Gå til innhold

What NOT to do

Hinata

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som irriterer seg over intetsigende meldinger på sjekkesteder på nettet?

Her kan vi samle det verste av det verste :)

Jeg kan vel begynne:

1. Skrive på dialekt

2. Tom profil

3. Sende en melding med "Hei" eller " :) " (gjerne kombinert med nr 2)

4. Gå ut over aldersbegrensninga, har jeg satt en grense på 30 år, så er det liten vits i å kontakte meg dersom du er pluss-minus 50

5. Grammatiske feil

6. Sms-språk, jeg vil ha en mann, ikke noen fjortis i mannekropp

7. Skryte av hvor god du er i senga i første melding

Dette var det jeg kom på nå... Kommer sikkert flere etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom på mer :ler:

Under interesser så står det f.eks: "hmmm, æ vejt ikke helt æ, kanskje fotball og bila" For det gjør jo meg så fryktelig interessert :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Sjelden jeg blir interessert i gutter som stolt viser frem barn som ikke er sine egne. Typisk sånn: "Niesa min, verdens søteste unge!" Vet ikke om jeg er den eneste som har det sånn da, kanskje noen synes det er søtt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg blir interessert i gutter som stolt viser frem barn som ikke er sine egne. Typisk sånn: "Niesa min, verdens søteste unge!" Vet ikke om jeg er den eneste som har det sånn da, kanskje noen synes det er søtt også.

Har heller ikke sansen for det.

Ei heller bilder tatt av seg selv i bar overkropp foran speilet.

Synes heller ikke det er særlig sjarmerende med menn som indirekte skal hinte om sex etter et par meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en melding fra en kar en gang som sa han hadde samboer men ønsket seg barn (som jeg tror betød med meg) :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

"Jeg vet ikke hva jeg skal skrive om meg selv....."

Dersom profilen starter sånn, er det dødsdømt. Hvor vanskelig kan det være å ta seg en runde og titte på profiler for å få noen tips? Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller profiler som starter med:

Her burde det stå noe spennende, men..

Er du så kjedelig så gidder ikke jeg bry meg. Nå er det noen år siden jeg var singel, men kjenner slike folk irriterer meg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg så enig i, ikke bare når det gjelder datingprofiler, men også Nettby for å se etter venner. SKRIV NOE FOR POKKER! "lurer du på noe så bare spørr" "er så vanskelig å skrive om seg selv"... jeg føler at 60 % av alle profiler der består av en av de to + teite bilder. Resten er på dialekt, så de skjønner jeg ikke. For å ta det litt systematisk, og en blanding av da jeg så etter mulig kjæreste ( jeg fant jeg fant :) så det er mulig), og nye venner:

- Kun "hei" i brev er teit. Javel. Hei på deg og. Hva vil du? Hvorfor sier du hei til meg? Hva fikk deg intressert?

- Spørsmål om f eks "hva jobber du som" "hva liker du å gjøre på". Skaaaal vise.. Kanskje det som står i profilen min? Har du lest den? Neivel? Da foreslår jeg du gjør det. Liker å se at folk "fanger opp" noe jeg skriver, jeg har ihvertfall skrivd til mange og kommentert "åh vi har samme hobby" osv. Noe å starte en samtale om. Og man viser intresse nok til å tenke mer enn "ooh kvinnemenneske" før man sender i vei brev.

- Blinkende gif-er overalt. Vi er ikke 12 år mer. Spesielt folk over 30 tar helt av der.Hvorfor? Si det.. Der har jeg også et punkt til:

- Legger man til noen på msn for å bli bedre kjent der, IKKE ha 1200 smileys i løpet av første samtalen. Jeg synes det er mangel på vett og forstand når det kommer smileyer for annenhvert ord, for de går både an å fjerne, og man kan ha mer gjennomtenkte koder enn "du", "ikke", "jeg" "går" "kos".

Skriver man da "Jeg hadde det koselig igår, synd du ikke kunne bli lengre, jeg håper det går bra idag?", så kan du jo bare telle antall ganger noe sånt dukker opp der.

