Tecka Skrevet 18. april 2009 #1941 Skrevet 18. april 2009 Det er forskjell på å kalle en spade for en spade og å kalle en spade for en pedofil hore Men hun sprikte bein allerede den første natten, og det til og med for en som knapt har fylt 20 (altså en potensiell elev). Dama er 26 og er lærer og burde være bevisst at hun har litt ansvar. Men uansett forsvarer vel ikke det den behandlingen hun får der inne. De kan skylde på klippingen så mye de vil, men jentegjengen har likevel kommet med de uttalelsene som vi får se på TV. Om en person går deg på nervene så behandler du han/henne ikke på den måten som vi ser her.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1942 Skrevet 18. april 2009 Men uansett forsvarer vel ikke det den behandlingen hun får der inne. De kan skylde på klippingen så mye de vil, men jentegjengen har likevel kommet med de uttalelsene som vi får se på TV. Om en person går deg på nervene så behandler du han/henne ikke på den måten som vi ser her. Helt enig. Det er da mange jeg ikke liker eller som jeg syns oppfører seg tåpelig. Men når ga det meg grunn til å kalle den personen for hore o.l?? Det hadde vel sagt mere om meg enn om denne personen?? Er overbevist om at tv3 klipper bort masse, men de kan da ikke ta ting helt ut av en sammenheng. Jeg likte Lene i starten fordi hun virket nokså sympatisk og snill, men etter at Iris gikk ut tok hun liksom over "tronen" etter henne og ble mere og mere usympatisk etter min mening
Ole27 Skrevet 18. april 2009 #1943 Skrevet 18. april 2009 Her er bilde av alle deltakerne som skal være med i sesongen... Det ser ut som om det bare er to jenter til som skal inn, så begynner vel resirkuleringen etter hvert! http://gfx.dagbladet.no/labrador/522/52229...active/960x.jpg Ooooh der er det enda en blondine ja, tipper hun kommer inn nå til uka sammen en av de utstemte jentene, og da tror jeg Ida gjør entrê igjen.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1944 Skrevet 18. april 2009 Men uansett forsvarer vel ikke det den behandlingen hun får der inne. De kan skylde på klippingen så mye de vil, men jentegjengen har likevel kommet med de uttalelsene som vi får se på TV. Om en person går deg på nervene så behandler du han/henne ikke på den måten som vi ser her Om Lene og de andre opplever at Margrethe kaster all yrkesetikk fra seg og hopper til sengs med yngstemann så snart hun har satt foten sin på hotellet, skal de bare overse det og synes at det er helt greit? Og om Margrethe sier at jentene er kjedelige og fremviser primadonnanykker og overser dem totalt, skal de også bare sitte å se på det? Lene har da tross alt prøvd å ta opp oppførsel til Margrethe på kammerset med henne, men når det ikke hjelper .... Jeg fatter ikke at dere har så mye sympati overfor Margrethe. Hadde dere for eksempel kunne tenkt dere henne som lærer for poden? Lene sier ting slik som de er, jenta skulle aldri vært lærer. Man har tross alt litt ansvar når man påtar seg lærerkallet.
Torine Skrevet 18. april 2009 #1945 Skrevet 18. april 2009 Det som skjer inne på PH, ifølge seriens klipping og hva tv3 viser, så er det rein mobbing. Noe som er helt forferdelig. Syntes det er helt grusomt av de jentene. Uansett hvor mrsome,pene, snille, søte, smarte bla bla bla de er. Jeg selv vet hvordand et er å bli mobbet, og det er helt jæævlig! Trekløveret bestemte seg fra det øyeblikket Margrethe kom inn at de skulle "fryse" henne ut. Det var før de hadde blitt kjent med henne. De var enig om å ikke snakke til henne og se hvordan hun reagerte. Det var slik mobbing startet, og dette er mobbing. Mobbingen eskalerte da de oppdaget at hun var for "svak" til å ta igjen. Nå liker jeg Margrethe godt og syns hun virker sympatisk, men litt usikker. Samtidig er det greit å innse at alle ikke kan like alle, men det betyr ikke at man kan oppføre seg så ufordragelig og stygt mot andre. De mangler normal folkeskikk etter min mening, og dette er et psykologisk fenomen. Når en gruppe står sammen vil de også styrke sin egen posisjon i gruppen gjennom mobbingen. Den ene prøver å overgå den andre i å si negative og stygge ting. Karita er den svakeste i gruppen og må derfor prøve ekstra hard for å imponere de andre. Når hun våger å si "hvorfor badet du med bikinitoppen ned på knærne?" er dette kun for å posisjonere seg selv innad i gruppen. Hun gir på en måte alle deltagerne litt hakeslepp over måten hun tør å si dette på, hun fremstiller seg selv som tøff og får strørre respekt i gruppen. Ingen av disse hadde oppført seg slik uten gruppen. Selv om angrepene på Margrethe virker personlige ville de nok ha forsøk å mobbe enhver ny kvinnelig deltager. Jenter er så flinke til å finne feil med mennesker og også teste deres psyke og hvor langt de kan presses. De ble rasende når hun badet, hadde hun ikke gjort det hadde de forøkt å finne noe annet. Derfor håper jeg at margrethe ikke har tatt altfor stor skade av det som har skjedd og ser at det ikke er henne det er noe galt med, det er nesten så man ikke kan si at mobbingen ikke engang er personlig fordi de faktisk ikke kjenner henne engang. Tenker på hva som skjer med barn /ungdom som opplever mobbing de ikke kan rømme fra, det må være helt grusomt. Håper det er lenge siden du opplevde dette, TittTitt og at du har det fint i dag.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1946 Skrevet 18. april 2009 ] Om Lene og de andre opplever at Margrethe kaster all yrkesetikk fra seg og hopper til sengs med yngstemann så snart hun har satt foten sin på hotellet, skal de bare overse det og synes at det er helt greit? Og om Margrethe sier at jentene er kjedelige og fremviser primadonnanykker og overser dem totalt, skal de også bare sitte å se på det? Lene har da tross alt prøvd å ta opp oppførsel til Margrethe på kammerset med henne, men når det ikke hjelper .... Jeg fatter ikke at dere har så mye sympati overfor Margrethe. Hadde dere for eksempel kunne tenkt dere henne som lærer for poden? Lene sier ting slik som de er, jenta skulle aldri vært lærer. Man har tross alt litt ansvar når man påtar seg lærerkallet.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1947 Skrevet 18. april 2009 Uansett, det gir ikke dere noen grunn til å rakke ned på Lene på internett. Det er minst like "forferdelig".
Tecka Skrevet 18. april 2009 #1948 Skrevet 18. april 2009 (endret) Men uansett forsvarer vel ikke det den behandlingen hun får der inne. De kan skylde på klippingen så mye de vil, men jentegjengen har likevel kommet med de uttalelsene som vi får se på TV. Om en person går deg på nervene så behandler du han/henne ikke på den måten som vi ser her Om Lene og de andre opplever at Margrethe kaster all yrkesetikk fra seg og hopper til sengs med yngstemann så snart hun har satt foten sin på hotellet, skal de bare overse det og synes at det er helt greit? Og om Margrethe sier at jentene er kjedelige og fremviser primadonnanykker og overser dem totalt, skal de også bare sitte å se på det? Lene har da tross alt prøvd å ta opp oppførsel til Margrethe på kammerset med henne, men når det ikke hjelper .... Jeg fatter ikke at dere har så mye sympati overfor Margrethe. Hadde dere for eksempel kunne tenkt dere henne som lærer for poden? Lene sier ting slik som de er, jenta skulle aldri vært lærer. Man har tross alt litt ansvar når man påtar seg lærerkallet. Forsvarer ikke oppførselen til Margrethe, men det endrer jo ikke synet mitt på at jentene er utrolig stygge mot henne og er ute etter henne hele tiden. Endret 18. april 2009 av Tecka
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1949 Skrevet 18. april 2009 Uansett, det gir ikke dere noen grunn til å rakke ned på Lene på internett. Det er minst like "forferdelig". Føler overhodet ikke jeg rakker ned på Lene. Jeg sier bare rett og slett hva jeg mener om hennes og de andres oppførsel mot en person. Det er en saklig tilbakemelding på dårlig oppførsel mot en annen som er svært sårende
Torine Skrevet 18. april 2009 #1950 Skrevet 18. april 2009 Uansett, det gir ikke dere noen grunn til å rakke ned på Lene på internett. Det er minst like "forferdelig". Lene står på en måte som lederen for jentegruppen og derfor får hun mest tyn for mobbingen, selv om Karita sier de værste tingene. Det er en naturlig reaksjon å ønske å gripe inn når man ser denne typen ekstrem mobbing. Mange er også sinte fordi jentetrioen ikke angrer eller klarer i ettertid å se hva de har gjort. Nå syns jeg de fleste innleggene her på KG er ganske siviliserte, og heldigvis har vi moderatorer som griper inn når noen går over streken. Syns derimot mange av innleggene på seher.no er for drøye og stygge. Som f.eks "Jeg skal spytte på deg når jeg ser deg" osv er langt over streken.
