Gå til innhold

Sionas dager

Siona

Anbefalte innlegg

Lillesøster ble syk igjen på mandag. Feber og kjempeslapp. Dro til volvat med henne igår, og stakkars snuppa har ørebetennelse på begge sider, og antakelig noe mer, men det var vanskelig å konstantere. Fikk en bredspekter pencillinkur til henne, slik at det skal ta knekken på alt.

Fikk vel også svaret på hvorfor det har vært så vanskelig å begynne med fast føde. Hun vil jo ikke ha noe annet enn nesten rennende tynn 4 mnd grøt, og selv det sliter hun med til tider. Lillesøster har uvanlig store mandler, noe som kan gjøre det problematisk med fast føde. Og nå som hun er syk, er det så trangt bak der at nesten ingenting slipper gjennom. Sa legen. Huff. Nå har jeg nesten dårlig samvittighet fordi jeg har prøvd å dytte i henne denne grøten. Vi har også hatt noen episoder i det siste hvor hun har satt ting i halsen. To ganger har det vært så ille at jeg har måttet stikke fingeren i halsen på henne slik at hun har kastet opp, andre ganger har hun kastet opp selv. Har vært litt fortvilet over det, for det har vært snakk om så små biter at det er vanskelig å få øye på. Type lite riskorn fra middagen eller brødbit (smule!) som storesøster har mistet på gulvet. Men nå skjønner jeg jo hvorfor det har vært så problematisk for henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars lillesøster da, det hørtes ikke noe godt ut :( Godt dere fant ut av det.

Du må ikke ha dårlig samvittighet for det Siona, synes det høres ut som du har gjort alt rett. Det er ikke så lett å oppdage at så små har store mandler.

Hvordan gikk det med visdomstanntrekkingen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sandra :klem:

Nei, det er vel ikke så lett å oppdage. Vi har faktisk snakket om det flere ganger, at det kanskje kunne være noe med svelget hennes siden det har vært så problematisk med spisingen. Men jeg tenkte ikke på at det kunne være store mandler. Jeg vet vel ikke så mye om mandler egentlig, og ante ikke at de kom i forskjellige størrelser :ler:. Trodde det bare var når man var syk at de kunne hovne opp. Ja ja.. Nå vet jeg det ihvertfall. Vi får ta henne med til lege når hun er frisk igjen for å undersøke ordentlig. Om de alltid er så store at det er problematisk å spise, må det vel gjøres noe :klø:

Idag er hun heldigvis i mye bedre form. Klatrer opp på alle møblene her. Ser ut som hun prøver å reise seg midt på gulvet uten støtte også, men da må hun gi seg :fnise:

Skulle gjerne tatt en tur ut i det fine været, men får vel drøye det litt siden snuppa er syk.

Endret av Siona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikker tlurt å ta en sjekk på mandlene nå som hun ikke er syk lenger ja, så ser dere om de er unormalt store nå også, eller om det bare er når hun er syk.

Ser at de ikke opererer barn før de er 3-4 (leste det i pasienthånboka.no :sjenert: ) men det er jo godt å kjenne at noen har sett på det og som kan følge problemet opp dersom det skulle være noe.

--

Næmmmen så søt lillesøster er, det fine smilet :hjerte: og så store fine blå øyne hun har.

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: for ei skjønn pia du har :) Nydelige øyne :sjenert: Håper lilletøtta vår også får blåe øyne, vanskelig å si ennå da.

God helg til deg og jentene dine :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det dere!

Nå sover hun, søte jenta mi :hjerter_rundt:. Skulle gjerne vært ute i det strålende været, men enn så lenge er det helt umulig å få lillesøster til å sove i vogn. Vi får heller ta en liten trilletur når hun våkner. Ser det er meldt sol og vårvær nesten hele uka. Deilig!

Vi har vært på åpen gård idag, og det var jo koselig nok, men storesøster var interessert i dyrene i kanskje 5 minutter. Det var mye mer stas å hoppe i de store vanndammene utenfor. Og siden jeg ikke hadde tatt på henne parkdressen, ble hun jo ganske ufin og våt etterhvert. Så da bar det hjemover :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah - nydelig vær ute idag, og vi har satt ny vognrekord. Gikk tur i over to timer. Lillesøster var stort sett fornøyd hele turen, og sovnet i vogna for aller første gang. Dette lover godt for resten av permisjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Hvordan går det her da? :sjenert:

Ååh, skulle ønske jeg også kunne være med på trilleturer ;)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jekka!

Dere får hive dere på flyet og bli med på trilletur ;)

Her er alt bare bra, merket at jeg blir i godt humør av det nydelige vår-været. Har dessuten bestemt meg for å gå til angrep på ekstrakiloene som biter seg fast etter fødselen. Kutte ut sjokolade klarer jeg aldri, så jeg har bestemt meg for at jogging er våpenet :fnise:. Så nå er snuppa og jeg på vei ut for å kjøpe joggesko og treningstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. Nå er jeg klar for asfalten. Det ble løpesko, treningsdress, superundertøy, løpesokker, sports-bh og en sånn ipod nike sportkit. Sistnevnte hørtes veldig fancy ut. Det er en sensorsak man putter oppi den ene skoen, og mens man jogger, sender den informasjon til iPoden og registrerer tid, avstand, hastighet og antall forbrente kalorier. Artig. Så nå gjenstår det bare å komme seg ut. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en joggetur igår, og jeg fikk bekreftet at jeg er i temmelig dårlig form. Er ganske støl idag også. Da jeg var ferdig med turen, fortalte ipoddamen at jeg hadde forbrent 511 kalorier. Det er vel akkurat nok til en sjokolade :ler:

Sionamannen tok noen timer fri idag, og vi har tilbragt formiddagen i Frognerparken. Det var utrolig deilig i det fine været!

Vi snakker litt om å skaffe oss au pair for å få frigjort litt mer tid til å gjøre koselige ting sammen med barna og hverandre. Jeg er litt skeptisk, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig planlagt en joggetur ikveld, men sitter her med en sjokolade og et glass Pepsi Max istedet. Ja, ja... kan jo jogge imorgen :nigo:

Det har vært en rolig helg. Vi hadde store planer om å lære lillesøster å sovne selv i helgen. Hun har nok blitt ganske bortskjemt med mye amming, byssing og bæring, spesielt siden hun har vært syk på en eller annen måte omtrent siden jul. (Noe som forresten får meg til å tvile veldig på at melken min inneholder så mye av disse antistoffene man leser så mye om ;).) Men iallefall, vi begynte friskt på fredag med å legge henne og gå ut av rommet. Hylskriking etter 20 sekunder, og da ga vi oss :ler:. Forsøkte litt mer da, med å legge henne ned og synge, stryke osv, men det blir veldig kjapt hyling, og det orker ikke mammahjertet mitt å høre på. Vi burde gjort dette her før hun begynte å reise seg opp i senga, ser for meg at det hadde vært litt greiere da...

Men selvom vi feiget ut litt denne helgen, er vi enige om at vi må gjøre noe. Det er vel egentlig ikke så problematisk i seg selv at hun må ammes eller bysses i seng på kvelden. Det er jo bare koselig. Problemet er at hun våkner i snitt 7-8 ganger hver natt, og må ammes eller bysses i søvn alle de gangene også. Det blir lite og dårlig søvn på oss når det er slik hver eneste natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå får jeg vel skryte litt av meg selv også da, for jeg tvang meg ut på joggetur allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg skriver joggetur kan det kanskje høres ut som at turen hovedsakelig består av jogging. Det er en misforståelse :fnise:.

Det er litt jogging, og ganske mye gåing. But I'm getting there...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Sandra :)

Synes det er litt vanskelig å fortsette også jeg da :sjenert:. Neida, det er vel egentlig greit, jeg er jo motivert, men jeg har litt lett for å finne på unnskyldninger. Jeg lurer faktisk litt på om jeg skal melde meg på Oslo Maraton i september for å ha noe konkret å jobbe mot. Ikke på den fulle distansen såklart - det ville vært galskap - men kanskje halvmaraton? Det krever nok en god del trening, men jeg vil jo komme i form. Må tenke litt mer på det tror jeg ;)

Ellers fikk vi akkurat tilbakemelding fra kanvas sentralt om at vi kanskje ikke får barnehageplass til lillesøster fra august allikevel. I så fall blir jeg temmelig irritert. Bestyreren i barnehagen til storesøster har forsikret oss om at så lenge vi kjøper bedriftsplass er det ikke noe problem med plass, derfor har vi ikke søkt i det ordinære opptaket. Krysser fingrene for at det ordner seg, men vi får ikke beskjed før i mai :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...