Gå til innhold

Hva er det styggeste i DITT hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du kastet ut/pusset opp/byttet ut først om du hadde hatt penger, tid og ork til det? Hva er du nesten flau for å vise frem?

Her i huset er det min utrolige evne til å hoppe fra uferdig prosjekt til uferdig prosjekt. Det er umalte lister og sparkelflekker overalt... (Det skal jo bli kjempefiiint en gang, det krever bare et skippertak eller fem.)

Etter det er det den gamle, slitne, hvite Ektorp-sofaen min som er for "søt" for stilen jeg liker best. Jeg har også lenge vært mindre fornøyd med at leiligheten min ligner mer på en studenthybel enn et "voksent" hjem (hva nå det måtte bety).

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Pappeskene hamsterburene står på, men det er det eller å la de stå i trekk på gulvet, og det er slemt.

Skrevet

Det grusomme badet som ikke er hverken fugle eller fisk, men bare stygt.

Av ting er jeg stort sett fornøyd med alt jeg har, spisestuebordet vårt begynner å bli slitt og stuebordet skulle jeg også gjerne byttet ut, men synes ikke det er grusomt egentlig. Er bare lei. :tunge1:

Skrevet

Foruten tidligligere nevnte grelle, sortlakkerte takvifte med kromfargede spotter på (urk!), så har jeg et bad som har stått sist i oppussingskøen en stund.

Innredningen er for så vidt solid og grei, men alt for lavt montert. Kjerringa som eide huset før er ca. 1,50 høy, og innredningen er tydeligvis tilpasset henne. I tillegg hadde de kledt baderomsveggene med noe våtromstapet som er rosa (!) og blomstrete (!). Kan det bli verre? Har vurdert å fortelle gjester at vi har lekkasje på badet, så de må bruke doen på loftet for å unngå at noen ser elendigheta.

Takk gud for at rørlegger'n kommer i neste uke for å flytte på noe rør, så vi kan begynne å gjøre noe med det. :hoppe:

Gjest strykebrett
Skrevet

Sofaen. Den er stygg og slitt, men så utrolig digg å sitte i at jeg klarer ikke å bytte den ut. Er dessuten alt for lat til å gidde å ta meg bryet med det, hehe ;)

Gjest Gjestefarge
Skrevet

Jeg er det styggeste jeg har hjemme...

Skrevet

Rommet til sønnen min; dvs det ikke stygt, men det er lite funksjonelt for ham som nå snart er 12 år. Skal fikses til våren, men er godt i gang med å gruble frem en god løsning. Rommet er vanskelig å møblere, men vi skal vel finne på noe.

Stygge ting; kjøkkenstolene mine! De skal definitivt skiftes ut, men jeg vet ikke helt til hva. Har mest lyst på de samme som jeg har i spisestuen, bare i annen farge, men det har jeg ikke råd til å prioritere akkurat nå. Gidder derfor ikke kjøpe noen nye halvdyre stoler, enten får de stå som de er eller så kanskje jeg ramler over noe på Fretex som kan duge en stund.

Skrevet

Baderomsinnredningen! Griselekkert noremabad (som fulgte med den splitter nye leiligheten). Hyperprofilerte hvite dører med fine runde knotter, hvit intetsigende heldekkende servant. Speil med lysrør over, og et lite overskap ved siden av. Blæh!

Heldigvis ligger den nye innredningen på lur i kjellerboden :lur:

Gjest Wrangler
Skrevet

Sofaen! Stor, veier et tonn, var kremhvit en gang, nå...ribbet høne.. Masse flekker, klumpete puter, de to delene kan ikke festes i hverandre og glir fra hverandre, ene ryggstøen er løs.

Tragedie! :dåne:

Skrevet

Håhå, det er mye det! Det må sies at vi bare leier midlertidig, og det er begrensa hvor mye vi kan gjøre her.

Ok, picture it:

- Badet oppe: Veggene er våtromstapet jeg tror skal forestille fjell. Doen og vasken er brun/oransje.

- Kjøkkenet (før vi malte): veggene var brune med oransje og røde ringer og blomster på.

- Kjellerstua: er i og for seg fin hvis man klarer å overse vegg-til-vegg teppet med alle nyanser av grønt.

Det er rett og slett et prakteksempel på det glade 70-tall!

Gjest Elastica
Skrevet

Hundeburet som står i det ene oppholdsrommet. Det er et reisebur som er godkjent for fly, men vi burde definitivt finne et finere sted for den ene hunden.

Også to dokumenthyller fra Ikea som står i enden av kjøkkenet. Ikke særlig fint, men veldig praktisk når man har papirer til to voksne og tre barn å holde styr på. Skulle erstatte "bunken" med papirer som ofte blir liggende på benken, men foreløpig er det begge deler.

Ellers har vi ingenting som er stygt, synes jeg. :)

Skrevet

Akkurat nå har vi et halvferdig oppussingsprosjekt og det vi hadde av møbler i 1 etg er enten på lager eller kastet. Var så deilig å få ut den enorme, fluffy, mørkegrønne hjørnesofaen som dominerte hele stua :) Den fikk vi gratis når vi flyttet sammen for første gang, og så har den holdt ut og holdt ut...

