Gå til innhold

Gunillas Gullord


Gunilla

Anbefalte innlegg

Jeg og søster hadde en herlig dag på seteren! Hadde med oss litt formiddagsmat - som vi inntok i halv fire-tiden :D

Lagde middag da jeg og hunden kom hjem. Var en tur på treningssenteret, puls uten hopp, skal si det var varmt! Vel hjemme igjen spiste jeg og mannen min middag. Nå skal vi pakke, tenker jeg. I morgen tidlig reiser vi til Bardufoss på helgetur!

Og nå har det faktisk regnet her! På tide! Men jeg synes godt det kan være sol og sommer, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt en koselig helg i Nord-Norge hos svigerinnen min. Fredag, da vi kom, tok de oss med på en helikoptertur over Senja!! Vi fløy over en time i strålende vær, en helt utrolig gave til oss. Også jeg, da, som aldri har flydd i helikopter før!

De var veldig opptatt av å vise oss rundt, og de gjorde virkelig alt for at vi skulle føle oss velkomne, hvilket vi selvsagt følte!

Da vi skulle dra, kom svigerinnen min med en gullring til meg; den tilhørte familien, men hun ønsket at jeg skulle ha den! Jeg ble helt overveldet. Det var gifteringen til min manns favoritt-tante, som for øvrig heter det samme som meg (både for- og etternavn - begge navna er ganske uvanlige). Dette er rørende og litt av en hedersgest! Jeg bruker ikke mange smykker (bare min egen giftering), men har bestemt meg for å også bære denne ringen på meg til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det litt utrygt vær. Tror vi kommer til å male vinduslistene. Har akkurat nå planer om å gå ut for å hente posten + lage meg en kaffe latte. Skal trene senere i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk overraskende og koselig besøk av ei venninne i dag. Det er sånne opplevelser som gjør det så fint å ha ferie hjemme!

Og på onsdag er vi invitert til Oslo for å gå ut og spise; vi får se hva vi gjør, men det hadde vært veldig koselig det også.

I kveld har jeg leid meg DVD; og det er kryss i taket, pleier aldri å gjøre det. Men nå har jeg altså sett Charlie's Angels, og er klar for to'ern på kino!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag står det maling av lister på plakaten. Hvis jeg virkelig får ånden over meg, skal jeg klippe plenen også. Mannen min spiller golf på Toten i dag (feil side av Mjøsa :hoho: ), og når han kommer hjem skal vi ned til Svigers en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi akkurat kommet tilbake etter et besøk hos Svigers. Koselig, det er lenge siden vi har sett dem. kveldens plan er å se film; har leid meg Lilja 4ever. Er for tiden inne i en rush der jeg leier meg filmer! Pussig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilja 4-ever var ... grei. Har tenkt litt på den i dag, jeg er ikke grenseløst imponert, men det er greit å ha sett den!

I dag er det fint vær, heldigvis. Jeg har gått tur med hunden og har spist frokost, og planlegger hagearbeid (snøft). Det ligger an til lukedag i dag! Mannen min skal legge lister rundt dører og vinduer i stue/kjøkken. Gleder meg til det blir ferdig.

I ettermiddag reiser vi til Oslo, skal møte venninner fra studietida i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd! Nå har jeg fått luket masse! Gjorde en skikkelig innsats foran inngangen til leieboerne. Det må lukes mer, men jeg har gjort det verste. Her snakker vi HØYE tistler som nå er borte vekk!

Mannen min har også fått listet mesteparten rundt vinduene og dørene her. De to største vinduene gjenstår.

Nå hopper jeg i dusjen, og sitter snart i bilen på vei inn til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet tilbake fra en vellykket Oslo-tur. Mannen min følte seg ikke helt bra, så jeg dro innover alene, og tok da toget istedet for bilen (er så krøkkete ned parkering). Fikk lest masse Harry Potter på vei innover og tilbake!

Møtte to gode venninner av med m følge, vi gikk på en japansk restaurant på AKer Brygge, koste oss og skravlet. D et er mulig det blir en bergenstur på meg i løpet av høsten. Føler litt på det at jeg burde ha besøkt mormor også. En må ta vare på besteforeldrene mens en har dem, og mormor er 86 år (og blir bare eldre). Tar jeg en bergenstur, kan jeg besøke venninnen min også! Hun er den eneste fra studietida i Bergen, den eneste som fortsatt bor der.

Den andre venninnen min, som bor i Oslo nå, kommer til oss i forbindelse med et bryllup første helgen i august. Det blir koselig, selv om vi skal i et annet bryllup da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å stå opp relativt tidlig i dag, leste et kapittel i Harry Potter og gikk så tur med hunden. Leste avisen til frokost, og har nå tatt min sedvanlige kaffe latte mens jeg er på nett.

Har store planer om å fortsette luke-suksessen fra i går. Det er overskyet i dag, men like greit¨å passe på mens det er oppholdsvær!

Og når det kommer regn, ligger det litt papirarbeid og venter på meg:

- lage minnebok fra utdrikningslaget til hun jeg var forlover for

- skrive referat fra et møte (frivillig styreverv) + lage resymé til bladet vårt

- skrive essay om meg selv (på engelsk), skal bruke det i en søknad

Men det kan vente til det regner. Nå skal jeg hente posten, og så blir det ugrasfjerning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en koselig ettermiddag. Vi dro med svigerforeldre opp til mine foreldre, som nå ferierer på seteren. Grilla og koste oss i det fine været. Søsteren min kom med sin hund og de koste seg og badet (hundene, altså).

Vurderer sterkt å ta meg en tur på ergometer'n. Ble mye sjokolade på hytta...

Skal gå å legge meg litt tidligere i vkeld enn andre kvelder, det blir fort sent nå om sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har trent bodypump i dag, mens mannen min fortsatte med listing...

Og jeg synes jeg har vært flink; har laget ferdig albumet til venninna mi som jeg var forolover for. Har laget et minne-album fra utdrikningslaget, og det håper jeg hun vil sette pris på! Skal forsøke å brenne bildene fra selve bryllupet på en CD-rom for henne også, sliki at hun får det samtidig!

Ellers er jeg sulten som en skrubb, det blir pasta med pesto i dag!

Og i kveld skal vi på kino, mannen min og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake fra kino'n mannen og jeg. Har sett charlie's Angels 2, synes den var morsom og underholdende.

Nå skal jeg fordype meg i Harry Potters mysterier.

*kryper til køys*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært en fin og rolig helg. I går kjøpte vi trepersienner (kirsebær) som vi skal ha på kjøkkenet/stuen (åpen løsning), og vi fikk også montert dem opp. Er veldig fornøyd med resultatet, det blir nok ikke gardiner på oss med det første. Kirsebærpersiennene matcher kirsebærkjøkkenet godt - og nå er det lyst og luftig i hele rommet! Mannen min har listet ferdig - i det hele tatt!

I går kveld var vi ute og spiste pizza med to vennepar, tok et par-tre halvlitere etterpå. Trivelig! Leide film etterpå; "I spy" med Eddie Murphy. Desverre ingen høydare...

i dag har vi vare kost oss. Jeg har vært på trening. Vel hjemme igjen laget jeg vafler (på rester - melk, egg osv - har grov mel i så det ikke blir så voldsomt usunt)

Skal lese mer i Harry POtter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Potter'n er litt småseig noen ganger! Men underholdende!

Har nettopp bestemt meg for å sykle en tur i det fine været! Tar med meg hunden og stikker ned til Mjøsa, så blir hun trent og avkjølt!

Har store planer om å lage potetgnoccier til meg selv i dag. Mannen min her nå ferdig med ferie og kommer sent hjem. Nå er det full guffe igjen!

Dette er en av de dagene jeg synes det er deilig å være for meg selv. Jeg fikk en invitasjon til en famliesammenkomst, men kjenner at jeg ikke har så lyst (selv om folka er koselige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke klage på at dagene blir korte i ferien, i alle fall!

Stod opp klokka kvart over fire i natt (gærning) for å være med på olsokfeiring. Har vært med på dette i flere år; olavsvake i Hamardomen. Helt fantastisk å se soloppgangen over Storhamarlåven, ta bilder underveis osv. Sukk.

Var også med på en morgenvandring, en ganske så filosofisk en med tema tid og lys. Det imponerer med hvordan noen så naturlig kan sitere Heidegger... Sukk

Etter vaken dro jeg til foreldrene mine, spiste frokost (hadde med nybakte rundstykker fra sent i går kveld), og dro deretter rett på trening.

Etter trening tuslet jeg litt i byen, snuste på høstkolleksjonen i de forskjellige klesforretningene, så litt etter noen heftige sko osv.

Fant Bjørn Borg-undertøy til halv pris og kjøpte én truse. Prøvde den nye parfymen som heter "Angel" (forresten to ulike varianter, likte den letteste best).

Hentet også noen bøker som jeg hadde bestilt på biblioteket, pensumbøker for KRL (studerer utenom jobb).

Nå har jeg spist dagens tredje måltid (skal vi kalle det lunsj?) - tuslet litt rundt i hagen og forsynt meg med noen bringebær. Skal ned og bade hund etterhvert, men tar det med ro og koser meg i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var ute med ei venninne i går kveld. Koselig. Kanskje jeg får det til slik at jeg kan besøke henne i Roma? Det er alltid stas å kunne besøke venner på den måten - får litt annet innblikk i ting enn bare de vanlige turistgreiene.

I dag skal jeg stelle i heimen :ler::ler:

Får besøk av tante, mormor og mor, så det er best å stryke duker og ha vasket vinduer (ironi). Jeg bruker det faktisk som et fint spark bak til meg selv for å kunne shine opp litt her før ferien tar slutt. Høsten blir travel nok om jeg ikke skal drive med husrengjøring støtt og stadig.

Har laget deig til paibunn, brødbaker'n elter nå loffen (skal slenge i litt oliven) og oppvaskmaskina er i gang. Snart er jeg i gang også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går vbe en rolig dag. Jeg stulla og stella i heimen, og besøket ble veldig koselig. Hele familien stilte, og vi ble sju stykker. Jeg registrerer at mormor bare blir eldre og eldre. Hun kunne nå knapt nok huske at hun har vært her før. Jeg synes det er veldig å trist å se denne prosessen. Hun hører dårlig, orker ikke så mye, hukommelsen er ikke å topp. Hukommelsen er selektiv, for å ssi det sånn.

Ble oppringt av blodbanken i dag. Skal på første undersøkelse på mandag. Synes det blir ålreit.

I dag har jeg planer om å sykle en tur med hunden, vi skal opp til foreldrene mine. Og så skal jeg klippe plenen, trene + skrive et møtereferat. Gleder meg ikke til det siste, gjør det når det blir sent, så jeg ikke bruker opp "goddagen" på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...