Gå til innhold

Gunillas Gullord


Gunilla

Anbefalte innlegg

Der! Nå klarte jeg ikke å dy meg med å skrive dagbok jeg ! Bare måtte!

Og det kan jo passe godt, nå som ferien begynner, mener jeg.

I dag regner det. Ikke det perfekte ferievær, men det gir masse gode anledninger til å komme gjennom den listen med bøker jeg har satt opp.

I dag jobbet jeg som en hest (synes jeg selv) for å bli ferdig så jeg kunne begynne å flekse fra i morgen. SEndte ut over femti brev, og det føles godt å få ut dette før ferien.

Hadde egentlig tenkt meg ¨på trening nå i ettermiddag, men jeg kom på bedre tanker. Det vil si; heller en tur med hunden.

Jeg skal ut i kveld med venninner, da skal jeg jammenameg passe på at ta meg et glass vin eller to for å .... feire at ferien har startet. Sykkelturen ned til byen har jeg bare godt av! Håper det slutter å regne innen den tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjeesp...

Merker at jeg var på byen i går, men det tok helt av til slutt, og vi hadde det kjempegøy! Vi måtte jo feire avsluttet hovedfag for ei venninne + at det var lenge siden jeg hadde sett de to andre! Lenge siden jeg har hatt en slik god sommerfølelse i magen.

Det eneste som er litt leit var at da jeg kom hjem, skrudde jeg av vekkerklokka (tenkte jeg skulle være lur, da vet du). Mannen min jobber kveldstid, så han trenger ikke ha vekkerklokka på

- stort sett. Det var bare det at akkurat i dag skulle bilen på verksted kl. halv åtte... Det sov vi jo glatt over! Det var hans bil som skulle dit, og jeg hadde helt glemt det!

Og nå er det altså onsdag, og jeg avspaserer fra jobb. Forsøkte å rydde litt på kontoret i går, og også på det digitale skrivebordet mitt... Fant gamle mail i utboksen som jeg ikke hadde sletta, blant annet en mail til en KG-bruker som jeg mailet litt med i fjor. I mailen skrev jeg om sommerplanene mine, og jeg skal si det føles lenge siden både bryllupsfest, Sverigetur og ei uke med ped.sem!

I dag har jeg selvsagt et aldri så lite program. Jeg skal gå tur med hunden som jeg pleier (dog tre timer senere enn jeg pleier), så skal jeg legge opp ei linbukse som jeg har kjøpt (gjør det alltid hos moren min - så koser vi oss samtidig!) og så skal jeg møte ei venninne i byen kl. 14. Best å henge i. Og kanskje trening i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner jammen i dag også! Heldigvis er det spådd fin vær til helgen, så da kan jeg glede meg til det.

I dag har vi invitert en del venner til sommerfest og grilling på lørdag, så jeg håper på fint vær!

Timeplanen min holdt i dag! Møtte min venninne B i byen, vi var på kafe og koste oss. Så dro jeg på trening, og tok en dobbel, det vil si jeg var både med på bodypump og puls. Gjorde det på mandag ögså, og det føles godt etterpå! Nå bare daffer jeg litt rundt her, har spist middag, vurderer å kaste meg over ei bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort meg mine erfaringer med ADSL i dag. Den kan plutselig logge seg av når jeg skriver et innlegg slik at jeg ikke får postet det. Kanskje den ikke likte innholdet? :wink:

I dag regner det heldigvis ikke. Kanskje jeg kan få klippet plenen i dag?

Ellers har jeg tenkt meg en tur på biblioteket. Jeg har fått melding om en bok som har kommet, og som jeg gleder meg veldig til å lese. Ellers skal jeg til salong/frisør å få nappet brynene mine. Greit atnoen kan ta en "storrengjøring" innimellom., så kan jeg pynte opp litt selv sånn innimellom!

Jeg har undersøkt litt om turer til Egypt eller Sør-Afrika i dag. Vi kommer ikke til å foreta noen større reiseaktivitet enn til Bardufoss i sommer, vi skal i en del bryllup som "spiser" helgene våre (bare positivt, altså) og har derfor planer om en større utflukt til høsten. Har lyst til å dra ut av Europa denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg hadde trent Puls dro jeg innom Spesialen og kjøpte med meg litt kinamat. Og drakk vin til. Til dessert hadde jeg en herlig kurv med norske jordbær. Med vin til :sjarmor: Nå sitter jeg fortsatt her og nipper til glasset; en god halvtørr hvitvin; iskald :briller:

Snakket med faren min akkurat nå; de har kjøpt seg ny bil i dag! En peugeot 307. Kjempeflott! Dette har de gledet seg til lenge.

Ellers har jeg lest litt i "Jeg fatter ikk hvordan hun får det til". Den er jo søt, men det stopper der. Er altfor lik Bridget Jones, og den kunne jo også bli litt kjedelig i lengden. Men jeg leser det for det det er verdt; litt lett sommerlektyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er Beate. Litt komprimert, riktignok! Jeg har en mann som til tider minner veldig om Pondus, og jeg selv; kjenner meg spesielt igjen i blikkene og ironien til Beate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg nådd et aldri så lite mål! Jeg er oppe tidlig selv om det er ferie. Har dusjet og gått tur med hunden alt. Vil ikke sove bort verken "sumarnatta" eller "sumardagane", spesielt ikke det siste.

Hadde egentlig planer om bodypump i formiddag, men kutter det ut. Fikk krampe i leggen i natt :roll:

I dag våkna jeg til fint vær! Endelig kan jeg få klippet plenen også. Ikke at det er så himla gøy å klippe plenen, men det ser veldig stygt ut når en ikke har gjort det på noen uker, og vekstvilkårene har vært rimelig bra...

Jeg skal bake litt til selskapet vårt i morgen. Vi inviterer til spleiselag, det synes jeg er realt, og jeg har sagt jeg skal stå for basics mht salater, potetsalat og annet smådigg. Skal bake olivenbrød m/masse hvitløk og en ostekake. Begynner med olivenbrødene, jeg. Da kan jeg lese litt samtidig mens de hever seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Pus pes*

Skal si en blir varm av å klippe plen! Nå er det riktignok varmt ute, og vi har plen på ett mål, men likevel!

Det er varmt for hunden også! Jeg får spasere med henne en tur så hun får seg en liten dukkert i Mjøsa. (Labrador som simpelthen elsker å bade).

Etterpå reiser jeg ned til byen for å handle inn litt til det lille selskapet i morgen. Og så skal jeg jammenameg ha en solseng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble solseng på fredag! Og endelig har mannen min også ferie.

I går, lørdag startet jeg dagen med en totimers treningsøkt; først puls, så bodypump. Så hadde jeg en avtale med ei venninne i byen; vi drakk kaffe og spiste is. Resten av dagen gikk med til forberedelser til selskap.

Selskapet og feiringen av sommeren ble vellykket. Vi ble åtte stykker som satt laangt ut i de små timer og koste oss. I dag skal jeg... ta ned flaskene til småsamleren, resten panter jeg i morgen (det ble litt flasker etter hvert :kul: )

det er fint vær i dag, selv om det regnet i natt. Nå skal jeg trene en liten stubb igjen, og resten av dagen skal tilbringes på solseng med bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig dag! :D

Nå er det ferie, altså! Har bare tatt det med ro, spist rester fra i går. Fikk også tid til en tur til foreldrene mine. Ingenting er som å gå barbent i gresset på min barndoms mark (les: gården hjemme). :briller:

Nå skal jeg gå og legge meg, i morgen er det fullt ferieprogram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner i dag :(

Og vi som hadde tenkt å ha skikkelig reke- og jordbærlag i kveld. Spørs om det ikke bør utsettes. Kan jo passe fint å vente - helst til jordbærene blir litt billigere!

Men det blir tur til Lillehammer med jentene i dag! Vi er fire stykker som reiser avgårde. Regner med å bruke litt tid i gallerier og lign., vi skal prøve å finne en bryllupsgave til noen venner som gifter seg til helgen. Vi skal shoppe, gå på kafé... :D :D Ikke minst være sammen og bare pludre.

Men først skal jeg trene litt. Må passe på mens jeg kan. Ut i uka bare baller det på seg med oppgaver i forbindelse med bryllupet (jeg skal være toastmaster), og jeg kan sikkert se langt etter treningsøkter. Masse deilig mat og drikke blir det også, tenker jeg :briller:

Nei avgårde på trening! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahh - nok en herlig dag!

Etter noen små forsin kelser kom vi oss avgårde til Lillehammer. Vi var fire stykker som dro avgårde, og siden den ene av oss har en liten baby, kjørte vi i to biler. Med en gang vi kom fram presset jeg fram lunsj - fort!! Så vi gikk på Peppes og spiste. Vi satt selvfølgelig ute (det er jo sommer, må vite) og det begynte selvfølgelig å regne. Men humøret var på topp. Noen av oss skulle se på sko, noen skulle se på klær. Og vi skulle finne spennende bryllupsgave til en femte venninne. Så vi vandret i Storgata og undersøkte så godt som hver eneste butikk - og vi storkoste oss! Etter litt shopping var kaffebehovet stort, og vi gikk innom en kaffebar for en latte. Så - av alle ting, dro vi ned til et kjøpesenter og fant de siste tingene vi skulle ha. Jeg var nok den som handlet mest - jeg fant en fin og sval sommergenser - kjøpt på "neste stopp" - syrinfarget. Så kjøpte jeg meg slipperser (Adidas). Jeg fant også et askebeger i serien Eva Solo (på tilbud), og til slutt kjøpte jeg to pastatallerkner i serviset vi har (24H fra Arabia). Kjempefornøyd! Og vi fikk ordnet bryllupspresang!

Vel hjemme igjen spiste vi middag (jeg og mannen min), og etter det har jeg tatt noen telefoner. Nå skal jeg snart legge meg - reiser tidlig til IKEA i morgen, skal ordne/kjøpe noen småting, og kanskje også en kontorpult. Regner med at det er fullt med folk der, men som jeg har sagt tidligere; IKEA er gøy :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Hei, hei Gunilla!! Ville bare si at jeg har vært å smugkikket i dagboken din... Hyggelig lesning! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nora! Velkommen inn i min verden og min dagbok! Alltid hyggelig med besøk! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Puh!*

Lang dag på IKEA! Og vi fikk handlet det vi ville, denne gangen hadde de alt inne. Vi kjøpte en ny arbeidspult, type "Galant", den passer til våre mørkebrune bokhyller BILLY, så nå har vi en skikkelig kontorkrok i stua vår (vi har vinkelstue, så det er litt adskilt uansett). Pulten er nå montert, og den er stor og fin. *Sitter ved den nå og bare breier meg*. Kjøpte også en skuffeseksjon til harddisken, slik at den blir gjemt bort. Nå begynner helheten i stua vår å komme godt fram, synes jeg! (har holdt på med oppussingsprosjekt siden jul). Vi kjøpte også litt oppbevaringsutstyr på IKEA. Jeg har funnet en bunke med gamle brev fra ungdomstida, disse vil jeg gjerne ta vare på, og da vil jeg gjerne ha litt system i sakene. Så nå skal det ordnes og styres!

Etter at vi kom tilbake fra IKEA dro jeg opp til foreldrene mine og hentet hunden vår. Måtte selvsagt beskue deres splitter nye bil *stolte foreldre*. De reiser på ferie i morgen, og jeg er glad for at de endelig har en god og trafikksikker bil!

Jeg dro en rask tur på trening før jeg hadde en date med ei god venninne som jeg ikke har sett på lenge. KJempekos! Kommer derfra nå.

Akkurat nå føler jeg meg premenstruell og har en sinnsvakt snoptrang.

