondine med langt hår , blåøyd , slank og bitte- litt over snittet høy .Spesielt om jeg går med høyhælte sko ...hi hi Men det har jo alle de andre damene også når de går ut ...likevell er de mye lavere enn meg .Jeg er spe- bygd og ikke kraftig . Jeg ligner kanskje bitte litt på dama til Brad Pitt : ) Bare i lys BLOND utgave : ) Men hvis du nå kan få hvem du vil ha - hvorfor velger du da å leve i sammen med en som du ikke engang vil ha barn i sammen med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 14. juli 2009 #154 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg vet at alle sliter med sitt, men alikevel, det hjelper vel på å være pen? Tror ikke det skader så veldig, nei. Spørsmålsstillingen din om livet er lettere for pene, spørs det hva du mener. Ansettelser? Kjærester? Sorg? Overgangsriter? Pene føler ikke mindre sorg enn ikke-pene. Pene må også jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 14. juli 2009 #155 Del Skrevet 14. juli 2009 Men hvis du nå kan få hvem du vil ha - hvorfor velger du da å leve i sammen med en som du ikke engang vil ha barn i sammen med? Er økonomisk smartere - derfor ! Og jeg ble litt lurt .Alle er jo så hyggelige og kjekke i begynnelsen .Etterhvert oppdager man de negative sidene : ) Dette har vell alle opplevd ...he he Men jeg lider ingen nød .Har det ganske bra jeg og trives tross allt . Men en kan alltids ha det enda bedre ! Og ting kan alltid bli enda mer perfekte ! Ikke sant ? Tenker ikke alle slik av og til ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei Skrevet 14. juli 2009 #156 Del Skrevet 14. juli 2009 jeg er veldig enig i det mange skriver her selv om jeg ikke gadd og lese igjennom alle svar. så det er både ja og nei. i min ungdomstid så var jeg kanskje mer helt vanlig av utseende, men gutter tok meg mere seriøs og de foretrakk min personlighet og jeg hadde selvtillitt pga jeg visste jeg hadde en bra personlighet og jeg likte meg selv bedre den gang. men de siste årene har jeg gått en del ned i vekt, konsentrert meg mer om utseende, klær og jeg er mere ute og fester nå enn før. atpåtil har jeg flyttet fra hjemplassen min og møtt ganske dritt av sjalue jenter og gutter som bare er ute etter en ting. dette har helt klart gjort noe med min selvfølelse og selvtillitt, og jeg er veldig skeptisk når jeg møter en mann nå når jeg opplever gang på gang og bli såret og finne ut at det bare var for en ting de var intresert i meg for. jeg har fått rykte på meg (spesielt blandt jentene) for å være løs og være den som "puler alt og alle", nettop fordi disse guttene jeg trodde var intresert i meg ikke var det alikevell. jentene gir meg kvasse blikk og dømmer meg før de blir kjent med meg, og når de blir kjent med meg så blir de overasket over at jeg ikke var som de trodde for jeg er egentlig ei ganske alright jente og være sammen med. synd og dømme folk ut fra utseende. og jeg får mere selvtillitt av og få komplemanger av en venninne/kompis enn av en mann som viser det med blikket, eller sier det på fest o.l. med en undertone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. juli 2009 #157 Del Skrevet 14. juli 2009 Er økonomisk smartere - derfor ! Og jeg ble litt lurt .Alle er jo så hyggelige og kjekke i begynnelsen .Etterhvert oppdager man de negative sidene : ) Dette har vell alle opplevd ...he he Men jeg lider ingen nød .Har det ganske bra jeg og trives tross allt . Men en kan alltids ha det enda bedre ! Og ting kan alltid bli enda mer perfekte ! Ikke sant ? Tenker ikke alle slik av og til ? Sikkert, men gresset er ikke alltid grønnere på andre siden av gjerdet ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. juli 2009 #158 Del Skrevet 14. juli 2009 jeg har fått rykte på meg (spesielt blandt jentene) for å være løs og være den som "puler alt og alle", nettop fordi disse guttene jeg trodde var intresert i meg ikke var det alikevell. Er det ikke mulig å vente til du blir bedre kjent med dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 14. juli 2009 #159 Del Skrevet 14. juli 2009 Sikkert, men gresset er ikke alltid grønnere på andre siden av gjerdet ..... Vet du hva ! Jeg tror bra mange her inne lever sammens med en person av vane osv og om de hadde turt å være like ærlig som meg .Så hadde de også innrømmet at de ikke følte de hadde funnet drømmedama / eller mannen - i den partneren de faktisk lever med - av forskjellige grunner . Eneste forskjellen på meg og dem - er at jeg tør å innrømme det ! At jeg syns ikke min partner er noen fullbra " match " med meg - i det hele tatt .Vi er ikke på nett ...rett og slett .Eneste som fungerer toppers er sexlivet . Ingenting annet desverre . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. juli 2009 #160 Del Skrevet 14. juli 2009 Vet du hva ! Jeg tror bra mange her inne lever sammens med en person av vane osv og om de hadde turt å være like ærlig som meg .Så hadde de også innrømmet at de ikke følte de hadde funnet drømmedama / eller mannen - i den partneren de faktisk lever med - av forskjellige grunner . Eneste forskjellen på meg og dem - er at jeg tør å innrømme det ! At jeg syns ikke min partner er noen fullbra " match " med meg - i det hele tatt .Vi er ikke på nett ...rett og slett .Eneste som fungerer toppers er sexlivet . Ingenting annet desverre . Hva har du tenkt å gjøre med det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå