Gå til innhold

Verste smerte du har hatt

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er helt klart nyresteinsmerter. Også ikke bli tatt på alvor hos legen, det er ikke farlig fikk jeg beskjed om. Nei det er greit, men det er helt ufattelig vondt!

Smertene etter keisersnittet var også helt j****! Om noen igjen skal operere buken min så må det være livsnødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Applecore

Da jeg var 14-15 og hadde ekstreme menssmerter.

Dag 1 og 2 var alltid helt grusomme, klarte verken å ligge, sitte eller stå, jeg lå bare å vred meg i syke stillinger og lagde rare lyder og ønsket at jeg var død, må ha sett ut som henne i Eksorsisten :P

Husker jeg var på et arrangement som tok hele dagen og jeg ikke hadde mulighet til å komme meg hjem. Jeg stengte meg inne på toalettet og klorte av meg strømpebuksene mine i ren smerte og desperasjon.

Senere den dagen kom storesøsteren min (som ikke bodde hjemme) og kjeftet på mamma fordi hun ikke hadde skaffet meg "ordentlige smertestillende" før (les: Naproxen. Deilige Naproxen...)

Siden da gikk alt så meget bedre.

Og så den gangen jeg opererte ut visdomstann og stingene løsnet for tidlig av seg selv + at jeg tok ut gasbind-dotten fordi jeg synes den var ekkel. Jeg var ikke forsiktig nok med den åpne gropen, og det begynte å gjøre helt sykt vondt, trodde ikke at et så "lite sår" skulle kunne gjøre så vondt.

Men lærte av det, neste gang jeg trakk visdomstann stelte jeg pent med "gropen" min og tok smertestillende regelmessig til såret hadde grodd litt(bedre føre var).

Edit: Og så den gangen i storefri på barneskolen da jeg ble dyttet baklengs og datt med halebeinet rett på den harde isen. Det var helt intenst vondt!

Endret av Applecore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Hva er de verste smertene du noen gang har hatt?

De smertene jeg har hver eneste dag.

Om jeg blir påført smerte som jeg vet går over, så bryr jeg meg ikke..som å slå meg, skjære meg på kniven, brekke benet osv.

Smerten jeg har hver dag er aller verst fordi jeg vet det ikke går over, som fører til at jeg blir utmattet. Konstante kramper i beina, ilende smerte i korsryggen, føles ut som at hele kroppen min er dekket med verkende blåmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha shavet meg HVER dag (mellom bena) i 15 år; min første brasilianske voks. FY FAEN. Til slutt lå jeg og ristet... Hårene mine satt fast som betong sa hudpleieren, men det hjalp lite der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

De to dagene etter operasjonen min. Legen hadde feilet STORT og gitt meg vanlig smertestillende (for hode liksom) istedet for KRAFTIGE smertestillende som nermest skulle dope meg ned. De hadde ordnet med akillies-scenen min, og skrapt løst mye greier inni foten + inngangsåret. Jeg satt å gråt og gråt og gråt. Legen sa jeg overreagerte, jeg hadde jo fått noe av det kraftigste jeg kunne fått. Så det var jo ikke mulig at jeg hadde det SÅ vondt..

Har skadet meg mye i løpet av livet, operert flere ganger har jeg også. Men ingenting har vært i nærheten av de smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyrebekkenbetennelse og timene etter LASIK-operasjonen på øyene mine, deler førsteplassen. Å bryte håndleddet og kyssesyken, var heller ikke særlig behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nok vært heldig på tross av en lang rekke vilter-skader som liten.

Men tannlegen skulle trekke to tenner som satt fast i kjevebeinet og ikke ville løsne som de andre melketennene da jeg var 11. Den ene gikk fint, men så hadde ikke bedøvelsen satt seg på den andre siden. Jeg visste jo ikke hvordan det skulle føles og holdt kjeft for jeg ville ikke plage tannlegen.... Gikk rett i bakken etterpå... urg.

Ellers gjorde jeg noe veldig merkelig med ryggen på en vanlig styrketrening en gang. Sikker noe skikkelige muskelgreier. Brukte en halvtime på å komme meg opp og ut av senga, og når jeg reiste meg opp sto jeg og hylte av smerte i fem minutter i ren desperasjon. Klarte ikke å snu meg i senga, og det var ubeskrivelig vondt både når jeg lå, satt, sto og gikk. Helt jævlig. Gikk heldigvis over etter tre måneder (...) og har ikke hatt det siden. Bank i bordet!

Født har jeg ikke gjort, men det overrasker meg stadig vekk når jeg ser alle damene (de fleste) som har født en eller flere ganger og fremdeles har livet i behold og faktisk ser rent så glade og fine ut. Lurder på hvordan jeg takler det hvis dagen en gang kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levd i atten år og kan ikke tenke tilbake på noe fysisk vondt. Jeg har forstuet armen, da? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Jeg hadde en abcess under armen som var helt forjævlig. Den kom mest sannsynlig pga barbering, legen mente jeg hadde fått en liten rift uten å merke det som hadde blitt infisert. Helt ufarlig, men det slo meg helt ut av spill. Det besto av en svær, betent byll/kul under armen full av puss, og den var så vond at jeg knapt kunne røre på armen. Kunne ikke skifte plaster uten å hylgrine. Jeg var hoven helt ned til albuen omtrent.. Fikk også feber og dårlig allmentilstand.

Da byllen sprakk og pusset kom ut, ble det bra. Men den blusset opp igjen, og det var enda verre andre gang siden underarmshuden allerede var så sår og øm. Heldigvis forsvant det helt da jeg fikk antibiotikakur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Kom på at jeg også sprakk trommehinnen på fly for noen år siden, jeg var forkjølet og var hoven/tett i ørene og trykket ved landing ble for mye. Det rant blod ut, og det var forferdelig, forferdelig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen av et dødt barn- det å vite at smertene ikke var verdt noe som helst, og å oppleve at jeg ble "nedprioritert" av anestesilegen som skulle sette epiduralen, da legen måtte (forståelig nok) delta i en akuttaksjon etter bilulykke.

Dernest var nok det doble kjevebruddet etter sykkelkollisjon det mest smertefulle, spesielt den uka rett etter ulykken- da jeg måtte tygge knekkebrød og gulerot "fordi jeg bare var forslått)- ganske forbanna da det ble oppdaget 2 klare brudd i kjeven først etter en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

Kom på at jeg også sprakk trommehinnen på fly for noen år siden, jeg var forkjølet og var hoven/tett i ørene og trykket ved landing ble for mye. Det rant blod ut, og det var forferdelig, forferdelig vondt.

Uff, det er min største frykt! Jeg er livredd hver gang jeg skal fly, og det er KUN pga jeg får vondt i ørene, det "eksploderer" på en måte og jeg er helt hysterisk redd over å sprekke trommehinnen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gallesteinsanfall. Verre enn fødsler!

Ikke enig, har hatt det jeg og, men fødsel var så ubeskrivelig at det ikke kan huskes engang. Gallesteinssmertene klarer jeg å huske hvordan var. Men ja, det er jæævli vondt, det er jeg enig i.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UVI på det verste, samtidig som man sitter i obligatorisk seminar og ikke kan løpe på do hvert 5. minutt. Forferdelig.

Ellers er ikke kragebeinsbrudd så moro det heller, men syns UVI er verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under fødsel når jeg hadde pressrier men ikke fikk presse fordi jenta satt fast (stjernekikker) og jordmor på død og liv skulle ha meg til å sitte på en diger ball...

Og syinga etterpå. Ble klippet ganske mye og fikk rift i livmorhalsen og det var IKKE godt når legen måtte inn med to hender for å få sydd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For noen år siden vart jeg og en venninne påkjørt av en bil. Legen som sjekket meg var overbevist om at armen min var ute av ledd oppe i skuldra, og skulle forsøke og bryte den på plass igjen. Eg lege holdt meg fast, mens den andre brukte all si makt på å få den tilbake på plass. Men det gikk ikke, simpelten fordi ARMEN VAR BRUKKET!

Det er vel det verste jeg har opplevd av smerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gallesteinssmerter er det verste jeg har opplevd. Fy flate - det ønsker jeg aldri å kjenne igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest döderlein

Tror det verste som jeg kommer på er da jeg fikk en slange ned i tarmen for å sjekke om jeg hadde glutenallergi. Nesten ingen bedøvelse i strupehodet, kjente den sklei ned. Lå og brakk meg/spydde og gråt, mens lufta de pumpa inn ble rapa ut. For et syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelvesteTerese

- Da jeg ble misbrukt som 10 åring.

- En gang jeg brakk den ene hånda i en bilulykke, og jeg skulle få bedøvelsesprøyte før jeg fikk på gips, han som skulle ta sprøyta på meg var lærling og drylte sprøyta på feil sted, nemlig midt i beinet i hånda mi, det var grusomt det!

- Da pappa plutselig forsvant og ikke tok kontakt på 3 døgn.

- Da en kjæreste gjennom 4 år sa til meg at han elsket ei annen jente, og ikke ville ha meg mer.

Synes uten tvil psykisk smerte er den aller verste! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...