Gå til innhold

Damer, jeg blir dårlig av dette forumet.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

You can check out any time you like

but you can never leave

:nigo:

haha, ikke sant

virker som om alle har det forferdelig, finner seg i masse dritt, den og den ikke ringer, ikke interessert bla bla bla bla bla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ikke sant

virker som om alle har det forferdelig, finner seg i masse dritt, den og den ikke ringer, ikke interessert bla bla bla bla bla...

Det er da man priser seg lykkelig over sitt relativt problemfrie liv! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er fint vi har det jeg, for mange er dette den eneste muligheten for å dele tanker, få råd og få ut frustrasjon, det er kanskje trist og høres rart ut for mange, men det er et faktum, og forumet er til stor nytte for mange:) er tydelig at det er mange som liker det, dere andre får holde dere unna, fint vi har noe for envær smak sier jeg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
tror det er fint vi har det jeg, for mange er dette den eneste muligheten for å dele tanker, få råd og få ut frustrasjon, det er kanskje trist og høres rart ut for mange, men det er et faktum, og forumet er til stor nytte for mange:) er tydelig at det er mange som liker det, dere andre får holde dere unna, fint vi har noe for envær smak sier jeg...:)

Jeg er enig. Synes det er fint å ha et sted å riste av seg frustrasjoner. Når ts sa h*n ble trist av å lese forumet regner jeg med at det var ment på en hånlig og ikke sympatisk måte, og DET gjør meg trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det var et dårlig formulert forsøk på å si det jeg tenker når folk bare fokuserer på det negative i hverdagen?

Det aller meste negative kan man finne noen lyspunkt i. Om en date på kvelden gikk til helvete ganske fort, så har kanskje resten av dagen hatt sine lyspunkter? Kanskje maten var god, selv om mannen var håpløs? Da lærte man jo om et nytt sted å spise på?

Jeg liker å se det positive i ting. Det er ikke vanskelig bare man prøver. Synes man burde prøve å fokusere på begge deler :) Ja det var kjipt idag, MEN.... (garantert noe som ikke var så kjipt).

Vi er for negative her i landet, det er faktisk bevisst at vi har en veldig negativ ordbruk, vi fokuserer på felles negativer og ikke felles positiver. Vi burde prøve å snu før det er for sent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Noen ganger virker det som singelforumet har andre spilleregler enn resten av forumet.

Har noen blitt såret, dumpet sviktet osv er det her helt akseptert å be TS skjerpe seg, slenge dritt, slutte å henge seg opp i alt det negative osv

Ville dere gjort det samme på sorgforumet, eller ufrivillig barnløse?

Jeg synes man burde fokusere mer på å gi hverandre støtte og akseptere at ting ikke alltid er like fint og flott og bra for alle hele tiden. Klart man skal tenke positivt, men det må være lov til å bearbeide det negative først. Hvis ikke ender man opp med en masse undertrykte tanker som bare kommer frem når man er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt drøyt å sammenligne singelforumet med sorgforumet.

Og så mener jeg også at det ikke er alt som trenger å bearbeides opp i mente. En del tanker kan med godt hell undertrykkes, uten at de noensinne kommer tilbake.

Veldig enig med Veronica88.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Og så mener jeg også at det ikke er alt som trenger å bearbeides opp i mente. En del tanker kan med godt hell undertrykkes, uten at de noensinne kommer tilbake.

Hvorfor blir det drøyt? Hvorfor er visse ting lov å sørge over, mens andre ting ikke? Hvorfor skal dere legge regler for hva som er lov til å være lei seg over eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir det drøyt? Hvorfor er visse ting lov å sørge over, mens andre ting ikke? Hvorfor skal dere legge regler for hva som er lov til å være lei seg over eller ikke?

Fordi sorgforumet er beregnet på mennesker med sorg. Singelforumet er beregnet på single mennesker. Stor forskjell.

Og det er ingen her som legger regler. Take a chill pill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Fordi sorgforumet er beregnet på mennesker med sorg. Singelforumet er beregnet på single mennesker. Stor forskjell.

Og det er ingen her som legger regler. Take a chill pill..

Ja, men det burde da ikke ha noe å si hva forumet heter? Folk må da få lov til å skrive om det de ønsker og føle det de føler uavhengig av hva forumet heter? Virker som du mener at man ikke kan oppleve sorg i forbindelse med det å være singel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk må da få lov til å skrive om det de ønsker og føle det de føler uavhengig av hva forumet heter?

Enig. Det går selvfølgelig begge veier.

Virker som du mener at man ikke kan oppleve sorg i forbindelse med det å være singel?

Det er feil. Forsåvidt er hvorvidt det er feil eller riktig irrelevant.

Jeg ønsker for deg at du stundom klarer å akseptere livssituasjonen du er i, og kan bli lykkelig med livet ditt, enten det er med eller uten en partner. Det er ikke partnerne som skal gjøre oss lykkelige. Det er vår egen jobb. En kjæreste er en bonus. Dersom man ønsker en.

Du er singel nå, enten du liker det eller ikke liker det. Like greit å gjøre det beste ut av det. Jeg er helt sikker på at du er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan bli både sinna, glad og deppa over å lese på dette forumet. Men er det ikke sånn det er her i livet da? Man blir jo påvirket av å høre om andres gleder og sorger. Tror ikke det er så dumt jeg. Kanskje hjelper det oss til å bli mer reflekterte.

Endret av *Ulla*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Stjernedryss
Enig. Det går selvfølgelig begge veier.

Det er feil. Forsåvidt er hvorvidt det er feil eller riktig irrelevant.

Jeg ønsker for deg at du stundom klarer å akseptere livssituasjonen du er i, og kan bli lykkelig med livet ditt, enten det er med eller uten en partner. Det er ikke partnerne som skal gjøre oss lykkelige. Det er vår egen jobb. En kjæreste er en bonus. Dersom man ønsker en.

Du er singel nå, enten du liker det eller ikke liker det. Like greit å gjøre det beste ut av det. Jeg er helt sikker på at du er verdt det!

Beskylder du meg for å ikke gjøre det beste ut av situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det var et dårlig formulert forsøk på å si det jeg tenker når folk bare fokuserer på det negative i hverdagen?

Det aller meste negative kan man finne noen lyspunkt i. Om en date på kvelden gikk til helvete ganske fort, så har kanskje resten av dagen hatt sine lyspunkter? Kanskje maten var god, selv om mannen var håpløs? Da lærte man jo om et nytt sted å spise på?

Jeg liker å se det positive i ting. Det er ikke vanskelig bare man prøver. Synes man burde prøve å fokusere på begge deler :) Ja det var kjipt idag, MEN.... (garantert noe som ikke var så kjipt).

Vi er for negative her i landet, det er faktisk bevisst at vi har en veldig negativ ordbruk, vi fokuserer på felles negativer og ikke felles positiver. Vi burde prøve å snu før det er for sent :)

Du har helt rett i at vi er for negative. Men har man prøvd å være positiv, se det beste i alt, og så går ting på tverke igjen, er det lettere sagt enn gjort.

Ok, så fant man et nytt spisested da daten gikk dårlig. Men så kommer tankene, jeg har ingen å spise der med osv. Man prøver å de det positive, men i det positive oppdager man det som drar tanker over til det negative.

For mange single er singellivet en stor belastning. Særlig hvis omgangskretsen er etablerte. Da er det lett å føle seg ensom. Ofte. Mange faktorer spiller inn, alenefølelsen, økonomi, mangel på barn. Går man slik lenge nok, tærer det på selvfølelse hos noen. Dette er ikke så lett å undertykke. Å se for seg livet alene, når det ikke er det man ønsker, kan man få en sorgfølelse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...