Gjest Inger Marie Skrevet 1. juli 2003 #1 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg går på Trionnetta 28 p-piller, og prøvde for to-tre uker siden å utsette mensen. Skjønte etterpå at jeg hadde gjort feil; jeg hoppet over de hvite sukkerpillene og begynte på nytt brett, men i stedet for da å ta de gule pillene på det nye brettet som man egentlig skal gjøre, begynte jeg på de brune pillene på begynnelsen av det nye brettet. Det jeg nå lurer på er om dette kan gjøre meg gravid?? Det høres jo usannsynlig ut i og med at jeg har tatt hormoner hele tiden, men allikevel er jeg litt engstelig... Jeg skal til syden om en uke og tenkte å prøve og utsette mensen igjen (på den riktige måten denne gangen ), men jeg vet ikke om det gjør vondt verre på grunn av feilen jeg gjorde...? Er redd for at det skal kunne ha gjort eller gjøre meg gravid. Men vil ikke bruke annen prevensjon i tillegg til pillene hvis jeg ikke trenger det og jeg engster meg unødig... (kjærsten min ser helst at vi bare trenger pillene hehe) Håper noen skjønte spørsmålet mitt, og håper på svar.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 1. juli 2003 #2 Del Skrevet 1. juli 2003 Hei! Hvor mange dager tok du "feil" piller da? Hvis du har tatt riktig piller i 2 uker nå klusser du det ikke mer til hvis du utsetter mensen riktig denne gangen. Om du er usikker på om klusset sist kan ha gjort deg gravid ville jeg tatt en test for sikkerhetsskyld. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 1. juli 2003 #3 Del Skrevet 1. juli 2003 hEI! Jeg tviler på at du har hatt sjangs til å bli gravid. Du har jo som sagt tatt hormoner. Tror heller ikke det er noen fare å utsette den igjen nå, på riktig måte! Vil anbefale deg å gå til Lommelegen.no eller doktor online å spørre fagpersonellet der! God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 1. juli 2003 #4 Del Skrevet 1. juli 2003 Om du har blitt gravid eller ei, vet jeg ikke - men det skal vel mye til så lenge du har tatt piller... Jeg bruker også trionetta 28 og prøvde å utsette mensen - hoppet over siste rad med de såkalte juksetablettene og begyntre rett på neste brett på første rad (akkurat slik som legen hadde sagt) - resultat: Jeg fikk mensen allikevel og da 3 dager lengre enn vanlig - altså nesten en hel uke med mens - men dog ikke så kraftig blødning.... Nok til at jeg ble IRRITERT...... Så ikke forvent at mensen uteblir selvom du prøver å utsette den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomfru74 Skrevet 6. juli 2003 #5 Del Skrevet 6. juli 2003 Har dessverre hørt flere som har fått feil beskjeder fra legene sine, og også fra ukebladleger :cry: Leit for de som følger rådene, mensen kommer likevel. En rask oppdatering: Hvis man bruker 28-tabletters brett, er de siste 7 tablettene sukkerpiller, disse må kastes hvis utsettelse. P-piller kommer i 3 varianter: 1-fase: Forsett direkte over på neste brett etter siste hormonpille på brettet (eks Marvelon, Yasmin...) 2-fase: Kast siste hormonfase på første brett og første pillefase på andre brett. Fortsett direkte fra 2.pilletype på første brett til 2. pilletype på 2. brett (komplisert uten å kunne hvise brettet) (eks Synfase). 3-fase: Etter siste hormonpille, fortsett på neste brett bakfra (maks 10 dager utsettelse) Kast resten av brettet (eks Trinordiol, Trionetta) Spør på apoteket når dere henter. Ved utsettelse uten at man bruker p-piller, kan man få egne piller for dette på resept hos legen. Ved bruk av minipille kan man dessverre ikke utsette. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. juli 2003 #6 Del Skrevet 13. juli 2003 3-fase: Etter siste hormonpille, fortsett på neste brett bakfra (maks 10 dager utsettelse) Kast resten av brettet (eks Trinordiol, Trionetta) Lykke til Litt feil, for dersom man bruker 3-fase-piller mde 28-pillers-brett, så begynner man jo ikke bakfra, nemlig, da er der jo 7 hormonrie piller. Man skal ta av de pillene som er nummer 12-21 på brettet, (ja, for trionetta er dette de gule, ikke de hvite, og ikke de brune, men de gule) Det er bare disse, BARE disse som kan brukes til å utsette mensen, ja, i max ti dager. Om legene sier "begynn rett på neste brett", så lyver legen, så da er det ikke noe rart at mensen kommer, det er bare nummer 12-21 som kan utsette mensen. For brett med 21 piller kan man derfor bare ta dem rett fra slutten av brettet og bakover (jeg foretrekker nå å ta dem "fremover" jeg da, for at dags-annmerkningene skal stemme) men for brett emd 28 piller må man altså selvsagt droppe de hvite fra det nye brettet også.... Dumt at leger sier feil i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå