Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2481 Skrevet 20. april 2009 Er vel ett halvt år eller noe sånt siden. Marg og Lene har forøvrig skværet opp seg imellom. PH ar ferdig spilt inn i februar.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2482 Skrevet 20. april 2009 Jeg synes ikke noe om mobbing i det hele tatt, har selv blitt mobbet. Men allikevel synes jeg dette blir for mye å gjøre mot Lene. Hun er ikke den eneste som klikker på den måten, hun er ikke den værste personen i verden og dette her vil ødelegge livet hennes og helt sikkert ødelegge hennes følelse av trygget bare av å gå ut av døra. Synes det er urettferdig av tv3 å vise sånt, de kunne bare tatt henne rett ut og ikke vist dette. Synes synd på henne egentlig, tror hun har det mye jævligere enn M nå i ettertid,og det vil forfølge henne.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2483 Skrevet 20. april 2009 Stem på Margrethe som kremtopp http://www.sol.no/underholdning/kremtoppen...cgi?kat=kvinner Why ?
missluna Skrevet 20. april 2009 #2484 Skrevet 20. april 2009 (endret) Jeg synes ikke noe om mobbing i det hele tatt, har selv blitt mobbet. Men allikevel synes jeg dette blir for mye å gjøre mot Lene. Hun er ikke den eneste som klikker på den måten, hun er ikke den værste personen i verden og dette her vil ødelegge livet hennes og helt sikkert ødelegge hennes følelse av trygget bare av å gå ut av døra. Synes det er urettferdig av tv3 å vise sånt, de kunne bare tatt henne rett ut og ikke vist dette. Synes synd på henne egentlig, tror hun har det mye jævligere enn M nå i ettertid,og det vil forfølge henne. Jeg synes ikke det å klippe bort dette og få mobbing til å bli tabu ville vært rettferdigt over hun det gikk utover. edit: hun visste i tillegg at hun var på tv og hun var også edru i store deler av mobbinga hun bedrev, så jeg synes ikke hun skal skånes mot dette og heller ikke at det er synd på henne på noen som helst måte. Endret 20. april 2009 av missluna
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2485 Skrevet 20. april 2009 Jeg synes ikke noe om mobbing i det hele tatt, har selv blitt mobbet. Men allikevel synes jeg dette blir for mye å gjøre mot Lene. Hun er ikke den eneste som klikker på den måten, hun er ikke den værste personen i verden og dette her vil ødelegge livet hennes og helt sikkert ødelegge hennes følelse av trygget bare av å gå ut av døra. Synes det er urettferdig av tv3 å vise sånt, de kunne bare tatt henne rett ut og ikke vist dette. Synes synd på henne egentlig, tror hun har det mye jævligere enn M nå i ettertid,og det vil forfølge henne. Jeg er enig. Da synker man bare ned på det nivået man kritiserer andre for å være på... Viktigere at folk retter sinnet mot mobbing generelt, enn å ty til personangrep (som er akkurat det man er sint for). En annen ting er at alle som ikke automatisk er enig i mobben ("fellesskapet") på div. nettforum automatisk må være den enkeltpersonen som diskuteres...
Torine Skrevet 20. april 2009 #2486 Skrevet 20. april 2009 SITER(Torine @ 20.04.2009 (23:07) ) * men samtidig er det Margrethe som har opplevd å ha en hel mobb mot seg uten at noen reagerer, og det er faktisk UTROLIG FEIGT av de andre å ikke gripe inn. De er faktisk medskyldige. SITER(Gjest @ 20.04.2009 (23:13) ) Dette er ufattelig viktig å bevisstgjøre folk om. Enkelte kom med en kommentar eller to, eller overså situasjonen. Men i slike tilfeller, så tar man aktiv klare standpunkt! Ja, ikke sant, bra du er enig. Skolene nå fokuserer heldigvis mye på mobbing, og da lærer de at å stå der å ikke si noe er like ille som den som sier de stygge tingene. Uten de som ser på ikke griper inn vil ikke mobbingen ha den samme styrken.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2487 Skrevet 20. april 2009 For ett stygt menneske Lene er. Fatter ikke at hun kan være så kjip mot Margrethe, stakka. GO KEVIN!! Du er neimen ikke snau.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2488 Skrevet 20. april 2009 SITER(Torine @ 20.04.2009 (23:07) ) * men samtidig er det Margrethe som har opplevd å ha en hel mobb mot seg uten at noen reagerer, og det er faktisk UTROLIG FEIGT av de andre å ikke gripe inn. De er faktisk medskyldige. SITER(Gjest @ 20.04.2009 (23:13) ) Dette er ufattelig viktig å bevisstgjøre folk om. Enkelte kom med en kommentar eller to, eller overså situasjonen. Men i slike tilfeller, så tar man aktiv klare standpunkt! Ja, ikke sant, bra du er enig. Skolene nå fokuserer heldigvis mye på mobbing, og da lærer de at å stå der å ikke si noe er like ille som den som sier de stygge tingene. Uten de som ser på ikke griper inn vil ikke mobbingen ha den samme styrken. Det er da enda bra. Synd det er noen år for sent for en del.. Men håper folk klarer å holde fokus på sak, ikke person (som noen nevnte over), for dette er helt klart viktig å diskutere, dog i riktige former.
*melis* Skrevet 20. april 2009 #2489 Skrevet 20. april 2009 Fy faen som Lene driter seg ut. Helt utrolig provoserende og flaut å se på at ingen tør å stå i mot å forsvare Margrethe, sier en hel del om mentaliteten der inne. Men Tv3 bør virkelig komme med noen alvolige sanksjoner mot Lene, dette er det drøyeste jeg har vært vitne til av mobbing i hele mitt liv. Dama har helt klart psykiske problemer. Helt tydelig at hun koker over av sjalusi overfor Margrethe, noe som topper seg når Mats kommer inn igjen og de faktisk finner tonen. Synes Margrethe takler det hele på en imponerende måte. Men på en annen side må man jo bare le av det, Lene driter seg så til de grader ut at det sikkert er straff nok å slippe henne ut av hotellet når tiden er inne og la henne gå resten av sitt ødlagte liv i møte som tidenes største riksPsyko. Kjenner faktisk at jeg blir skikkelig provosert av dette. Tv3 har i alle fall klart å skape "underholdning", men spørsmålet er om prisen er verdt å betale..
Torine Skrevet 20. april 2009 #2490 Skrevet 20. april 2009 Mads sin kommentar på nettavisen: - Margrethe blir jo drept fordi hun tar seg en fest og koser seg med gutta, det synes jeg er helt jævlig å se på, sier han som har fått noen sjokkartede TV-opplevelser i etterkant. Mats er ikke imponert over jentene som holder på sånn. - Hun nyter livet der inne, det må jo være lov. Jeg får rett og slett en avsmak av å se på folkene som holder på med spillet hele tiden, sier han og sikter til flere av sine meddeltakere uten å nevne noen spesifikt.
missluna Skrevet 20. april 2009 #2491 Skrevet 20. april 2009 (endret) Det er da enda bra. Synd det er noen år for sent for en del.. Men håper folk klarer å holde fokus på sak, ikke person (som noen nevnte over), for dette er helt klart viktig å diskutere, dog i riktige former. Det må da være lov å snakke om Lene og hennes utskeielser der inne og si hva vi mener om det på denne tråden som omhandler PH, og ikke egentlig mobbing? Jeg mener også at det er feil å gå til personangrep på Lene ved å poste henne meldinger med trusler og skjellsord på facebook ol., men dette er et forum som hun kan velge å overse. Hun og de andre som er med på et snt program må vel forvente seg at det vil bli snakk om demmes oppførsel i ettertid på diverse forum uten at det skal bli sett på som mobbing av forumbrukerne? Endret 20. april 2009 av missluna
Ole27 Skrevet 20. april 2009 #2492 Skrevet 20. april 2009 Har dere sett videoen på tv3.no om hva som skjer under Pandoras Eske denne uken?? GLEDER MEG - sjekk trynet til Lene.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 20. april 2009 #2493 Skrevet 20. april 2009 Følgende spørsmål burde bli stilt dersom saken diskuteres i media: 1. hvorfor griper ingen av de andre deltakerne inn? 2. hvorfor griper ikke filmcrewet inn når de ser at ingen støtter henne?? 3. i hvilken grad er det riktig ovenfor begge parter å sende dette på riksdekkende tv? (medias ansvar og pfu-retningslinjene) 4. hvor går terskelen mellom konstruktiv diskusjon og kollektiv mobbing på nettforum?
Butterball Skrevet 20. april 2009 #2494 Skrevet 20. april 2009 Jeg må bare si meg mektig imponert over Margrethe jeg, som klarer å beholde roen i en sånn situasjon. Det står det virkelig respekt av! Når det kommer til Lene sier jeg meg bare enig med alle andre, sånn oppførsel er totalt uakseptabel. Hun leter etter noe å "ta" Margrethe for, og når man synker til det nivået at man kjefter for at man ikke kan matche klær, da har det gått litt for langt. Jeg føler meg også 100% sikker på at TV3 ville vist det dersom Margrethe hadde gjort en innsats for å provosere Lene. Jo mer bråk jo bedre. Uansett, jeg tror og håper at Lene ser hvor motbydelig hun har oppført seg, og skammer seg dypt og indelig i en god stund fremover. Jeg kommer dog ikke til å melde meg inn i noen hatgrupper på facebook, jeg kommer ikke til å sende henne hatmeldinger, og jeg kommer ikke til å spytte på henne om jeg ser henne på gata. Det blir å synke litt for lavt.
Gjest TittTitt Skrevet 20. april 2009 #2495 Skrevet 20. april 2009 2. hvorfor griper ikke filmcrewet inn når de ser at ingen støtter henne?? Tv3 har nok sendt dette, og klippet det slik, for det fenger folk. Jo mer folk, jo mer penger!
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2496 Skrevet 20. april 2009 Følgende spørsmål burde bli stilt dersom saken diskuteres i media: 1. hvorfor griper ingen av de andre deltakerne inn? 2. hvorfor griper ikke filmcrewet inn når de ser at ingen støtter henne?? 3. i hvilken grad er det riktig ovenfor begge parter å sende dette på riksdekkende tv? (medias ansvar og pfu-retningslinjene) 4. hvor går terskelen mellom konstruktiv diskusjon og kollektiv mobbing på nettforum? Enig
Torine Skrevet 20. april 2009 #2497 Skrevet 20. april 2009 Har dere lest denne: om Mads http://www.side2.no/tv/article2607638.ece
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2498 Skrevet 20. april 2009 Det er mennesklig å feile. Jeg må si jeg synes synd på Lene nå jeg. Jeg forsvarer ikke mobbingen hennes men jeg vet hvordan følelesen av å drite seg ut. Jeg får vondt i magen av å tenke på hvordan hun må ha det nå. Margrethe hadde det vondt der inne,Lene har vondt nå. Det er viktig å huske på at de har skværet opp seg imellom også. Jeg synes synd på begge,jeg klarer ikke henge meg på denne lynsje stemninga i det hele tatt. Jeg tror vi kan gå utifra at hun har lært leksa si. og nei...jeg forsvarer ikke Lene,jeg heier ikke på noen av dem. Jeg synes bare hele situasjonen er så lei for begge to og nå mest Lene. Tror hun har ødelagt mye av framtida si og det er leit.
*melis* Skrevet 20. april 2009 #2499 Skrevet 20. april 2009 Forøvrig helt enig i at denne saken bør bli tatt opp i media. Dette er for drøyt til å la forbipassere i stillhet. Det er viktig, særlig overfor de yngste som ser på, å vise at man tar klar avstand fra denne type oppførsel. Og tv3 bør også få rettet noen kritiske spørsmål mot seg for ikke å ha grepet inn.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2500 Skrevet 20. april 2009 Og tv3 bør også få rettet noen kritiske spørsmål mot seg for ikke å ha grepet inn.
Fremhevede innlegg