*Kvinne, gjør deg sterk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, nå ble jeg misunnelig! Er kjempelenge siden jeg var på IKEA og shoppet! Elsker å bare gå rundt der og kikke, og kjøpe en masse dill og dall jeg egentlig ikke har bruk for! Men etter å ha lest tråden om Ikea-turister, kanskje jeg skal holde meg langt unna? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag ble en "blanda dag" - først plikter, deretter fornøyelser. Vi har startet med litt listing her. Mannen min tok de fleste taklistene (ferdigmalte), og jeg startet såvidt med første strøket rundt vinduene (karmene og inne - nei ikke selve ruta :wink: ). Dette var usedvanlig kjedelig, for å si det rett ut. Jeg tok ei dør og ett vindu før jeg mistet tålmodigheten.. Da begynte jeg å rydde i heimen, skulle jo ha utspisingslag for ei venninne (hun som gifter seg lørdag). Hvorfor utspising? Jo, fordi hun er gravid, og vi tar det først nå fordi mange av hennes venninner bor langt unna, og nå begynner de å komme i forbindelse med bryllupet, så derfor passet det godt nå. Vi woket kylling og grønnsaker til hovedrett, og til dessert hadde vi friske bær (jordbær, druer og appelsin) og vi dyppet i smeltet sjokolade (da tok det av for meg... ). Etter en stund hadde vi kaffe og kake. Forloveren hennes hadde bakt en aldeles nydelig fromasjkake. Og vi koste oss lenge og vel med maten! Et veldig trivelig lag!

Torsdag ble en sånn "ordnedag". Først til byen for å kjøpe BH som jeg skal ha under kjolen i bryllupet i morgen. Var innom byens undertøyforretning (spes. forretning), men damen er så daff at jeg får helt fnatt. Det ble en lindex-BH. Så dro jeg og mannen min til bnaken for å skrive under en del papirer siden vi nå binder renta på boliglånet for fem år. Så skulle ordne noe med den ene bilen vår. Siden Opel holder til litt utenfor sentrum, gikk jeg inn dit og møtte noen venninner, spiste lunsj (en foccacio med mozarella og tomat) og en kaffe. Og så shoppet vi litt. jeg kjøpte et par ballerinasko, rosa, på Bianco. Med skikkelig snøring oppover. Venninne L hadde egentlig kjøpt seg et par i beige allerede, og da jeg så dem, klarte jeg ikke å dy meg.

Vel hjemme ringte bruden til meg; da skulle vi hjelpe til med bordekking og bæring av flasker/storhandling. Vi dro ned med en gang, og ble der i noen timer. Veldig greit å kunne være behjelpelige. Vi er toastmastere, så det er greit å vote hva de tenker også. Da vi kom hjem igjen fra selskapslokalene fikk vi kjøreplanen for kvelden på plass (sammen med en halvliter på terassen i kveldssolen).

I dag har jeg vært på jobb, faktisk. Skulle ha et telefonmøte kl. 0900 ang et arrangement i august. Jeg møtte opp en time før, greit å kunne se på posten som har kommet i hylla, lese e-poster osv. Møtet gikk greit. Den ene var i Sverige, den andre i Skottland, mens vi tre andre var i Norge... Vi gjennomfører arrangementet slik det er tenkt, stort sett.

Dro fra jobb klokka ti, og rakk trening kvart over ti; bodypump. Så reiste jeg hjem, lagde lunsj til meg og mannen min (er ikke så flink til slike overraskelser, så dette er kryss i taket). Nå har jeg faktisk sovet litt, skal lage meg en kaffe latte før jeg starter med litt rydding. Brudens forlover m følge skal sove her fra lørdag til søndag, og det rommet, som vanligvis er TV-rom, må ryddes.

Ellers skal vi legge detaljplanene for kjøreplanen i morgen. I hvert fall i den grad en kjøreplan lar seg detaljplanlegge... Må innrømme at jeg er litt spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de godt gift, vennene våre!

Lørdag ble en travel dag, mye å ordne og mye å huske! kort fortalt ble det en vellykket fest. Toastmasterjobben gikk greit, det skar seg bare en gang; da jeg skulle introdusere kveldens hovedtaler (brudens mor), kom kjøkkenet for å rydde!! Enda jeg klart og TYDELIG hadde skrevet opp i kjøreplanen de hadde fått at det skulle ryddes etterpå. Slik "sleiving" var unødvendig av kjøkkenpersonalet!

Utover det gikk alt greit. Stemningen steg etterhvert og ble svært god utover kvelden. Ingen overstadig beruset, brudeparet strålte og var så fornøyde og folk så ut til å trives. Været ble OK også. Brudens forlover skulle overnatte hos oss, så i halv tre-tida tok vi drosje hjem. Vel hjemme stupte vi ganske enkelt i seng og sov noen timer før vi hadde en deilig frokost ute på terassen søndag formiddag.

Så dro vi ned til lokalet festen hadde vært for å hjelpe til med å pakke gaver og kjøre kaker ut til brudens foreldre. Alle bryllupsgjestene var invitert til bading, grilling og restespising på søndag. Et flott tiltak, på den måten fikk vi snakke med enda flere! Været var strålende, og mange benyttet anledningen til å bade. GRillmat ble det også, og jeg og forloveren bidro med en del praktiske ting som kulle gjøres (salatskjæring, kakebæring, dekking av bord). I grunnen gikk hele søndagen med til dette etterpålaget, men det var veldig koselig! En flott måte å lande på! Bryllupet var i grunnen ikke over før jeg kjørte forloveren og samboeren hennes på toget kl. åtte om kvelden, de skulle tilbake igjen til Bergen. (og jeg hadde SÅ lyst til å være med dem så jeg kunne få hilse på mormor igjen... :-? )

Mandag ble nok en "lande-dag" (måtte lande etter bryllupet). Var på kafe med noen venninner, syklet til byen med hunden, hun fikk avkjøle seg i Mjøsa underveis, og det var nok nødvendig. Om ettermiddagen trente jeg, og om kvleden leste jeg masse i Harry Potter.

Tirsdag klippet jeg plenen. Det har vært utrolig varmt her om dagen, men heldigvis kom det en sky akkurat da jeg dro igang klippern. Mannen min holdt på med listene inne i huset. Om kvelden inviterte jeg ei venninne over til iskald hvitvin.

Og i dag har jeg vært i oslo en tur med ei venninne. Det ble masse shopping. Og ikke nok med det; vel hjemme var det salg i favorittforettningen min i byen. Svidde jammen av noen kroner der også..... Huff a meg, nå må sparegiret inn igjen! Kan ikke bruke alt på klær, men det er veldig gøy...

i dag har jeg kjøpt:

- Calvin Klein boxershorts

- en topp fra Mango

- to CD'er

- en bukse fra Peder Risøe

- en DKNY veske

- en D&G genser (svart)

- en Sand genser (hvit)

- en Sand piratbuske

Og det meste var på salg, toppen på Mango kostet 29,-, mens vesken nok var den dyreste og kostet 549,- (ikke på salg). Er veldig fornøyd! Vurderer faktisk å sikke ned igjen på butikken i morgen og kjøpe et par topper til og en jeans, men vi får se. Må bremse pengebruken litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en sterk fornemmelse om at dette kan bli nok en varm dag da jeg etter å ha gått den sedvanlige morgenrunden med hunden - måtte dusje!!

*Pust pes*

Hadde tenk¨t å ta det helt med ro i dag, inntil søsteren min ringte og spurte om jeg ville være med til seteren vår for å bade i elva. Klart det! Må bare en liten tur til byen først, så er jeg klar!

Jeg har fått shampo og balsam fra Lookfantastic.com i dag, gleder meg til å prøve! Dettte er Joico triage.

Ellers ringte svigermor i dag. De er på hytta i trøndelag, men skal nedover en liten tur i neste uke, og da får vi se dem igjen. Hun var også opptatt av at vi skal besøke min manns søster i Bardufoss i helgen. Skulle nok gjerne vært med, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...