Gå til innhold

Hva er det styggeste i DITT hjem?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tja, kan ikke komme på noe skikkeligs tygt i den delen av huset vi bruker. Vi har derimot et do ned i kjelleren som aldri brukes. Doen er grønn, vasken er grønn, speilet er grønt, dorullholderen er grønn, taket er grønt, veggflisene er grønne og belegger på gulvet er grønt. Og listene er grønne. Så klart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lamellene våre. *grøss* Jeg synes det er grusomt stygt med lameller, men persienner gikk ikke på våre vinduer... :sukk:

Skrevet

Hvitt åttitalls salongbord og beige fløyelsaktig syntetisk og nedslitt sofa fra samme epoke. Et par formløse lamper fra Skeidar e.l, tidlig nittitall tenker jeg. Vi har egenltig mye som ikke er så veldig fint, noe er innredning som hører til huset vi leier, annet er fått. Men det er noe med det - jeg gidder ikke kjøpe masse fine dyre ting som kanskje ikke passer inn i neste bolig.

Skrevet

Mannen har en hjørnesofa jeg gjerne skulle blitt kvitt...

Ellers har vi pusset opp rundt om, men vi har også hund og ikke alt som følger med den er like pent.....

Skrevet

Det er badet, som skulle hatt en seriøs shining fra topp til tå.

Skrevet
Hva ville du kastet ut/pusset opp/byttet ut først om du hadde hatt penger, tid og ork til det? Hva er du nesten flau for å vise frem?

Her i huset er det min utrolige evne til å hoppe fra uferdig prosjekt til uferdig prosjekt. Det er umalte lister og sparkelflekker overalt... (Det skal jo bli kjempefiiint en gang, det krever bare et skippertak eller fem.)

Etter det er det den gamle, slitne, hvite Ektorp-sofaen min som er for "søt" for stilen jeg liker best. Jeg har også lenge vært mindre fornøyd med at leiligheten min ligner mer på en studenthybel enn et "voksent" hjem (hva nå det måtte bety).

Ny fin leilighet, utrolig flott bad med fliser,flott innredning,men i de byggeboomtider som var, så skulle utbygger spare penger. Varmtvannstanken står på badet, veldig skjemmende.

Skrevet

Vi har et fantastisk stygt salongbord fra åttitallet. Messingunderstell og marmorplate,og har ikke fått en skramme, veldig praktisk. Heldigvis glemmer vi hvor stygt det er...

Skrevet

Parafinovnen... Den er kjedelig og intetsigende i fargen, så jeg glemmer den litt heldigvis...

Gjest antigartner
Skrevet

Vi har en grusomt stygg vedovn som gjerne skulle vært skiftet ut.

Det er bare det at jeg tror ikke "drømmeovnen" finnes. Den skal være klassisk og renlinjet, passe sammen med vårt varierte interiør og ha effekt nok til å varme opp hele huset.

Skrevet

Jevnt over er jeg ganske fornøyd med hjemmet vårt, men hadde vi hatt tid, penger og ork hadde vi gjort noe med følgende:

- byttet ut alle dørene. De er av typen tunge, lakkede tredører fra 70-tallet og er slettes ikke pene. Drømmer om hvite dører som er svakt profilert

- tapeten i gangen. Jeg må ta fullt ansvar for den selv, den så fin ut før den kom opp på veggen, men nå synes jeg den er grusom.

- sofaen vår. Den var grei nok da vi kjøpte den, men er av litt kjip Living-kvalitet, så nå etter 4 år ser den relativt shabby ut

- tv-benken

- kjøpe kunst til å ha på veggene. Særlig i stuen vår er det ganske nakent. Vi ønsker ikke ikea-kunst eller lignende, men har ikke tatt oss råd til å kjøpe den typen bilder som vi ønsker å ha på veggene.

Skrevet (endret)

Badet vårt!

Et sjarmerende rom, med gullknagger og gull dorullholder og utrolig dårlige lagte fliser som er lysrosa med gullstorker på.... :skratte:

Godt det skal pusses opp om en mnd ^^

Endret av LilleSiri
Skrevet

Helt klart sofaen! Den er ikke noe pen, men du verden så god den er til å ligge på! Enn så lenge vi bor her blir den neppe bytta ut.