Jeg har ingenting mot litt smileys, det liver opp. Men da på litt sjeldnere ord, vær så snill! Jeg blokker sånne. Spesielt når de skal være i 20årene og vel så det, og fortsatt verken har lært seg å fjerne dem, eller ser at de er stygge. Og syntes de var morsomme nok til å legge til fra starten av. Jeg ser ofte ikke hva som blir forsøkt ment, dette må da folk klare å skjønne selv? F eks

"Henter kost og bøtte og vasker litt - brb". Javel. Om "kos" da gjør at en stygg bamse med hjerte dukker opp.... så tenker jo jeg "henter bamse og bøtte??" hæ?

- Dialekt. Ja jeg er fra dialektland selv, jeg er født og oppvokst i Rogaland. Likevel: Jeg skjønner ikke en dritt av det noen skriver som er fra nord for Trondheim. De som er herfra, som jeg bor nå, altså Østlandet, skjønner ikke en dritt verken av sørlendinger, nordlendinger eller vestlendinger. Jeg skjønner ihvertfall mye fra sør og mye fra vest! Jeg har sett stikkord som jeg skjønner i lengre tekster, som gjør at personen ville fått et brev av meg, OM det ikke var på dialekt. For jeg skjønner ikke ALT, og brev fram og tilbake på dialekt ville ikke gått. Folk som begynner med dialekt på msn, avbryter jeg. Rett og slett. De får tåle at jeg helst vil skjønne alt de skriver. Jeg skriver bokmål-aktig til folk jeg ikke er fra samme sted som, slik at de skjønner meg. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Klassikeren: "Men du tar fra meg personlighet ved å ikke la meg få skrive på dialekt!" åh.. trodde det var DET du sa som ga deg personlighet jeg, ikke HVORDAN. Og muntlig så er det også lettere å skjønne folk, skriftlig er det håpløst. Jeg har opplevd å måtte spørre/tenke svært hardt over hva folk prøver å skrive til meg, som er fra steder jeg har bodd. Jeg hører dem si ordene hele dagen, men stavemåten var helt sær.. tenk på det. Vi fra samme sted skjønner ikke hverandre skriftlig!

- Folk uten humor. Morsomme profiler gjør at jeg ihvertfall skriver et gjestebokinnlegg og sier "flott profil! hurra flere sånne". Når jeg selv har en morsom profil som er tydeligvis ment humoristisk - ikke send meg hatbrev!!! Seriøst? Noen folk... er det rart jeg slettet meg derfra?

Kommer ikke på mer nå. Men det var mye rart og teit jeg så på både Nettby (venner) og gamle Hei! (sjekkeside).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Gjest

Nå er det en stund siden jeg var en aktiv nettdater, men jeg skal se om jeg kommer på noen:

1. Etter at jeg har skrevet veldig tydelig i profilen at jeg er ute etter fast forhold og understreker at jeg kun er ute etter seriøse henvendelser - meldinger av typen:

"Jeg er i Oslo i morgen i forbindelse med et seminar og bor på hotell, vil du møtes og kose litt?" :-S Nei, det vil jeg ikke, og hva i h... var det i min profil som gjorde at du trodde at jeg var det? For det første er du over 40 år og gammal, for det andre kan jeg plukke opp telefonen og sende en SMS, så hadde jeg hatt en heit, veltrent fyr i senga mi i løpet av en time hvis jeg ville... Noe jeg ikke vil, for jeg driver ikke med sånt.

2. Bli sur eller spørre om hvorfor jeg ikke vil ha kontakt med en person når jeg høflig svarer at "Du er dessverre ikke min type." Svaret er: Jeg vil ikke. Jeg trenger vel ikke utdype det...

3. Sende en første melding som helt tydelig er en standardmelding du sender ut til alle.

4. Ta kontakt med folk som har helt motsatte interesser av deg selv. Hvis du er veldig interessert i friluftsliv og hjemmekos, er det da noen idé å ta kontakt med ei som liker caféliv og uteliv?

Til slutt vil jeg si at selv om det er en jungel, er det noen ganger lettere å finne noen med de samme interessene som en selv på nettet enn irl. :-)

Innlegg redigert.

vimse-mod.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...