Gjest Gjest_Monika_* Skrevet 18. april 2009 #1951 Skrevet 18. april 2009 Det blir for dumt å unnskylde oppførselen til Lene og co med at Margrethe er lærer og ikke burde være der, at hun prøver seg på yngre gutter, and hun er "billig" og så videre. Det forandrer ikke at jentene rottet seg sammen fra dag én og prøvde å psyke henne ut. Det ER mobbing. Det som er typisk mobbing er vel nettopp at man går løs på den svakeste, den som man av en eller annen grunn ikke liker. Det betyr ikke at det er mobbeofferet det er noe galt med! Du som forsvarer Lene (ja, du later som om du er flere ser jeg, men det er lett å gjennomskue) : Det hjelper derfor kke å bortforklare oppførselen ved å påpeke at Margrethe har gjort ting "feil". Det er jo akkurat det mobbere gjør, nemlig legger skylden på offeret.
Gjest Ty Skrevet 18. april 2009 #1952 Skrevet 18. april 2009 Tatt i betrakning at året 1905 blir terpet på i nesten hver bidige histoiretime i over 10 år er det dårlig ja. I alle fall når han visste at det var svensker som skulle intervjue han angående forskjeller på utelivet i Oslo og Stockholm. Det blir da uansett snakk om mindreverdighetskomplekset til nordmenn osv; I følge Petter så fester han der rimelig ofte også, så 1 år er litt galt ja. Hadde man fått det spørsmålet i Vil du bli millionær og svart galt, hadde man blitt sett på som passe trang i nøtta. Uenig? Kan ikke huske å ha hatt særlig mye om det årstallet bortsett fra på vgs. og eneste grunnen til at jeg husker det er på grunn av at jeg husker hvilket år det var 100 års jubileum. Hvis en person som var med i vil du bli millionær hadde svart feil hadde jeg synes det var litt rart ja, der er det jo trossalt alternativer og god tid til å tenke seg om før en svarer.
Susan Sto Helit Skrevet 18. april 2009 #1953 Skrevet 18. april 2009 Her er bilde av alle deltakerne som skal være med i sesongen... Det ser ut som om det bare er to jenter til som skal inn, så begynner vel resirkuleringen etter hvert! http://gfx.dagbladet.no/labrador/522/52229...active/960x.jpg Ser bare en ny jente jeg... Så da er det vel enten resirkulering av tidliger deltagere, eller kutting i antallet som er tingen... 1
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1954 Skrevet 18. april 2009 Om Lene og de andre opplever at Margrethe kaster all yrkesetikk fra seg og hopper til sengs med yngstemann så snart hun har satt foten sin på hotellet, skal de bare overse det og synes at det er helt greit? Ja, de skal faktisk overse hva hun velger å gjøre der. Hvorfor mener du at det er Lene som sitter med fasiten på hva som er greit og ikke greit på hotellet? Hele programmet går da ut på å drikke, kødde, kline og diverse annet. Det er ikke slik at Lene, Nanna og Karita kan fastsette hvor grensene går, og så fryse ut alle som ikke følger deres spilleregler. Yngstemann? Herregud, gutten er da 20 og ikke mindreårig Kom over det.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1955 Skrevet 18. april 2009 Ja, de skal faktisk overse hva hun velger å gjøre der. Hvorfor mener du at det er Lene som sitter med fasiten på hva som er greit og ikke greit på hotellet? Hele programmet går da ut på å drikke, kødde, kline og diverse annet. Det er ikke slik at Lene, Nanna og Karita kan fastsette hvor grensene går, og så fryse ut alle som ikke følger deres spilleregler. Yngstemann? Herregud, gutten er da 20 og ikke mindreårig Kom over det. er han ikke faktisk 22 da?? syns ikke aldersforskjellen på de to er noe å snakke om i hele tatt jeg da
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1956 Skrevet 18. april 2009 er han ikke faktisk 22 da?? syns ikke aldersforskjellen på de to er noe å snakke om i hele tatt jeg da Jeg er ganske sikker på at han er 20. Uansett er det ikke noe å bråke om. Ingen hadde reagert hvis det var gutten som var 26, og jenta som var 20!
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1957 Skrevet 18. april 2009 Jeg er ganske sikker på at han er 20. Uansett er det ikke noe å bråke om. Ingen hadde reagert hvis det var gutten som var 26, og jenta som var 20! nei, det er vel strengt tatt modenhet og oppførsel som spiller størst rolle, og der inne syns jeg vel han er den som oppfører seg mest voksent på mange måter.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1958 Skrevet 18. april 2009 Ser det går en del på at Margrete er lærer og derfor ikke bør ha sex på hotellet. Jeg tror det er flere på Paradise Hotel som kommer til å slite i sine (nåværende og fremtidige) yrker når de kommer tilbake. Jeg ser egentlig ikke på (men leser her istedenfor), så jeg vet ikke helt hva de driver med, men sannsynligheten for at samtlige av dem kommer til å få store problemer i sitt yrkesliv er ganske stor. Lene studerer psykologi? Tror kanskje ikke det er så enormt mye bedre. -Men psykologien rundt hennes oppførsel er jo interessant da...
Torine Skrevet 18. april 2009 #1959 Skrevet 18. april 2009 Det blir for dumt å unnskylde oppførselen til Lene og co med at Margrethe er lærer og ikke burde være der, at hun prøver seg på yngre gutter, and hun er "billig" og så videre. Det forandrer ikke at jentene rottet seg sammen fra dag én og prøvde å psyke henne ut. Det ER mobbing. Det som er typisk mobbing er vel nettopp at man går løs på den svakeste, den som man av en eller annen grunn ikke liker. Det betyr ikke at det er mobbeofferet det er noe galt med! Du som forsvarer Lene (ja, du later som om du er flere ser jeg, men det er lett å gjennomskue) : Det hjelper derfor kke å bortforklare oppførselen ved å påpeke at Margrethe har gjort ting "feil". Det er jo akkurat det mobbere gjør, nemlig legger skylden på offeret. Helt enig med deg. Nå legges skylden på offeret! Om Margrethe skulle vise seg å være sær er det fortsatt ikke grunn nok til å mobbe.
Gjest MåneSkygge Skrevet 18. april 2009 #1960 Skrevet 18. april 2009 Uansett, det gir ikke dere noen grunn til å rakke ned på Lene på internett. Det er minst like "forferdelig". Jeg mener absolutt ikke at jeg rakker ned på Lene. Jeg sier bare min mening om oppførselen til Lene, Nanna og Karita. Jeg syns de alle tre oppførte seg utrolig stygt mot Margrethe og syns de gikk langt over streken i det de kaller henne osv. Å oppføre seg sånn mot ett annet menneske er noe jeg aldri hadde fått meg til og gjort uansett hvor mye jeg misslikte en person.
Fremhevede innlegg