Gå til innhold

paradise hotel

blåmeisa

Anbefalte innlegg

Det har du helt rett i, men jeg synes dog det er litt fascinerende at man er såpass samstemte når man tar et tilfeldig ansikt for seg.

Skavanker i ansiktet (les "stygghet") er vel det som også rent teknisk sett er det letteste å korrigere på en mer enn akseptabel måte. Synes det er litt rart at folk synes det er så mye verre å kritisere ansiktet til en person enn selve kroppen. Det sistnevnte er det som sagt ofte vanskeligere å gjøre noe med (kroppsbygningen)

en persons kropp og ansikt er jo noe man er født med. Noen kan spise så mye de vi og andre legger på deg bare av å gå forbi mc'n. Det er ikke alltid en persons valg hvordan man ser ut. Og det å sitte å kommentere og diskutere emne blir rett og slett for dumt.

Jeg er glad kjæresten min syns jeg er flott, for en annen person hadde kanskje ikke ville tatt i meg med en pinne. Det går jo helt på indivdene. Selv er jeg sånn delvis fornøyd med meg selv ( er alltid noe man vil endre) men hvis noen hadde sagt direkte til meg at de syns jeg var stygg hadde nok det knekt meg.

Så slikt snakk er rett og slett.... ja smålig

Endret av dragonfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel litt smålig syns jeg. Å sitte å diskutere feil med andres ytre blir jo like teit som de komentarene som Lene faktisk kom med.

ENIG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i, men jeg synes dog det er litt fascinerende at man er såpass samstemte når man tar et tilfeldig ansikt for seg.

Skavanker i ansiktet (les "stygghet") er vel det som også rent teknisk sett er det letteste å korrigere på en mer enn akseptabel måte. Synes det er litt rart at folk synes det er så mye verre å kritisere ansiktet til en person enn selve kroppen. Det sistnevnte er det som sagt ofte vanskeligere å gjøre noe med (kroppsbygningen)

Du har litt rett i det da, men det kan vel variere med hva som sårer folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ble så mange PH tråder her inne nå jeg?

Holder det ikke med en spoilertråd og en ikke-spoilertråd?

engasjert som jeg er i temaet ( :flau: ) så vil jeg gjerne få med meg hva som blir sagt, og det hadde vært så mye enklere med bare en tråd å forholde meg til...

Jada, jeg har større bekymringer enn det i livet også altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ble så mange PH tråder her inne nå jeg?

Holder det ikke med en spoilertråd og en ikke-spoilertråd?

engasjert som jeg er i temaet ( :flau: ) så vil jeg gjerne få med meg hva som blir sagt, og det hadde vært så mye enklere med bare en tråd å forholde meg til...

Jada, jeg har større bekymringer enn det i livet også altså...

Det er her det skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaarsang
Jeg syns ikke det er noe bedre å kritisere kropp enn ansikt. Utseende i det hele tatt syns jeg blir for dumt å kritisere.

Men vi tenker det både ubevisst og bevisst i møte med andre mennesker. Vi assosierer pene med positive egenskaper og behandler de følgelig bedre (tillater de en "naturlig overlegenhetsfølelse")

Opprinnelig engasjerte jeg meg her på KG på grunn av at debattene her vedrørende plastisk kirurgi er preget av generell kunnskapsløshet, og jeg syntes at jeg kunne bidra med litt fagkunnskap. Om jeg har støtt noen, så beklager jeg.

Disse linkene gir litt mer kunnskap om emnet om man er interessert:

http://www.sailerclinic.com/newsweek

http://www.sailerclinic.com/en/start.html

Endret av Vaarsang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vi tenker det både ubevisst og bevisst i møte med andre mennesker. Vi assosierer pene med positive egenskaper og behandler de følgelig bedre (tillater de en "naturlig overlegenhetsfølelse")

Opprinnelig engasjerte jeg meg her på KG på grunn av at debattene her vedrørende plastisk kirurgi er preget av generell kunnskapsløshet, og jeg syntes at jeg kunne bidra med litt fagkunnskap. Om jeg har støtt noen, så beklager jeg.

Denne linken gir litt mer kunnskap om emnet om man er interessert:

Nej det er nå greit nok, men tingen er jo at det er snakk andre mennesker så det blir litt upassende.

Men jeg innrømmer at jeg selv har tenkt på om jeg skal legge meg under kniven for å fikse en ting eller to, men da er det igjen snakk om meg selv og jeg syns ikke noe om å diskutere det negative om andre sitt utseende med mindre de spør meg og vil ha min mening ( som jeg da gjerne pakker litt inn og veier opp med noe positivt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MåneSkygge

Denne linken gir litt mer kunnskap om emnet om man er interessert:

Det er forskjell på å tenke en ting og det å sitte og diskutere på ett åpent forum som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så lenge igjen. hihi

Merker at denne tråden er medskyldig i at husarbeidet mitt ikke er ferdig når jeg hopper til køys om kvelden. Tror jeg må vaske litt klær, rydde litt hus og lage matpakker til barna det begynner å vises at jeg er hekta på både PH og KG.

Ser dere snart :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er en myte. Selv babyer gjenkjenner attraktivitet og de fleste bedømmer et ansikts attraktivitet i løpet av bare et 1/10 sekund, og folk er stort sett samstemte.

Det som for øyeblikket regnes som mest attraktivt er vel det såkalte anteface aka Jude Law, Keira Knightley og Angelina Jolie. Det er vel derfor folk betaler 1/2 mill for å se slik ut :lur:

Jeg har egentlig IKKE inntrykk av at folk "stort sett er samstemte" ang hvem som er pene og ikke. Jeg kan ikke fatte og begriipe at fex Mads synes Lene er rålekker der inne, heller ikke at Iris var på knærne etter Øystein (selv om det tyeligvis er andre som mener det samme som dem). Det er folk jeg virkelig kan mene er flotte, men som andre ikke mener det samme om. Det kommer ann på øyet som ser, smak og behag. Det er ikke en standard på hva som er pent og hva som ikke er det. Det er jo klart at det er en del klassisk pene eller kjekke kjendiser, men der betyr det jo også noe HVEM som ser dem. Mange synes de er pene fordi de ser dem sminket og tilgjort på de aller fleste bilder, men når de ser dem i det daglige i joggebukse og uten makeup stylisten på slep - da er de gjerne ikke så hotte lenger. Right?

De ALLER fleste kan se veldig pene ut dersom de blir sminket, klippet og tilgjort av stylister. Må også hugse på at bilder også ofte lyver ;)

Tilbake til PH: GUD som jeg gleder meg til i kveld. Bare 1,5 timer igjen. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så lenge igjen. hihi

Merker at denne tråden er medskyldig i at husarbeidet mitt ikke er ferdig når jeg hopper til køys om kvelden. Tror jeg må vaske litt klær, rydde litt hus og lage matpakker til barna det begynner å vises at jeg er hekta på både PH og KG.

Ser dere snart :goodbye:

:fnise: Du er ikke den eneste som er hekta :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærregud, begynner å skjønne at jeg er hekta på ph og denne tråden her på kg når jeg nå ser at dette er mitt 129'ende innlegg i denne tråden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MåneSkygge
Hærregud, begynner å skjønne at jeg er hekta på ph og denne tråden her på kg når jeg nå ser at dette er mitt 129'ende innlegg i denne tråden. :fnise:

Hvordan ser du det? Lurer på hvor mange jeg har skrevet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser du det? Lurer på hvor mange jeg har skrevet :roll:

Vel, jeg har lite å styre med mens jeg venter så jeg talte under "brukerens innlegg", Mulig det er en annen måte å se det på som er enklere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Iris er også typisk klassisk pen, syns jeg da.

iris hadde vært HOT med svææære silikonlepper ala Negar. Sånn spissmus-munn er ikke pent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MåneSkygge
Vel, jeg har lite å styre med mens jeg venter så jeg talte under "brukerens innlegg", Mulig det er en annen måte å se det på som er enklere?

Å ja, trodde kanskje det sto en plass sånn i tall :) Men kanskje jeg skal telle litt da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...