Gå til innhold

Smak & Behag

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tørkede blomster

Porselensdukker

NIPS! Ei venninne av meg hadde mange nipsfigurer i hele stua si..

Diplomer

Ikke-matchende gardiner, puter og duker. En duk i orange, puter i blått og svarte gardiner er ikke særlig pent og ser så lite gjennomtenkt ut

Chesterfieldmøbler. :fnise:

Border og brystpanel

Rom med sterke farger. Knallblått, knallrødt osv.

Vegg-til-veggtepper

Slike gulvtepper med mønstre folk har på gulvet under sofagruppen sin!

Stressless-stoler. Og slike grønne store stoler hvor man kan vippe ut fotstøtte.

Furu

Store veggseksjoner av typen 90'talls bohus

Endret av L_C
Skrevet

Det som behager min smak minst må bli følgnede;

- innendørsfontener

- herregårdsstil i husbankhus, eller generelt total mismatch mellom innredning og arkitektur

- laminatgulv, både imitert flis og tre

- badestamp og dusjkabinett i romskipstørrelse

- møbler uten funksjon. Altså møbler som åpenbart ikke står fremme for å brukes, f.eks en innklemt kontorpult som er ubrukelig eller "lesekroker" der ingen leser.

Jeg er også enig i mye av det som nevnes i over her, men det meste av dette anser jeg som trender som er forbi og dermed syns jo "alle" at dette er stygt. F.eks bueganger, tapetborder og bondefarger.

Skrevet

-furumøbler

-ubehandlet panel(malt/lakket går greit)

-for mye grelle/skrikende farger

-for mye rot ( "ungkarshjem" )usj

-hjem med naturfarger og det "plutselig" er en knallfarget gjenstand(hylle,kommode osv)

-hjem som ser ubebodde ut og ikke har et eneste støvkorn(blir litt nervøs da)

slike hvite og blå pyntegjenstander som var så in på 80-tallet en gang tror jeg

-sånne store seksjoner ,da gjerne i mørkt "tre" og med glassdører og "messingdetaljer/små lys inni skapene

-minmalisme

Jammen godt vi er forskjellige,det skal også sies at jeg dessverre har noe av det overstående i mitt hjem,hehe

Skrevet

Hvorfor har ingen nevnt sånn perleforheng i døråpninger?

Gjest antigartner
Skrevet
Hvorfor har ingen nevnt sånn perleforheng i døråpninger?

Fordi vi hadde fortrengt dem? :fnise:

Uffameg!

Skrevet (endret)

Puslespill på 3000 biter som er limt på papplate og hengt opp på veggen

Det bildet med to hender(MIchelangelo)

Stooor tv

Stressless

Skinnsofa(klamt)

Hus med bare innebygde spotlight, ser jo så upersonlig ut

Ellers enig med mye annet over her

Endret av Hosoa
Skrevet
Det som behager min smak minst må bli følgnede;

- innendørsfontener

- herregårdsstil i husbankhus, eller generelt total mismatch mellom innredning og arkitektur- laminatgulv, både imitert flis og tre

- badestamp og dusjkabinett i romskipstørrelse

- møbler uten funksjon. Altså møbler som åpenbart ikke står fremme for å brukes, f.eks en innklemt kontorpult som er ubrukelig eller "lesekroker" der ingen leser.

Jeg er også enig i mye av det som nevnes i over her, men det meste av dette anser jeg som trender som er forbi og dermed syns jo "alle" at dette er stygt. F.eks bueganger, tapetborder og bondefarger.

:skratte:

legger selv til nervøs fløyel.

Skrevet
Puslespill på 3000 biter som er limt på papplate og hengt opp på veggen

Det bildet med to hender(MIchelangelo)

Stooor tv

Stressless

Skinnsofa(klamt)

Hus med bare innebygde spotlight, ser jo så upersonlig ut

Ellers enig med mye annet over her

Skikkelig skinn er ikke klamt ...

Skrevet

Jeg er ikke spesielt begeistret for:

Gardiner, spesielt ikke de som er trekt tilbake med perledusker ol, skal man ha gardiner skal de være enkle og henge rett ned.

Panelvegger

Rom hvor en vegg er malt i en mørk farge og resten av veggene er hvite, i tillegg er puter, gardiner og div nips i samme farge som veggen. Blir for dårlig kopi av noe man har sett på tv, lest i blader etc, svært få får til dette.

Designersofaer

Minimalistisk stil

Overmøblerte hjem

Knaggrekker i gangen overfyllt med klær

Ekle kjøkkenkluter, for al del bruk dem, men husk også på å bytte de / vaske de jevnlig

Overfyllte skittentøyskurver på badet, vasker ikke folk klær?

Billige hagemøbler i plast

Salongbord med glassplate hvor understeller er en staue av noe slag

Skrevet

- Det meste kjøpt på Fryd

- ---------------------- Black design - typisk smijernslysestaker på veggen :nei:

- Mariskål kopier

- Svarte sofaer i imitert skinn

- Barokke fondvegger (funker skjelden syns jeg)

- En milliard Eames' plastic chair med eiffeltårnfoten over hele huset

- Spisebord i glass med stoler -gjerne i skinn- med rygg som går ned til gulvet

- Har tidligere nevnt smale, runde peiser med fake pipe

- Når folk har hele huset i shabby chic, og huset gjerne er funkis (!!!)

- Egentlig Shabby Chic forøvrig

Snakker vel egentlig kun om min egen generasjon, foreldre og besteforeldre har jo såklart sine egne preferanser som nips og bondemønster osv.

Såg noen nevnte Rosendahls Grand Cru servise - syns det er fint, jeg! Har middagsserviset og bruker det når jeg har forening, mindre formelle middager osv. Men kan strekke meg så langt å si at det er litt kjipt at "alle" har det.

Skrevet

Det "styggeste" er hjem uten personlig særpreg. Hjem for eier er så opphengt i hva som er in i stedet for hva eier faktisk liker.

Skrevet

Glemte å nevne de der "mor og datter-lampene". De er fæle, de!

Skrevet

Hva er mor- og datterlamper ?

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Det "styggeste" er hjem uten personlig særpreg. Hjem for eier er så opphengt i hva som er in i stedet for hva eier faktisk liker.

Kanskje eier liker det som er inn da.

Skrevet

Denne ser jeg gå igjen i mange svar, både her og ellers når folk skal kritisere dem som har ting som er på "mote".

Hva i all verden er det som får dere til å tro at folk har disse tingene fordi de er på mote og kun derfor? Har det alldri slått dere at folk faktisk liker disse tingene selv om det er moteting?

Snakk om snobberi, jeg syntes holdningen her er langt mer snobbete enn de som kjøper ting..

Skrevet
Jeg tror denne typen lampe oftest kalles mor-og-barn-lampe. Det er en stålampe med en høy "uplight" og en regulerbar leselampe på en arm i midten. De var voldsomt populære for 10-15 år siden.

Her er et eksempel:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...&areaId=587

Det tror jeg de fleste jeg kjenner har i dag også, til og med nyetablerte, så det er tydeligvis fortsatt populært.

Vi har en liknende lampe selv, og den er innmari praktisk; lyser opp hele stua alene.

Gjest antigartner
Skrevet
Det tror jeg de fleste jeg kjenner har i dag også, til og med nyetablerte, så det er tydeligvis fortsatt populært.

Vi har en liknende lampe selv, og den er innmari praktisk; lyser opp hele stua alene.

Ja, jeg uttrykte meg nok litt upresist. Det burde stått at de kom for fullt for 10-15 år siden og ble voldsomt populære. Det selges nok en del av dem ennå, men det virker som de er litt på vei ut og er i ferd med å erstattes av andre lamper som gir like godt lys.

Jeg synes den utgaven som er avbildet i lenken er ordentlig stygg, men har (dessverre) en som likner. Den står ikke lenger i stua, men er satt inn på et gjesterom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...