Gjest Glør Skrevet 14. februar 2009 #41 Del Skrevet 14. februar 2009 De hadde sett akkurat like pene ut som "seg selv", og sikkert fått like mye napp på byen om de skulle dit etter festen. Det tror ikke jeg. Å gå på byen uten å sminke seg sender ut ett ganske sterkt signal om at man ikke er på sjekkeren. Jeg bruker ikke alltid sminke når jeg går ut, og det som skjer dersom jeg ikke sminker meg er guttene jeg kommer i kontakt med skrur på vennskapsbryteren med en gang, og at jeg blir spurt om leg mye oftere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #42 Del Skrevet 14. februar 2009 Det tror ikke jeg. Å gå på byen uten å sminke seg sender ut ett ganske sterkt signal om at man ikke er på sjekkeren. Jeg bruker ikke alltid sminke når jeg går ut, og det som skjer dersom jeg ikke sminker meg er guttene jeg kommer i kontakt med skrur på vennskapsbryteren med en gang, og at jeg blir spurt om leg mye oftere. Slik ser ikke jeg på det. Men så bruker jeg ikke så mye sminke til daglig at jeg ser ut som en helt annen med litt sminke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. februar 2009 #43 Del Skrevet 14. februar 2009 gjest, så du mener at jenter som sminker seg prøver å være en annen? Kan så være, men at kvinner er skuespillere i hverdagsliv og til fest kan jeg jo skjønne, men at det å ta på maske bare skal fullende det gjør meg litt bekymret ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 14. februar 2009 #44 Del Skrevet 14. februar 2009 gjest, så du mener at jenter som sminker seg prøver å være en annen? Kan så være, men at kvinner er skuespillere i hverdagsliv og til fest kan jeg jo skjønne, men at det å ta på maske bare skal fullende det gjør meg litt bekymret ja. Nå tror jeg at du trenger å roe deg ned her litt, mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 14. februar 2009 #45 Del Skrevet 14. februar 2009 Eller dame? Uansett så var det ikke det jeg mente, selvom jeg ikke skjønner hvor du har tullet ditt fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 16. februar 2009 #46 Del Skrevet 16. februar 2009 Er avhengig av sminke. Dessverre. Men bedre med enn uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 16. februar 2009 #47 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg har bare på meg litt maskara til daglig, men enkelte dager føler jeg for å sminke meg litt mer. Blir litt bedre humør av det hvis jeg har en dårlig dag. Setter på litt kul musikk, sminker meg litt og finner noe fint å ha på meg, så blir jeg straks i bedre humør. Bryr meg fint lite om andre jenter sminker seg eller ikke egentlig, det er da vel opp til hver enkelt. Jeg er er rett og slett for lat til å ta meg bryet om morran Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 16. februar 2009 #48 Del Skrevet 16. februar 2009 Når en gutt kun har ansikter i utvalget sitt så er det jo klart at sminkebruken på fjesene avgjør hvem sitt jenteansikt han bør satse på. Sminken uttrykker jo ønsker. Problemet er at det noenganger er litt vanskelig å avsløre hva de betyr, hvem er det som har sminka seg til one night stand lissom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liss Skrevet 16. februar 2009 #49 Del Skrevet 16. februar 2009 Det er det dummeste jeg har hørt. At jenter sminker seg hovedsaklig for å tiltrekke menn? Det kan jeg ikke tenke meg... Det å sminke seg penere har dessverre blitt normen, noe de fleste jenter ikke tenker over hvorfor de gjør engang. Det er rutine, som å dusje og pusse tennene om morgenen. Du mener altså at vi skal droppe alt av "skjønnhetsrutiner" dersom vi ikke vil signalisere at vi er hypp på et ligg? Da gjør det vel ingenting om jeg dropper å vaske håret denne uka, å barbere leggene før jeg skal i bassenget, å ta på meg deodorant, osv. Eller hva? Dette gjør man jo hovedsaklig for å ta seg ut som et normalt, attraktivt menneske, men gud forby en mann skal tro jeg pynter meg for ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #50 Del Skrevet 16. februar 2009 Når en gutt kun har ansikter i utvalget sitt så er det jo klart at sminkebruken på fjesene avgjør hvem sitt jenteansikt han bør satse på. Sminken uttrykker jo ønsker. Problemet er at det noenganger er litt vanskelig å avsløre hva de betyr, hvem er det som har sminka seg til one night stand lissom? Men om man sminker seg for å uttrykke ønsker, hvorfor sminker vi oss da sammen med venniner som vi ikke ønsker sex med? Hvorfor sminker jeg meg når jeg skal gå alene til byen og shoppe og ikke en gang har planer om å snakke med noen? Jo da, det er sikkert mulig at noen jenter både kler seg og sminker seg mer utfordrende fordi de ønsker å tiltrekke seg menn, men noen jenter ønsker også å tiltrekke seg menn uten å gjøre dette og noen kler seg alltid slik uansett om de er på nattklubb eller hjemme sammen med venniner. Så sminke teorien din går nok litt i vasken der ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #51 Del Skrevet 16. februar 2009 Hm.. Er det ikke bevist at pene mennesker har fordeler i forhold til mindre pene mennesker? Fordeler i hvordan en blir behandlet og hvor posetiv folk er til vedkommende mener jeg jeg har lest noe om at pene mennesker kan nyte godt av. I den sammenheng er det mulig ikke så rart en vil fremstå som penest mulig. Fra en annen side synes jeg det virker som om når det gjelder kvinner (Er kvinne så perspektivet er kvinnelig) at utseende på fjes og kropp berører direkte individes verdi. Mulig jeg er helt på jordet nå, men det er da nærmest et krav at kvinner skal ta seg ut, er det ikke? Jeg har iallefall høyere selvtillit de dagene jeg mener jeg ser bra ut enn de dagene jeg ser dårlig ut. Og omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 16. februar 2009 #52 Del Skrevet 16. februar 2009 Det er jo mange som sminker seg for å vise at de ikke er hypp på menn. Når dere bare sminker dere sammen med venninnene deres uten menn er det jo bare fordi dere leker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PopTart Skrevet 16. februar 2009 #53 Del Skrevet 16. februar 2009 Det er mange jenter som trenger mindre sminke for å bli pene. De som ser verst ut er jo de som overdriver. Jeg syns jeg er pen uten sminke, men jeg foretrekker litt maskara og rouge til hverdags, med litt mer til fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 16. februar 2009 #54 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg er absolutt penest med sminke, da jeg har litt dårlig hud og lett får blå ringer under øynene, og sminke skjuler jo dette litt. Og sminke som mascara, rouge, øyenskygger, leppefarge etc. fremhever ansiktet mitt, og jeg blir utvilsomt en del hakk lekrere... Men jeg har ikke problemer med å gå uten sminke. Ikke nå som huden min er bedre enn hva den var før. Så jeg er ikke sminke-avhengig Men jeg er fullt klar over at jeg ser best ut med litt sminke (trenger ikke være mye!). Hva andre velger å gjøre er fullstendig opp til dem. Jeg har venner som bruker masse sminke hele tiden, og venner som jeg aldri har sett bruke sminke. Bryr meg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #55 Del Skrevet 17. februar 2009 Det er jo mange som sminker seg for å vise at de ikke er hypp på menn. Når dere bare sminker dere sammen med venninnene deres uten menn er det jo bare fordi dere leker. Hvordan sminker en dame som ikke seg for å vise at hun ikke er hypp på menn da? Og hvrdan sminker de hyppe seg? Og om vi også sminker oss når vi leker, hvordan kan du vite at vi ikke leker den ene dagen vi er på byen og du tolker at vi da har sminket oss for å vise at vi er hypp på menn? Eller er det slik at denne leke sminken er en tredje variant som også skiller seg fra de to andre hypp-på-menn-kategorien og ikke-hypp-på-menn-kategorien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #56 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg ser utvilsomt mye bedre ut med sminke, og da føler jeg meg også bedre. Er en av dem som ekstremt sjelden går uten noenting, et lag mascara må iallefall til. Mener ikke jeg er stygg uten, men definitivt flere hakk penere med. Blir det samme som noen andre har sagt her, hvorfor gå ut i en stygg kjole når man kan gå i en fin? Hvorfor droppe å barbere leggene og vaske håret når man kan se bedre ut og føle seg bedre med å ha gjort det? Jeg synes ikke sminke er juks, det er jo ikke slik at man maler et helt nytt ansikt oppå det man har. Man fremhever kun sine beste kvaliteter. Og jeg har sett utrolig pene jenter helt uten sminke, men selv da tenker jeg at en touch med highlighter under øyet og en brun mascara hadde gjort dem enda flottere. Forøvrig er gutter elendige på å legge merke til sminke, så halvparten av de pene jentene dere har sett "sminkeløse" har nok vært borti en øyenbrynsblyant og en klype solpudder selv om dere ikke ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 17. februar 2009 #57 Del Skrevet 17. februar 2009 Jenter flest går opp 2-3 hakk med sminke. Og går derfor ned 2-3 hakk neste morgen når de fjerner sminken. Det er ikke mange jenter her i verden som ser bra ut når de våkner, sånn sett er gutter heldigere. ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tyra_* Skrevet 17. februar 2009 #58 Del Skrevet 17. februar 2009 Jenter flest går opp 2-3 hakk med sminke. Og går derfor ned 2-3 hakk neste morgen når de fjerner sminken. Det er ikke mange jenter her i verden som ser bra ut når de våkner, sånn sett er gutter heldigere. ^^ Å jooooooda du, firewater. Vi er mange jenter som ser bra ut både med og uten sminke, morgen og kveld. Og det er ikke akkurat "stylet" jeg vil at typen skal se ut når han vokner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 17. februar 2009 #59 Del Skrevet 17. februar 2009 Å jooooooda du, firewater. Vi er mange jenter som ser bra ut både med og uten sminke, morgen og kveld. Og det er ikke akkurat "stylet" jeg vil at typen skal se ut når han vokner Det tror jeg rett og slett ikke så mye på. Jeg er ihvertfall fornøyd med å være gutt, som ser like bra ut når jeg våkner som da jeg la meg. Til sammenligning har jente en tendens til å forfalle i løpet av natten til noe svært huldrete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #60 Del Skrevet 17. februar 2009 Det tror jeg rett og slett ikke så mye på. Jeg er ihvertfall fornøyd med å være gutt, som ser like bra ut når jeg våkner som da jeg la meg. Til sammenligning har jente en tendens til å forfalle i løpet av natten til noe svært huldrete. Og huldrete er sexy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå