socio Skrevet 30. juni 2003 #1 Del Skrevet 30. juni 2003 Har en pågående diskusjon med min samboer om bytte av gardiner. Vi har nå hatt de samme gardinene i stuen i over to år. Jeg mener vi bør kjøpe nye gardiner slik at vi ihvertfall har to sett å bytte mellom. Han mener dette er svært unødvendig, og at det ikke er normalt å ha mer en ett sett. Jeg ønsker nye, og det er også gode tilbud nå om dagen. Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 30. juni 2003 #2 Del Skrevet 30. juni 2003 Har kjøpt ensfargende lingardiner i sand jeg, så den dagen jeg blir lei av dem kan jeg jo evt bare farge dem, men det var vel kanskje ikke det du spurte om? Jeg kommer nok ikke til å ha 2 forskjellige sett med gardiner til stua. Har kjøpt noen som passer perfekt og ser ingen grunn til å skifte dem ut eller bytte med det første. Min mor, som den ekte husmor hun er... har selvfølgelig et sommersett og et vintersett. :blunke: Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 30. juni 2003 #3 Del Skrevet 30. juni 2003 Bare 1 sett...? :o Har 4 sett og bytte på jeg.... Må ha litt forandring av og til. :-? Kjøp deg nye gardiner du. Mannfolk ha'kke no' greie på sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 30. juni 2003 #4 Del Skrevet 30. juni 2003 har tre sett til stua nå, og kommer helt sikkert til å kjøpe flere i den nærmeste fremtid. Vet om flere som bare har ett sett, og synes det høres veldig kjedelig ut. Gøy å kunne lage et helt nytt rom bare ved å skifte gardiner/duker/puter ++ :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 30. juni 2003 #5 Del Skrevet 30. juni 2003 Har bare ett sett jeg, og nå fant jeg en god grunn til å kjøpe ett til! Kommer vel litt an på hvor mange vinduer du har. Jeg må ha 12 lengder (8 på 2,10 og 4 på 1,60), det blir fort dyrt med mange sett da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 30. juni 2003 #6 Del Skrevet 30. juni 2003 Trenger bare to lengder jeg.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 30. juni 2003 #7 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har to sett. Det ene settet kan jeg bruke med eller uten noe blondesaker på innsida (hvis noen skjønte den....), så da har jeg nesten tre sett...... Jeg har også veldig lange og mange vinduer og da blir det fort dyrt, og det er typisk en sånn lengde som sjelden er på salg og jeg er litt for lat til å sy alle de lengdene selv...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
socio Skrevet 30. juni 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 30. juni 2003 Vi trenger bare tre standard lengder, så det er ikke noe problem økonomisk eller å få tak i ferdigsydde. Jeg har lyst på nye gardiner selv om jeg er veldig fornøyd med de vi har nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #9 Del Skrevet 30. juni 2003 menn og gardiner.....det er jo håpløst! Løp og kjøp nye gardiner, ta m matchende puter og pledd, nesten ny stue for lite penger. samboeren min hadde "kjønnsorganfargede" kappe(lakserosa) i stua til rød sofa, på soverommet hadde han hengt opp to gamle stygge dynetrekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 30. juni 2003 #10 Del Skrevet 30. juni 2003 har tre sett til stua nå, og kommer helt sikkert til å kjøpe flere i den nærmeste fremtid. Vet om flere som bare har ett sett, og synes det høres veldig kjedelig ut. Gøy å kunne lage et helt nytt rom bare ved å skifte gardiner/duker/puter ++ :D Eeeeh.....enten må du ha få vinduer i stuen...eller veldig god råd....jeg har 1 sett gardiner til både stua og kjøkkenet....betalte 12000,- i stua og 6500,- i kjøkkenet...så det blir nok bare et sett på meg i lang tid framover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. juni 2003 #11 Del Skrevet 30. juni 2003 Vi har bare ETT sett (6 lengder) i stua. Egentlig var det et impulskjøp og jeg er ikke heeelt fornøyd. Men vi er stadig på utkikk etter de riktige gardinene da. Hos oss blir det som regel til at vi kjøper nye, legger vekk de andre og tar dem aldri frem igjen. I stedet kjøper vi enda et nytt sett og kasserer de forrige. Noen ganger blir de til puter eller duker, andre ganger henges de opp i et annet rom eller kastes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2003 #12 Del Skrevet 2. juli 2003 Gardiner er såpass dyrt at her i gården har vi bare ett sett og er fornøyd med det. Vi har helt lyse forede gardiner. Men jeg husker at mormoren min hadde to sett. Ett lyst hun brukte om sommeren og ett mørkere hun brukte om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
socio Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 2. juli 2003 hmm Tenkte jeg skulle få et rungende svar her på KG om at det å ha flere sett med gardiner var det mest naturlige. Så skulle jeg slå i bordet med det overfor min samboer. Men nei, det ser ut til at det er ulik oppfatning om dette. Er jeg litt gammeldags, og midt i 20-årene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 2. juli 2003 #14 Del Skrevet 2. juli 2003 Kast ut gardinene. Gardiner er for pingler. Få inn lys, luft, regn og elg. Ja. :gardinhater: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. juli 2003 #15 Del Skrevet 2. juli 2003 Man diskuterer ganske enkelt ikke gardiner med menn! De mennene som interesserer seg for og er opptatt av hvordan gardinene ser ut bor som regel ikke sammen med kvinner :blunke: Alle mine gardiner er lyse (hvite) og lette og slik synes jeg gardiner skal være (Har ikke innsyn). Har derfor bare ett sett til hvert rom. Skulle jeg få lyst til å bytte, tror jeg ingen av dem har kostet mer enn en hundrelapp pr. meter, så da bytter jeg med god samvittighet. (Spør for ordens skyld Hr. Leo under et Formel 1-løp. Da hører han ikke spørsmålet, svarer ja og alle er fornøyd ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. juli 2003 #16 Del Skrevet 2. juli 2003 Enig i at det kan være fint uten gardiner. Jeg har så store vindusflater at jeg må ha, men har valgt noen helt enkle, lyse, nesten i samme farge som veggen. Har ikke behov for flere sett, har hatt flere før, men det ble som Lea sier: kun det nyeste ble brukt. Dyrt? Kjøpte mine på Ikea jeg, betalte under tusenlappen for hele stasen.( 4 lengder ) Leo: du er genial. Skal snakke til Miemannen neste gang han spiller dataspill. Han kommer til å samtykke uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. juli 2003 #17 Del Skrevet 2. juli 2003 Sparer oss begge for masse, gjør det! Har forresten et par spørsmål om innredning jeg gjerne skulle ha stilt Hr. Leo, så noen som vet om det er Formel 1 på søndag? (Kan evt. spørre ham når han kommer hjem fra Iron Maiden-konsert i natt... Snakker om fulle trøndere i Pattaya, men i kveld tror jeg det holder med en tur til Oslo...) Ikke tulle i seriøse tråder, Leo! Gå og legg deg i stedet! (Leos lille hjelper) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. juli 2003 #18 Del Skrevet 2. juli 2003 Eeeeh.....enten må du ha få vinduer i stuen...eller veldig god råd....jeg har 1 sett gardiner til både stua og kjøkkenet....betalte 12000,- i stua og 6500,- i kjøkkenet...så det blir nok bare et sett på meg i lang tid framover... Som jeg skrev over trenger jeg bare to lengder. hadde alsri brukt så mye penger som deg på gardiner. Kjøper stort sett ganske billig eller syr selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå