Doratheexplorer Skrevet 2. april 2009 #61 Del Skrevet 2. april 2009 Innom for å ønske deg GOD PÅSKE Litt tidlig kanskje, men vi reiser på en liten påsketur i morgen. Kommer tilbake onsdag, og da drar vi i campingvogna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 2. april 2009 #62 Del Skrevet 2. april 2009 Hvordan går det med dere? Har lillesøster tillat noen turer i det fine været? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 2. april 2009 Forfatter #63 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Innom for å ønske deg GOD PÅSKE Litt tidlig kanskje, men vi reiser på en liten påsketur i morgen. Kommer tilbake onsdag, og da drar vi i campingvogna Så deilig med lang påskefri! Håper dere får en fin tur med fint vær Vi skal være mye hjemme i påsken, men reiser en tur for å besøke familie torsdag-søndag. Deilig å komme seg bort litt ihvertfall! God påske til deg også! Hvordan går det med dere? Har lillesøster tillat noen turer i det fine været? Hei Sandra Her går det bra med det aller meste, bortsett fra sovingen til lillesøster. Den går det til gjengjeld skikkelig dårlig med Men det går ihvertfall supert i vognen nå, så det blir etpar timer ute hver dag. Utrolig deilig i det fine været, spesielt etter 8 måneder så og si innendørs . Imorgen er lillesøster allerede 9 mnd! Synes tiden raser avgårde. Det er veldig morsomt å se hvor fint jentene leker sammen nå. Lillesøster ser nesten litt snurt ut når storesøster drar avgårde til barnehagen om morgenen, og lyser opp når hun kommer hjem igjen. Endret 3. april 2009 av Siona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 3. april 2009 Forfatter #64 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Fredag er kosedag. Jeg rydder alltid huset på torsdager, så etter vaskehjelpen er ferdig på fredag, er det ingenting som må gjøres her annet enn å slappe av og kose med lillesøster. Deilig! Men hvor ble solen av? Ute er det bare tåke... Idag skal jeg se på Norske Talenter, og stemme på lille søte Pernille. Hun er kjempeflink til å danse. Kjenner moren hennes Endret 3. april 2009 av Siona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 16. april 2009 Forfatter #65 Del Skrevet 16. april 2009 Jentene sitter på gulvet her og leker med lego nå. Det er så gøy å se at de er så opptatt av hverandre. Vi er bestevenner i hele verden, sier toåringen og klemmer søsteren så hardt at hun nesten begynner å gråte . De er veldig søte sammen. Lillesøster sover fortsatt like dårlig. I natt har hun knapt sovet etter midnatt. Det var Sionamannen som hadde henne, så han sover litt nå før han skal på jobb stakkars. Dette begynner å bli forferdelig slitsomt, og vi aner ikke hva vi skal gjøre for å endre på det. Mat får hun ikke før 6 om morgenen nå. Hun klarer fortsatt ikke å sovne av seg selv om kvelden, og det er kanskje her probemet ligger? Kjøpte "no cry sleep solution"-boka for noen måneder siden, men vi får det ikke til å fungere. Tror rett og slett vi må la henne gråte litt om vi skal få det til, men det frister selvfølgelig ikke. Vi skal på kontroll på helsestasjonen til uka, så jeg kan jo spørre om råd der, men jeg tipper de bare anbefaler en liten skrikekur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 16. april 2009 Forfatter #66 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Nå sovnet endelig lillesøster - varer nok ikke så lenge men... Det er deilig at det går mot vår. Var ute og jogget i frognerparken igår kveld, og kom i skikkelig vårstemning. Det var så deilig temperatur og nesten all snøen var borte. Deilig! Det blir nok supert å ha permisjon fremover nå! Det frister å ha storesøster hjemme fra barnehagen på fine dager fremover. Hadde vært koselig å ha med begge jentene i parken noen ganger. Problemet er at hun er så innmari trassig til tider. Legger seg ned på bakken, hyler og skriker og nekter å være med. Det er en utfordring når man har en liten en å passe på i tillegg. Igår hadde jeg henne med i butikken. Hun ble fly forbannet da hun ikke fikk godteri, og la seg ned foran smågodthylla og skrek: Jo, mamma, det ER lørdag idag! Fikk mange blikk ja . Om jeg går inn på Barn og familieforumet, er det sikkert noen som har laget en tråd om dårlige mødre som tar med trassige barn i butikken Nå er det snart bare en uke til jeg skal på spatur til Sverige! Vi er 14 jenter som drar. Gleder meg masse! Blir rart å være borte fra lillesøster en hel helg, men jeg tror det går fint. Hun har blitt en aldri så liten pappadalt i det siste Endret 16. april 2009 av Siona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 16. april 2009 #67 Del Skrevet 16. april 2009 Så dumt at dere fortsatt sliter med vanskelige netter. Håper dere kan få noen tips på helsestasjonen. Det er så deilig med vår ja! Jeg har ikke vært så flink med trening de siste ukene men får håpe at treningsmotivasjonen kommer tilbake snart Kan tenke med det er fint å jogge i Frognerparken. Må le litt av beskrivelsene av trassighet i butikken. Man får noen blikk ja, men tror heldigvis de fleste som har barn kjenner seg litt igjen. Så deilig det blir med spatur! Hørtes kjempebra ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 16. april 2009 Forfatter #68 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Så dumt at dere fortsatt sliter med vanskelige netter. Håper dere kan få noen tips på helsestasjonen. Det er så deilig med vår ja! Jeg har ikke vært så flink med trening de siste ukene men får håpe at treningsmotivasjonen kommer tilbake snart Kan tenke med det er fint å jogge i Frognerparken. Må le litt av beskrivelsene av trassighet i butikken. Man får noen blikk ja, men tror heldigvis de fleste som har barn kjenner seg litt igjen. Så deilig det blir med spatur! Hørtes kjempebra ut Ja, det er slitsomt med de nettene altså. Om hun våknet en gang eller to hadde det vært greit, men når man må bruke 80% av natten til bæring og byssing, blir det litt for mye. Jeg gleder meg ihvertfall til å sove når jeg er på spa! Har ikke vært så flink til å trene i det siste jeg heller. Før påske fikk jeg forferdelig vondt i knærne, og måtte bare ta en pause. Var første turen igjen igår, med nyinnkjøpte støttebandager på knærne, så jeg håper det ikke kommer tilbake. Kjedelig om jeg må slutte nå som jeg har kommet så godt igang. Endret 16. april 2009 av Siona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 17. april 2009 #69 Del Skrevet 17. april 2009 Ja, det er jo kjedelig å slutte når man er i gang og har motivasjon til å fortsette også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjerneskudd Skrevet 17. april 2009 #70 Del Skrevet 17. april 2009 ser nesten litt snurt ut når storesøster drar avgårde til barnehagen om morgenen, og lyser opp når hun kommer hjem igjen. Å så søt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjerneskudd Skrevet 17. april 2009 #71 Del Skrevet 17. april 2009 Spatur.... å så deilig..... Hvor gamle er "storesøster" da? Jeg begynner å få aaangst at det skal bli for stor aldersforskjell, siden jeg har en MIKE.. kanskje hun blir enebarn uansett ....Uff.. God helg! Er innom en liten tur nå, har ikke vært så aktiv i det siste.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 19. april 2009 Forfatter #72 Del Skrevet 19. april 2009 Hei stjerneskudd Storesøster ble 2 år i slutten av januar, så hun er jo ikke så veldig stor enda. Men hun er veldig veslevoksen, og snakker veldig bra og uten stopp, så de fleste tror hun er over 3. Det er litt dumt noen ganger, for man forventer mer av en 3-åring enn man gjør av en 2-åring... men men... Det er 17 mnd mellom jentene. Tror nok det blir en super aldersforskjell etterhvert, men det har vært ganske slitsomt i perioder nå, med begge så avhengige av oss til alt. Det er vel fordeler og ulemper med de fleste aldersforskjeller, det kan jo være vel så bra med større forskjell! --- Det har vært en fin helg. Siden det var meldt så bra vær på lørdag, pakket vi med oss mat og diverse utstyr, og kom oss avgårde tidlig for å nyte dagen på Høvikodden. Dessverre glemte vi å pakke med oss solen, så det ble en kald opplevelse. Storesøster storkoste seg da, men vi andre holdt på å fryse ihjel. Storesøster overnattet hos foreldrene mine og kom hjem ikveld, og sionamannen jobbet idag, så det har vært en rolig søndag for lillesøster og meg. Vi har ruslet en lang tur i parken, og ellers gjort ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 21. april 2009 Forfatter #73 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Vi bestemte oss for å prøve en slags skrikekur på lillesøster. Vi har aldri latt henne gråte lenger enn det tar å løpe opp trappa og inn på rommet hennes, så hun er vant til å bli tatt opp ved hvert minste lille knirk. Men 10-12 oppvåkninger om natten er i meste laget, når det i tillegg tar sin tid å roe henne igjen... Første kvelden la vi henne ned, sa god natt, og gikk ut av rommet. Hun begynte å hyle med en gang. Vi gikk inn igjen etter ett minutt (føltes som en time ), trøstet henne, sa god natt og gikk ut igjen. Hun gråt litt mindre da, men det var fortsatt gråt. Gikk deretter inn etter 2 min, og så etter 3 min. Gråtingen hadde da blitt til mer klaging, og 15 minutter etter vi først la henne, sov hun (var inne og så til henne omtrent hvert 3. minutt). Det gikk altså ikke så verst, men var selvfølgelig ikke gøy å gjennomføre. Hun våknet mange ganger i løpet av natten, da bysset vi henne i søvn som vanlig. Andre kvelden tok det 10 minutter før hun sovnet, og hun gråt egentlig aldri så mye. Hun gråt akkurat da vi gikk ut, så gikk det over i klaging. Den natten våknet hun ikke en eneste gang! Det er første natt på 4-5 måneder! Ville opp kl 5 som vanlig, men det er greit å stå opp 5 når man faktisk får sove om natten. Igår sovnet hun etter 2 minutter, og våknet kun en gang på kvelden. Da gikk jeg inn, tok henne opp og sang en sang for henne, sa natta og la henne ned igjen. Sovnet på et blunk . Idag ble det helt stille etter 1 minutt. Hun gråt bare akkurat da jeg gikk ut av rommet... Så forhåpentligvis blir det bedre netter fremover. Jeg har litt dårlig samvittighet for den første kvelden hvor det var endel gråt, men det var jo ikke så altfor ille heller. Kanskje 5-6 minutter med ordentlig gråt, og noen minutter med klaging. Tror lillesøster får det mye bedre også om hun får litt ordentlig søvn på natten. Endret 21. april 2009 av Siona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. april 2009 #74 Del Skrevet 21. april 2009 Her er det lenge siden jeg har vært... Høres slitsomt ut med legge- og soveproblemer. Hadde definitivt kjørt en liten skrikekur selv, hadde vi hatt det sånn. Det er jo slitsomt for både foreldre og barn å ikke få nok søvn. Håper det blir bedre snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 21. april 2009 #75 Del Skrevet 21. april 2009 Dette lover jo godt Jeg krysser fingrene for at det varer leeeenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 22. april 2009 Forfatter #76 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Takk for det, jenter! Hun sov veldig godt i natt også. Våknet to ganger, men sovnet igjen av seg selv begge gangene. Dette lover bra! For etpar dager siden kom en nabo og truet med politianmeldelse dersom ikke de to meterne med hekk som grenser til hennes tomt ble klippet snarest. Hallo, hva med å bare spørre om vi kan klippe den? Kjekt med gode naboer - Oslo vest på sitt beste Vi har leid noen til å klippe den idag - det sto på planen uansett - men nå er det nesten så jeg har lyst til å be dem om å ikke klippe mot hennes tomt, for sånne mennesker irriterer meg sånn Ellers er det nok en deilig dag, så det blir vel en tur i parken etterpå. Endret 22. april 2009 av Siona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 22. april 2009 #77 Del Skrevet 22. april 2009 Hehe det hadde morsomt å se ansiktet hennes da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 22. april 2009 Forfatter #78 Del Skrevet 22. april 2009 Ikveld går det ikke videre bra med sovingen. Lillesøster ble lagt 18.30, og har allerede vært våken 5 ganger... Vi sliter også litt med spisingen hennes. Grøt og 6 mnds glass går fint, men mat med biter i er problematisk. Hun er 10 måneder nå, så det er jo på tide at vi begynner med litt biter. Hver gang jeg prøver å gi henne litt brød, kaster hun opp. Jeg snakket med helsesøster om det da jeg var på kontroll med henne på mandag. Hun anbefalte at jeg ikke kuttet brødet i serveringsbiter, men at jeg heller skulle gi henne en skive delt i fire, så hun kunne holde selv og spise. Hun ville da ikke ta for store biter. Litt skeptiske prøvde vi ut metoden da vi spiste middag idag. Etter første bit kastet hun opp over hele middagsbordet... Så det var ingen stor suksess. Jeg skal bestille time hos lege imorgen, for å se litt på de mandlene hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 23. april 2009 Forfatter #79 Del Skrevet 23. april 2009 Nå har jeg akkurat bestilt to slike. God sak - tøff jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 23. april 2009 Forfatter #80 Del Skrevet 23. april 2009 Nå er det krise her altså - ingen nesespray i sikte. Og jeg er dett i desa. Jeg bruker så mye nesespray at jeg alene sikkert finansierer ett årsverk eller to på otrivinfabrikken hvert år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå