Gjest flau Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Huff, jeg har virkelig gjort det store, jeg er så fryktelig flau, og vet ikke hvordan å komme meg videre. Trenger noen råd. Først: For et par helger siden var det fest på jobben, hvor de fleste ble uanstendig fulle. jeg (23) flørtet VELDIG med den gifte sjefen (50), men ingenting "mer" skjedde. Har angret hver dag siden, men vi begge har oversett hendelsen (latet som ingenting), og ting har gårr overraskende greit de siste to ukene. I går kveld, derimot, var jeg atter en gang på en fyllekule, og prestrerte å søke opp mobilnummeret hans og sende melding til han om at han må komme på firmafesten neste helg. Kom i tillegg borti "ring"-knappen flere ganger, så han tror muligens jeg har prøvd å ringe han også. Dette midt på natten. Fikk selvsagt ikke svar, og da jeg våknet i morrest hadde jeg skikkelig panikk for hva jeg har gjort, og uten å tenke meg om skrev jeg en ny melding hvor jeg beklaget det hele, sa jeg skulle slette nummeret og at dette aldri skal gjenta seg. Ikke svar.... (regnet ikke med det heller.) Nå sitter jeg her og skjelver, har så utrolig angst, lyst å sykemelde meg og ikke gå på jobb lenger. Jeg må møte han hver dag, og føler dette blir vanvittig pinlig. Hva tror han om meg? Jeg skjønner at jeg ikke kan rømme fra dette, men lurer på hva jeg skal gjøre. Skal jeg gå bort til han å beklage en gang til - direkte, finne en eller annen bortforklaring (hva kan det være?), eller skal jeg late som ingenting, føre profosjonell samtale og håpe ting går i glemmeboken etterhvert? Jeg er helt satt ut her, klarer ikke tenke klart. Vet ikke hva som er det beste for meg selv. Skulle ønske jeg kunne skru dagene tilbake og ha ting ugjort... Noen gode råd? Hilsen en frustrert sjel, som ikke har det så bra med seg selv nå...
Drua Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Vel, nå har du jo beklaget. Vi har vel alle gjort liknende brølere i fylla. Så, så lenge han ikke tar det opp tror jeg du gjør lurest i å bare late som ingenting jeg nå. Hev hodet, smil og vær som vanlig. Og prøv for all del å aktivere fyllelåsen på telefonen neste gang du drikker...
Gjest Miley Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Ikke beklag mer nå nei. Du har beklaget, og nå er det på tide å la han få litt pusterom. Om du møter han direkte på jobb kan du jo komme med en liten kommentar, men ikke oppsøk han mer.
Gjest flau Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 problemet er at jeg må oppsøke han regelmessig på jobb, så skal jeg da bare late som ingenting, eller prøve å le det hele vekk, evt spørre om han kan glemme dette? Jeg skal selvsagt ikke la dette skje igjen...
Gjest Miley Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 Jeg ville latet som ingenting. Han er nok litt lei av maset vil jeg tro, og da er det ikke noe poeng å mase mer.
Pingting Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Huff, litt slemt men nå fikk jeg meg en god latter! Kjenner meg selv så alt for godt igjen! Jeg skjønner veldig godt at du har noia! Men IKKE skulk jobb i morgen, det kommer ikke til å hjelpe! Da blir det bare enda flauere på tirsdag! Ang. hva du skal gjøre synes jegdet er litt vanskelig å svare på når jeg ikke aner hvordan sjefen din er, og ikke minst hva slags forhold dere har. Det blir litt forskjell på en streng, profesjonell jobbmann du kun har jobbforhold med, og en ung-til-sinns kul fyr du kanskje ler og spøker litt med. Også kommer det litt an på hvordan du tror han kommer til å reagere. Kommer han til å være sur, gjøre narr av deg eller late som ingen ting? Hva med å se situasjonen litt an og ta det derfra? Miley har nok et poeng i at han er lei av maset.
Gjest nbsn Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 slett nummeret hans om du ikke allerede har gjort det. vær helt profesjonell, og kutt all konversasjon utenom jobbrelatert. ikke sett deg ved samme lunchbord, ta pause samtidig osv. er det noe som kan mailes, så gjør du gjøre det uten å skrive noe mer en det som er nødvendig. han er tydligvis ikke klar for å prate om dette, noe han nok også gjør for å unngå å komme opp i en ubehagelig situasjon.
Gjest Jente38 Skrevet 8. februar 2009 #8 Skrevet 8. februar 2009 Ta det helt med ro. Finnes neppe en person i norge som ikke har tabbet seg ut i fylla med mobilen/facebook/sms o.l. En mager trøst, javisst men sånt skjer. På mandag morgen, tar du kontakt med sjefen og ber om et møte. Så forklarer du enkelt og ukomplisert hva som skjedde og at du legger deg langflat. Er det en oppegående sjef du har, vil han akseptere din forklaring og ikke lage noe mere drama ut av det. Så, neste gang FØR du er på en fylleklue, LEGGER du vekk mobilen! Ikke ta egenmelding/sykemelding i morgen. For det er gjennomsiktig feigt og du gjør det ennå mere komplisert for deg selv. At du føler deg panisk, er fyllenerver. Da er man oversensitiv og tenker katastrofetanker og tabber blir -i din hjerne- blåst opp til katastrofer. Fatt mot. Verden går ikke under pga dette. Og ikke får du sparken heller.
Kosemose Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Jeg er enig med jente 38. Gå på jobb i morgen og be om et møte med ham. På møtet legger du deg langflat, du sier at du syns det er pinlig og at dette ikke kommer til å gjenta seg. Det kommer til å ordne seg.
Gjest TS Skrevet 8. februar 2009 #10 Skrevet 8. februar 2009 Ja, jeg tror jeg må ta det opp med han, for å kunne bli ferdig med dette. Skulle jeg late som ingenting, ville det bare forlenge pinligheten utover dager og uker. Er vel best å få det overstått, raskt og brutalt. Huff... Takk for råd.
ninuska_ Skrevet 8. februar 2009 #11 Skrevet 8. februar 2009 Jeg ville ikke tatt det opp med han igjen. Du har sagt unnskyld, og jeg tror at hvis du kan late som om ingenting har skjedd, vil du spare både deg og han for mer pinligheter. Om han ville snakke om det for å få det ut av verden, ville han tatt kontakt når du skrev sms til han.
Gjest TS Skrevet 8. februar 2009 #12 Skrevet 8. februar 2009 Huff, skulle ønske det fantes et fasitsvar på dette. Ser poengene i begge settinger. Men jeg må jo forholde meg til denne personen daglig, også i tomannssamtaler. Blir det ikke for dumt å late som ingenting?
Ciara Skrevet 8. februar 2009 #13 Skrevet 8. februar 2009 Jaja, TS, hvis du har en sjef som sender beskjed på KG, så er du definitivt ikke alene om å ha gjort en brøler! Jeg er enig med jente 38. Gå på jobb i morgen og be om et møte med ham. På møtet legger du deg langflat, du sier at du syns det er pinlig og at dette ikke kommer til å gjenta seg. Det kommer til å ordne seg. Enig i disse. TS bør ta det opp ordentlig og legge seg langflat. Jeg tror det går bra da. Som sjef ville jeg syntes det var merkeligere om jeg hadde fått meldinger og fylleoppringninger fra en ansatt som ignorerte meg konsekvent etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #14 Skrevet 8. februar 2009 TAKK!! Jeg har den verste angsten selv. Ringte gutten jeg liker 24 ganger igår............ Uten svar. Jeg beklaget og alt er "i orden". Kjempe stresset inni meg og klarer ikke få det ut av hoodet! Hadde jeg vært deg hadde jeg vist at jeg var flau, du har allerede beklagd deg.. lykke til på jobb.. Kanksje han bare ler av det hele:)
Kosemose Skrevet 8. februar 2009 #15 Skrevet 8. februar 2009 Huff, skulle ønske det fantes et fasitsvar på dette. Ser poengene i begge settinger. Men jeg må jo forholde meg til denne personen daglig, også i tomannssamtaler. Blir det ikke for dumt å late som ingenting? Jo det blir for dumt å late som ingen ting. Du har tråkket over en grense, og det er ikke noe rart at sjefen din ikke vil forholde seg til enda mer sms kontakt med deg når det gjelder denne episioden. Han svarte ikke fordi han ikke vil forholde seg til deg og dette på den måten. Å sende sms med at man er lei seg er ikke måten å "ordne opp" selv om mange her tydeligvis syns det. Vær voksen, gå til ham og si at du er lei deg og flau og at du håper dere kan legge det bak dere. Er han en ordentlig mann vil han anerkjenne et slikt forsøk på å ordne opp og han vil skjønne hva det koster deg. At han ikke gidder diskutere dette med deg per sms betyr ikke at du har ordnet opp. Hvis du ikke tar initiativ til å ordne opp vil sansynligvis han be om en samtale, og da stiller du i et mye bedre lys hvis det er du som tar initiativ. Lykke til uansett hva du velger å gjøre!
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #16 Skrevet 9. februar 2009 Huff, jeg har virkelig gjort det store, jeg er så fryktelig flau, og vet ikke hvordan å komme meg videre. Trenger noen råd. Først: For et par helger siden var det fest på jobben, hvor de fleste ble uanstendig fulle. jeg (23) flørtet VELDIG med den gifte sjefen (50), men ingenting "mer" skjedde. Har angret hver dag siden, men vi begge har oversett hendelsen (latet som ingenting), og ting har gårr overraskende greit de siste to ukene. I går kveld, derimot, var jeg atter en gang på en fyllekule, og prestrerte å søke opp mobilnummeret hans og sende melding til han om at han må komme på firmafesten neste helg. Kom i tillegg borti "ring"-knappen flere ganger, så han tror muligens jeg har prøvd å ringe han også. Dette midt på natten. Fikk selvsagt ikke svar, og da jeg våknet i morrest hadde jeg skikkelig panikk for hva jeg har gjort, og uten å tenke meg om skrev jeg en ny melding hvor jeg beklaget det hele, sa jeg skulle slette nummeret og at dette aldri skal gjenta seg. Ikke svar.... (regnet ikke med det heller.) Nå sitter jeg her og skjelver, har så utrolig angst, lyst å sykemelde meg og ikke gå på jobb lenger. Jeg må møte han hver dag, og føler dette blir vanvittig pinlig. Hva tror han om meg? Jeg skjønner at jeg ikke kan rømme fra dette, men lurer på hva jeg skal gjøre. Skal jeg gå bort til han å beklage en gang til - direkte, finne en eller annen bortforklaring (hva kan det være?), eller skal jeg late som ingenting, føre profosjonell samtale og håpe ting går i glemmeboken etterhvert? Jeg er helt satt ut her, klarer ikke tenke klart. Vet ikke hva som er det beste for meg selv. Skulle ønske jeg kunne skru dagene tilbake og ha ting ugjort... Noen gode råd? Hilsen en frustrert sjel, som ikke har det så bra med seg selv nå... du har en ting å gjøre. oppsøk han på kontoret. beklag det som skjedde den helgen mellom dere og påfølgene helg da du har sendt mld. Det er flaut,men det er enda flauere å ikke gjøre noe. Dette vil surre i hodet ditt på neste fest, og da er telefonen lett å ta til . la det stå til,ta kontakt
Pingting Skrevet 9. februar 2009 #17 Skrevet 9. februar 2009 Gi oss tilbakemelding paa hvordan det har gaatt i dag, da!
Gjest TS Skrevet 9. februar 2009 #19 Skrevet 9. februar 2009 Han er bortreist til onsdag, så må pine meg gjennom et par dager til. Jeg kommer nok til å oppsøke han, beklage osv, men prøve å gjøre det på en litt humoristisk måte. Lover å oppdatere dere onsdag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå