Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2541 Skrevet 21. april 2009 Skjønner ikke hva du/dere mener med at M er falsk... Hun er en sjenert jente som ikke har så lett for å bli kjent med en drøss mennesker på en gang. Det gir mening det at hun ble kjent med hun nye, de var litt på egenhånd og det var ikke en trussel, eller dømmende gruppe mot M. Man er ikke falsk bare fordi man ikke er som de fleste andre.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2542 Skrevet 21. april 2009 Skjønner godt at hun foretrekker å bli kjent med gutter jeg, jenter er noen drittkjerringer.
golda Skrevet 21. april 2009 #2543 Skrevet 21. april 2009 Vel, M tok fort kontakt med hannene i flokken og hun kom seg fort under dynen med en av dem... Jeg forbinder ikke dette med sjenert... Hun oppførte seg vel ganske så ekskluderende. Selv om Lene og Nanna er atale skapninger betyr ikke det at de blir sinte uten grunn. Det er ingen av deltakerne som IKKE sier at M ekskluderte, la seg etter hannen og var avvisende. At M plutselig har begynt å beskrive seg selv som sjenert - nå ja, nå ja. Her henter jeg frem saltklypa. Men, den mobbingen av henne er LAVMÅL. Hvem som er verst av jentegjengen, Kuse - Petter, Drama - Nanna eller Dronning - Lene, det skal være usagt, men M er IKKE en engel, hun heller.
golda Skrevet 21. april 2009 #2544 Skrevet 21. april 2009 Skjønner godt at hun foretrekker å bli kjent med gutter jeg, jenter er noen drittkjerringer. Ja, alle jenter er drittkjerringer. Absolutt alle.... M også. Hun er jente må vite.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2545 Skrevet 21. april 2009 Vel, M tok fort kontakt med hannene i flokken og hun kom seg fort under dynen med en av dem... Jeg forbinder ikke dette med sjenert... Hun oppførte seg vel ganske så ekskluderende. Selv om Lene og Nanna er atale skapninger betyr ikke det at de blir sinte uten grunn. Det er ingen av deltakerne som IKKE sier at M ekskluderte, la seg etter hannen og var avvisende. At M plutselig har begynt å beskrive seg selv som sjenert - nå ja, nå ja. Her henter jeg frem saltklypa. Men, den mobbingen av henne er LAVMÅL. Hvem som er verst av jentegjengen, Kuse - Petter, Drama - Nanna eller Dronning - Lene, det skal være usagt, men M er IKKE en engel, hun heller. Er vel ingen på jorda som er noen engler... Har du ikke fått med deg at hun blir mer utadvent med alkohol? Hun hadde nok ikke prøvd seg hvis hun var edru.
Gjest Gjest_tiril_* Skrevet 21. april 2009 #2546 Skrevet 21. april 2009 Det er forskjell på psykologi-utdannede (f.eks. bachelor/master i alt fra biologisk psykologi til sosialpsykologi) og psykologer. Sistnevnte har studerte klinisk psykologi, og kan ha pasienter. Uansett litt drøyt å skjære alle over en kam... Går hun profesjon eller bachelor/master? Jeg tror ikke hun går profesjon. tror ikke hun skal bli psykologi, men samfunnsviter
Cuba Skrevet 21. april 2009 #2547 Skrevet 21. april 2009 Margrethe er nok en sjenert jente, men har lettere for å ta kontakt med gutter pga de ikke er så dømmende. Kjenner meg litt igjen, selv om jeg bruker å ta kontakt med nye jenter om de virker nogenlunde åpne for nye bekjentskaper. Og det er ikke en selvfølge faktisk. Det har hendt opptil flere ganger at jeg får stygge blikk fra jenter og jeg blir oversett, og da gidder heller ikke jeg streve for å opprette en god kontakt. Men.. Om jeg hadde vært i PH hadde jeg nok strevd litt mer. Dette er ikke en tilfeldig fest hvor man splittes etter et par timer og aldri ses igjen. De skal være der i flere uker sammen og det er jo ikke noe hemmelighet at det lønner seg å få flest venner i PH. Om man vil bli lengst mulig altså! Men det er vel ikke alle som har en skuespiller i seg, og da er det nok ikke så lett å late som. Uansett.. Det er for sent for M sin del. Hun visste nok ikke at hun skulle bli mobbet og psykisk trampet på pga hun fant det for godt å holde seg til guttene når hun kom inn.
