Gå til innhold

å pynte gulrotkakee...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest kakebaker

jeg skal bake gulrotkake til fest....fant ingeborgs kake her på sidene, og en del forslag om pynting. er ingen racer på pynting, og ønsker derfor mere forslag. Noen skrev om små gulrotmarsipan-ting, vet noen hvor de kan fåes? Og hvordan skal jeg legge dem på kaken, holder det med tre i midten ?

Og et spørsmål til: hva er springform?

det samme som rund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Her er div, fyll som tar seg bra ut på kaka:

Glasur med kremost 1

200 g Filadelfiaost naturell (1 pk.)

200 g melis

1 ts vaniljesukker

Røres sammen og has ut over kaken.

krem for langpanne:

425 g Philadelfia-ost (1 pakke)

0,5-0,6 dl margarin (3 ss)

500 g melis

1 stor ts vaniljesukker

1 barneskei sitronsaft

hakka mandlar til pynt

Ei springform er en rund form hvor en kan ta av sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørk

Jeg er heller ingen raser til å pynte kaker, pleier å lage gulrotkake ganke titt. Jeg pynter ganske enkelt med sitronmelisse, men nå på denne tiden kan du jo også bruke blomkarse blomsten. Den er til og med spiselig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Jeg pynter gulrotkaken med Filadelifia-krem (samme oppskrift som Merete) og små gulerøtter som jeg lager av marsipan. Farger marsipanen med oransje og grønn konditorfarge og former de som små gulerøtter. Legges på med det grønne inn mot midten. Blir ganske stilig! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike små gulerøtter, fins de å få kjøpt noen plasser mon tro...

Ja det gjør de :) Jeg har kjøpt slike på Ultra på Sandvika storsenter.

Ellers er det ganske dekorativt å strø appelsinstrøssel over, orange og fint, passer til gulrotkake :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting som er veldig dekorativt er å farve kokos. Ikke hele kokoser, men i butikken får du kjøpt blå poser med kokosstrøssel eller hva det heter. Ha litt konditor farge oppi kokosen og få ønsket farge og strø over kaken. Da kan du lage en stor gulrot med strøsselet. Farg litt grønt så du får med enden på gulroten også. Dette skal selvfølgelig strøs oppå kremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med så mange gulrotkakebakere her, hva synes dere forresten om valnøtter i deigen kontra uten nøtter?

jeg synes det blr en deilig smak av dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som er veldig dekorativt er å farve kokos. Ha litt konditor farge oppi kokosen og få ønsket farge og strø over kremen.

Jeg prøvde dette en gang og smakte heldigvis på kokosen før jeg drysset den over kaken det smakte py! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kokosen smaker VEEEEEEEEEELDIG godt. Det går jo også ann å moderere mengden for å ikke få bare kokos smak. Men som sagt kokosen oppå kremen NYDELIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Dersom du ikke er en erfaren kakepynter hadde jeg holdt meg til den hvite Philadelphia-kremen alene. Det enkle er ofte det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...