Gå til innhold

~~my world~~


mjau-mjau

Anbefalte innlegg

Gjest Cupcakes

det avar gabske sterk lesning å lese om barndommen din mjau-mjau..vet ikke helt hva jeg skal si, sender deg en god :klemmer: hvertfall. og synes du har hvert beina tøff jeg.. mamman min har deltatt på barn av alkoholiker samlinger i voksen alder (etter at pappa flyttet ut) tror det hjalp for henne selvom hun heller ikke har hatt noe problem med alkohol selv, tror bare det har hjulpet henne å få snakket rett ut med andre som har hvert igjennom det.

og tror kanskje det er godt for deg å være åpen om det, hvertfall mot de du er en del sammen med. og det er jo faktisk ikke noe DU får gjort noe særlig med heller selvom dere prøver å få han til ïnnse dette selv så er det faktisk han som må ta steget ut.. og det kan være tøft å stå på "sidelinjen" i sånne situasjoner..

nei, du har hatt en tøf barndom, så det er viktig å ta vare på hvertfall de gode minnen du har fra de edrue periodene :)

sender deg en STOR og GOD :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Cupcakes, sender deg :klemmer: tilbake!

Ja det har vært tøft, men som du sier er det viktig å være åpen om det.

Mamma som alltid har stått der som en støtte med bein i nesa har nok gjort så både meg og mine brødre har kommet fra det uten særlige mén...

Det er gjort oss til sterke mennesker, men også sårbare... Vi har kanskje litt vanskeligere for å stole på folk....

Jeg synes iallefall det er godt å ikke gå å knuge på det som en hemmelighet. Det er en del av livet mitt og jeg skammer meg ikke over det på samme måte som tidligere lengre. Det er faktisk en helt vanlig sykdom som jeg tror og mener folk hadde hatt godt av å vite litt mer om. Kanskje det ikke hadde vært så skamfullt for de pårørende lengre? Kanskje flere hadde innsett at de har et problem? Jeg vet ikke, men det er lov å tro og håpe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Mjau-Mjau :klemmer:

Det var som Cupcakes også sier veldig sterkt å lese historien din. Ingen barn skulle behøve å oppleve sånt. Ingen i det hele tatt og spesiellt ikke barn.

Veldig bra at du er åpen om det. Det er så utrolig viktig både for deg selv og andre. Ikke minst for at du ikke skal gå å bære det inne i deg.

Som du vet har jeg vært gift med en alkoholiker, og han hadde to små barn den gangen som ofte besøkte oss.

Jeg er veldig glad i dag fordi jeg var der for dem den gangen, og at vi fremdeles har god kontakt. :)

Den gangen det stod på, da jeg var gift med han var jeg ikke åpen om det. Jeg prøvde alt jeg kunne for å skjule for venner og familie hvordan det egentlig var.

Noe som førte til at jeg trakk meg mer og mer unna vennene mine.

Jeg vet nesten ikke hva mer jeg skal si jeg Mjau-Mjau. Du har hatt en vond barndom og opplevd ting som en unge ikke skulle behøve å oppleve.

Jeg bare avslutter nå jeg med å gi deg mange :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for klemmer Ulva :helen:

Det gjør veldig godt og være åpen om det, men jeg vet veldig godt hvordan du hadde det med eks-mannen din.

Jeg prøvde også å skjule det i mange år, men ga til slutt opp - og det er jeg i grunn glad for nå.

Jeg er sikker på at barne til eks-mannen din var og er veldig glade for at du var der for dem den gangen :jepp:

Nå skal jeg kose meg med :ball: kamp - RBK-Bodø/Glimt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig: for RBK-seier!!!

Nå håper jeg bare Molde taper i dag så vi får enda mer forsprang :jepp:

Jeg tror jeg er på bedringens vei Ulva... I går var jeg helt elendig, måtte bare gå å legge meg igjen etter at jeg hadde spist litt frokost. Men i dag er jeg faktisk ganske så oppegående, og jeg var faktisk skikkelig sulten til middagtider - og det er noen dager siden sist!!

Men jeg kjenner det er godt å bare ta det med ro. Har ikke energi til så mye, så det er greit å kunne ta det med ro noen dager til tror jeg :jepp:

Fikk sendt mannen på apoteket i dag (han er litt bedre form enn meg) for å kjøpe tamiflu som vi fikk resept på.

Ellers er det ikke mye som skjer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cupcakes

:vinke:

godt dere begynner å bli litt bedre da, og at matlysten er på veitilbake :)

må være litt kjedelig å gå sånn hjemme også, eller ligge rett ut, hvertfall over tid.. hvor mange dager er det igjen av karantenen deres?

håper dere får en fin dag i dag :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Mjau- Mjau

Et sikkert tegn på at du er bedre er at matlysten vender tilbake, så det er bra. :)

Men veldig lurt å ta det med ro noen dager da.

Fortsatt god bedring og ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Lenge siden jeg har vært her inne nå mjau-mjau :sjenert: vil gi deg en riktig god :klem: Det var utrolig sterkt å lese om din far, fikk skikkelig vondt av deg :kose:

Min datter er også åpen om hvordan faren er, for hun vet heller ikke hvilken tilstand faren er i når hun besøker han (dette gjelder i helgene) Hun klarer ikke lukta av Conjakk som faren drikker.

Jeg prøvde også og dekke over å skjule at eksen min drakk, men tilslutt var det noen som sa at jeg bare kunne fortelle det som det var, de visste hvordan det var. Det var egentlig ganske så befriende. Nå er jeg bare glad jeg kom meg unna et destruktivt forhold.

Flott at du er åpen om dette mjau-mjau :klem:

Endret av kospia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

godt dere begynner å bli litt bedre da, og at matlysten er på veitilbake :)

må være litt kjedelig å gå sånn hjemme også, eller ligge rett ut, hvertfall over tid.. hvor mange dager er det igjen av karantenen deres?

håper dere får en fin dag i dag :)

:klemmer:

2 dager igjen!!! :hoppe: Glad det snart er over, for nå begynner energien å komme tilbake og da er det fryktelig kjedelig å sitte inne, spesielt når jeg ikke har sett andre mennesker på en uke!!

:vinke: Mjau- Mjau

Et sikkert tegn på at du er bedre er at matlysten vender tilbake, så det er bra. :)

Men veldig lurt å ta det med ro noen dager da.

Fortsatt god bedring og ha en fin dag :klem:

Takk Ulva!! Det kommer seg nå tror jeg!

:hallo:

Lenge siden jeg har vært her inne nå mjau-mjau :sjenert: vil gi deg en riktig god :klem: Det var utrolig sterkt å lese om din far, fikk skikkelig vondt av deg :kose:

Min datter er også åpen om hvordan faren er, for hun vet heller ikke hvilken tilstand faren er i når hun besøker han (dette gjelder i helgene) Hun klarer ikke lukta av Conjakk som faren drikker.

Jeg prøvde også og dekke over å skjule at eksen min drakk, men tilslutt var det noen som sa at jeg bare kunne fortelle det som det var, de visste hvordan det var. Det var egentlig ganske så befriende. Nå er jeg bare glad jeg kom meg unna et destruktivt forhold.

Flott at du er åpen om dette mjau-mjau :klem:

:klem: tilbake til deg Kospia. Det er mye lettere og leve med det når man slipper å måtte holde det skjult. Flott at datteren din også er åpen om det.

Jeg har selv et avslappet forhold til alkohol, men HATER berusa folk når jeg selv er edru....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er bra Mjau- Mjau :jepp:

I morra reiser vi til Kristiansand og jeg aner ikke om jeg rekker innom før jeg dra, så jeg ville bare si god helg til deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er bra Mjau- Mjau :jepp:

I morra reiser vi til Kristiansand og jeg aner ikke om jeg rekker innom før jeg dra, så jeg ville bare si god helg til deg :kose:

Tusen takk Ulva!! :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste sykemeldingsdag i dag :bolledeig:

Skal bli deilig å komme på jobb igjen i morgen :jepp:

Nå er formen også så og si på topp igjen, litt tett på morran men det klarer jeg leve med!

