Gå til innhold

Hvilken BMI "higer" du etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at BMI ikke er helt til å stole på osv, men hadde likevel vært litt gøy å vite "drømmeBMIen" til forskjellige folk.

Kanskje vi får endret oppfatningen om at en BMI ned mot grensa til undervektig er det beste?

Hvis dere liksom hadde slippet å bekymret dere for mat og trening og bare harre en permanent vekt i forhold til høyden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vet at BMI ikke er helt til å stole på osv, men hadde likevel vært litt gøy å vite "drømmeBMIen" til forskjellige folk.

Kanskje vi får endret oppfatningen om at en BMI ned mot grensa til undervektig er det beste?

Hvis dere liksom hadde slippet å bekymret dere for mat og trening og bare harre en permanent vekt i forhold til høyden.

Min "drømme-BMI" må vel være det jeg har nå, for det er en vekt jeg fint klarer å opprettholde og trives greit med uten å verken spise for lite eller trene for mye.

Denne er på 20.00. :)

Skrevet

Har en BMI på 23, og jobber mot 21, som for meg er perfekt.

Gjest Wrangler
Skrevet

Hadde vært fint å komme på 25 eller der om kring, da er farene ved overvekt borte, jeg vil (håper jeg..) være mye slankere, lettere fysisk og psykisk og orke mer generellt!

Men må si jeg går ikke etter bmi, men etter vekt og målebånd.

Skrevet

Jeg har en BMI på 21, ønsker meg ned til 19.

Skrevet

Har en BMI på ca. 26 (:sur:), og målet er ca. 22. Forhåpentligvis når jeg det i løpet av våren/sommeren. :)

Skrevet (endret)

Har en BMI på 24, kunne tenkt meg ned på 22.

Men: jeg skal ikke klage, hadde en BMI på 29,5 for 14 mnd siden, så jeg har gått ned ganske mye :)

Endret av Drua
Skrevet

Jeg har en BMI på rett under 23, kunne tenkt meg (og holder på å jobbe meg ned mot) en BMI på rundt 21. Det innebærer at jeg må ned 5-6 kilo, og det regner jeg med å nå innen midten av april (tar det sakte) :)

Må forresten poengtere at jeg ikke slanker meg for å nå en viss BMI, men var inne nå og sjekket på en BMI-kalkulator hva BMI'en min er nå, og hva den vil være når jeg når målet (antall kilo jeg vil veie) jeg har satt meg ;)

Gjest bølsgh
Skrevet

hadde 19, gikk så opp til 25,5 pga sykdom - har så gått ned igjen til 21,5 nå.

men jeg har aldri vært opptatt av bmi - og uansett vekt så irriterer jeg meg jo over det samme uansett.

har en liten badering rundt midjen uansett vekt, jeg :fnise: etterfulgt av slanke ben, så blir jo resultatet deretter uansett hva jeg veier.

Skrevet (endret)

.....

Endret av Abraxas
Skrevet
Rett under 20:)

19 anses som undervektig, så du ønsker å være undervektig?

Skrevet

Har 17 i dag (pga sykdom) og i første omgang vil jeg gjerne komme meg opp på 19. Normalt ligger jeg akkurat på 20.

Skrevet (endret)

Jeg har 18.. skulle gjerne hatt litt mer, hvis vi ser på BMI kalkulator. (liker ikke å lese at jeg er undervektig) Tviler på at min BMI blir noe høyere, spiser normalt, går ikke opp i vekt, og jeg tviler på at jeg kommer til å krympe, så.. jeg får være fornøyd :)

Endret av ninuska_
Skrevet

22 er vel det ideele for meg.. Nå er jeg på 25.8 uten at jeg syntes jeg er noe stor, bare litt mage..

Skrevet

Har 22, men kunne selvfølgelig tenkt meg å ha en bmi på 20. Det kommer neppe til å skje, har jobbet meg ned i vekt til en bmi på 20 før, men har funnet ut at å holde meg der krever en livsstil som jeg ikke ønsker å ha.

Skrevet

Jeg ligger på ca 17 tror jeg.. Men jeg vil ikke påstå jeg er undervektig av den grunn, har alltid vært naturlig slank, selv om jeg verken sluter meg eller trener noe særlig! :gjeiper: Kunne kanskje veid et par kilo til, men vet ikke hva bmi'en blir da, tror ikke man skal fokusere så veldig på bmi jeg, det er jo mer som en pekepin, ikke et fasitsvar :)

Skrevet

Har en BMI på 24,8 nå, men trivselsvekten min tilsvarer en BMI på 23.

Så lenge jeg er under 25 er jeg egentlig fornøyd når det kommer til vekt, men må bare stramme opp litt på magemuskulaturen min, så er jeg helt fornøyd. :)

Gjest Ludovie
Skrevet
Har 22, men kunne selvfølgelig tenkt meg å ha en bmi på 20.

Hvorfor er det selvfølgelig? :klø:

Noen ganger får jeg inntrykk av at det for enkelte er et mål i seg selv å ha en BMI som ligger under midten på normalvektområdet, noe jeg synes er synd. Man burde heller ha som mål å være frisk, sunn og normalvektig. Og så må man selvfølgelig huske på at de som er kraftig bygd, samt de som har mye muskler, har naturlig høyere BMI enn andre, og at de i enkelte tilfeller har en BMI som ligger over området for normalvekt selv om de ikke er overvektige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...