Gå til innhold

Til alle hundeeiere

Fremhevede innlegg

Skrevet
Enn om det var masse rev i nabolaget som grisa til hagen din? Skulle man fanga inn reven og tatt den i bånd òg? Eller skutt hver rev som kom innen rekkevidde? Dyr og byliv hører ikke sammen i det hele tatt, derfor lar jeg kattene mine bo på landet, hvor de plager ingen og ikke minst- ingen plager dem!

Jeg anbefaler at du snakker med naboene dine om kastrering av kattene sine...da slutter de ihvertfall å skvette fra seg over hele nabolaget og holder seg mere rundt sitt eget hjem. Hvor jeg bor har vi akkurat det samme problemet,i tillegg til at de lager et forferdelig leven om natta...bråkete flørting de har for seg gitt!

Jada jeg har snakket med mine naboer, dem syns ikke dette var noe problem??

Fikk masse råd om hvordan jeg skulle holde kattene borte, alskens stoffer som var å få kjøpt + kaffegrut og apelsinskall, you name it!

Problemet er bare at det virker ikke.

Er det slik at dette er mitt ansvar? Er det ikke dem som eier dyrene som har ansvar for at dem ikke påfører andre plage? Alle andre dyr er det jo eieren som har ansvar for, hvorfor er det ikke slik med katter?

Dyr og byliv hører helt fint sammen om dyrene blir tatt vare på...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Helle_*
Skrevet

Merkelig dette med at katter blir tatt opp her. Jeg skjønner at enkelte ikke skjønner helt forskjellen på mennesker, selvom vi er forskjellige mennesker. Det samme skjer vel med dyr, at alle blir dyr uten forskjeller.

Men folkens, hadde det ikke vært forskjeller kunne dere hatt en elefant i hagen i morgen.

Katter og hunder er ikke det samme, de har forskjellige behov og er forskjellige dyreraser. Det er mennesker som eier de, men samtidig er det lov å klage på eiere som har katter: men ikke at mange katter er hjemløse pga menneskene.

Når kattene er ute kan man ikke styre dem, for de er selvstendige dyr. Planeten tilhører mennesker og dyr, og selvom du eier hagen din skulle det tatt seg ut å klage over at det kommer en gjøk og setter seg på epletreet ditt.

Det er altfor mange hjemløse katter og altfor mange uansvarlige dyreeiere: Tramp på dem!

Om det blir mer fokus på dette, vil det minske med både villkatter og andre problemer.

Beklager egentlig for at dette ble så dumt formulert og dårlig skrevet, men stresser fælt nå og skal måtte skynde meg. Håper det ikke blir for misoppfattet

Skrevet (endret)

Jeg ønsker meg en plass hvor det er tillatt og akseptert at man kan slippe hunden sin jeg.

Så slipper jeg å være nervøs for å møte sure og agressive mennesker når jeg og hundene mine er ute og går tur i skogen :)

Ikke minst hadde det vært koselig for hundene mine å møte andre hunder som løp løse. Jeg er så heldig at jeg har små hunder som ikke er agressive hverken mot andre hunder eller andre mennesker.

I motsetning til mange andre småhundeiere er jeg heller ikke hysterisk når mine hunder hilser på større hunder - det synes jeg bare er morro.

Endret av L_C
Skrevet
Nå er det slik, at båndtvangen gjelder kun i sommerhalvåret, OG båndtvangen er innført for å beskytte dyre- og fugleliv, IKKE mennesker. Når det er sagt, så skal man selvfølgelig ha kontroll over hunden og den skal komme på innkalling, men hundene har like mye rett til å gå fritt ute som deg.

Enig :)

I kommunen hvor jeg kommer fra så er det faktisk båndtvang over alt, hele året.

Hvilken kommune bor du i? Bare så jeg passer på å aldri bosette meg der.

Dere burde absolutt foreslå et hundehjørne slik som Frognerparken og Ekebergsletta

Det er nå innført ekstraordinær båndtvang i Oslo. Det vil også si at hunder i Frognerparken skal gå i bånd. Nå.

Jeg mener at Frognerparken og Ekerbergsletta er fritatt fra båndtvang hele året. Mulig jeg tar feil, så jeg skal se hva som står på skiltet neste gang jeg lufter hunden min der.

Der har jeg faktisk selv fått beskjed om å holde hunden min i bånd av en forbipasserende.

Og hunden min var IKKE i nærheten av agressiv eller i kontakt med h*n som gikk forbi.

Så, det er ikke alltid lett å være hundeeier heller........

Skrevet
Merkelig dette med at katter blir tatt opp her. Jeg skjønner at enkelte ikke skjønner helt forskjellen på mennesker, selvom vi er forskjellige mennesker. Det samme skjer vel med dyr, at alle blir dyr uten forskjeller.

Men folkens, hadde det ikke vært forskjeller kunne dere hatt en elefant i hagen i morgen.

Katter og hunder er ikke det samme, de har forskjellige behov og er forskjellige dyreraser. Det er mennesker som eier de, men samtidig er det lov å klage på eiere som har katter: men ikke at mange katter er hjemløse pga menneskene.

Når kattene er ute kan man ikke styre dem, for de er selvstendige dyr. Planeten tilhører mennesker og dyr, og selvom du eier hagen din skulle det tatt seg ut å klage over at det kommer en gjøk og setter seg på epletreet ditt.

Det er altfor mange hjemløse katter og altfor mange uansvarlige dyreeiere: Tramp på dem!

Om det blir mer fokus på dette, vil det minske med både villkatter og andre problemer.

Beklager egentlig for at dette ble så dumt formulert og dårlig skrevet, men stresser fælt nå og skal måtte skynde meg. Håper det ikke blir for misoppfattet

Grunnen til at det blir tatt opp her er jo innlysende, hvorfor er det ikke båndtvang på ALLE dyr?

At katter og hunder har forskjellige behov forstår jo alle, men det er jo eierens ansvar. Mus og elefanter har jo også forskjellige behov, derfor er det flere som har mus i bur enn elefanter.

Den gjøken som eventuelt setter seg i epletreet mitt er en del av den norske naturen, det er IKKE katten. Argumentet om at det er "naturlig" for katten å gå løs i et boligfelt eller byen er jo helt tåpelig.

Skrevet
Grunnen til at det blir tatt opp her er jo innlysende, hvorfor er det ikke båndtvang på ALLE dyr?

At katter og hunder har forskjellige behov forstår jo alle, men det er jo eierens ansvar. Mus og elefanter har jo også forskjellige behov, derfor er det flere som har mus i bur enn elefanter.

Den gjøken som eventuelt setter seg i epletreet mitt er en del av den norske naturen, det er IKKE katten. Argumentet om at det er "naturlig" for katten å gå løs i et boligfelt eller byen er jo helt tåpelig.

Ufint å ta opp slike ting, katteeiere mener alle andre bare skal lide i stillhet...

Gjest Gjest_my_*
Skrevet

Hunder har ikke like mye rett til å bevege seg fritt som deg og meg. Den som tror det burde seriøst sjekke hundeloven. Selvom jeg har hund så har jeg hjerne nok til å ha kontroll på hunden min når vi ferdes ute blant folk. Det hadde ikke falt meg inn i halvsøvne å ha hunden min løs rundt andre mennesker uavhengig av om det er båndtvang eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...