Så da har vi ingen sofa foreløpig. Venter med å kjøpe ny til stua er ferdig oppusset og vi ser det endelige resultatet. Neste punkt på bli-kvitt-lista er et spisebord og et salongbord, av typen mørkt beiset tre, nagler og "india-look". De var billige og solide når vi trengte nye møbler, men har egentlig aldri syns de var særlig fine. Men laminat kommer ikke inn i mitt hus, så da ble det de nest billigste vi fant. Jaja, de forsvinner vel ut engang de også.

Gjest Marillia
Skrevet

En oppmurt "utvekst" til å ha ved i, ved siden av ovnen. Denne skal ned til våren!

Skrevet

Bæsjekasse for katten. Definitivt. Den skulle jeg gjerne blitt kvitt.

Skrevet

Vinyl-"fliser" over kjøkkenbenken, i lekker lyseblå "marmormønster", med store pastellfargede lila og rosa blomster på. Fiiiint... Jeg vil bare få understreke at det var slik da jeg kjøpte leiligheten, det er IKKE jeg som har plukket det ut! Noe jeg også sørger for at alle gjester som kommer innom kjøkkenet blir gjort oppmerksom på. :P

Ellers er soverommet mitt en katastrofe. Ørten tresorter, og ingenting matcher. Sengen er en svær bondebrisk i ubehandlet furu. En bokhylle full av papirer, i hvit laminat. Nattbord i opphakket, hvit laminat. Et skrivebord i bjørkelaminat, med ben i matt stål... En gammel kommode i en eller annen nøttesort. Og innebygde skap med hvite dører, originale siden 1970. Men det er midlertidig, altså, må vite...

Skrevet

egentlig hele jævla leligheten:P der er en grunn til at jeg vil finne en annen:P så kan leietaker pusse opp bad, kjøkken og male over den stygge tapeten!

Skrevet

Det er ingenting jeg syns er stygt. Men jeg kunne gjerne tenke meg å bytte ut spotrekken i stua med en ordentlig fin lampe. Vi hang den opp i påvente av en ordentlig fin lampe til å ha over sofaen, men det har vært vanskelig å finne. Hvertfall i en prisklasse som går an å svelge.

Vi pleier å vente lenge til vi finner noe vi er helt fornøyd med (og vi er nøye på hva vi vil ha), så tidligere har vi hatt flere ting vi har vært mindre fornøyd med. Det siste som ble byttet ut, var gulvteppet i stua. Vi hadde tidligere et hvitt teppe med dørmatteaktig look, fra billigkroken på Ikea. Nå kjøpte vi et solid ull- og linteppe med lengre hår, og jeg tar meg stadig i å sitte og ligge foran tven, fordi det er så deilig å oppholde seg på. Så det var verdt ventingen å kjøpe noe ordentlig, ja.

Vi har forresten ikke verdens fineste garderobeskap på soverommet. Det er gamle skap som er originalt fra bygget ble oppført for 20 år siden (lukten er også original :fnise:). Men det er malt hvitt og har nye håndtak, så det går absolutt an. Men jeg skulle gjerne ha byttet det ut med noe mer funksjonelt, hvis vi hadde prioritert det.

Skrevet

Her er det rimelig strøkent inne etter omfattende oppussing, men vi har en ganske stor balkong som står tom. Den har et riktig lekkert blått teppegulv, og rommer kun et ensomt glassbord og et skranglete tørkestativ fra Clas Ohlson. Så balkongen skal til pers til våren!

Dessuten eier vi et dyr, og dyreburet er egentlig ikke spesielt lekkert selv om vi har innredet det så fint vi kan. Så det står gjemt på kontoret.

Det styggeste er nok tørkestativet som står midt på stuegulvet, men slik må det være når man bor i leilighet og det er over 20 minus ute...

Skrevet

Servantskapet på badet. Grufullt, men ikke noe jeg gidder å bruke penger på å skifte ut med det første :)

Skrevet

Det må definitivt være badet, noe jeg skjemmes over, men så vet og de fleste som kommer hit vår situasjon(leier bl.a huset, og da har du ikke lyst å bruke flere tusen på et bad...).

Se for dere; Et gaaammelt badekar, uten front og masse riper i bunnen så jeg ikke klarer å sitte nedi der uten å være redd for å få skrapemerker på ræva! Så er det doen, som egentlig ser helt okey ut! Har også vaskemaskin på badet, med tørketrommelen i boden forbi yttergangen. Et gammelt skap, som sannsynligvis var klesskap da badet en gang var soverom(ble fiksa tidlig 50 å har stått slik i ettertid...). I fargen SNØRRGRØNN!

Baderomsbelegget er todelt, ene er mørkbrun plater(var veldig vanlig å ha på stue før, brede plater, husker ikke hva de heter), andre delen er mer belegg med noe flislignende og blomstergreier på, i en gulbrun farge.

Vasken, vel vasken er grønn, med et Lite skap under(med "belegg" som holder på å falle bort, og dører som ikke går helt igjen/opp). Oppfor er det to smaale, bittesmå skap med speil i midten. Forøvrig er speilene(Speil på skapet også) så ødelagt og gammel at de er klin umulig å se noe i..

Gulvet er belegg på, som flere steder er så utgått at det er hull i, og dermed vises det gamle, engang nydelige tregulvet som er under.

Vel, dere kan jo tenke dere, ikke særlig hyggelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...