Gå til innhold

Hva slags vielse skal dere ha/hadde dere?


Augustbrud02

Hva slags vielse skal dere ha/hadde dere?  

  1. 1. Hva slags vielse skal dere ha/hadde dere?

    • Kirkelig
      46
    • Borgelig
      8
    • Annet
      1
    • Har ikke bestemt oss ennå
      1


Anbefalte innlegg

Gjest Madden

Vi gifter oss også kirkelig. Ingen av oss er spesielt religiøse heller..vi kan vel si at vi har barnetroen intakt! det føles kanskje noe hyklersk, men vi er opptatt av tradisjoner og velger å gjøre dette på vår måte!

Uansett hva jeg måtte mene om den ene eller den andre måten å gifte seg på...så er det allikevel et personlig valg, og jeg respekterer de valgene folk tar. Dette gjelder våre liv, og helt ærlig?! Jeg trenger ikke andres godkjennelse for å få gifte meg slik jeg har tenkt!

Er på mange måter enig med Furstina, men samtidig mener jeg at folk må få gjøre ting på sin måte. Jeg har ingen rett til å fortelle andre at den vielsen de har valgt er uegnet for dem, uansett årsak! Noe jeg ofte savner her inne er respekten for andres meninger. Det er et diskusjonsforum, men å ha en meningsfull diskusjon fordrer også respekt for hverandre...det er nå iallefall min mening da.. ( :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gifter oss i kirken, og det var egentlig aldri noe alternativ. Vi er ikke det man kan kalle "personlig kristne", men vi opplever at kirken setter en høytidelig ramme rundt vielsen som vanskelig kan skapes andre steder.

Samme her............ :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss i kirken, men en frikirke ikke statskirken.Gifter oss kirkelig fordi vi er kristne og som Tex skrev, ønsker Guds velsignelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss i kirken. Det er helt naturlig for oss, selv om vi ikke er aktive kirkegjengere ellers i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde egentlig tenkt å gifte oss i tinghuset, men så ombestemte si oss. Vi er ikke kristne noen av oss, men vi liker begge kirkebygget, og synest det blir en nydelig ramme rundt den store begivenheten.

Sikkert uforståelig for noen, men etter å ha tenkt oss nøye om, ble det altså slik. Og jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke kristne noen av oss, men vi liker begge kirkebygget, og synest det blir en nydelig ramme rundt den store begivenheten.

Sikkert uforståelig for noen, men etter å ha tenkt oss nøye om, ble det altså slik. Og jeg gleder meg!

Vi føler det på samme måte. Det er tradisjonene og rammen rundt det som gjør at vi gifter oss i kirken. (også syns vi det er veldig romantisk..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig kunne vi tenkt å giftet oss borgerlig, men "feiger ut" og tar det i kirken.

Synes på en måte at det er hyklersk og litt respektløst overfor de som tror, men det er også det enkleste, både i forhold til selve arrangementet, og for å slippe evt konflikter i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...