Skal iallefall bli supergodt å komme seg litt ut igjen, også er det jo bare en dag på jobb også er det helg!! :hoppe:

I morgen skal jeg og mannen bare slappe av hjemme, må bli en nokså tidlig kveld for på lørdag må jeg opp tidlig. Skal i utdrikkingslag :hoppe:

Det gleder jeg meg masse til!! Og bruden vet ingenting! Syns det er så morsomt å overraske folk! Vi skal ha det hos brudens søster, som også er forlover. Det er planlagt 5-kamp med blant annet ATV-kjøring og pil og bue!! Blir knall tror jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cupcakes

Hei på deg mjau-mjau :vinke:

kan tenke meg det var deilig å få komme ut igjen jeg, 7 dager er ganske lenge inne igrunn..også ganske kjekt at det var helg igjen nesten med engang også da ;)

det utdrikningslaget hørtes ut som ville bli veldig bra, aktivitter som alle kan være med på og action aktiviteter i tillegg :jepp: håper du hadde en kjempe fin lørdag :)

kose deg videre i friheten ( ;) ) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeeeenge siden sist her nå, lider av litt dårlig samvittighet.... :flau:

MEN, forrige helg gikk så altfor fort med utdrikningslag med overnatting og alt for lite søvn!! Men moro var det da! :jepp:

Den kommende brud ble tatt på senga bokstavelig talt og vi hadde et døgn med mye moro :ler:

Søndagen gikk med til å sløve i sofaen, 10 timer søvn i løpet av en helg er ikke å anbefale!!

Så var det mandag, masse masse masse å gjøre på jobb!

Sliten på kveldene så det var bare sløving på sofaen som gjaldt da...

Men nå begynner jeg å komme tilbake til mitt "gamle jeg" igjen - om det kan kalles det :ler: og da er det jo fint det snart er helg igjen da!! :fnise:

I morgen er det fest med jobben, men det blir minimalt med drikking for min del tror jeg. Har lovet å være barnevakt for nevøene fra lørdag til søndag så det er greit å være i nogenlunde form til det.

Ellers har det ikke skjedd så mye... har kjøpt meg ny mobil da! den kom i posten i går. Har gått tilbake til nokia etter mange år som sony ericsson bruker så det tar nok litt tid før jeg er noen super sms'er på den nye :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Mjau-Mjau

10 timers søvn på hele helgen er utrolig lite ja, og ikke det aller minste rart at du var trøtt. Høres ut som du hadde en kjempefin helg da :) Og nå har du sikkert fått sovet ut etter den helgen.

Håper denne helgen har vært bra også. Du er vel glad nå, for nå tror jeg det skal utrolig mye til for at rbk ikke tar gullet i år. Etter Moldetap i går stiger sjansene til nesten 100%.

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt busy woman for tida, så blir lite KG- og dagboktid...

Men prøver så godt jeg kan å stikke innom :jepp:

Hatt en flott helg, en heidundranes fest med gode kolleger på fredag uten at vi skal gå inn på detaljer her :ler:

Ja, det ble litt mer alkohol enn planlagt, men moro var det!!

Lørdag var det barnevakt og det var veldig koselig, moro å tilbringe litt tid sammen med nevøene :jepp:

Og ja, jeg fikk meg meg at VIF slo Molde, jeg er ikke overbegeistra for VIF men i denne kampen ønsket jeg meg faktisk VIF-seier :fnise: Nå kjenner jeg stadig en sterk eim av gull :ler:

I kveld blir det benking foran tv'en for å se gutta knuse Lyn :ball::duskedame:

Ellers så har jeg det ganske bra for tiden, koser meg med mannen og føler at jeg trives litt mer på jobb. Har søkt om mer ferie og fått dette innvilget. Det er sånn at ledelsen har gått ut med sparetiltak. Og et av disse er ulønnet ferie i opp til en måned. Det er helt frivillig og ikke et MUST! Så jeg har regnet litt på det og funnet ut at jeg tar meg noen dager ekstra. Det er gjort sånn at du kan trekkes litt hver måned fra september til mars så da synes det jo ikke SÅ godt på lønningene. Hadde vært verre dersom alt ble trukket en måned - da hadde det vært uaktuelt for min del.

Så da håper jeg at jeg og mannen kan ta et par dager og få en langhelg sammen nå før jul og en uke ferie i januar/februar. Håper på å få råd til en restplass tur til syden da - det hadde vært såååå deilig! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...