sommerglede Skrevet 21. april 2009 #2548 Skrevet 21. april 2009 Lene har nå mistet all min respekt.. må håpe hun går rett på hodet ut av Paradise
Bomull Skrevet 21. april 2009 #2549 Skrevet 21. april 2009 Jeg blir faktisk kvalm av dere. Sitte her å skjelle ut stakkars Lene på det verste, jeg føler med henne. Håper hun har en god armkrok til disposisjon i natt. Dere går langt over streken med hensyn til fordømmelsen av Lene. Klippingen til TV3 får være straff nok. Jeg tror nok at mye av historien ikke har kommet frem ennå. Ja, hun er nordlending, og som vi vet er nordlendinger litt vel direkte, noe som støter mange pripne søringer. Det at hun angrer og har forsonet seg med Margrethe vitner vel om at damen besitter langt mer selvinnsikt en mange av forumsdeltakerne her. Så du tror ikke Nanna og Lene hadde vært i mediene og gitt sin forklaring sekundet etter sending hvis det ikke stemte? Selvsagt hadde de det! Ingen mennesker ville funnet seg i en slik feilklipping hvis din teori stemmer. Da er de ikke bare slemme, men også veldig dumme. Men herregud, hvorfor er Margrethe så slapp i trynet? Hun viser så disrespect overfor Lene og gjengen. Ikke gidder hun å prate med dem, overser dem tvert. Da det kommer inn en ny jente, gjør hun alt for å tekkes henne. Hun er falsk og dobbeltheten selv. Ikke smiler hun heller. Kan ikke forstå at folk liker henne. Slapp i trynet? Disrepspect? Jeeez! Hadde du snakka med noen som slang så jævla mye faenskap i trynet ditt hver eneste gang de så deg? Hadde ikke du prøvd å bli venner med ei ny jente når alle som var rundt deg mobbet deg? Du trenger ikke være hjernekirurg for å forstå de tingene.....
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2550 Skrevet 21. april 2009 2. hvorfor griper ikke filmcrewet inn når de ser at ingen støtter henne?? 3. i hvilken grad er det riktig ovenfor begge parter å sende dette på riksdekkende tv? (medias ansvar og pfu-retningslinjene) Dette lurer jeg å på! hadde jeg stått bak kamera å oppdaget en slik situasjon, ville jeg grepet inn.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. april 2009 #2551 Skrevet 21. april 2009 Skjønner ikke hva du/dere mener med at M er falsk... Hun er en sjenert jente som ikke har så lett for å bli kjent med en drøss mennesker på en gang. Det gir mening det at hun ble kjent med hun nye, de var litt på egenhånd og det var ikke en trussel, eller dømmende gruppe mot M. Man er ikke falsk bare fordi man ikke er som de fleste andre. Selvfølgelig er man ikke falsk fordi man ikke er som alle andre! Ingen som har sagt det:) Petter er heller ikke som alle andre, men kaller ikke han falsk for det! Når man oppfører seg på en måte mot noen, og en helt annen måte mot andre er man falsk. Margrethe forandrer oppførsel etter hvem hun er med, ergo huner ikke "seg selv". Og hun er ihvertfall IKKE sjenert, da hadde hun ikke lagt seg etter gutta på denne måten... Men ikke misforstå meg, jeg forsvarer absolutt ikke "angrepet" på margrethe igår. Usaklig å nevne klesstilen hennes f.eks! Greit, hun trenger å høre at det ikke er okei å oppføre seg på den måten, men det finns andre måter å si det på. En av grunnene til at Margrethe blir kjent med den nye jenta, er jo fordi hun begynner å skjønne at hun har få "allierte" igjen på hotellet nå.. Hun er rett og slett avhengig av å spille på lag med noen, og de "gamle" på hotellet vet jo hvordan hun er.. De nye kan hun tilnærme seg på en litt bedre måte.
Gjest MåneSkygge Skrevet 21. april 2009 #2552 Skrevet 21. april 2009 Selvfølgelig er man ikke falsk fordi man ikke er som alle andre! Ingen som har sagt det:) Petter er heller ikke som alle andre, men kaller ikke han falsk for det! Når man oppfører seg på en måte mot noen, og en helt annen måte mot andre er man falsk. Margrethe forandrer oppførsel etter hvem hun er med, ergo huner ikke "seg selv". Og hun er ihvertfall IKKE sjenert, da hadde hun ikke lagt seg etter gutta på denne måten... Men ikke misforstå meg, jeg forsvarer absolutt ikke "angrepet" på margrethe igår. Usaklig å nevne klesstilen hennes f.eks! Greit, hun trenger å høre at det ikke er okei å oppføre seg på den måten, men det finns andre måter å si det på. En av grunnene til at Margrethe blir kjent med den nye jenta, er jo fordi hun begynner å skjønne at hun har få "allierte" igjen på hotellet nå.. Hun er rett og slett avhengig av å spille på lag med noen, og de "gamle" på hotellet vet jo hvordan hun er.. De nye kan hun tilnærme seg på en litt bedre måte. Syns ikke det er så rart at M sliter med å være seg selv overfor Jentetrioen der inne jeg. Jeg hadde hatt store problemer med og forholde meg til noen som behandlet meg sånn.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2553 Skrevet 21. april 2009 Selvfølgelig er man ikke falsk fordi man ikke er som alle andre! Ingen som har sagt det:) Petter er heller ikke som alle andre, men kaller ikke han falsk for det! Når man oppfører seg på en måte mot noen, og en helt annen måte mot andre er man falsk. Margrethe forandrer oppførsel etter hvem hun er med, ergo huner ikke "seg selv". Og hun er ihvertfall IKKE sjenert, da hadde hun ikke lagt seg etter gutta på denne måten... Men ikke misforstå meg, jeg forsvarer absolutt ikke "angrepet" på margrethe igår. Usaklig å nevne klesstilen hennes f.eks! Greit, hun trenger å høre at det ikke er okei å oppføre seg på den måten, men det finns andre måter å si det på. En av grunnene til at Margrethe blir kjent med den nye jenta, er jo fordi hun begynner å skjønne at hun har få "allierte" igjen på hotellet nå.. Hun er rett og slett avhengig av å spille på lag med noen, og de "gamle" på hotellet vet jo hvordan hun er.. De nye kan hun tilnærme seg på en litt bedre måte. Hø?? Jeg oppfører meg annerledes sammen med bestemor og sammen med venner. Forresten så er det ikke jentene som kan redde henne i parsermonier uansett.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2554 Skrevet 21. april 2009 Jentetrioen har jo ikke gitt henne en fair sjanse da. Allerede fra dag en viste de henne en kald skulder, og man trenger ikke ha spesielt med sosiale antenner for å fange opp slikt. Hvis man da i tillegg er at den litt tilbekeholdne typen så skjønner jeg at det lettere å komme i kontakt med guttene som møtte henne litt mer uten fordommer. Det er fullt mulig å være litt sjenert og likevel flørte med gutter. Noen er sjenert ovenfor gutter, og andre er sjenert ovenfor jenter. Jeg selv er av typen som lettere kan komme i snakk med gutter, og synes det kan være fryktelig skummelt å komme i kontakt med jenter. Særlig hvis man kommer ny inn og alle kjenner hverandre fra før. Gutter er ofte mer åpne, og mer inkluderende.
Gjest MåneSkygge Skrevet 21. april 2009 #2555 Skrevet 21. april 2009 Jentetrioen har jo ikke gitt henne en fair sjanse da. Allerede fra dag en viste de henne en kald skulder, og man trenger ikke ha spesielt med sosiale antenner for å fange opp slikt. Hvis man da i tillegg er at den litt tilbekeholdne typen så skjønner jeg at det lettere å komme i kontakt med guttene som møtte henne litt mer uten fordommer. Det er fullt mulig å være litt sjenert og likevel flørte med gutter. Noen er sjenert ovenfor gutter, og andre er sjenert ovenfor jenter. Jeg selv er av typen som lettere kan komme i snakk med gutter, og synes det kan være fryktelig skummelt å komme i kontakt med jenter. Særlig hvis man kommer ny inn og alle kjenner hverandre fra før. Gutter er ofte mer åpne, og mer inkluderende.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2556 Skrevet 21. april 2009 Jeg kjenner meg faktisk veldig igjen i Margrethe. Jeg er også en sånn som har veldig vanskelig for å få kontakt med andre jenter, spesielt når de er i grupper sånn som på PH. Jeg synes det er utrolig mye lettere å snakke med gutter. Og det var jo ikke rart at hun greide å få kontankt med Camilla såpass kjapt, hun var jo alene og kjente ingen av de andre jentene, og hun var hyggelig og åpen mot Margrethe. Jeg oppfører meg også forskjellig etter hvem jeg er sammen med. Noen "klaffer" jeg bare sånn med at jeg greier å være meg selv med en gang, andre tar det lengre tid med, og jeg er derfor litt tilbakeholden og kan virke innesluttet. Jeg tror det er omtrent sånn Margrethe også føler det.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2557 Skrevet 21. april 2009 Jentetrioen har jo ikke gitt henne en fair sjanse da. Allerede fra dag en viste de henne en kald skulder, og man trenger ikke ha spesielt med sosiale antenner for å fange opp slikt. Hvis man da i tillegg er at den litt tilbekeholdne typen så skjønner jeg at det lettere å komme i kontakt med guttene som møtte henne litt mer uten fordommer. Det er fullt mulig å være litt sjenert og likevel flørte med gutter. Noen er sjenert ovenfor gutter, og andre er sjenert ovenfor jenter. Jeg selv er av typen som lettere kan komme i snakk med gutter, og synes det kan være fryktelig skummelt å komme i kontakt med jenter. Særlig hvis man kommer ny inn og alle kjenner hverandre fra før. Gutter er ofte mer åpne, og mer inkluderende. Enig. Det kan ikke gis en klar definisjon på hva sjenerthet er. Det er selvfølgelig stor forskjell på å sitte i et rom sammen med et stort antall mennesker som kjenner hverandre fra før av og å være alene sammen med en gutt som man kommer godt overens med. At man bare er sjenert i den første settingen, gjør ikke at man ikke kan defineres som sjenert.
Gjest MåneSkygge Skrevet 21. april 2009 #2558 Skrevet 21. april 2009 Jeg kjenner meg faktisk veldig igjen i Margrethe. Jeg er også en sånn som har veldig vanskelig for å få kontakt med andre jenter, spesielt når de er i grupper sånn som på PH. Jeg synes det er utrolig mye lettere å snakke med gutter. Og det var jo ikke rart at hun greide å få kontankt med Camilla såpass kjapt, hun var jo alene og kjente ingen av de andre jentene, og hun var hyggelig og åpen mot Margrethe. Jeg oppfører meg også forskjellig etter hvem jeg er sammen med. Noen "klaffer" jeg bare sånn med at jeg greier å være meg selv med en gang, andre tar det lengre tid med, og jeg er derfor litt tilbakeholden og kan virke innesluttet. Jeg tror det er omtrent sånn Margrethe også føler det. Signerer.
missluna Skrevet 21. april 2009 #2559 Skrevet 21. april 2009 Men herregud, hvorfor er Margrethe så slapp i trynet? Hun viser så disrespect overfor Lene og gjengen. Ikke gidder hun å prate med dem, overser dem tvert. Da det kommer inn en ny jente, gjør hun alt for å tekkes henne. Hun er falsk og dobbeltheten selv. Ikke smiler hun heller. Kan ikke forstå at folk liker henne. Hun behøver ikke være falsk fordi om at hun tok mest kontakt med guttene fremfor Lene, Nanna og den jentegjengen der da hun kom inn. Det tok ikke lang tid før de begynte å snakke dritt om henne og heller ikke før de grilla henne i pandoras egentlig kun fordi hun snakka mer med guttene og for at hun "la seg etter" Alex. Jeg ser ikke hva som er galt med det, for det finnes utrolig mange jenter som har lettere for å komme i kontakt med gutter/menn enn med andre jenter. Jeg er av dem selv, da jeg er mer usikker ovenfor jenter på grunn av deres måte å dømme folk på. (Noe Lene og Nanna bla. viser til gangs at de gjør helt uten normale grunner). At Margrethe ikke ville ta kontakt med den gjengen etter all refsen hun fikk fra starten av synes jeg ikke er det spor merkelig eller uforståelig. Jeg hadde heller aldri i livet prøvd å komme i kontakt med eller smiske meg inn på en så dominerende, sjefete og bitchy gjeng som det der. Ser jo på Karita også. På grunn av at hun tok det valget med å holde seg inne med "fellesskapet" til Lene og Nanna, så måtte hun kaste ut sin eneste sikre parnter der inne for ikke å få et helvette med "gjengen". Det er jo utpressing på det værste. Det de sier er jo egentlig at "Enten holder dere med meg ellers skal dere få et helvette her inne med drittkasting og hån". Margrethe er utrolig falsk, skjønner ikke hva hun gjør i et program som Paradise Hotel! Klarer man ikke å fungere sammen med andre mennesker kan man jo holde seg hjemme.. Men enig i at Lene gikk altfor langt igår! Margrethe fortjener å høre det, men ikke på den måten og foran alle andre. Lene må ha vært VELDIG full!! Men digger fortsatt dama! Bra noen tør å si fra (selv om det ble litt drøyt)! Håper margrethe går ut uka her:) Jeg forstår ikke hvordan dere kan si at Margrethe er falsk? Hvor har dere det ifra? Hun syntes det var vanskelig å hoppe inn i jentegjengen som var der da hun kom, også mye fordi dette allerede var en godt etablert gjeng, og jeg forstår det virkelig at det ikke kunne være enkelt. Og etter bare få dager så skulle hun hånes og bli grillet i pandoras? Det henger jo ikke på greip. Jeg tipper Lene kunne ha klikka like villt på Margrethe selv om hun ikke hadde vært full. Hun har jammen snakka MYE dritt om henne og til henne (i likhet med Nanna og til tider Karita) til tross for at de alle har vært edru. Jeg synes det har vært totalt uforsvarlig oppførsel av ikke bare Lene, men også de andre som satt rundt og ikke grep inn. Helt utrolig.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. april 2009 #2560 Skrevet 21. april 2009 Syns ikke det er så rart at M sliter med å være seg selv overfor Jentetrioen der inne jeg. Jeg hadde hatt store problemer med og forholde meg til noen som behandlet meg sånn. Ja, Lene var ikke særlig snill igår.. Det er jeg helt enig i! Men det kommer faktisk inn nye gjester hver uke, og alle har blitt tatt godt imot. Det sier gjestene som sjekker inn selv! Men det er jo rart at det bare er 1 person som ikke kommer overens med resten, når alle andre klarer det! Bare se på Karita som kom inn for noen uker siden, Negar som kom inn litt før. Alle har fått en fin og inkluderende velkomst! Det er hvordan Margrethe har taklet å komme inn som ny deltaker som er kritikkverdig. Hadde hun bare prøvd å bli litt kjent med jentene også, så hadde det jo gått mye greiere:) Greit at man er en guttejente altså, men går jo an å snakke litt med jentene også er jo ikke bare lene som føler det slik, retsen av jentene har også sagt det (noor, nanna og karita) Hø?? Jeg oppfører meg annerledes sammen med bestemor og sammen med venner. Forresten så er det ikke jentene som kan redde henne i parsermonier uansett. Jo, selvfølgelig spørs det helt hvem man er med! Men du er jo fortsatt samme person når du er med bestemoren din og venninnen din:) du er ikke overlegen og slem mot venninnen, for å så være overhyggelig mot bestemoren din! Man har fortsatt de samme verdiene, uansett hvem man er med. Verdiene man har, handler man etter. Dessuten er det ikke så stor forskjell på deltakerne på hotellet at man trenger å forandre oppførselen deretter. Hvis man er åpen, inkluderende og sosial med alle, kommer man mye lengre:) Er faktisk mulig at en jente kan redde henne ja! Bare se på Lene som fikk bestemme forrige uke hvor folk skulle stille seg! Plutselig kan det komme en twist;) Dessuten kommer du deg mye lengre i paradise hvis du har noen venner:) Er ikke nok å bare være et par.. Se på rune og ida f.eks:) Er nok for sent for Margrethe nå ja.. Fullt mulig at hun egentlig er en hyggelig person, bare synd hun ikke fikk vist det i Paradise:)
Fremhevede innlegg