Gå til innhold

~~my world~~

mjau-mjau

Anbefalte innlegg

Gjest Cupcakes

:hoppe:

ååå...jeg har sååå lyst til å se istid 3 jeg også, å i 3D på jo være ekstra morsomt :jepp: har sett 3D film engang, å da var vi på skoletur til oslo når vi gikk i 7. kl, og det var en litt ordentlig film, litt dokumentar aktig om dinosaurer og andre store dyr, da var det litt ekkelt fordi det virket jo som en flere tons stor dinosaur skulle komme løpende rett på deg..var flere av oss som dukket og lente oss til sidene flere ganger under den filmen :fnise:

så bra at kremene og pillene ser ut til å virke da :tommelsmil:

så deilig med helg da, særlig siden det er meldt fint i helgen også (er hvertfall det her) jeg skal jobbe på lørdagen jeg da, men har fri i morgen da :)

minigolf er kjempe moro, men spiller det så og si kun i syden eller i danmark ejg da, er ikke noen sånne baner her i nærheten.. hehe.. og veldig kjekt med en mann som insisterer på at han skal gjøre unna husarbeidet da :rødme:

ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løp og se istid 3 cupcakes!! :jepp:

Var moro med minigolf, jeg ledet lenge - men måtte til slutt bite i det sure eplet og gi tapt for mannen... Ergelig var det, men vinneren måtte spandere øl på resten så da var det greit :fnise:

:bolledeig: FREDAG FREDAG FREDAG :bolledeig:

En ting som er godt med å være tilbake på jobb er den deilige fredagsfølelsen!! :danser:

I kveld blir det hjemmekos, får besøk av en kompis som skal passe pusekatten i helgen. Så hadde tenkte å fikse hjemmelaget pizza og noe godis og bare kose oss hjemme :nigo:

Vi reiser altså bort i morgen, skal være med noen flere venner til Valdres og se Sol av Isfolket. Gleder meg så utrolig mye!! Var der i fjor også og det var dødsbra!! :jepp: Har leid oss campinghytte fra lørdag til søndag så det blir iallefall en bitteliten helgetur.

:sol: skinner også i dag - det er merkelig egentlig hvor mye bedre man føler seg når været er bra!! Trøtt er jeg i dag og, men det er en smule lettere å komme seg ut av senga når sola skinner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Nå fikk jeg veldig lyst til å se Istid jeg også, den høres kjempegøy ut, så det spørs om det ikke blir en kinotur i løpet av helgen :)

Så moro med minigolf, vi pleier og spille bowling og visst jeg vinner første runde må Kospiemannen alltid spille en runde til slik at han kan vinne en runde også :ler:

Greit å tape når vinneren spanderer øl da :nigo:

Høres ut som du kommer til å få en alletiders helg mjau-mjau. Med hjemmekos i kveld og Valdres i morgen :bolledeig:

Her skinner også sola og det er 22 grader i skyggen :) og det er som du sier mye lettere å komme seg opp av senga når det er fint vær ute.

Kos deg masse i helga mjau-mjau :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Nå fikk jeg veldig lyst til å se Istid jeg også, den høres kjempegøy ut, så det spørs om det ikke blir en kinotur i løpet av helgen :)

Så moro med minigolf, vi pleier og spille bowling og visst jeg vinner første runde må Kospiemannen alltid spille en runde til slik at han kan vinne en runde også :ler:

Ta deg en tur på kino! :jepp: Vel verdt å få med seg, også er det en morsom film for folk i alle aldre!

:ler: regner med du lar han vinne 2. runden da?? :fnise:

Jeg og mannen er begge veldig dårlig tapere så her gis jernet uansett! :laugh:

Ha en flott helg du også Kospia!! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Mjau-Mjau

Nå har dere gjort meg nysgjerrig på den Istid filmen. Har ikke sett noen av de, og har vel i grunn alltid trodd at det er noe tullegreier som jeg sikkert ikke vil like :sjenert:

Høres ut som en fin helg dere har i vente :danser: *Mumler litt misunnelig* Tenker da spesiellt på forestillingen om Sol av Isfolket :jepp:

Ønsker deg en kjempefin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dere gjort meg nysgjerrig på den Istid filmen. Har ikke sett noen av de, og har vel i grunn alltid trodd at det er noe tullegreier som jeg sikkert ikke vil like :sjenert:

Høres ut som en fin helg dere har i vente :danser: *Mumler litt misunnelig* Tenker da spesiellt på forestillingen om Sol av Isfolket :jepp:

Ønsker deg en kjempefin helg :klem:

De er veldig søte de filmene Ulva, mye humor og en fin story :jepp:

Søren, har helt glemt å legge ut bildene fra forestillingen i fjor jeg Ulva... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake fra en fantastisk helg!! :bolledeig:

Forestillingen var om mulig enda bedre i år! :hoppe:

Så det blir nok tur neste år også!!

Vi koste oss alle sammen, dro opp tidlig lørdag så vi fikk litt ut av dagen. Badet i tyrifjorden er det vel det heter der tror jeg :forvirra: ) og DET var KALDT!! :fryser: Så det ble bare med en liten dukkert :fnise:

Grilling av pølser og verandakos på hytta ble det også.

Var godt å komme hjem i går, dusjet og daffa på sofaen. Hadde gleda meg til :ball: kamp, men det gikk så fryktelig dårlig for min del, så jeg slo av før den var ferdigspilt og gikk heller og la meg for å lese bok.

Broren min har kanskje fått svineinfluensa da... Snakket med han over FB i går, og han hadde visst feber og følte seg skikkelig dårlig. Hadde nesen svimt av her en dag.. Stakar, håper han blir frisk snart.

Han kunne også fortelle at pappa hadde sprukket (har vel fortalt tidligere at han er alkoholiker)... Han hadde vært full hele helga, og nye dama hans hadde bare stukket og sagt hun aldri mer kommer tilbake... Jeg skjønner hu veldig godt, men frykter at det nå går gale veien med pappa.

Han holdt på å drikke seg hjel i fjor sommer, men da fikk vi han innlagt. Men tydeligvis så har det ikke hjulpet, for innrømme å ha drukket det gjør han ikke. Og det er visstnok ikke første gangen siden i fjor han har sprukket... Jeg blir så fryktelig lei meg og j**lig forbanna :sinna:

Jeg vet at man ikke kan hjelpe noen som ikke vil ha hjelp, men jeg HATER alle løgnene og skrekken og redselen som følger med... Av og til tenker jeg at det hadde vært lettere for oss alle om han faktisk drakk seg i hjel... Det er helt j**vlig å måtte si det, men sånn kjenner jeg det av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mjau-mjau :kose:

Høres ut som du har hatt en flott helg, og så bra at forestillingen var ennå bedre i år :tommelsmil:

Vet du, jeg fikk helt vondt av deg når jeg leste om din far. Jeg vet altfor godt hvordan det er å leve med en som drikker. Skjønner veldig godt at dama hans trakk seg unna, det er ikke enkelt å leve med en alkoholiker.

Tror min datter har mye av de følelsene som du har ovenfor din far, hun går også og er stadig redd for sin far når han drikker. Nå er kanskje ikke min eks alkoholiker, men han drikker ofte når det er helg og klarer ikke å stoppe når han først er igang.

Håper din bror blir snart frisk og at de ikke er svineinfluensa han har fått.

Det gikk ikke RBK sin vei i går nei, og seieren til Molde var vel fortjent synes jeg.

Så for vi håpe RBK lykkes bedre ved neste kamp.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at forestillingen var så bra :) Og at dere koste dere i helga.

