Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Hei Den mensen man får ved en spontanabort - regnes den som "ordentlig" mensen? tenker ift å telle dager i syklusen og eggløsning.. på forhånd takk til dere som kan svare meg
Arkana Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Den blødningen man får i forbindelse med en spontanabort regner ikke som menstruasjon nei. Man har fremdeles hCG (svangerskapshormon) i kroppen, i ulik mengde alt etter f.eks. hvor langt man var på vei, og det nivået vil gradvis gå nedover etter spontanaborten. Så lenge man har hCG i kroppen har man ikke eggløsning siden kroppen da tror den er gravid. Når man får første eggløsning igjen etter en spontanabort vil derfor variere.
Klematis Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Enig med Arkana at det ikke kan regnes som en 'ekte' mens. Men jeg teller allikevel første blødedag som dag 1 i syklusen. Selv om jeg vel ikke akkurat forventer å få EL på samme dag i syklusen som i en normal syklus. Og hvem vet, kanskje jeg før TR før jeg får EL neste gang også...?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Hva er TR? Er så utrolig mange forkortelser ute og går ifb. graviditet, men dette med TR skjønner jeg ikke..
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Hva er TR? Er så utrolig mange forkortelser ute og går ifb. graviditet, men dette med TR skjønner jeg ikke.. haha jeg også sliter med å forstå mangen av disse forkortelsene! også vil jeg spør, er det veldig vanlig med SA?? (akkurat dn kan jeg faktisk hehe:P) og hvordan ser det ut? :S
Synne-Marie Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Hva er TR? Er så utrolig mange forkortelser ute og går ifb. graviditet, men dette med TR skjønner jeg ikke.. TR er mensen (Tante Rød)
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 haha jeg også sliter med å forstå mangen av disse forkortelsene! også vil jeg spør, er det veldig vanlig med SA?? (akkurat dn kan jeg faktisk hehe:P) og hvordan ser det ut? :S Den lærte jeg meg tidligere også Men legen min sa at det var relativt vanlig ja, både blant unge og eldre, men at hos unge hvis det skjedde(jeg er 23), så skjedde det som regel bare èn gang, mens blant mer voksne mennesker kunne det skje flere ganger, rett og slett pga alderen. Men likevel, vanlig og vanlig, de fleste får det vel ikke, men det er langt fra uvanlig å oppleve en SA. TR er mensen (Tante Rød) åja, hehe, det var langt fra det jeg trodde, satt og tenkte at det måtte være noe fagutrykksforkortelse, men det var det altså ikke..
Arkana Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Jeg fikk også vite at det er veldig vanlig med spontanaborter, men det er jo en mager trøst der og da. Trøsten er at de aller fleste går det bra med neste gang. Jeg ble gravid på andre prøveperiode (eller 2. pp på "fagspråket" ) etter SA'en og det endte veldig godt.
Millie_82 Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 SA er dessverre veldig vanlig ja. Men sannsynligheten er uansett størst for at det skal gå bra Hadde SA første gang jeg var gravid (ble gravid uten pp) og ble gravid i 1. pp etterpå... Ventet til jeg hadde fått en normal mens etter SA-blødningen, etter anbefaling fra lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå