Gå til innhold

Handler alt om å få seg ny kjæreste?

Gjest happysingel

Anbefalte innlegg

At alenemødre omtaler seg som single synes jeg er litt misvisende. Når jeg tenker på en singel så tenker jeg en som er alene eller en enkel person. En alenemor blir mer som en familie man må involvere seg med, man må ikke bare blidgjøre moren, men også passe på å passe sammen med barna hennes.

Litt synd at dere blander de begrepene, men det er fint vi fikk oppklart dette så nå behøver vi ingen flere misforståelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At alenemødre omtaler seg som single synes jeg er litt misvisende.

Men fortell meg da hva jeg skal betegne meg som sånn at du ikke misforstår min status:P

Enslig mor- passer deg for deg? Enslig forsørger, mor med barn men ingen mann, mor med barn, kvinne med avkom men ingen partner...

Så møtes vi, og jeg sier "Heisann, nei jeg er ikke singel, jeg har barn". Høres litt dumt ut, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Min erfaring er at veldig mange er desperate etter å finne seg en kjæreste, enten de har barn eller ei. Kjenner mange som har både to og tre barn, hvor hovedsaken i livet består i å finne seg en ny partner.

Det er sikkert både fordeler og bakdeler med begge ting, men det later til at veldig mange ikke klarer å se for seg baksidene ved å være i et forhold. Man blir liksom helt blind for bakdelene i sin drøm om en partner. Man tenker mest på hvor stusselig det er å være singel, og glemmer bakdelene ved å være i et forhold.

Hvor mange forhold er det som varer i våre dager? Ikke mange. Er det bryet verdt å satse på noe som mest sannsynlig vil ta slutt om noen år likevel?

Slik er jo samfunnet i dag.

Min erfaring er at et forhold bidrar til mye frustrasjon og usikkerhet på mange forskjellige plan. Hvem skal gjøre hva hjemme? Hvem skal betale regningene? Hvem tar seg mest av ungene? Hvem som skal gjøre hva, og når? Sjalusi og misforståelser, en mann som ikke vil snakke, osv. Frustrasjoner på løpende bånd. Og dette går folk og ønsker seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært singel og happy med det lenge nå! Har storkost meg med å gjøre akkurat hva jeg vil, når jeg vil og planlegge min egen fremtid, helt selv!

...men har merket de siste månedene at nå begynner det å bli på tide å finne en å ha det ekstra hyggelig med. Ikke for det, jeg storkoser meg med vennene mine, og pusekatten min, men det er jo liksom noe ekstra special med en kjærste da :sjenert:

men gidder ikke være desp, fortsetter å nyte livet, oxo dukker han vel opp når tiden er inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit envy, når du først settes i brunst så er det ikke mye guttene du peker deg ut skulle ha sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det så rart da. Det er jo et instinkst som sitter ganske godt i de fleste det.

For meg er det rart, siden jeg ikke kjenner meg igjen i det. Jeg synes også at mange gutter er veldig opptatte av å få barn, siden jeg ikke ønsker meg det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg er lykkelig nok som singel, men jeg hadde jo ikke sagt nei takk hvis mannen i mitt liv dukket opp :)

Det går an å ønske seg kjæreste uten å samtidig si at man synes sitt nåværende singelliv er kjedelig og tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si jeg er singel og lykkelig, men blir bare bekymret av og til. Grunnen min er vel ganske bra vil jeg si, siden jeg blir 24 senere i år og ALDRI har vært i et forhold som kan betegnes som seriøst. Jeg vet ikke hvordan det er å ha noen som faktisk bryr seg om deg , en person jeg betyr alt for (uten om familien selvfølgelig..). Nå kan jeg vel skylde på meg selv siden jeg har en form for forpliktelsesangst, samtidig som jeg stadig setter meg selv i situasjoner der jeg blir såret så har rett og slett ikke tro på menn i seg selv.

Det jeg aldri noensinne vil skjønne er de som har vært i forhold på et år og lengre, som hiver seg rundt på jakt etter en ny med en gang.. Hva skjer med det liksom? Jeg ser faktisk ned på mennesker som ikke greier å være selvstendig en stund, og bare MÅ ha noen. Takke meg til å være alene da, enn en som kaster seg inn i det ene forholdet etter det andre. Da kan jeg like godt holde meg til useriøse forhold.

Meg om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan vel ikke akkurat være lykkelig i et forhold om du ikke er lykkelig singel. En blir jo ikke plutselig en helt annet person av å ha et forhold. Har ikke vært singel siden eg var 20(25 nå). Så har vel ikke så stor insikt i det men. Vil nå tro at en må være lykkelig med seg selv for å kunne være lykkelig med andre. Om eg blir singel, vil nok eg og å "jakte" litt på ei ny dame å dele livet mitt meg. Men tviler det er mange her på KG som faktisk jakter etter en ny mann/dame. Har ikke troa på at du finner en ny partner om du jakter på noen. De kommer nåe du minst aner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir singel igjen for noen dager siden, det er bare lei og trist nå, jeg håper det kan går fort, orker ikke har bare dårlig humør hver dag, men det er litt vanskelig for meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...