Som Kospia har jeg vært gift med en som drikker, og han var(og er) alkoholiker. Så jeg vet hvordan du føler det og har det, og skjønner veldig godt samboeren hans som ikke holder ut. :tristbla:

Det går ikke an å hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. Som regel skjønner de ikke at de har et problem heller. Iallefall skjønte ikke min eks det.

Han har to barn som var små da vi var gift. Jeg har kontakt med de ennå, og de orker ikke ha noe med han å gjøre. :tristbla: Og det skjønner jeg. Hele familien har prøvd gang på gang, men tilslutt orker man bare ikke lenger.

Håper din bror ikke har fått svineifulensa, og at det "bare" er en forkjølse.

:troest: for RBK også. Men tror nok de vinner serien :jepp:

Ha en fin dag Mjau-Mjau :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Kospia og Ulva... Det er ikke lett nei...

Jeg er også på nippet til og bryte all kontakt, men det er jo faren min... Huff nei, i dag har jeg lyst til å tenke på noe hyggeligere for jeg har nemlig:

:danser: VÆRT :bryllup: I 2 ÅR :danser:

Og to fantastiske år har det vært :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Kospia og Ulva... Det er ikke lett nei...

Jeg er også på nippet til og bryte all kontakt, men det er jo faren min... Huff nei, i dag har jeg lyst til å tenke på noe hyggeligere for jeg har nemlig:

:danser: VÆRT :bryllup: I 2 ÅR :danser:

Og to fantastiske år har det vært :rødme:

Jeg må bare innom her også og gratulere med 2 års :bryllup: dag :roser: Kos dere masse i kveld :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk!! :helen:

Så store feiringen ble det ikke dessverre, jeg har klart å bli dårlig :sur:

Begynte med litt sår hals og nå er det rennende nese og tette ører. Vondt i kroppen og littegrann feber... Siden alle er symptomer på svineinfluensa så ringte jeg legen og nå er jeg sykemeldt i 7 dager... KJEDELIG!!

De tar visst ikke prøver lengre, så alle som har symptomer blir automatisk sykemeldt i 7 dager og satt på tamiflu. Så da kommer både resept og sykemelding i posten og jeg må sitte inne i 7 dager!!! :dåne: Stygt og si det, men heldigvis er mannen også sykemeldt så da har jeg iallefall litt selskap...

Også har jeg heldigvis maaaange uleste bøker liggende :fnise:

:hoppe::danser: for landslagsgutta i går! :ball:

For en fantastisk forestilling!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar deg som har blitt syk da :troest: Får håpe det går fort over, og at de 7 dagene går fort.

Veldig bra du ikke er alene når du må være isolert i 7 dager, selv om det er kjipt at mannen din også er syk.

Og masse bøker å lese er jo bare digg da. :jepp:

Masse god bedring Mjau-Mjau :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:helen: snille Ulva og snille Kospia!!

Skjer ikke så mye annet enn soving, snyting, avslapping, lesing og tv-titting i heimen for tida... Litt mat nå og da, men det blir lite - smaker ingenting og dessuten er vi ikke så veldig sultne...

Nå er jeg snart ferdig med å lese Øya. Det er den boka om den spedalske øya utenfor Kreta. Utrolig fin bok! :jepp:

Og her om dagen fikk jeg en ny serie jeg skal begynne å abbonere på, den heter Kobberhjerte og handler om Røros og innbyggerne der under gruvetida der. Gleder meg masse til å begynne på den! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:helen: snille Ulva og snille Kospia!!

Skjer ikke så mye annet enn soving, snyting, avslapping, lesing og tv-titting i heimen for tida... Litt mat nå og da, men det blir lite - smaker ingenting og dessuten er vi ikke så veldig sultne...

Nå er jeg snart ferdig med å lese Øya. Det er den boka om den spedalske øya utenfor Kreta. Utrolig fin bok! :jepp:

Og her om dagen fikk jeg en ny serie jeg skal begynne å abbonere på, den heter Kobberhjerte og handler om Røros og innbyggerne der under gruvetida der. Gleder meg masse til å begynne på den! :jepp:

Den serien er kjempefin ja Mjau-Mjau :jepp: Fikk nummer 2 i postkasse en dag her, men må lese ut Jordmoren først :)

Fortsatt god bedring til dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

Æsj for svineinfluensaen da..ikke noe moro kan jeg tenke meg, men som du sier så er det jo litt lettere å være isolert når mannen din også er det da ;) hehe..

Og gratulerer så masse med 2 år som gift! :Nikke::danser:

Trist å lese om det om din far..kan tenke meg at det er vanseklig ja..og jeg kan faktisk skjønne tanke gangen din selvom det må være tøft å inrømme det altså.. uff.. skal vist ikke være så lett alltid nei... selv i de senre årene har jeg fått vite at både min morfar og farfar var alkoholikere, men morfar døde rett før jeg ble født-men det var vist veldig tøft til tider..og farfar var alkoholiker nesten frem til han døde, da gikk jeg i 9. kl, men mamma, pappa, farmor og søsknene til pappa skjulte dette veldig godt så jeg kan ikke huske å ha opplevd farfar stupfull noengang.. nei, alkohol kan virkelig være skummelt til tider.. :(

Håper dere klarer å kose der med bøker og hverandres selskap :)

mange :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører flere har sagt det Ulva så gleder meg til å begynne på de :jepp:

:helen: for bryllupsgratulasjoner cupcakes!

Alkoholisme er noe skikkelig dritt... En forferdelig sykdom rett og slett!!

Fikk lyst til å fortelle litt om hvordan oppveksten med min alkoholiserte far har vært, det er langt og rotete men mye følelser i sving som gjør at jeg ikke klarer å skrive det som noen perfekt norsk-stil...

I begynnelsen kalte jeg han periodedranker men har innsett at han er mer enn det. Han har drukket så lenge jeg kan huske. Jeg husker fra barndommen spesielt enkeltepisoder som da han truet mamme med kjøkkenkniv, var dritings i barndåpen til min yngste bror, kjørte i fylla både med og uten passasjerer.

En kveld så ringte de fra jobben hans og lurte på hvor han hadde vært den dagen, vi visste jo ingenting. Han hadde dratt på jobb som vanlig den dagen og ofte jobbet han overtid (uten å si fra) så vi hadde ikke tenkt noe mer over det når han ikke kom hjem til vanlig tid. Etter samtalen med sjefen hans så måtte vi jo begynne å lete. Vi fant han etter en stund, sovende og siklende over rattet i bilen. Da hadde han klart å drikke seg drita i bilen på vei til jobb, kjørt av veien og sovnet... Jeg husker at bilen hadde stanset kun et par meter fra et tjern. Hadde den rullet litt lengre så hadde bilen forsvunnet til bunns i tjernet og hvem vet når vi hadde funnet den, om vi hadde funnet den. Husker at jeg ble redd men mest sint, forbanna og flau.

Hverken jeg eller brødrene mine hadde særlig mye besøk av venner hjemme, rett og slett fordi vi syntes det var fryktelig ubehagelig. Og når vi kom hjem fra skolen visste vi ikke hvilken tilstand han var i. Det var vondt.

Flere episoder fra barndommen har jeg fortrengt. Jeg holdt på å få sjokk da mamma fortalte at pappa hadde slått den eldste lillebroren min i magen så han nesten mistet pusten. Mamma og broren min ble overrasket over at jeg ikke husket dette for jeg hadde jo stått rett ved når det skjedde og jeg hadde grått og grått og grått. Jeg tror det rett og slett var så tøft for meg og at jeg ville at pappa skulle være den "superpappaen" han var når han var edru at jeg har fortrengt det.

Grunnen til at jeg kalte han periodedranker tidligere, er fordi at selv om han drakk så og si hver uke så ble han ikke drita hver gang. Han kunne også kose seg med alkohol, men det sklei etterhvert helt ut og han kunne bli full på 2 øl!

I de "edru" periodene var han verdens beste pappa, tok meg med på masse aktiviteter og vi hadde det kjempeflott. Det som var/er verst for meg er at jeg ikke visste/vet hvor jeg har han.

Jeg så at mamma led, når pappa begynte å jobbe skiftordninger (2 uker på jobb og 2 uker hjemme) så koste mamma seg mer enn hun hadde gjort på mange år de to ukene han var bortreist. Og jeg syntes det var hyggeligere å være hjemme når pappa var borte. Jeg husker mamma fortalte meg og min eldste bror at når de to yngstse brødrene våre også hadde blitt store nok til å flytte på hybel i forbindelse med skolegang så kom hun til å pakke sakene sine og stikke. Og det gjorde hun for noen år tilbake og da ble det verre enn det noensinne har vært.

Pappa gikk konstant full, mistet lappen pga fyllekjøring (ikke at det var noe for tidlig), spiste ikke, dusjet ikke, mistet jobben og ble bare sittende alene å drikke. Ringte meg og mine brødre i utide og bare gråt på telefonen eller kjeftet. Vi prøvde å dra på besøk hos han, men hver gang lå han døddrukken og mat fantes ikke i huset og det stinket av gammel fyll. Vi prøvde å få han innlagt men tvangsinnleggelse er ikke lov i dette landet så vi ble stående på sidelinjen å se på at pappa drakk seg nærmere og nærmere en sikker død.

En helg min eldste lillebror hadde bestemt seg for å kjøre hjem å dra på besøk fant han pappa sovende i sitt eget oppkast på kjøkkengulvet. Han hadde ene armen oppskåret og full av blod. I ettertid har vi fått vite at når han gikk tom for penger og alkohol så begynte han å bryte seg inn hos naboer for å stjele sprit. Fant han ikke vanlig drikkbar alkohol tok han teknisk sprit og etterbarberingsvann.

En sommerdag for 1 år siden gikk det fryktelig galt, naboen fant han livløs hjemme. Det gikk ikke ann å få liv i han. Han ble sendt med ambulanse til sykehuset for pumping. Da hadde han drukket rødsprit og det var minutter fra døden. Da tror jeg han ble skremt selv for han sa ja til å bli innlagt. Jeg og eldste lillebroren min deltok på famileterapien de hadde på stedet. Ikke fordi vi hadde lyst men fordi vi følte at vi måtte... Jeg husker jeg for første gang fortalte pappa at jeg hadde vært så fryktelig sint og skuffa og redd og lei meg opp igjennom årene at når han kjørte i fylla så håpet jeg av og til på at han skulle kjøre seg ihjel. At det hadde vært en lettelse for oss alle.

Innleggelsen og det at han fant seg ny dame og ny jobb, jeg trodde virkelig at ting begynte å bli bra bra nå, men dengang ei... Nå har dama dratt og han er tilbake i sin evige rus... Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre!! Jeg orker ikke bruke mer krefter, tårer og energi - jeg føler meg rett og slett maktesløs!!

Jeg har personlig ikke noe dårlig forhold til alkohol. Jeg koser meg gjerne med vin, øl og drinker. Men jeg liker svært dårlig å forholde meg til berusede mennesker dersom jeg selv ikke har drukket. Da blir jeg redd og nervøs.

Jeg har begynt å bli åpen om at jeg har en far som er alkoholiker, alle mine venner vet om det. Jeg orket ikke å leve med den "skammen" det engang var lengre. Det er en forjævlig sykdom. En venninne spurte meg da jeg fortalte det om jeg ikke var redd for å bli alkoholiker (noen mener jo det er arvelig), da sa jeg rolig nei, det er jeg ikke redd for. Jeg har sett hva alkoholisme gjør med deg og de menneskene du er glad i rundt deg og det er absolutt ikke noen situasjon jeg ser for meg selv havne i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...