Skrevet

Gangen... Det står igjen å pusse opp. To av innerdørene er byttet ut, så rundt dem er det "sår" rundt hele (den nye dørkarmen er smalere enn den gamle). Fordi vi "snart" skal pusse opp står det et speil på gulvet og så er det et gammelt, innebygget skap i hjørnet som ikke rommer noe særlig, så det er sko utover gulvet... Gleder meg til det er fikset. :-)

Skrevet (endret)

Tja - jeg hadde nok byttet ut omtrent alt (utover maleriene/tegningene)? Siden vi leier, har vi brukt minimum med penger på møbler for å unngå kjøpe en fin sofa som ikke passer med framtidig leilighet :)

Så det er nok jevnt over dårlig her. Eller - det er jo ikke direkte stygt (det er jo flere som har sagt at det er ganske sjarmerende her), det er bare ikke helt 'meg' ;)

Endret av mrs_bond
Skrevet

Sofaen min er helt jævlig! :ler:

Har et overtrekk på den nå, men drømmer om å kjøpe nye om et par år. Det skal sies at den var hypermoderne i ca 1971 ;)

Gjest petimeter
Skrevet

Vi har akkurat kjøpt hus og må pusset opp alt etter hvert. Det fæleste syns jeg er at ting ikke er gjort ferdig; kan du fatte at man maler gangen, men lar være å dra frem skapene å male veggen bak? Eller at man maler hele rommet unntatt over vinduene og bak panelovnene?

Syns det er ubegripelig slurvete og irriterende!

Skrevet

Det styggeste i huset vårt må være

-badekaret, kjøpt brukt for etpar hundrelapper. Duger, men skal byttes ut med et med løveføtter på sikt.

-mangelen på listverk overalt. De ligger klare i garasjen, skal males og så settes på plass i løpet av sommeren.

-I tillegg har vi et rom hvor ingenting er gjort enda, det er malt i en kald grell gulfarge. Malingen flasser. Golvmalingen er omtrent slitt av plankene. Kanskje til sommeren det og?

Skrevet

Det styggeste i huset vårt er:

En av sofagruppene i stua - selve formen er veldig fin men den er grønn med blomster på, noe som ikke er så vakkert

Veggene i stua - Gulmalt strietapet. Skal bort til våren;)

Dørene i egentlig hele huset - byttes ut så snart jeg har funnet noen andre passende

Skrevet

Mangel på listverk rundt soveromsvinduet og rundt baderomsdøra. Så HATER jeg akvariumet vårt som sambo på død og liv skal ha selv om det er hundre år siden han har rengjort det (det var/er hans oppgave. Jeg nekter å gjøre det). Også har vi et bombaybord som vi kjøpte for noen år siden. Var fint da, men jeg er over det nå. Det er i tillegg vannringer på det siden vi ikke har orka å olje det ennå :sjenert:

Skrevet

Stort sett fornøyd. Vi mangler noen lister i stua, det ble satt på vent da frøkna kom (murvegger så det må forborres hull), men plager meg egentlig ikke så mye.

Badet derimot....eneste rommet som ikke er pusset opp, knøttlite, med en grøsselig fæl tapet i gulbeige med blå blomster, det er hvite fliser på gulv (nesten ok hadde det ikke vært for at 3-4 av de har sprekker), kun varme i halve gulvet, hvit profilert innredning som ikke er dyp nok til å oppbevare noe fornuftig i, kun belysning over vask så på kvelden/vinteren så er det mørkt der inne, fukt i taket, åpne rør, et dusjkabinett som er så lite at man får klaustrofobi av å stå i det... Det ser helt j**lig ut, men vi har ikke råd til å pusse det opp enda, må bytte alt som er av rør og det koster pæng. I tillegg vil vi utvide det, og når vi først skal pusse opp så skal vi ha råd til å velge akkurat hva vi vil ha av flis/innredning/detaljer...

Ellers så ser fellesgangen (bor i to-mannsbolig) grusom ut, den er diarégul med bæsjebrune lister, gulv og trapp... Gudene måtte vite hva de tenkte på de som valgte fargene... Håper vi skal få malt både vegger, lister og trapp i løpet av sommeren, og få lagt varmekabler og flis på gulvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...