Gå til innhold

Sionas dager


Siona

Anbefalte innlegg

Hei Sandra :klem1:

Det er myyyye enklere med permisjonsplaner ;)

Vi har stagnert litt med disse bryllupsplanene igjen, har ikke så mye overskudd for tiden, og vi får liksom aldri satt oss ned sammen og diskutert det skikkelig. Men om vi skal ha noe håp om å rekke det før sommeren, må vi jo sette igang snart :fnise:

Nå har jeg akkurat bestilt halvdags spa på fredag - det skal bli deilig! Har et gavekort som gikk ut for en liten stund siden, men fikk lov til å bruke det ut februar heldigvis. Jeg er håpløs når det gjelder å bruke gavekort, så Sionamannen har konkludert med at han aldri skal gi meg det igjen. Men - denne gangen får jeg ihvertfall brukt det. Sionamannen blir hjemme for å passe lillesøster mens jeg er der, og resten av gavekortet skal jeg bruke på deilige kremer hadde jeg tenkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Fjellrypa! :)

Takk for det! Det har vært noen måneder med lite søvn nå, men det virker som det er i ferd med å snu, selvom vi fremdeles har noen skikkelig dårlige netter. Idag sov hun helt til 7, og det er sikkert tre måneder siden sist. Så det er optimisme i Sionaheimen :) Heldigvis er det aldri noen problemer med sovingen til storesøster. Hun sovner kl 19, og må stort sett vekkes i halv åtte-tiden på morgenen. Deilig det. Igår da hun skulle legge seg, sa hun: Jeg er så glad i senga mi, mamma. Og deretter gav hun en av sprinklene en god nuss. Søte jenta ;)

Sandra :vinke:

Jeg skal på Colosseum SPA. Tror det blir bra. Har vært der etpar ganger før (blant annet på gravidspa) og har vært veldig fornøyd. Egentlig hadde jeg lyst til å ta en heldagspakke denne gangen, men siden den lille snuppa vår nekter å spise noe som helst annet enn pupp for tiden, er det håpløst å være borte fra henne så lenge. Hvis ikke det løsner snart må jeg vel nesten ta henne med til legen eller noe :klø:. Synes nemlig hun begynner å se en god del tynnere ut. Heldigvis hadde hun litt å gå på, men hun trenger nok mer enn bare morsmelk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåå...søte lille jenta di.

Ja, får virkelig håpe lillejenta vil spise mer grøt snart da. A har ikke vært så lett å tilvenne han heller, men nå ser det heldivis ut til at det har løsnet. Må ha oppi massevis av sånn moset frukt fra beger oppi da, ellers nekter han helt å spise det.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terrornatt! Lillesøster har sovet forferdelig dårlig, og jeg har vel fått omtrent 2 timers søvn. Kom til å tenke på i natt at storesøster var omtrent like gammel som lillesøster er nå da jeg ble gravid igjen. Veldig glad for at jeg ikke er gravid nå ja! :fnise:

Hadde endel planer for dagen, men det spørs vel hvor mye jeg orker etter den natta... Vi skal ihvertfall ut en liten tur. Fant frem sportsdelen til vogna igår, så vi må nesten ut og prøve. Spent på om hun liker den bedre enn baggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper virkelig det går bedre med sportsdelen. Har gitt opp bagen helt i det siste, og tar henne bare i ergoselen når vi skal ut. Men det er litt slitsomt å bære henne hele tiden, og i tillegg synes jeg ikke noe om å bære henne når det er glatt ute. Nå er vi på vei ut. Kryss fingrene for oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu! Det gikk ganske bra! Hun så meget skeptisk ut i begynnelsen, og var på gråten det første kvarteret, men så gikk det seg til litt, og jeg våget meg helt bort i Frognerparken. Gikk en times tid, og kunne sikkert gått en stund til. Gamle rekorden var vel på 20 minutter uten gråt, så dette lover bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig natt igjen, dessverre. Tror hun har blitt litt bortskjemt. Det er vanskelig når hun er så mye våken på natten, fordi det er så fryktelig lytt her. Det skal ikke så mye til før hun vekker storesøster. Ønsker meg nytt hus. F.eks dette :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Super dag!

Det var utrolig deilig på spa idag. Tok ansiktsmaske, kroppsskrubb, leireinnpakning og kroppsmassasje. Og snille Sionamannen som tok seg fri for å være hjemme med jentene. :rødme: Han foreslo at vi kan gjøre dette fast en gang i måneden. Greit for meg ;)

Da jeg kom hjem, kom mamma på besøk, og vi tok med oss jentene i Frognerparken. Koselig :)

Endret av Siona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå det hørtes deilig ut.

Så snill Sionamannen er da, tror du får slå til på det tilbudet :fnise: Deilig å komme seg litt unna og bare kose seg for seg selv også :smilbla:

Ha en fin helg da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Sandra :klem:

Skal absolutt slå til på det tilbudet ja ;) Man må unne seg litt luksus i hverdagen!

Det har vært en rolig helg, har ikke fått utrettet så mye. Lillesøster har sovet dårlig, og mye av dagene har gått med til å sove på skift. Men nå er vi ihvertfall sånn passe uthvilte. Spisingen til lillesøster har derimot gått over all forventning. Idag spiste hun to store grøtmåltider og et halvt beger med fruktmos :tommel:

Fikk en diiiiger pakke fra Nøstebarn i posten idag. Har fått helt dilla på produktene derfra, og har vel omtrent hele kolleksjonen i mange eksemplarer :sjenert:. I tillegg hadde mamma vært på salg i butikken deres på lørdag, og kom hjem hit med en hel masse klær, så nå tror jeg vi klarer oss frem til jentene begynner på skolen :ler:

Ellers har jeg veldig lyst til å komme meg på kino snart for å se Appelsinpiken. Synes boka er så søt. Ser den går som babykino på Ringen kino de neste dagene, men hvor i huleste ligger Ringen kino? :klø:

Endret av Siona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå begynner jeg å bli lei snø! Det har vært umulig å bruke fortauene her i ukesvis, før de endelig måket i helgen. Men nå er de nesten like ille igjen. Liker ikke å gå med vogna ute i veien, og enda verre er det når jeg har med toåringen som vil gå selv...

Nå har lillesøster begynt å krabbe. Hun sliter fortsatt litt på parkettgulvene, men er blitt ganske flink på flisene på badet. De er nok litt mindre glatte. Men det går ikke så fort enda da, så når hun prøver å holde følge med storesøster er det fortsatt åling som gjelder ;) Jentene leker så fint sammen nå. Det er så koselig å se :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster 8 mnd idag :)

Hun har blitt så stor, lille jenta mi. Munnen full av tenner, krabber rundt etter storesøster og er ikke noen baby lenger. Det er nesten litt vemodig. Da storesøster var baby syntes jeg at hver liten milepæl var stor stas, og kunne ikke vente til hun skulle lære å krabbe, gå, snakke... Med lillesøster vil jeg nesten holde litt tilbake. Vet ikke om vi skal ha flere nå, så da vil jeg at denne babyperioden skal vare leeeenge :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en stille og rolig helg. Storesøster var på overnattingsbesøk hos besteforeldrene, og det merkes ganske godt på støynivået her hjemme :fnise:. Vi benyttet anledningen til å begynne med nattavvenning for lillesøster. Sionamannen lå på rommet hennes og forsøkte å roe henne de (mange!) gangene hun våknet. Det gikk veldig fint natt til lørdag, men det var endel gråting natt til søndag. Natt til idag gikk det vel også ganske greit. Hun får nå mat siste gang 18.30 på kvelden, og så ikke før 05 om morningen. Håper at dette fører til at hun våkner litt sjeldnere etterhvert, men jeg er vel ikke så veldig optimistisk.

Lillesøster har begynt å reise seg ved bordet og sofaen nå. Står veldig vaklete - men opp skal hun! Hun ser veldig liten ut der hun balanserer på de små føttene sine, og jeg tør ikke bevege meg en halvmeter fra henne, for jeg er redd for at hun skal deise i bakken ;)

Etterpå skal jeg til tannlegen og trekke en visdomstann. Vil ikke, vil ikke! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...