firewater Skrevet 17. februar 2009 #61 Del Skrevet 17. februar 2009 Sånn sett ja. Da er alle jenter alltid like vakre, fordi det er det som er på innsiden som er viktig. Elns. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #62 Del Skrevet 17. februar 2009 Jenter flest går opp 2-3 hakk med sminke. Og går derfor ned 2-3 hakk neste morgen når de fjerner sminken. Det er ikke mange jenter her i verden som ser bra ut når de våkner, sånn sett er gutter heldigere. ^^ Er jeg helt dum? De fleste jenter jeg kjenner fjerner sminken før de legger seg om kvelden, og ikke når de står opp om morgenen... Jeg vil derfor påstå at de fleste jenter/kvinner ser like bra ut når de våkner om morgenen som når de legger seg om kvelden... akkurat som menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 17. februar 2009 #63 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg må innrømme at jeg sannsynligvis ser litt mer trøtt og hoven ut om morgenen enn om kvelden altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 17. februar 2009 #64 Del Skrevet 17. februar 2009 Er jeg helt dum? De fleste jenter jeg kjenner fjerner sminken før de legger seg om kvelden, og ikke når de står opp om morgenen... Jeg vil derfor påstå at de fleste jenter/kvinner ser like bra ut når de våkner om morgenen som når de legger seg om kvelden... akkurat som menn. Jeg foretrekker at hun beholder sminken på mens vi har sex, så kan hun ta den av etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. februar 2009 #65 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) skrur du av lyset etterpå da eller? Endret 17. februar 2009 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 17. februar 2009 #66 Del Skrevet 17. februar 2009 skrur du av lyset etterpå da eller? Etterpå sexen, og før jenta tar av sminken, må det i så fall være. Sminker meg så godt som aldri. Har aldri lært det noe sted, tør ikke gjøre noe særlig selv, og siden jeg ikke er vant til det, så må jeg passe på å ikke gni meg i øynene osv. Er dessuten mye enklere uten, og siden sambo har en tendens til å kalle meg hulder uansett, så er det vel ikke mye som kan gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crow Jane Skrevet 18. februar 2009 #67 Del Skrevet 18. februar 2009 Hmm...følte for å kaste meg inn i den tråden her. Waco: Du minner meg om noe jeg har fått høre fra mennene i min nærmeste omgangskrets og familie. Det har blitt meg fortalt at menn (disse i hvert fall) er av den oppfatningen at kvinnen sender visse erotiske signaler med sminke, ja. Spesifikt har det blitt meg fortalt hva rød leppestift er ment å symbolisere. Visse "deler" på kvinnen blir jo hovne og røde i visse "situasjoner". Er det dette du vil inn på? Jeg husker en mann i min nærmeste omgangskrets / familie reagerte kraftig da jeg i min ungdom ble gother og begynte å bruke svart leppestift da han mente jeg kun ville tiltrekke meg seksuelt outrerte menn. Det stemte vel kanskje også. Men bare så dere menn vet det: Vi kvinner får ikke høre dette perspektivet fra våre mødre eller søstre, så det er nok ikke så bevisst fra vår side. Når det gjelder sminke ellers så husker jeg min mor sa noe til meg da jeg var ganske ung som har festet seg i hjernebarken: "Hvis du pynter deg til fest hver dag så blir det svært vanskelig å se ekstra bra ut når festen faktisk kommer." Jeg synes det var genialt sagt - noe med å ikke vise alle trumfkortene hver dag liksom. Ergo sminker jeg meg når jeg skal noe spesielt. Og det føles, som det står tidligere i tråden, som å påføre seg sine påfuglfjær for å føle seg ekstra vel. For meg har ikke dette endret seg om jeg har vært singel eller i et forhold. Skjer det noe spesielt på jobben, så kan det hende jeg bruker litt mascara og rouge og skal jeg på fest er det litt mer, øyenskygge og slikt. I det daglige har jeg tro på den naturlige skjønnheten. Derfor napper jeg ikke øyenbrynene heller og har tykke, mørke øyenbryn. Jeg synes det er lekkert, men noen synes sikkert det ser ustelt ut. Men, så lenge man ikke har ett sammenvokst et, men 2 symmetriske, så liker jeg best å være naturlig. Noe sier meg at jeg kommer til å være glad for det når jeg blir gammel og ennå ikke har "brukt opp" huden min. Min mor er snart 70 og ser glatt 10 år yngre ut. Med samme gener og samme strategi så satser jeg på samme resultat. ;-) (Beklager...dette ble visst litt langt...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amu Skrevet 18. februar 2009 #68 Del Skrevet 18. februar 2009 Når en gutt kun har ansikter i utvalget sitt så er det jo klart at sminkebruken på fjesene avgjør hvem sitt jenteansikt han bør satse på. Sminken uttrykker jo ønsker. Problemet er at det noenganger er litt vanskelig å avsløre hva de betyr, hvem er det som har sminka seg til one night stand lissom? På hvilken måte uttrykker sminke ønsker? Man kan, hvis man vil, sende ut signaler med sminke. Men da i kombinasjon med kroppsspåk. Poenget med sminke er ikke at det skal være en gjettelek ang. hvilke hensikter som ligger bak sminken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 18. februar 2009 #69 Del Skrevet 18. februar 2009 Har man mye sminke rundt øynene så ønsker man seg et ligg. Spesielt hvis det er snakk om blå øyenskygge. Det er det samme som å ha tatovering rett over rumpen, man gir klare signaler om at her trenger man bare spandere en drink eller to så blir det pulings. Og det er jo greit. Helt til man møter jenten med tatovering på ryggen og kjempemye sminke på fest som sier "Tror du jeg er billig eller?". Da må man nesten si "Hvis ikke så etterligner du en billig jente på en prikk." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 18. februar 2009 #70 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg tror faktisk dette har litt med alder å gjøre jeg... Yngre mennesker tror at sminke gjør mye med noens utseende.... Og jeg vasker alltid av meg sminken før jeg legger meg... De mennene jeg har hatt mest sjans på, har jeg truffet i halveis-pysj med sovesveis i kø på Kaffesjappa.... Da er visstnok jeg sexy... Når jeg er stylet og går ut er jeg det på en annen måte, men at jeg sminker meg for å få pikk, det er ikke sant... Jeg får pikk okke som... *tøff* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seth Skrevet 18. februar 2009 #71 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg får pikk okke som... *tøff* Hehehe! Men at jenter må sminke seg for å være pene er ikke sant. De jentene som er naturlig pene, er og forblir naturlig pene med eller uten sminke. Sminke kan riktig nok fremheve skjønnheten, men det er på ingen måte avgjørende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 18. februar 2009 #72 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Hehehe! Men at jenter må sminke seg for å være pene er ikke sant. De jentene som er naturlig pene, er og forblir naturlig pene med eller uten sminke. Sminke kan riktig nok fremheve skjønnheten, men det er på ingen måte avgjørende. Nja. Man kan ødelegge et vakkert ansikt med sminke også, så hvis det er pene jenter som har et tonn med sminke på, så er de ikke lenger pene. Endret 18. februar 2009 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seth Skrevet 18. februar 2009 #73 Del Skrevet 18. februar 2009 Agreed! Ingen liker vel en oversminka dame uansett...? Poenget var hvertfall at naturlig pene damer ikke trenger sminke for å bli pene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippip Skrevet 18. februar 2009 #74 Del Skrevet 18. februar 2009 Når det gjelder sminke ellers så husker jeg min mor sa noe til meg da jeg var ganske ung som har festet seg i hjernebarken: "Hvis du pynter deg til fest hver dag så blir det svært vanskelig å se ekstra bra ut når festen faktisk kommer." Jeg synes det var genialt sagt - noe med å ikke vise alle trumfkortene hver dag liksom. Ergo sminker jeg meg når jeg skal noe spesielt. Og det føles, som det står tidligere i tråden, som å påføre seg sine påfuglfjær for å føle seg ekstra vel. For meg har ikke dette endret seg om jeg har vært singel eller i et forhold. Skjer det noe spesielt på jobben, så kan det hende jeg bruker litt mascara og rouge og skal jeg på fest er det litt mer, øyenskygge og slikt. I det daglige har jeg tro på den naturlige skjønnheten. Derfor napper jeg ikke øyenbrynene heller og har tykke, mørke øyenbryn. Jeg synes det er lekkert, men noen synes sikkert det ser ustelt ut. Men, så lenge man ikke har ett sammenvokst et, men 2 symmetriske, så liker jeg best å være naturlig. Noe sier meg at jeg kommer til å være glad for det når jeg blir gammel og ennå ikke har "brukt opp" huden min. Min mor er snart 70 og ser glatt 10 år yngre ut. Med samme gener og samme strategi så satser jeg på samme resultat. ;-) (Beklager...dette ble visst litt langt...) Det samme sa min mor til meg... Ellers er jeg akkurat som deg! Sminker meg når det er noe spesielt, og liker best å være naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 19. februar 2009 #75 Del Skrevet 19. februar 2009 Hehehe! Men at jenter må sminke seg for å være pene er ikke sant. De jentene som er naturlig pene, er og forblir naturlig pene med eller uten sminke. Sminke kan riktig nok fremheve skjønnheten, men det er på ingen måte avgjørende. De jentene jeg kjenner som blir sett på som veldig pene og populære bruker i hvertfall en del sminke. De som er naturlig pene, men ikke sminker seg noe særlig får ikke like mye oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. februar 2009 #76 Del Skrevet 19. februar 2009 De menneskene som har "it", både menn og kvinner, men i dette tilfelle altså kvinner, får oppmerkseomhet uansett om de har sminke på seg, er "naturlig" pene eller hva som helst. Det er noe udefinerbart i noen mennesker som gjør at de utstråler noe som gjør at de får oppmerksomhet. Når det gjelder sminke, så er noen riktig dyktige med å bruke sminke og framheve naturlig skjønnhet, andre ikke. Men få må sminke seg for å bli pene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 19. februar 2009 #77 Del Skrevet 19. februar 2009 Når det gjelder sminke, så er noen riktig dyktige med å bruke sminke og framheve naturlig skjønnhet, andre ikke. Men få må sminke seg for å bli pene... Jeg må det. For ofte høre av gutter at "du bruker ikke mye sminke du da" eller "du trenger jo ikke å bruke sminke", veldig merkelig for jeg er mye penere med sminke, men jeg bruker mest foundation og sånt, og ikke kjempemye øyesminke. Likevel er det utrolig forskjell med og uten. Sminken ser jo naturlig ut, så mange gutter tror sikkert jeg har helt fin hud og skjønner ikke at jeg bruker masse foundation, rouge, solpudder osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. februar 2009 #78 Del Skrevet 19. februar 2009 Enten er du pen eller så er du det ikke, du blir ikke noe du ikke er med sminke. Men at du kan framheve det pene hos deg med sminke, det tror jeg. Og at menn ikke har helt peiling på det med sminke, og sier at kvinner uten sminke er fine, og ikke ser sminken, DET tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 19. februar 2009 #79 Del Skrevet 19. februar 2009 Enten er du pen eller så er du det ikke, du blir ikke noe du ikke er med sminke. Men at du kan framheve det pene hos deg med sminke, det tror jeg. Og at menn ikke har helt peiling på det med sminke, og sier at kvinner uten sminke er fine, og ikke ser sminken, DET tror jeg... Jeg blir jo penere med sminke. Det er fordi jeg ser veldig blass ut til vanlig, men ellers har fine trekk, dermed mener jeg fortsatt at jeg blir pen med sminke. Det er utrolig hva man kan få til med sminke, så at man ikke kan bli pen med sminke det stemmer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Isolde_* Skrevet 19. februar 2009 #80 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg tror faktisk dette har litt med alder å gjøre jeg. Jepp. Men min 23år gamle var svært uenig da jeg viste han alt det tullet som står her inne. Tror nok at det er selvsikkerhet som gjør en kvinne/jente og drømmedame sexy, ikke forfengelighet og sminketrynet. Men det er tydlig at noen ikke har komet seg helt dit enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå